Low-endové karty: nejen v herních testech
, Petr Štefek, recenze

Dnes si otestujeme čtveřici low-endových grafických karet, které jsou vhodné pro stavbu perfektního HTPC nebo levného domácího počítače. Zvládne low-end herní pecku Crysis 2 nebo HD HQV Benchmark 2.0?

Kapitoly článku:
- Low-endové karty: nejen v herních testech
- Testované karty Radeon a GeForce
- Testovací sestava a testy
- Battlefield: Bad Company 2, Battleforge
- Crysis 2, Metro 2033
- HD HQV Benchmark 2.0
- Teploty
- Spotřeba
- Závěr
Dnes se podíváme na to, jak si vedou současné low-endové grafické karty v oblasti her, přehrávání videa a také spotřebě. Je jasné, že tyto grafické karty nejsou primárně určeny pro hráče a budou se vyskytovat v opravdu levných počítačích nebo HTPC v obýváku. Proti současným Radeonům s jádrem Turks a Caicos jsme si postavili jediného zástupce Nvidie v podobě GeForce GT430. Samozřejmě v této oblasti má Nvidia k dispozici i GeForce GT520, ale tu jsme bohužel v době testu neměli k dispozici. Test ji v budoucnu samozřejmě nemine.

HTPC
V naší testové baterii tentokráte nebude chybět ani HD HQV Benchmark 2.0, který je oblíbeným způsobem, jak zhodnotit kvalitu přehrávání HD videa. Dále si ukážeme, jakou spotřebu mají jednotlivé karty v případě vysoké zátěže a přehrávání videa. Testované karty se pohybují v různém cenovém rozmezí, ale zároveň je lze všechny označit za dostupný low-end s podporou DirectX 11 a low-profile provedením, které je využitelné v případě HTPC skříní.

HTPC
V naší testové baterii tentokráte nebude chybět ani HD HQV Benchmark 2.0, který je oblíbeným způsobem, jak zhodnotit kvalitu přehrávání HD videa. Dále si ukážeme, jakou spotřebu mají jednotlivé karty v případě vysoké zátěže a přehrávání videa. Testované karty se pohybují v různém cenovém rozmezí, ale zároveň je lze všechny označit za dostupný low-end s podporou DirectX 11 a low-profile provedením, které je využitelné v případě HTPC skříní.
Grafická karta | Radeon HD 6670 | Radeon HD 6570 | Radeon HD 6450 |
GPU | Turks | Turks | Caicos |
Počet tranzistorů | 716 mil. | 716 mil. | 627 mil. |
Výrobní technologie | 40 nm | 40nm | 40nm |
Frekvence jádra | 800 MHz | 650 MHz | 750 MHz |
Frekvence shaderů | 800 MHz | 650 MHz | 750 MHz |
Počet shaderů | 96 (5D) | 96 (5D) | 32 (5D) |
Pixel fillrate | 6 400 Mpix/s | 5 200 Mpix/s | 5 200 Mpix/s |
Texel fillrate | 19 200 Mtex/s | 15 600 Mtex/s | 13 000 Mtex/s |
Počet RBE | 8 | 8 | 4 |
Počet TMU | 24 | 24 | 8 |
Velikost paměti | 1024 MB GDDR5 | 1024 MB GDDR3 | 512 MB GDDR5 |
Frekvence paměti | 1000 MHz | 1000 MHz | 900 MHz |
Šířka sběrnice | 128-bit | 128-bit | 64-bit |
Propustnost sběrnice | 64 000 MB/s | 32 000 MB/s | 12 800 MB/s |
Verze DirectX | DirectX 11 | DirectX 11 | DirectX 11 |