www.svethardware.cz
>
>
>
>

Logitech G915 TKL: klikací mechanika s Lightspeed i Bluetooth

Logitech G915 TKL: klikací mechanika s Lightspeed i Bluetooth
, , recenze
Dnes se podíváme na malou klávesnici Logitech G915 TKL, jejíž označení jasně říká, že se od ní nedočkáme numerické části. Pokud vás ale tímto ihned přestala zajímat, pak vězte, že Logitech nabízí i plnou verzi tohoto modelu s rozhraním Lightspeed.
K oblíbeným
reklama
Ze stránek společnosti Logitech si lze stáhnout doprovodný software G Hub, respektive jeho instalaci, která si pak sama stáhne nejnovější verzi softwaru. Ten jako u mnoha jiných firem může sloužit několika různým periferiím, a to v tomto případě takovým, které patří do rodiny Logitech G. Hned úvodní obrázek ukazuje třeba myš G903 či headset G533. 
 
 
Jako výchozí obrazovku pak můžeme v případě naší klávesnice G915 TKL považovat tu následující. Logitech ji bere i jako příležitost, jak nás zásobovat novinkami, a to konkrétně o efektech podsvícení, herních profilech nebo jak nás navést na svůj web. 
 
 
Máme tak možnost si stáhnout už hotové profily pro naši klávesnici, které předem vytvořil někdo jiný, ovšem ty se nemusí automaticky týkat zrovna toho hardwaru, jejž využíváme. Například níže zobrazený profil pro Destiny 2 byl určen pro myš G502 Hero a klávesnici G512 a dle vyhledávání tu ve skutečnosti přímo pro G915 TKL nemáme žádný, ale to záleží především na aktivitě komunity. Navíc i kdyby tu nějaké byly, pak nám nikdo nezaručí, že budou skutečně k užitku.

Podobné je to pak s nabízenými efekty podsvícení, i ty se týkají konkrétního hardwaru a vytvořeny byly pomocí stejného softwaru, jaký máme k dispozici i my, takže nám nikdo nebrání vzít věci do vlastních rukou. 
 
 
Podívat se můžeme také na nastavení softwaru, kde se zobrazuje jeho verze s možností automatických aktualizací, lze si nastavit výchozí profil, jazyk, upozornění na ploše, atd. Logitech G Hub tak přichází lokalizován do českého jazyka, což platí i pro nastavení naší klávesnice, tedy až na pár drobností. 
 
 
Software si také prohlédne nainstalované hry či aplikace na našem počítači a pokud má pro některou připravený vhodný profil, pak jej také nabídne. V našem případě to byl třeba profil pro Kingdom Come: Deliverance, na nějž se ještě podíváme v závěru příští kapitoly. 
 
Nyní ale už k možnostem nastavení klávesnice, které se dělí na tři skupiny: podsvícení Lightsync, nastavení kláves/makra a herní režim. 

 

Podsvícení klávesnice

 
Podsvícení je rozděleno na 3 podskupiny, a to jednak předvolby (hotové efekty), pak freestyle a nakonec animace. Předvolby tak čítají dobře známé efekty jako pulzování, barevné vlny, statické podsvícení, ovšem i zvukový ekvalizér nebo sampler obrazovky. Klávesnice se tak může vžít do role grafického ekvalizéru reagujícího na zvuk, který PC právě přehrává a zde je třeba pochválit, že její LED reagují opravdu pohotově.
 

 
A jak ukazuje obrázek dole, k dispozici je také řada nastavení, díky nimž si můžeme efekt ekvalizéru vyladit tak, jak chceme.
 
 
Sampler obrazovky pak představuje v podstatě to samé, ovšem ne s využitím zvuku, ale obrazu. Klávesnice tak pohotově reaguje na to, jaké barvy převládají v předem zvolených místech našeho monitoru a ta pak můžeme namapovat na příslušné klávesy, nebo prostě využít výchozí zpracování tohoto režimu. Ten tak dokáže dobarvit atmosféru při sledování filmů či spíše při hraní, i když už záleží na každém zvlášť, zda něco takového ocení, nebo to bude pokládat spíše za rušivý element.
 
 
V podzáložce Freestyle se skrývá v podstatě jen jeden efekt, respektive možnost si klávesnici zmalovat dle libosti. Máme tu nějaký základní odstín a pak si můžeme skupiny kláves, nebo i jednotlivé klávesy nechat rozsvítit libovolným jiným odstínem a toť vše. 
 
 
A nakonec tu máme k dispozici animace v samostatné podskupině, i když toto rozdělení nedává úplně smysl vzhledem k tomu, že v předvolbách je třeba i barevná vlna, která je rovněž animovaná. Právě efekty v animacích už Logitech na rozdíl od všeho ostatního nepřeložil do češtiny, ale to je jen drobnost. 
 
 
Jde zde skutečně jen o to, jak různým zajímavým způsobem rozhýbat podsvícení jednotlivých kláves a tlačítek, přičemž my máme také možnost vytvořit si pomocí následujícího průvodce vlastní animaci. 
 
 
Využijeme zde časovou osu, do níž budeme vkládat jednotlivé přechody týkající se různých kláves a barvy. Ve výsledku tak získáme několik za sebe naskládaných animovaných přechodů přehrávaných určitou rychlostí a s výběrem různých způsobů cyklení.  

reklama
Nejnovější články
Intel ukázal druhou generaci 3D XPoint s dvojnásobným počtem vrstev Intel ukázal druhou generaci 3D XPoint s dvojnásobným počtem vrstev
Intel se včera pochlubil mnoha novinkami, mezi něž si dnes můžeme zařadit také nové paměti 3D XPoint a s nimi ještě dnes nekončíme, ale o tom až později. Architecture Day 2020 firmy Intel tak přinesl i nové Optane. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Boj o provize: Fortnite zmizel z obchodů Applu i Googlu, Epic kontruje žalobou Boj o provize: Fortnite zmizel z obchodů Applu i Googlu, Epic kontruje žalobou
Společnost Epic Games vytáhla do tuhého boje proti provizím na oficiálních obchodech Apple App Store a Google Play Store. Do své hry Fortnite zabudovala možnost přímého placení, což vyústilo ve stažení hry z obchodů a soudní pře.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Perovskitové a organické solární panely ve vesmíru: 10× lepší než křemík Perovskitové a organické solární panely ve vesmíru: 10× lepší než křemík
Perovskitové a organické solární panely mají mnoho slibných vlastností, ale i problémů. Nyní byly vyzkoušeny i ve Vesmíru a zde prokázaly velmi dobré výkony. Potěší i výroba elektřiny ve stínu z odraženého ambientního světla.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel odhalil novinky o výrobních procesech, procesorech, GPU i pouzdření Intel odhalil novinky o výrobních procesech, procesorech, GPU i pouzdření
Intel dnes prezentoval řadu novinek, z nichž některé jsme již nakousli ráno, ale nyní se už můžeme podívat na celou prezentaci. Půjde o novou výrobní technologii, procesory, grafické čipy, roadmap i pouzdření. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Samsung, ARM a AMD patrně budou vyvíjet CPU pro Androidy Samsung, ARM a AMD patrně budou vyvíjet CPU pro Androidy
Opětovně se objevují informace, že by společnosti Samsung a AMD měly spolupracovat na vývoji mobilních procesorů. Zainteresována by měla být i samotná společnost ARM, na jejíž architektuře by byly takové procesory postaveny.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře