reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji

25.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji
Když jsme před několika týdny vyhlašovali PCI-E hitparádu, snesla se na naši hlavu celá řada nadávek za to, že jsme nezařadili žádnou GeForce 6800. Důvod je ten, že prostě nebyly. Proto nyní tento deficit částečně doženeme, protože v následující recenzi Vám bude představena GeForce 6800 pro PCI-E od Leadteku.
Far Cry

První testovaná hra je Far Cry založený na enginu Crytek, který výrazně využívá možností rozhraní DirectX 9.0. Samozřejmě jsme použili patch 1.3, který přidává některé vizuální efekty a více se zaměřuje podporu Shader Modelu 3.0.


Graf 6 - Far Cry (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF


Graf 7 - Far Cry (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF

Bez zapnutého vyhlazování jsou výsledky v rozlišení 1024x768 lehce ovlivněny výkonem platformy, a tak nejsou rozdíly tak velké. Leadtek takto ztrácí na Radeon X800XT jen něco přes 3 fps, což nepoznáte. Far Cry bude na GeForce 6800 hratelný i v 1600x1200, protože dosáhl téměř 50 fps. Ztráta na X800XT ovšem činí již 30%.


Graf 8 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF


Graf 9 - Far Cry (default) - 1600x1200 - 4xFSAA, 8xAF

Pokud zapneme vyhlazování, jsou rozdíly rozestupy stále podobné. Při 53 fps je stále možné kvalitně si zahrát, což je navíc posíleno opravdu nádhernou grafikou.


Graf 10 - Far Cry (cooler01) - bez FSAA, AF


Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 4xFSAA, 8xAF

Další dva grafy obsahují jen dvě grafické karty, protože jsem použil novou mapu pro testování, staženou ze serveru 3dcenter.de. Zde ještě podstatněji vyplývají rozdíly mezi GeForce 6800 a Radeonem, ovšem grafy uvádím spíš pro orientaci, jak rychle může Far Cry 1.3 běžet.
reklama