Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.9.2006, Jan Vítek, recenze
Před několika týdny jsme vám přinesli novinku o nových produktech firmy Logitech. Zařadil se mezi ně i bezdrátový set multimediální klávesnice a laserové myši s novými zajímavými funkcemi – Cordless Desktop LX 710 Laser – o němž bude dnešní recenze. Představí se v něm multimediální klávesnice s novým rozložením a laserová myška.
inetMark1 | 9.10.200820:53
Ja pouzivam radsej nabijatelne baterie a vzdy mam nejake pripravene ­(totiz veci na baterky mam viac­).
Inac Microsoft klavesnice a mysi maju ovela ovela lepsie vydrze.
Odpovědět0  0
kajfik (5) | 9.10.200814:03
Da se myska pripoji treba kabelem k usb v pripade ze dojdou baterky? Nebo je potreba zajit pro nove do kramu nebo vymenit mys? U meho setu se akumulatory dobijeji prijenim prave do usb. Nechavam to tak den a zas pak slape v pohode dva mesice...
Odpovědět0  0
Václav Kudrna | 9.10.200819:14
Myš se nedá dobíjet, ale nejméně 3 měsíce­(s každodenním používáním­) vydrží s alkalickými bateriemi z Plusu ­(4 ks za 35Kč­). Když dojdou tak změní ikona barvu a hlásí že je potřeba je vyměnit. To ale ještě několik dní myš funguje.
Odpovědět0  0
DoG (4) | 30.3.200820:33
je iba 2.5m. nove baterky + odrusene prostredie. to uz nemusim mat bezdrat, ale skablovat to:­( potrebujem 6m. vratil som to.
Odpovědět0  0
Vencku | 29.12.200719:28
Dostal jsem tuto soupravu letos na Vánoce. Jsem s ní velice spokojen až na to, že se občas ­"zblázní­" myš. Najednou z ničeho nic, přestože myš leží v klidu na podložce, se začne pohybovat kurzor po celé obrazovce. Nevím, jak to odstranit. Nemá s tím někdo zkušenosti? Používám nejnovější verzi software SetPoint 4.24.99 ­(počeštěnou­) Díky za případnou radu.
Odpovědět0  0
markjag (7) | 1.3.200710:21
Vsade som nasiel tuto klavesnicu len vo verzii set Logitech Cordless Desktop LX710 CZ . Chcem sa teda spytat ako vyzeraju klavesy pri tejto verzii. Totiz ja potrebujem anglicke rozlozenie klaves a anglicke popisky ­(teda hornu radu s !@#$%^&*­(­)_ a nie s diakritickymi snakami.­) . Dalej sa chcem spytat kolko vam vydrzia baterky v mysi?
Odpovědět0  0
Květa | 14.2.20076:28
jde spustit klávesnice která je naprogramovaná bez zmáčknutí FN ?
Odpovědět0  0
daewoo | 29.11.200621:01
nevi nekdo proc byla vyroba tohoto setu ukoncena?
Odpovědět0  0
lamicka | 20.9.200611:10
Je mi znamo, ze vydrz se neda jednoznacne urcit. Nicmene me _zhruba_ zajima, jak dlouho vydrzi tato klavesnice a mys na dve, dejme tomu treba 2100mAh, baterie?
Odpovědět0  0
an | 6.10.200614:01
Na nabijeci baterky zhruba 2000mAh ­(mozna 1800 a mozna 2100, netusim ­(: ­), mi jela opticka verze tyhle mysi nekdy od zacatku leta do konce zari. Menil jsem max pred dvema tejdnama, ale zaboha si nevzpomenu, kdy jsem ji predtim krmil.. nekdy na zacatku leta... mozna cerven, mozna cervenec. Nemuzu tvrdit, ze bych ji nejak vyznamne setril ­(: Za klavesnici mluvit nemuzu, ale tenhle set me cim dal vic laka...
Odpovědět0  0
Gabelhirsch (4) | 19.9.200610:55
mám mx518 a myš z tohoto setu je tedy pro mě bezcenná, umí si setpoin poradit s tím, že bude obsluhovat tuto klávesnici a současně mx518 v usb? respektive budu mít v konfiguraci možnosti myši mx518 a možnosti klávesnice tohohle setu? zkoušel to autor článku?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 19.9.200613:58
Jine bezdratove zarizeni jsem k dispozici nemel. Jinak Setpoint by bez problemu mel obslouzit i zarizeni, co se v sade normalne nedodavaji ­- v dialogovem okne mate na vyber, ale uz nevim, jak to bude s USB prijimaci.
Odpovědět0  0
Gabelhirsch (4) | 19.9.200614:52
mx518 je drátová... čili o problémy s kolizí signálu nejde. šlo mi o to, jestli kombinace bezdrátová klávesnice a myš s ocáskem bude v setpointu korektně obhospodařovatelná. je smutným obrazem doby, že pokud člověk chce jen trochu lepší klávesnici, musí ­(bezdrátovou především­) musí přikoupit i většinou prachmizernou myš. kéž by bylo možno klávesnici koupit bez myši... respektive tu myš pak provozovat na obyčejném bluetooth třeba na jiném pc. každopádně díky.
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 19.9.200616:56
pokud nepotřebujete bezdrátovou klávesnici, tak se určitě zaměřte na jiný model, pokud potřebujete bezdrát, tak těžko říct

myslím si, že nedojde k nadetekování zařízení ­(bezdrátové myši­) a klávesnice je detekována odděleně, takže by problémy být neměly ­- každopádně můžete po zakoupení výrobek vrátit ­(ačkoliv nejsem příznivcem tohoto řešení, tak v tomto případě je to morálně ospravedlnitelné)
Odpovědět0  0
an | 23.9.200621:55
Jen hadam, ale protoze setpoint dokaze bez potizi ovladat najednou pripojeny tri bezdratovy mysi, tak se domnivam, ze pokud se MX518 ridi setpointem, coz se asi ridi, nebude s tim nejspis zadny problem.
Odpovědět0  0
michal... | 18.9.200611:25
Ppokud budou v mysce dve tuzkove batere, je pro me a mou praci tato mys nepouzitelna! Casto prehmatavam a zvedam mysku a zase pokladam..to delam jen ja??? Jednou sem to zkousel a za chvili me bolela ruka. Je najaka mys na hodinkove baterie? DIky...

Odpovědět0  0
an | 18.9.200613:15
Netusim, jestli na hodinkovy baterky, ale mam pocit, ze moje bezdratovky na AA umej fungovat i s jednou tuzkou... ted vyzkouseno na M$ wireless explorer 2, prubnul jsem ntb logitech V200, a mam pocit, ze i domaci LX700 si vedela rady ­- akorat ta ntb je bez druhy tuzky dost nevyvazena a tak trosku az skace z ruky.. tezko rict, jak na tom bude LX700 ... a mozna i zavisi na tom, kterou z tech dvou tam clovek necha. Ale osobne mi nijak zvlast nevadej ani dve tuzky. Jo... a operuju s 1.2V nabijecima...
Odpovědět0  0
Garry48 | 18.9.200618:13
Logitech G7 je na LI­-POL akumulator. Vazi i snim asi 92 gramu. V sade jsou dva, jeden je neustale zapojeny v zakladne a jakmile dojde jen se prohodi a jede se dal. Fakt suprova myska
Odpovědět0  0
michal... | 25.9.200612:52
diky za kometare .. paneove, musim jeste zvazit svou mysku :­-­) jestli je cca 90g ..ale bylo to podnetne !:­-­)
Odpovědět0  0
an | 18.9.200611:05
Chapu to dobre, pokud si myslim, ze efka maji normalni vyznam ­(F1­-F12­) temer vzdy, s vyjimkou chvile, kdy zmacknu Fn a nejaky efko? Tj. NENI stalej prepinac funkci jako na starsich klavesnich logitechu a zadnej F­-lock v defaultu vypnutej, aby to jo prudilo? To by mozna stalo za uvahu, teda za predpokladu ze by se nejak pres premapovani klavesnice dal end zmenit na home a home na ins ­(:
Odpovědět0  0
petr3 (15) | 18.9.20068:37
jo, fakt pěkná, ale kvůli rozložení kláves ji nechci ani za poloviční cenu.
Tak nějak pořád nechápu, proč výrobci sahají na osvědčené rozložení. Nebo je skupina konzervativců jenom málo početná, zato ale o to víc hlučná?

Myslíte, že by byl pro výrobce velký problém vyrábět stejný typ klávesnic s různým rozložením kláves?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 18.9.20068:51
Obavam se, ze se nam tu vytvoril novy standard rozlozeni klavesnic ala Vista. Nove klavesnice od MS maji stejne rozlozeni, takze je uz asi jen otazkou casu, kdy po Logitechu podlehnou i ostatni a ze jich moc nezbyva.
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 18.9.20069:35
Nové rozložení je lepší a vypouští málo nebo nesprávně používané klávesy. ;­) ­- zvykejte si pánové :_D
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 18.9.20069:42
Jak pro koho. Osobně se mi moc nelibi, ze se rozlozeni klavesnic v posledni dobe meni jako ponozky. A temi nespravne pouzivanymi klavesami mate na mysli presne co?
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 18.9.200611:46
například zmiňovaný Insert, zcela jistě zbytečné jsou i klávesy ScrLk, Pause, kontextové menu ­- vhodné k vyřazení jsou i home, end, start

navíc by se hodilo přepracovat špatnou koncepci numerického bloku, rozpůlit mezerník a přidat minimálně klávesu =, možná také ­( a ­) ­- na všech klávesnicích by mohla být možnost naprogramovat klávesové zkratky pro tlačítka F1 ­- F12

na standardním rozložení kláves je ještě co měnit a v budoucnosti jistě dozná ještě značných změn
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 18.9.200611:54
Tak Scroll Lock je jasny, Pause­/Break mozna taky, ale Insert, Home, End k vyrazeni? To je trosku kratkozrake.
Odpovědět0  0
notorius | 18.9.200613:24
No ona i klavesa pause­/break najde v kombinaci s klavesou WIN uplatneni. Vyuzivam kazdej den nekolikrat.
Odpovědět0  0
quartz | 18.9.200620:46
Win­-Break? A to je mi pěkná zkratka, děkuji ;­-)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 19.9.200611:36
skoro souhlasím, řekl bych spíš, že dotyčný se jednoduše vyžívá v měnění osvědčeného :­). Jen k tomu scroll­-locku, používám k bindování věcí, kde potřebuji i LED odezvu abych neopomněl mít něco nevhodně aktivní, jen by mohla být navíc možnost nastavit LED pouze po dobu stisku.
Pause, Break pro ladění.
Odpovědět0  0
petr3 (15) | 18.9.200618:49
insert, kontext_menu, home, start, end pouzivam kazdy den.
Scroll ­- souhlas, je k nicemu
Pause ­- obcas si rad breaknu informace z biosu pri spousteni pocitace nebo winkey­-pause.

co takhle si na tyhle dve ­(temer­) zbytecne klavesy nabindovat napr spousteni nejakych aplikaci nebo ... ??
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 18.9.200619:25
problém je v tom, že použití vyjmenovaných kláves se už dá v 90ti procentech případů obejít rychlejšími zkratkami ­(jsou víc po ruce­) ­- ten zbytek jsou starší a nepřizpůsobivé softwary, ale velmi brzy by i ony pozměnily ovládání, kdyby se na svět dostal nový layout, který by podporovali Microsoft, Logitech a Genius ­- myslím si, že dohoda na důležitých změnách layoutu mezi výrobci HW bude klíčová v budoucnosti
Odpovědět0  0
Petr Baláš | 18.9.200620:25
No docela by mě zajímala ta rychlejší zkratka na přesun na začátek a konec řádku.
Stejně tak představa, že se ty spousty lidí v kancelářích co se horko těžko naučili co kde je na klávesnici budou učit jiný layout je IMHO směšná.
A já už klávesnici ovládám poslepu a pokud narazím na klávesnici, kterou navrhl debil, co např. posunul Ins, Del .. PgDn blok o jednu klávesu dolú a nad ni dal vypínání počítače tak mám chuť vraždit.

Doporučuji podívat se na úspěšnost Dvorak rozložení kláves.
A doporučuji podívat se na poslední MS klávesnice, které se vracejí ke klasickému layoutu. Pročpak asi?

A BTW co ty úzké Fklávesy? Zkoušel jste si je v reálu? Já ano ­- je to nepoužitelné.

Aneb Logitech býval výrobce kvalitních klávesnic ale bohužel se rozhodl být výrobcem vzhledově elegantních klávesnic a použitelnost jde do <censored>. Je to smutné ale je to tak.
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 18.9.200621:17
to, že se někdo nechce přizpůsobit mě nemusí zajímat ­(ať žije evoluce, nevymřu přece spolu s dinosaury... ­- nadsázka :_D


poslední MS klávesnice mají v řadě věcí pozměněný layout, dlouho nevyšla od MS žádná pořádná klávesnice, přeci jenom jsou to všechno starší modely

ty klávesy jsem zkoušel v jiné variantě a byly fajn ­(taky Logitech­) ­- tuto recenzi jsem nečetl, ale pochybuji o nějaké katastrofě
Odpovědět0  0
Petr Baláš | 18.9.200622:34
Což takhle změnit třeba volant v autě za něco jiného. Volant je přece zoufale nemoderní a out. Co na tom, že na něj jsou zvyklé milióny lidí ... :­-­)

Jedna z posledních je např. Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 a ta je sice ergonomická ale jinak layout vcelku klasický ­(jen kvůli zlomení jinak rozskupinované Fka­). Ale najdou se i klávesnice bez Ins. Ale na rozdíl od Logitechu se najdou i ty klasické.
Zvěrstva a la media keyboard nepočítám, to je speciální případ.
Ty úzké klávesy opravdu fajn nejsou. Doporučuji každému před koupí otestovat aby si vyzkoušel, jak mu budou vyhovovat.

BTW vy jste zaměstnanec Logitechu nebo je prodáváte že se jich tak zastáváte?
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 19.9.20068:34
Logitechu se rozhodně nezastávám, jsem nezávislý a Logitech je u mě zatím až na 4. příčce ve výrobě klávesnic.

MS N E K 4000 není nic nového ­(spíš bych řekl pěkně starého­) a zrovna teď na ní píšu. ;)
Odpovědět0  0
Petr Baláš | 18.9.200616:19
No když se podívám na poslední kompletní klávesnici od MS t.j. Natural Ergonomic Keyboard 4000 nebo taky na Wirelles Optical Desktop 3000 tak se mi skoro zdá, že MS má co nabídnout i nám, co chceme klasické rozložení kláves. Bohužel Logitech na nás kašle. A ty miniklávesy Esc, F1 až F12 to je výsměch ­- doporučuji si to někde zkusit a zjistíte, že to je v praxi naprosto nepoužitelné.
Odpovědět0  0
Bfree (7) | 18.9.20067:13
Opravdu pěkná klávesnice. Akorát pro mě absolutně k nepoužití. Preferuju totiž místo CTRL+C­/V CTRL +INS­/DEL které jsou na klasické klavesnici nad šipkama, jenze tady bohuzel ne.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.