reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

HyperX Alloy Origins: RGB mechanika s pevným tělem

28.5.2020, Jan Vítek, recenze
HyperX Alloy Origins: RGB mechanika s pevným tělem
HyperX je již dobře známá divize společnosti Kingston, která se zaměřuje na herní produkty. Nově nám nabízí herní klávesnici Alloy Origins s firemními mechanickými tlačítky HyperX Aqua. My se nyní podíváme na její verzi s tlačítky Tactile.
Kapitoly článku:
Klávesnici připojíme pomocí kabelu s USB C na její straně a USB A na straně počítače. Moderní OS ji ihned rozpozná, takže je vzápětí použitelná, ovšem plné funkčnosti docílíme až po instalaci softwaru HyperX NGenuity.
 

Jde o klasickou doprovodnou aplikaci pro nastavení klávesnice, která nás nejdříve vyzvala k aktualizaci firmwaru klávesnice. Je tak vidět, že Kingston/HyperX pracují na vylepšeních. 
 
 

HyperX NGenuity Software

 
HyperX NGenuity se instaluje s Microsoft Store a je vytvořena k obsluze více produktů HyperX, které můžeme mít připojeny k počítači. V případě klávesnice Alloy Origins jsou k dispozici dvě záložky, a to Lights a Keys. Vedle toho máme ale ještě v pravém horním rohu vždy přístupné funkce pro nastavení jasu podsvícení, nastavení herního režimu a volbu profilů, jež lze také exportovat/zálohovat i přiřadit ke konkrétní hře a jejímu spustitelnému souboru. Profily zde nemusíme mít jen 3, ale mnohem více, ovšem klávesnice sama si zapamatuje právě jen 3. 
 
Co se týče herního režimu, ten také nemusí představovat jen deaktivaci klávesy Windows, ale také kombinací Alt+Tab, Alt+F4, Shift+Tab a Ctrl+Esc. Ale proč to nedotáhnout do konce? Aplikace by mohla pomocí Game Mode být schopna deaktivovat libovolné klávesy či jejich kombinace, např. někomu může dělat při práci neplechu Scroll Lock, tak by si jej mohl takto deaktivovat. Je ovšem pravda, že v záložce Keys máme možnost deaktivovat libovolnou klávesu, takže to můžeme vyřešit s pomocí této funkce a profilů. 
 
 
Záložka Lights se pochopitelně týká diodového RGB podsvícení a v jeho případě jde bohužel pouze jen o efekty pro potěchu oka. V základním nastavení máme pouze duhovou vlnu, u níž lze ovládat či nastavit výběr barev, směr animace, rychlost, průsvitnost a také to, na jakých konkrétních klávesách bude podsvícení zapnuto. Chválit zde mohu to, že jakékoliv změny se projeví na klávesnici ihned bez jakéhokoliv potvrzování a nucené aplikace.  
 
 
Na výběr máme mezi třemi skupinami efektů, které můžeme přidávat do aktivního výběru. Efekty totiž fungují podobně jako vrstvy v grafickém editoru. Právě proto je uvedena průhlednost a ne jas, neboť její nastavení umožní míchat do sebe dva i více efektů současně. A jde i o jejich styl rozdělený na skupiny. 
 
Skupina Looped totiž zahrnuje neinteraktivní efekty, které probíhají stále dokolečka. Máme tu klasickou barevnou vlnu, stálé podsvícení, pulzování, různobarevně rozblikaná tlačítka (Confetti i Twilight) a postupně se překrývající barvy. 
 
Dále tu je skupina Triggered s efekty reagujícími na stisk kláves. Při Explosion se tak kolem klávesy šíří "tlaková vlna", Fade způsobí jen krátké rozsvícení stisknutého tlačítka a Implosion je zase opak exploze, jak jinak. Nakonec je tu jen jednočlenná skupina Reactive, kde je pouze efekt Sun a ten můžeme považovat za kombinaci předchozích dvou typů. Tento efekt tak rozbliká klávesnici ve žluté a oranžové barvě, přičemž kolem stisknutých se bezprostřední okolí na chvíli rozsvítí bíle. 
 
I bez nastavení průsvitnosti lze kombinovat efekty z různých skupin. Můžeme mít třeba klávesnici neustále rozsvícenou třeba v modré barvě, aby se po stisku klávesy kolem ní rozběhla do okolí kola třeba v červené barvě. Stále jde ale pouze o efekty, které nemají praktický význam a časem mohou spíše rušit, aby uživatel zjistil, že nejlepší je stejně nechat svítit jen mdlé světlo v nerušivém odstínu. 
 
 
Záložka Keys se týká nastavení jednotlivých kláves, jež můžeme vypnout, anebo jim přiřadit jednu z nabízených funkcí. Jednak je tu klasický rebind, čili prostě základní přemapování funkce klávesy na jinou. Dále to je přiřazení funkcí myši včetně dvojkliku, pak nechybí multimediální funkce, a to jak základní z funkčních kláves, tak i možnost měnit citlivost mikrofonu.
 
Nabídka Windows Shortcut obsahuje různé zkratky třeba pro odhalení desktopu, kopírování do schránky, otevření správce úloh a podobně, zajímavá je možnost Open... pro otevření souboru/webové stránky/složky či spuštění programu a nakonec jsem si nechal makra.
 
 
Jejich záznam probíhá jako obvykle živě, ale znázornění není moc obvyklé, ovšem ne zrovna špatné. Jde o jednotlivé akce oddělené číslem představujícím časovou prodlevu v milisekundách a tyto akce jsou ve výchozím režimu znázorněny jako kombinace kláves. Pokud tak zkusíme velkými písmeny napsat SHW, objeví se záznam RShift+S+H+W, který znamená, že pravý shift byl stisknutý po celou dobu. Akce myši jsou zaznamenány jako pikogramy a pokud se nám povede stisknout dvě klávesy velice krátce po sobě, mohou být zaznamenány také společně, čili třeba jako F+G, takže na editor maker je dobře příliš nepospíchat. 
 
 
Můžeme si ale také rozkliknout podrobný záznam, který už ukazuje, kdy byly jednotlivé klávesy stisknuty a zase puštěny. Výsledná makra pak můžeme upravovat, což znamená nastavení časových prodlev a možnost jednotlivé stisky kláves či tlačítek myši ze záznamu odstranit. Přidávat je ale nelze a stejně tak není možné si zvolit, jakým způsobem bude makro provedeno. To znamená, že se po stisku přiřazené klávesy prostě provede jednou až do konce.

reklama