reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

LG IPS237L: pokračovatel legendy?

25.10.2012, Pavel Kovač, recenze: specifikace produktu
LG IPS237L: pokračovatel legendy?
Monitory LG série IPS235 jsou mezi zákazníky velmi oblíbené. Nyní přichází nová řada IPS237. Ta slibuje tenký rámeček, ale jak asi všichni vědí, jde o takový marketingový trik. Jaký je však monitor uvnitř? Obstojí proti konkurenci a svému staršímu bratříčkovi?

Odezva


V menu lze volit odezvu, resp. technologii známou jako OverDrive. V tomto případě se jmenuje Response Time. V případě nastavení na Normal, je OverDrive zcela vypnut. Při Fast je naopak zcela zapnut. Nelze nastavit nic mezi, což by monitoru výrazně pomohlo. Při Fast se totiž ve všech odezvách objevuje hodně výrazný překmit, což má za následek duchy v obraze. Proto je daleko lepší funkci Response Time vypnout.


BenQ GW2750HM - odezva tabulka


Pokud se podíváte na tabulku, tak zjistíte, že průměrná odezva rise se pohybuje kolem 16 ms a odezva fall lehce pod 12 ms. No, ve výsledku to je tedy pouze průměr, až lehce podprůměr. Jsou zde totiž hodnoty i přes 20 ms, což už je dost.

BenQ GW2750HM - odezva graf

A podíváme se samotný průběh odezvy. Ten je je zcela typický pro IPS panel. Rychlý náběh, avšak pozvolnější "dojezd" odezvy jsou jasným příkladem IPS technologie.


BenQ GW2750HM - odezva 0-175-0

0-175-0 (20 ms na dílek)


Obě znázorněné odezvy jsou prakticky stejné. U odezvy 50-200-50 je jen pomalejší odezva fall.


BenQ GW2750HM - odezva 50-200-50

50-200-50 (20 ms na dílek)


Inputlag


Pokud si pořizujete monitor na hry, tak jistě očekáváte inputlag téměř nulový. Nedávno testovaný EIZO FS2333 je jasným důkazem toho, že i LCD může být pro hráče velmi dobré, a to i přes fakt, že jde o klasickou 60Hz obrazovku.

Dnešní monitor LG IPS237L je však s inputlagem opět jen průměrný. Celých 16 ms v průměru.


BenQ GW2750HM - inputlag

Inputlag (10 ms na dílek)


Sledování videa


U sledování videa si jistě všimnete jedné nepříjemné vlastnosti. Tou je nemožnost vypnout dynamický kontrast. V OSD zkrátka taková položka neexistuje, a pokud se tedy ve filmu objeví tmavá scéna, tak obraz znatelně pohasne. Toto pohasnutí je velmi rychlé a při zobrazení zcela černé plochy trvá asi půl vteřiny.

Celkově jsou tmavé scény hůře prokresleny a dynamickým kontrastem ztrácejí detail. Nevím, co vedlo výrobce k tomu, že zcela znemožnil vypnutí této funkce. Odezva je pro většinu filmů dostačuje, ale to dnes dostačuje prakticky jakýkoli monitor. Rozhodně se nejedná o žádnou špičku v oboru.





BenQ GW2750HM - průsvity pdosvícení

Prosvítání obrazu je bohužel u levných monitorů problém


No a jak si poradí s černou barvou? O něco hůře než běžné e-IPS. Černá barva je zkrátka světlejší než... no než pěkně černá. Průměrná hodnota u e-IPS panelů je kolem 0,3 cd/m2 (při jasu 200-250 cd/m2). Tento monitor však dosahuje dvojnásobné hodnoty 0,6 cd/m2 při jasu kolem 200 cd/m2. Při snížení jasu na 120 cd/m2 také klesne adekvátně jas černé. 0,34 cd/m2 už tak špatné není, ale jistě by to mohlo být lepší. Už nyní mi bylo jasné, že monitor má výrazně nižší kontrast než je u IPS panelů běžné.


BenQ GW2750HM - jas černé barvy při maximální jasu


BenQ GW2750HM - jas černé barvy při 120cd/m2


Hraní her


Jakmile si pustíte nějakou tu hru, tak zjistíte, že hra nemá takovou šťávu, jakou byste očekávali. Je to dáno hlavně nižším kontrastem. Vše je tak nějak v mlze a také se projeví dynamický kontrast, který zkrátka s obrazem pulzuje. Také odezva a inputlag by si zasloužili vylepšit, ale to už tu několikrát zaznělo. Takže na hry a filmy se raději poohlédněte po nějakém jiném monitoru.



reklama