Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Většina z Vás, kteří jste se začali poohlížet po novém monitoru, jste jistě zabrousili i do oblasti levnějších monitorů. Když pomineme Acery, tak k nejlevnějším 17" LCD monitorům s DVI vstupem patří HP L1740.
Vnc. | 16.7.200515:17
Ja sem si ho koupil na www.nakupnikosik.cz ­- maji tam super ceny na HP monitory a jsem s nim moc spokojenej, nejvice ocekavam od te zaruky ­- HP garantuje, ze pokud se mi rozbije staci zavolat na tel. cislo a do dvou pracovnich dnu mi dopravni spolecnost doveze nevy kus a ja mam pak jen povinnost ten stary odeslat zpet, nezkoumaji uz pry jestli vadny byl nebo ne...asi vychazi z toho kdo by reklamoval dobry monitor...zatim je ale super!!
Odpovědět0  1
Jaroslav Nojgebaur | 1.5.200515:39
Jaky tam muze byt rozdil vs. HP 1740?
Odpovědět0  0
sim | 22.4.20050:02
Mám tento monitor HP L 1902 tedy 19 palců a jsem nad míru spokojen,žádné vadné pixeli.Před vánoci jsem za něj dal v akci 10 000.­-s dph.Odezva 16 ms,bohužel analogový vstup,za ty prachy si myslím neprohloupil.
Odpovědět0  0
Kreteen | 9.5.200511:39
Jj. Mám taky a je to za ty prachy fakt hukot.
Odpovědět0  0
Kupax | 21.4.200517:56
Mam to LCD a mne sa zda ze nerovnomernost podsvietenia je veľmi vyrazná...ked mam ako Wallpaper ­(pozadie­) nejaky obrazok tak to ani velmi nie je vidiet ale ked pozeram na klasicke pozadie ­(zelene­) vo Win98 tak to je hroza...
FOTO je na kupakx.wz.cz
Odpovědět0  0
hapik | 21.4.200523:52
Koukal jsem na ty tvoje ofocené obrazovky a jelikož před tímto monitorem teď sedím tak ti můžu říct že nemáš pravdu neb tvůj problém nemá co dělat s nerovnoměrným podsvícením ale pozorovacím úhlem. Pokud se při stejném úhlu který si fotil podíváš více z hora uvidíš ­(jako já :­)­) že podsvícení je ­"v pořádku­" narozdíl od potřebného pozorovacího úhlu, soudruzi v HP udělali prostě chybu to se stává i v jiné cenové kategorii ­(viz. samsung­). :­)
Odpovědět0  0
JY24 | 22.4.200510:38
Je třeba si uvědomit, že soudruzi v HP žádnou chybu ani nemhli udělat. Vše je dílem jakési fabriky na Tajwanu, která vyrábí pro X výrobců. Takže jediné, co udělalo HP je, že poslalo umělcům na Tajwanu logo HP v křivkách a oni ho jaksi ­"nalepili­" na danou sérii výrobků. Pokud mi někdo chce tvrdit opak, tak je buď přespříliš zaslepený do HP nebo je to zaměstnanec HP nebo je těžce naivní ­(nebo kombinace všeho uvedeného­).
Odpovědět0  0
hapik | 22.4.200511:42
Nevím proč se hned na mě tak obořujete já nemám s HP nic společného. Souhlasím s vámi ale jen ­"napůl­", HP určitě nevyrábí displej samotný dokonce možná ani jediný díl jako ­"prvovýrobce­", ale funguje jako 99% globálních ­"výrobců­" prostě nechá si vyrobit díly ­(které můžou nebo nemusí použít i jiní výrobci­) a potom to složí dohromady ­(pro nacionalisty auta nejen ve škodovce vznikají stejně :­)­). To neznamená že ten ­"závod­" HP nemusí sídlit ve stejném místě či dokonce továrně jako ­"prvovýrobce­".
Nakonec podle mě tohle není pro nás podstatné jde jen o to jaké vlastnosti ­(a cenu :­)­) má výrobek který se nám dostane na stůl.
Odpovědět0  0
fotr | 22.4.200511:55
Nemáš pravdu. Nedávno jsem pracně dohledával, co to mám vlastně před sebou. 21´ CRT. Zepředu je na tom napsaný DELL. Zezadu na štítku ještě typ P1110. No ale babo raď. Nakonec jsem zjistil, že je to ve skutečnosti SONY E500, též prodávaný s logem zmíněného DELLu, ale i HP a ještě někoho. Veškerá invence je opravdu jen to logo a malinko změněný plastový výlisek ovládacích tlačítek.

To co popisuješ ty, je vznik původního SONY E500. Mimochodem, mimořádný šmejd. Jako ostatně všechny monitory od SONY řady ­"E­". Loho HP, nebo DELL to opravdu nezmění.
Odpovědět0  0
kupax | 22.4.200516:18
Ja som ten monitor fotil priblizne 0°­/0° a je to tak videt. Skuste aj Vy nafotit a h hodit ich tu a porovname...
Odpovědět0  0
kupax | 22.4.200516:22
to bolo pre : hapik­-a
Odpovědět0  0
maryn | 20.4.200522:54
čau frajeři!

takže dám si tady takovej malej komentář. tenhle mončus mám nějakej ten týden na stole ­(v práci­) a trávím před ním celkem dost času. před tím jsem měl 1702 od HP a co do srovnání se mi tento kousek ­(1740­) zdá dost povedenej, má docela pěkně rovnoměrné podsvícení a když to napojíte přes DVI tak možná i objevíte spoustu jemnejch barevnejch přechodů tam, kde jste si toho přes analog ani nevšimli. tenhle mončus se mi docela líbí a můžu vřele doporučit. kdybych kupoval domů LCDčko tak tohle beru okamžitě. za ty prachy... :­-­)­). možná malej problém je v té jeho noze, která zabírá místo směrem dozadu ­- to mohli k úspoře místa trochu líp vyřešit.
jinak čekáme že příjdou nějaké 1755 tak to zase prohodím a jsem zvědavej co tam bude za rozdíl.

jinak z té recenze mám pocit, že mončus není nic moc, ale zkušenost s ním se mi jeví přesně opačně.

zdar!
Odpovědět0  0
mky | 21.4.20056:40
Naprosto souhlasim. Docela by mě zajímalo, jestli to autor testoval s DVI. Recenze je dobrá, jen mi tam chybí nějaké srovnání s jinými monitory ­(v této kategorii­). Mám pocit, že za podobné peníze není konkurence. Možná si po přečtení této recenze pár lidí připlatí za Samsunga 710T, kterej je +­- stejnej :­-­)­)­)­). Dělal jsem na obou a rozdíl nepozoruju žádnej ­(takže jestli je, tak minimální­).
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 21.4.20057:19
Při testech byl monitor připojen přes DVI... Souhlasím s tím, že v této kategorii je HPčko jedním z nej monitorů, snažil jsem se to nějak napsal i pod závěrečnou tabulku s hodnocením. Ale také koukám koukám, že lidi často neznají nic jiného než Samsung 710T. A přitom nejde o žádnou špičku, když už nyní je na trhu mnoho monitorů s PVA nebo S­-IPS.
Odpovědět0  0
mkx | 21.4.20058:05
710T byl svého času to nejlepší co se dalo použít na hry a jaksi se zapsal do povědomí veřejnosti jako to nej... takže jaksi působí nějaká setrvačnost :­-­)
Samozřejmě už je dávno překonán, ale pro jeho rozšížení a všeobecnou obeznámenost s jeho kvalitou se přímo nabízí jako etalon pro porovnání
Odpovědět0  0
pedro13 | 20.4.200522:46
Mate nekdo moznost srovnat tento monitor s monitorem LG L1740P­- [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] .Tyto dva mi totiz zbyly po selekci vsemoznych modelu a nemuzu se rozhodnout.HP ma vic funkci,LG zase super design.Mate nekdo prakticke zkusenosti s tim LG,co byste mi doporucili,moznost predvedeni na vlasni oci bohuzel nemam.
Odpovědět0  0
R.H. | 20.4.200523:04
Pedro prave resim ten samy problem , cetl jsem ze u hp obcas neni rovnomerne podsviceni ale nevim jak je to u toho LG , chtelo by to videt je vedle sebe ale taky nemam sanci
Odpovědět0  0
hapik | 21.4.200512:59
Porovnat bohužel nemůžu, ale pokud máte možnost nakoupit HP 1740 za slušou cenu v obchodě kde vám ho předvedou vchodu není problém nalézt kus s podsvětlením v pořádku. Já ho objednal přes Cybex a musím zaklepat podsvícení bez problému.
Dokonce mě spíš napadá, že domnělé problémy s podsvícením souvisí spíš s ­"menšími­" pozorovacímy úhly ­(jako domácí kino tento monitor nedoporučuji, pro ­"jednouživatelský režim­" plně vyhovuje­).
Odpovědět0  0
Valy | 21.4.200513:49
Zdárek,můžu Vám doporučit LG 1730BSNH, je super, rovnoměrný podsvícení, u mě žádnej vadnej pixel :­-­),kvalita obrazu...
Odpovědět0  0
pedro13 | 21.4.200521:02
Takze u HP byvaji problemy s nerovnosti podsviceni,a co monitory od LG,jsou na tom v tomto smeru lip?
Odpovědět0  0
hapik | 20.4.200516:23
Tak jsem se dočkal, vytunil clear type a teď mě bolí hlava, ale aby ne když teď čučim na 1280x1024 místo 800x600 je to docela skok a jas sem shodil okamžitě k nule to je snad jedině přímo proti slunci...:)
Odpovědět0  0
kozane | 19.4.200518:21
Oproti standardnímu vyhlazování rastrových písem zabudovaném do Win XP se mi velmi osvědčil prográmek ClearType Tuner PowerToy od MS stáhnutelný z http:­/­/www.microsoft.com­/typography­/ClearTypePowerToy.mspx

Je nastavitelný tak, že lze skutečně docílit zlepšení čitelnosti textů na obrazovce
Odpovědět0  0
hapik | 20.4.200511:34
Diky za nakopnuti zajimavy power toy ­(jedna z mála použitelných věcí od billa­), jen než mi přijde 1740 tak to tak na 15­" CRT nedocením...:)
Odpovědět0  0
MuVo | 19.4.200517:34
No neviem neviem, ja mam LCD uz dost dlhu dobu ale ClearType ci ako sa to vola som zapol asi pol hodinu si na tom kazil oci a vypol. A v mojom okoli nie je v podstate nikto kto by to na LCD pouzival prave vdaka unave oci pri zapnuti. V praci tak isto.
Takze v tomto sa asi s autorom rozchadzame...

Ale je pravda ze ceny dnesnych 17­"LCD su uzasne nizke.... Oproti tomu co som za LCD dal ja...
Odpovědět0  0
wiress (14) | 19.4.200515:08
milý univerzale toto je univerzalni odpoved pro vsechny: HP pred tusim dvema roky fuzovalo s Compaq a to milý zlatý monitorová značka je.Skoro bych řek že jedni z prvnich vyrobcu LCD monitoru....Mam ho doma a každej den pařim.spokojenost je takže co muže byt větši argument než tento fakt
Odpovědět0  0
Agaga | 19.4.200515:03
Mam doma jak tento monitor, tak Samsung 710T a abych pravdu rek tak jedinej rozdil kterej jsem zaregistroval je v pozorovacich uhlech. Jinak mi prijde vse naprosto totozne. Takze doporucuju.
Odpovědět0  0
Roots_TT (7) | 19.4.200511:42
Ahoj,souhlasím s panem Rainmanem páč tenhle moncek mám taky doma a absolutní spokojenost.Převážně ho používám na web a jen málokdy na filmy či hry.A navíc cena mluví za vše 7800Kč­(D1­) v PC Mega... olééééé :­))
Odpovědět0  0
hapik | 19.4.200511:26
Cena je trochu mimo zkusmo cybex. cz je na 7900 Kč a hned přivřete oči i nad nějakými úhly...:­)
Absence DVI kabelu je nerozum, protože ­"masový­" uživatel ­(vyhýbám se slovu lama :­)­) nemusí ani vědet, že obraz jde zlepšit, ovšem nás znalé by to u HP spíše překvapilo ­(viz. absence kabelu u tiskáren apod.­).
Spotřeba 60W je maximální ­(v běžném provozu nedosažitelná­), průměrná 40W ­(ostatní výrobci uvádějí jen tuhle­) což je zcela srovnatelné s ostatními.
Nakonec děkuji autorovi za ­"urychlené­" vydání, které se neodrazilo na kvalitě.
Odpovědět0  0
univerzal_shw1 (90) | 19.4.200511:12
Mě by zajímalo, kolik je tady reakcí od lidí z HP, kteří se převlékli za běžné uživatele :­) Ten monitor je ta největší hrůza, kterou jsem kdy viděl. Proč se neobrátit při nákupu na monitorovou značku ­(Samsung, LG, Philips, NEC­)? I když i tady se spoléhám raději na Japonce.
Odpovědět0  0
mkx | 19.4.200513:32
Jde vidět, že jsi ten monitor vůbec neviděl co? Recenze vyzněla docela kriticky, ale to by dnes vyzněla úplně stejně i na slavnej Samsung 710T, kterej za příplatek 4 tisíc víceméně nic navíc nenabídne.
Odpovědět0  0
StanleyCZ | 25.4.200516:33
od koho si myslis, ze to HP asi kupuje? Nebo si myslis, ze si to dela sam?
Odpovědět0  0
Rincewind | 19.4.200510:32
V specifikaciach mate malu chybicku. Miesto 16,7 mil. farieb tam ma byt 16,2 kedze sa jedna o dithering.
Odpovědět0  0
blabla | 19.4.200510:22
Ja bych rozhodne do 17­" nesel, proste 19­" je 19­" :­-­) Ted mam vyhlidnity Hyundai L90D+ s technologii displeje A­-Si TFT Active Matrix ,vsichni ho chvali co do pomeru cena­/vykon.. Me by spis zajimalo jak si stoji ten displej typu A­-Si TFT Active Matrix? Vubec netusim co to je..
Odpovědět0  0
Rincewind | 19.4.200510:28
Myslim ze to je taktiez TN+film so 6bit na pixel. Cize zase dithering.
Odpovědět0  0
PeterP01 | 19.4.20059:42
Zaujimalo by ma, ci nebudete recenzovat aj Plasma TV. Na trhu sa objavilo velmi vela zaujimavych produktov ­- teda so zaujimavou cenou ­- okolo 50 tis. za 107cm plasmu. To je viac nez vynikajuce v porovnani s klasickym TV, ktory je v sucasnosti za cenu od 35­-100 tis. za 85 cm.
Velmi by ma zaujimali porovnania, nakolko o rok moze stat plasma 38 tis. a to je uz na uvazenie.
Odpovědět0  0
R.H. | 19.4.20058:28
recenze na hp l1740 :o­) bozi monitor , diky SH
Odpovědět0  0
wiress (14) | 19.4.20058:25
Ahoj. no mám tenhle monitor doma asi tyden.co se týče vybavení je potřeba pořídit ještě DVI kabel. Cena 8500,­- rozhodně neplatí jelikož např. v Alzasoftu stojí 7900,­-­(za tuto cenu jsem ho pořídil­) a CZC 8300,­-. Nejsem grafik, ale myslím, že barevné podání je velmi pěkné. Hraju na tom Brothers of Arms, Silent Huntera III­(zde vidím jediný problém, že černá právě ani trochu netáhne do šeda takže v noci vidíte prd..prostě černo černá tma­) a Rome­-Total war­(v posledním realistic modu vypadjí jednotky pompézně­). Setrvačnosti jsem si všiml jenom při jediné situaci a to když mydlim s myší ze strany na stranu jako hlava. Muj osobní názor je, že je to nejlepší monitor s poměrem kvalita­/cena a nemohu nic jen ho doporučit.
Odpovědět0  0
lada lada | 19.4.20058:01
Tem 60 W se mi u 17­" monitoru nechce ani verit. Zkouseli jste to zmerit?
Odpovědět0  0
mkx | 19.4.20054:43
Z téhle recenze mám pocit, že je to pěknej šmejd :­-­(
Takže Samsung 710T je výrazně lepší?
Odpovědět0  0
Rainman (3) | 19.4.20056:41
Mam to doma. Nejsem zadny grafik, ale pro moje potreby je vyborny. Mam ho misto CRT Diamondtron a zase tak spatny mi ten obraz neprijde, naopak. Cerna na lcd neni nikdy cerna.PRijde na to, s cim chceme srovnavat. Mam za to,ze vsechny rychle lcd vyuzivaji dithering ­(asi i ten Samsung­). Tento monitor obsadidil 3.misto v testu na Zive.cz. Byl za tim Samsungem a Eizem, ale pouze o jednu desetinu bodu.Ale za 5000 tu desetinu ozelim:­)­)­).Je to vec nazoru.
PS: Vetsina LCD uje jeste na TN, alespon v teto cenove kategorii.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.20056:56
Možná to bude tím, že na rozdíl od jiných recenzí nepoužívám tolik eufemismů a píšu vše narovinu :­-­) Pak to vypadá mnohem negativněji. Navíc je v této době na hi­-endovém trhu několik monitorů, které mají opravdu vynikající parametry, takže ve srovnání s nimi je HP za 8,5 tisíce opravdu slabší.

Samsung 710T taky není, co se týče pozorovacích úhlů a zobrazovaných barev žádná špička, ale je o něco lepší. Nicméně L1740 je za ty peníze určitě dobrá koupě... Záleží na tom, jaké nároky má uživatel. Já bych sáhnul spíše k něčemu s technologií S­-IPS nebo PVA ­(o několik tisíc dražší­).
Odpovědět0  0
Rainman (3) | 19.4.20057:05
To je v poradku:­). Nechtel jsem nic hanit.Clanek je OK:­).Myslim, ze pro bezneho uzivatele je to az az a S­-IPS je pro ne mozna zbytecne drahe.
Za ty penize je to vyborny monitor ­(pomer cena­/vykon­).
Jeste musim zkusit, co s tim udela DVI:­).
Hrat se na tom da a filmny jsou taky dobry a to je rozhodujici pro 80% trhu.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.20057:30
Ja vím, to byla reakce na kolegu :­-)
Odpovědět0  0
mkx | 19.4.200510:55
Já tento monitor mám doma asi týden a v porovnání s 710T mi právě nepřijde nijak výrazně horší ­- vlastně celkem nastejno ­(používám DVI­). Jen jsem reagoval na to, že pokud si tuto recenzi přečte laik, tak nabude tohoto dojmu ­(viz dithering­). Ano, dnes jsou jiné špičkové modely, které se kvalitou nedají porovnávat, ale ani cenou. Po přečtení i recenze na 710T, mi přišlo, jakoby tam byl dost výrazný rozdíl. Vím, že je to tím, že byla psaná už před nějakou dobou ­- proto jsem chtěl porovnání. Recenze je jinak moc dobrá, jen mi tam právě chybí ­"Samsung 710T taky není, co se týče pozorovacích úhlů a zobrazovaných barev žádná špička, ale je o něco lepší. Nicméně L1740 je za ty peníze určitě dobrá koupě... Záleží na tom, jaké nároky má uživatel. Já bych sáhnul spíše k něčemu s technologií S­-IPS nebo PVA ­(o několik tisíc dražší­).­"

Odpovědět0  0
If | 19.4.200516:53
"Já bych sáhnul spíše k něčemu s technologií S­-IPS nebo PVA ­(o několik tisíc dražší­).­" Dufam ze sa dockame recenzie aj tychto monitorov ­- zvlast kvalitnejsie 19­" ma zaujimaju ­(17­" uz vobec nie)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.