reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.3.2004, Eagle , recenze
Druhá část megatestu 120GB disků je zde a přináší porovnání výkonu a také teploty (měřené laserovým teploměrem). Ze začátku povím něco k testům, jaké faktory mají vliv na reálný výkon, které výsledky jsou směrodatné a které nikoliv a na konci se již dozvíte, který z disků si získal mé sympatie.
Kepa | 30.9.200414:02
Perfektní článek
Přesně tohle jsem si potřeboval přečíst.Ta životnost by určitě nebyla od věci ale stejně by to nešlo úspěšně zrealizovat.
Dík!!!
Odpovědět0  0
Peetr | 23.4.200421:36
Zdravím, potřeboval bych rychlý 160 GB ­/8 MB disk pro hry. Nevím zda Sata nebo Ata. Kterou značku byste doporučili? Je SATA rychlejší než ATA aspoň o 3%? Pokud ne, jdu do ATA, neboť je prý tišší. Nejsem však ten, který musí mít super tichý disk...Díky.
Odpovědět0  0
Didis | 19.4.200414:46
Dík!!!
Problém vyřešen.
Odpovědět0  0
Nike_Boss | 29.3.200421:48
Mam jednu otazku: V ceniku jedne nejmenovane firmy v Brne figuruje disk Hitachi Vancouver III... Chci se zeptat jaky je rozdil mezi timto diskem a diskem ktery je obsazen v testu od Hitachi

Diky !
Odpovědět0  0
Didis | 29.3.200411:03
Koupil jsem disk Samsung SpinPoint P80 1213N ­(120 GB, 8 MB cache, Ultra ATA 133­) . Výrobce uvádí, že se jedná o disk s podporou rozhraní Ultra ATA 133 ­(UDMA 6­), ale moje deska MSI VIA APOLO KT600 KT6V jej provozuje pouze na Ultra ATA 100 ­(UDMA 5­), ačkoli Ultra ATA 133 ­(UDMA 6­) podporuje a běžel na něm i můj předchozí disk Maxtor 80 GB ­(2MB cache, 7200 ot.­). Verze Biosu desky je 1.3.

Neví někdo co s tím?

Jinak s dostupností tohot disku není ­(v Pardubicích­) žádný problém. Objednával jsem jej přes internet ve firmě ­(OKCOMPUTERS, [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]) ve středu kolem 20:00 a ve čtvrtek v 14:30 mi byl doručen mail, že disk je již připraven k vyzvednutí­).
Co se výkonu týče ­(má sestava je: BARTON 2500+­), 512 MB Ram
, dosahuje v testu Sandra 2004 zhruba stejného výsledku jako můj výše zmíněný disk s 2 MB cache. Ale nutno podotknout že je to z části i omezením na ATA 100, jinak v dílčích výsledcích ­(náhodné čtení­/zápis, sekvenční čtení­/zápis je Samsung o něco málo rychlejší. Jinak jsem ho ještě nestačil otestovat.
Co se týče hlučnosti, tak při souvislém čtení nebo zápisu je poměrně dost hlučný, jeho hluk je téměř srovnatelný s Maxtorem ­(a to je nějakej rachot!­) i když je v trochu příjemnější hlubší hladině.


Odpovědět0  0
Harry_ (22) | 5.4.200411:44
Odpovědět0  0
Casper | 24.3.200417:12
Nevite nekdo kdo do CR dodava disky HITACHI? Sahnim 120GBPATA8MBcache a v celym Brne ho nemaji a ani nedokazou obednat. Pripadam si jako za komunistu. A SAMSUNG kterej vyhral se taky neda sehnat a kdyz tak je nejdrazsi ze vsech disku, zajimalo by mne vcem spociva vyhra tohoto disku jako pomer cena­/vykon. Uz ta reklama na Libru prodavajici SAMSUNGY je napovidajici proc vyhral.Pekna reklamni kampan.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 24.3.200421:45
V článku uvedené ceny odpovídají stavu v době uvedení článku ­- tj. 4. března 2004.
Odpovědět0  0
Rincewind | 18.3.200415:43
Ahoj, co se velikosti cache u disku tyce ­(­"32 MB DRR za 400,­-­" atd.­) ­- je nesmysl srovnavat cache s normalni RW­-pameti. Cache je je zalozena na uplne jine technologii nez rwm ­(pokud se nepletu tak cache na bistabilnich klopnych obvodech a op. pamet na cmos­). Oba typy pameti maji skara rozdilne vybavovaci doby a potazmo take vyrobni naklady :­).
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 18.3.200418:51
Není to nesmysl, protože disky používají klasickou SDRAM paměť. SRAM by byla moc drahá a její efekt minimální. Používat termín ­"cache­" není úplně přesné, to uznávám.
Odpovědět0  0
Rincewind | 20.3.200419:49
Mate pravdu ­- fakt, ze s pouziva SDRAM, mi nejak usel. V tom pripade by skutecne nemel byt problem pouzit moduly s vyssi kapacitou.
Odpovědět0  0
Karol | 13.3.200418:10
Podivejte postavil jsem nekolik PC s WD120JB a zadny nebyl tak hrozne hlucny jak tu pisete. Mam doma 160GB od Maxtoru SATA a tomu se rika hluk. Kdyz jsem porovnaval se Seagate­/WD tak bych nerekl ze WD je hlucnejsi navic jsem mel problem s Seagate­/MSI. WD je muj preferovany disk do sestav. Maxtora jsem koupil protoze byl nejlevnejsi a nemusel jsem kupovat k nemu kabel k napajeni. Seagate jsem kupoval bral od levi tam je maji nejlevnejsi Treba je to muj subjektivni dojem.
Odpovědět0  0
tomato | 10.3.20048:18
Tak se budu opakovat: Skutečně prvotřídní test.
Včetně měření teploty. Výsledky tomu také odpovídají. Jediné co schází ke komlexnosti je parametr spolehlivosti a ten tvoří­(dle mého soudu­) cca.50­-60% hodnocení z hlediska uživatele.
Uznávám, že takový test je celkem těžko proveditelný. Připojit disk a nechat ho chroustat nepřetržitě, příp. s krátkými přestávkami nějakých 3000 hodin. Poté ­(pokud to disk přežije­)provést zde předložený test znovu a porovnat výsledky.
Věřím že bychom se dočkali ještě zajímavějších závěrů.
Leč así by bylo velmi těžké najít k takovému testu poskytovatele testovanývj HW komponent.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 9.3.20049:51
Pekny test ­- diky.
Vzhledem k tomu, ze vyrobci udavaji priblizne stejnou spotrebu energie je divne, ze maji tak rozdilne teploty ­(tvar maji priblizne stejny, material asi taky­).
Nebylo by mozne ­(treba nekdy priste­) zmerit spotrebu disku ­- staci pouze ampermetrem?
Odpovědět0  0
Vraana (11) | 8.3.200421:13
Zdravim.

Super článek, ale myslím, že by stálo za to zmínit ­(obzvláště u disků­) jednu dost důležitou vlastnost: spolehlivost. Nebylo by možné získat od Vašich sponzorů, kteří Vám zapůjčují disky ­(většinou velkoobchody, které jich prodají desítky až stovky­) nějakou statistiku návratnosti disků do reklamace? Takhle si např. čtenář udělá obrázek o disku, koupí si ho a pak zjistí, že jich je třeba 30% poruchových. Např. já jsem ­(jako maloobchodní prodejce­) reklamoval již 4 HDD Hitachi kvůli chybným sektorům...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 8.3.200421:33
To je dobrý nápad, ale obávám se, že takové údaje nikdo nedá. Proč by taky dával, když by si podřezával větev pod svými prodeji? Obecně se udává návratovost disků v řádu jednotek procent ­(obvykle pod 5 procent­), ale když se rozkřikne, že něco je poruchovějšího, už to nikdo nekoupí. Barracuda IV měla být jedním z disků s nejmenší poruchovostí a přesto se mi na něm objevily chybné sektory ­- podle Seagate je navíc přemapování slabších sektorů do záložní oblasti normální chování elektroniky chránící data ! A druhá věc je, že disk je zboží, které se obvykle neporouchá v prvním měsíci používání. A třeba za rok už budou nové modely.
Odpovědět0  0
tar | 13.7.200411:21
Prave nejcasteji byvaji poruchy v prvnich nekolika tydnech provozu, jsou to chyby od vyroby. Pak az po mesicich se zacinaji objevovat poruchy vznikle opotrebenim. Rozhodne doporucuju projit databazi spolehlivosti na www.storagereview.com, sice vyzaduje registraci a zadani udaju o vlastnim disku, ale stoji to za to.
Odpovědět0  0
garat (8) | 5.3.200410:23
Este je tu jedna zujimavost, ak je vacsia cache moze sa stat, ze pri vypadku elektriky dojde k ­"VACSIEMU­" poskodeniu dat. Parkrat sa mi stalo, ze vypadok energie sopsobil necitatelnost fat, alebo prave suboru ktory som mal nacitany a vtedy padol.

Ak sa bude na diskoch zvacsovat cache neviem neviem ako to vyriesia v pripade vypadku prudu.

Odvtedy UPS ­- verit elektikarom a spoliehat sa na to ze elektrika bude a pojde stale je uz pre mna minulostou.

Odpovědět0  0
Ghx | 5.3.200418:58
Mohli by to vyresit treba pouzitim ­"knoflikove­" zalohovaci baterie. Tak jak na nekterych SCSI radicich. BYla by bomba mit na disku ­"bezpecnych­" 32 nebo klidne 64MB cache :)
Odpovědět0  0
Marinakx | 5.3.200421:41
PRESNE! ale jeste jim to namlatit do hlavy !
64MB cache + ta baterie do doby nez bude neco jineho nez tyhle hazardny konstrukce! ­(mislym tim pohyblivy dily..)
Odpovědět0  0
designer | 6.3.200412:51
ups s vypnutim kompu :­-)
Odpovědět0  0
PavelV | 5.3.20048:51
Článek je perfektní. Bohužel již nic neříká o spolehlivosti a životnosti disku, což pochopitelně autorovi nevyčítám.
Před několika roky byly například v testech velmi dobře hodnoceny rychlé disky IBM řady Deskstar, ale po roce provozu hromadně odcházely do věčných lovišť.
Teď opět vyšel nejlépe Hitachi, což je vlastně pokračovatel IBM a je otázka , zda se historie nebude opakovat.
Osobně bych dal přednost i disku pomalejšímu, ale se zaručenou dobou provozu bez poruch či totálního selhání. Jenže jak to zjistit, neexistuje nějaký zrychlený test simulující dlouhodobý provoz disku ?
Odpovědět0  0
Mila | 5.3.20049:57
Je vám doufám jasné, že vám nikdo přece nezaručí ­(protože ani nemůže­) u žádného disku ­(ani jiné komponenty­) dobu provozu bez poruch?!!!! :­-­) A i kdyby takový test existovat a i kdyby v něm testovali od každého modelu 100 disků, tak ani to nezaručí, že zrovna ten váš 101. disk prostě neodejde ­(chybovost bude u všech disků téměř stejná v jednotkách procent­).
Od toho je tu pravidelné zálohování, abyste mohl klidně spát! :­-­)­))
Odpovědět0  0
tino2 | 13.8.200416:09
o tom mi rozpravaj. V testoch super , dals om do maleho sub serveru 3x ibm rady 75, a do inych este dalsie, mam pod stolom 5 tehiel ­- preedtym diskou.
Odpovědět0  0
Marinakx | 5.3.20040:03
Zamer clanku chvalim, ale chyby mi tam hlavne dve veci a to nahravka trech zvuku abychom ten randal mohli posoudit sami a za druhe zatizeni CPU pri praci, to je snad v praxi taky celkem dulezity... ?
Jinak jsem byl sklaman Barakudou cekal jsem ze .7 verze bude dobra jako na jinym serveru.. s tim mam jeste pripominku na jinym serveru sem cet ze nova .7 taky dela ty pitomi kontoly ­(1x10min nebo tak ­) ­(nevim jestli kalibrace, test ci co ­) to mi tam taky chybelo a nedelaj to vsechny novy HDD?
Tento clanek me take presvedcil ze si asi koupim 8MB verzi ale k tomu mam otazku a ta se tyka i vysledku ­(nerozumim tomu proto se ptam­) neni to tak ze tech 8MB sice ukazuje systemu ze data jsou zapsana ale nejsou a proto zkresluje vysledky? a chybelo my tam prave upozorneni na stratu dat s tim spojena pri vypadku ­(prece jenom 8­(7,5­) MB je vic nez 2MB...­) a da se ta write cache vypnout? a nakolik to ovlivni rychlost?
Vyrabi se vubec Hitachi 80GB­/8MB PATA ?? v cc nemohu najit!
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 5.3.20049:50
Nahrávání zvuku ­- tak dobré vybavení pro nahrávky v hifi kvalitě nemám. Bohužel.

Barracuda a kalibrace ­- nic jsem neslyšel, pokud je dělá, tak bez hlukových projevů.

8MB cache ­- ano, přesně tak to funguje, systému se data jeví jako již zapsaná, ale ony nejsou. Ale to není zkreslování výsledků, takto se urychlí nejen testy, ale i reálný provoz. Write cache se vypnout dá, ale co z toho? Pak by stačila klidně verze s méně cache. Mimo to větší cache znamená větší spolehlivost, protože hlavička má méně práce ­(nepřejíždí tak často­). Některé notebookové disky mají i 32MB.

Hitachi 80GB 8MB PATA ­- nevyrábí se, s 8MB cache v této velikosti pouze verze pro SATA.
Odpovědět0  0
Marinakx | 5.3.200413:59
s tim nahravanim je to skoda...
Barracuda a kalibrace ­- no prave ze to pry rusi dost... pokud se nevypne SMART v BIOSU pry...
8MB cache ­- no prave ze by se melo vypnutim zamerit strate dat ­- vecinou se z disku cte .... a pro DV staci snad datovy tok nejak 3 MB tak co...
zkresleni to je v tom ze ty 2MB to uz maji ­"doopravdy­" zapsane a ty 8MB ne.... a zapisi je NEKDY pozdelj to ale test uz mezitim ­"uspesne­" zkoncil..
no jestli je to 8MB ­"IBM­" drazsi jen o tu stovku tak bych si priplatil spis kuli delsi zaruce...
Jinak se samozrejme s kazdym HDD bojim o data at je to IBM jakakoli serie.. .proto doufam ze brzy nastoupi ty pametovy cipy ale jsou ty spolehlivejsi?? vydrzi aspon 10 LET ?! To by me velice zajimalo...
Odpovědět0  0
snich (9) | 4.3.200420:31
mam baracudu SATA 120GB a nemohu si stezovat ­- ta hlucnost je zcela minimalni ­(mozna povedenej kousek­) a jen velmi obcas je disk slyset vic nez by bylo zdravo ­(např. defragmentace­) ­- jinak u zapnutyho pc spim ... ­- vic hluku nez disk mi vydava grafarna ­(ASUS V9570 256M ­- bohuzel nemuzu nahodit smart doctora a tak nevim jak snizit otacky ­- radu uvitam­) ­- jedina negativni vec je teplota ­- namerenych 49° je bez debat, ale vetracek pod HDD stoji cca 150kc a tak se da teplota celkem razantne snizit ­(min. o 10 ­- 15°­)

jinak clanek se mi opravdu libil ­- dlouho jsem na nejaky podobny cekal
Odpovědět0  0
PetrD (43) | 4.3.200421:29
Já mám IBM 120 GB 180GXP 2MB a je super tichý. Mám ho v šuplíku, takže kolem něho maličko proudí vzduch, který je nasávaný do počítače a teplota je stabilně 34­-36° C. Pokud má váš disk do 50° C, tak bych se tím nezabýval.
Odpovědět0  0
blecha2 | 4.3.200422:34
No vidis a ja mam IBM 180 GXP 180 GB + barracuda IV 40 GB, protoze mam udelanej tichej komp, tak me ten IBM pije krev uz od zacatku pri seeku chrochta jako kazdej IBM ­(Znam zvukovy projevy rady 60 GXP ­- lehnul po reklamaci mam tu barcu IV,120 GXP mam v praci­), proste disky jeste IBM ­(za Hitachi nemuzu mluvit, neznam­) vubec nejsou tichy, kdo to tvrdi tak je, ehm.. hluchej. Ta 180 GXP vydava takovy blby slaby piskani, ktery me vecer desne sere. Barracuda IV je opravdu ticha, vubec ji neslysim, ani nepiska. Ano IBM lze pres AAM ztisit, chrochtani prestalo, ale ten slabej piskot je furt stejnej. Toho se proste zbavim az s novym diskem ­(IBM 60 GXP 40 GB, pistel taky, 120 GXP co mam vpraci nemuzu posoudit jak piska, protoze tam to prehlusi hukot pozadi ­).
Odpovědět0  0
PetrD (43) | 4.3.200422:47
No vidíš a mě nepíská. Asi je to trest za tvůj sarkastickej příspěvek a zobecňování, přestože vycházíš jenom ze svoji subjektivní zkušenosti. Dobře ti tak.
Odpovědět0  0
Jiří Kuruc | 6.3.200413:06
Mám 180 GXP 120 GB IBM a 80 GB Hitachi. IBM vůbec nehučí, jen souhlasím s hlučností u seeku­-AAM nepoužívám, seek mi nevadí. Hitachi je na tom ale podstatně lépe.

Měl jsem 40 GB IBM 60 GXP, které jsem v rámci ztišování PC musel vyměnit ­- děsně hučel jak při otáčení, tak při seeku :­-(
Odpovědět0  0
dkas (24) | 4.3.200415:57
Disky Samsung pouzivam uz nekolik let. Za celou tu dlouhou dobu jsem reklamoval pouze 1 disk a to v dobe, kdy Samsung s vyrobou HDD zacinal. Mezitim mi rukama proslo pomerne dost disku na to, abych byl schopen rici, ze Samsung je u me jednicka :­-­)
Diky, ze jste to taky potvrdili...
Odpovědět0  0
jantars | 4.3.200415:43
Dobry clanek........
Uvidime jak dalsi Sata generace a command queing.......
Odpovědět0  0
Karel Moravec | 4.3.200414:38
Jedna vec je mi zahadou. Pokud je napr. u disku Seagate stejna mechanicka cast u disku PATA i SATA, jak se pak muzou od sebe lisit hlucnosti ­(podle popisu az markantne­)? Ostatne ono hodnoceni jejich zvukovych projevu mi prijde moc subjektivni. Co treba nejake exaktni mereni? Minimalne by slo dobre namerit spektrum jejich hluku ­(a bylo by to prukaznejsi­).
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 4.3.200419:04
Vysvětlení je jednoduché ­- PATA verze mají firmware nastaven na mnohem pomalejší seek. Pomalejší znamená nižší výkon, ale také menší hlučnost.
Odpovědět0  0
Lubos | 4.3.200413:50
Vyborny clanek!! Tak dobre srovnani disku uz jsem dlouho nevidel.

Samsungy vypadaji lakave, ale jak je to s jejich spolehlivosti? Muze nekdo okomentovat zkusenosti z dlouhodobejsiho provozu?

Velmi bych uvital update clanku, kdyby autor sehnal SATA verze Hitachi nebo Barracudy se 100GB plotnami.

Celkem by me i zajimalo srovnani nabehovych proudu pri prechodu ze Standby rezimu ­(jestli se to tedy da nekde zjistit­). Mnozi se i jine vyrobky spotrebni elektroniky ­(DivX prehravace Kiss, Dreambox, atd.­), ke kterym se da HDD pripojit. Cetl jsem, ze nektere HDD odepisuji nedostatecne dimenzovane droje ­(napr. u Dreamboxu­) pri prechodu ze Standby.
Odpovědět0  0
garat (8) | 4.3.200412:13
Uz dlhsiu dobu sledujem skuam a sam testujem a mozem zodpovedne povedat ze clanok od autora zodpoveda realite. Mam niekolko PC a asi 20HDD, novsie starsie ale disku od samsungu s 8MB cache su perfektne.

P:S: Squelly clanocek.
Odpovědět0  0
blecha2 | 4.3.200412:17
A ty Samsungy 8 MB cache mas jaky, GB?, SATAxPATA?.
Odpovědět0  0
garat (8) | 4.3.200414:22
Serial ATA 80GB. Dobra pracicka technikov.
Odpovědět0  0
Joseppe | 4.3.200410:06
Skvely clanek na ktery jsem dlouho cekal.

Koupil jsou si Sagate 120 p­-ata 8mb a Maxtora 120 s­-ata 8mb, jenze jsem se pustil do snizovani hlucnosti pocitace, tak ze me tam rvou jen disky ­(a to me huste prudi­), Seagate p­-ata je skoro neslysitelny zato co me tam provadi Maxtor, to je proste hukot, pri otaceni me zacal pekne popiskavat a kdyz seakuje tak neslysite skoro vlastniho slova!!!!!

Tudiz s p­-ata seagatem jsem zpokojen, ale maxtor jde do sveta, chtel jsem ho vymenit za Seagate s­-ata, ale jak ctu ­(a jak me potvrdil kamos :o­)­), moc jsem mu neveril­) s­-ata verze pjekne rve, tak ja mam jasno, jedina mozna s­-ata verze je od Samsungu!!

Moooc diky :o)
Odpovědět0  0
BrokenHope | 4.3.200420:35
No ja mam Maxtora 120GB 8MB cache p­-ata a nehluci skoro vubec...ale kamosovi sem ho kupoval asi o mesic pozdeji a ten rve teda pekne nahlas...tak asi zalezi i kus od kusu
Odpovědět0  0
Petr 9z9 | 8.3.200418:09
Zapni si u toho Maxtora AAM, mam ten samy disk a velice to pomohlo. Je to nebe a dudy.
Odpovědět0  0
JIMY | 24.3.200411:46
Kde zapnout to AAM?
Odpovědět0  0
blecha2 | 4.3.20049:53
Jeste doplnek pro ty co chteji Samsung, nechci zde delat reklamu, ale protoze nejcasteji nakupuji u Czechcomputeru, tak jsem se jich zeptal na Samsungy, ktery bezne v ceniku nemaj. Vysledkem je kladna odpoved, chtej jen vedet jaky typ chci dodat. Mozna podobne budou jednat i ostatni zname firmy po Praze pro koncaky.
Odpovědět0  0
blecha2 | 4.3.20049:35
Koukni na stranky libry a pres ne si najdi jejich dealery a obchody, kde prodavaj Samsungy. Uz mam na Praze 3 vyhlidnuty obchod, moc jich teda, ve srovnani s ostatnima neni...
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 4.3.20049:26
Eaglovi dík za pěkný článek, s chutí jsem si početl.

Jen čtyři malé připomínky:

- chápu, že některé pojmy je potřeba zpopularizovat aby to bylo názorné, ale možná by neškodilo napsat běžně uváděné termíny aspoň do závorek ­(kruhy vs. stopy atd.­)

- latence se dá kromě zvýšení otáček zkrátit ­(a v minulosti se i zkracovala, nevím jestli je to tak i u některých současných disků­) osazením více než jedné hlavy na plotnu. Typicky to bývalo tak, že byly osazeny dvě hlavy naproti sobě, čímž se rotační latence zkrátila zhruba na polovinu

- nezaškodilo by otestovat vliv NCQ v reálném aplikačním provozu, u SCSI ten vliv nebyl malý, u SATA se bojím že implementace bude úmyslně ořezaná ­(proč by si Seagate sám podřezával větev pod SCSI­/S­-SCSI­). Jo, vím, řadič..

- hodně mě překvapily vyloženě slabé výsledky SATA 7200.7 Barracudy, ten přenos v burstu je tak slabý až je to neuvěřitelné. Přitom Seagate se ve všech tiskových zprávách holedbá, že:

"The SiI 3124 is Silicon Image­'s most advanced SATA host controller to date for server and networked storage applications. It is also the first and only host controller that supports Frame Information Structure ­(FIS­)­-based switching for SATA port multipliers, which enables command execution and data transfer to multiple drives concurrently, providing outstanding performance improvements for demanding workloads.­" A právě ten SiI by měl být tím ­"neznámým­" švábíkem.

Nevím jestli je možné ale na pouze na základě nízkých přenosů usoudit že není nativním SATA diskem, možná by bylo dobrý požádat Seagate o vyjádření.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 4.3.200419:01
"byly osazeny dvě hlavy naproti sobě­" ­- to už se nedělá.

"nezaškodilo by otestovat vliv NCQ­" ­- bohužel v současnosti nejsou čipsety, které by Native Command Queling podporovaly. VIA VT8237 anid Intel ICH5 ho nepodporují. VIA měla dodat podporu do VT8239, který byl ale zrušen a místo něj bude tuším VT8251, který bude někdy v půlce roku. Intel by snad měl podporovat NCQ v ICH6, ten přijde na trh někdy v druhém čtvrtletí.

"hodně mě překvapily vyloženě sla­bé výsledky SATA 7200.7 Barracudy­" ­- když si zobrazíte velký obrázek elektroniky, zjistíte, že z SATA konektoru vedou spoje do zmíněného LSI Logic čipu. Dále je tam čip AGERE, který u PATA verze je přímo před datovým konektorem IDE ­(bez LSI Logic­). Domnívám se, že onen LSI Logic je překladač PATA ­- SATA, tj. pak by ta nízká přenosová rychlost nebyla překvapivá.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 4.3.200420:18
K Agere procesorům ­- ne, ony stejně jen vypadají, prý ale jde o jiné typy ­(SATA používá typ 10238949, PATA typ 10226836 ­- nebo aspoň první série používaly­). Oba typy spolupracují s 16bitovými SDRAM pamětmi ­(6ns­), takže v pamětech určitě úzké hrdlo není ­(teoreticky přes 300MB­/s­).


Odpovědět0  0
MaWa | 4.3.20048:57
doufám, že ty Maxtory neměly zapnuté kontroly zápisu...
Odpovědět0  0
MaWa | 4.3.20048:57
doufám, že ty Maxtory neměly zapnuté kontroly zápisu...
Odpovědět0  0
Honzik X | 4.3.20047:29
Co se disku tyce, tak mamontalne mam 3 samsungy SP1614N ­- 8 MB cache,160GB a musim rict ze jsou mimoradne tichy a vykonny. Raptor to neni, ale ja jim dal prednost pred Hitachi­/IBM a nelituju. Mohu jen doporucit. Clanek je ale dobrej.
Odpovědět0  0
xxxmartin22 | 4.3.20049:19
Nevíš kde kromě Libry se dají Samsungy koupit? ­(maloobchod­) Nejlíp v Praze. Díky...
Odpovědět0  0
juja (47) | 4.3.20044:07
2 Eagle: Vynikající článek. Maxtor mě trochu nepříjemně překvapil co se týká celkového výkonu ­(nepočítám verzi s 2MB cache­). Z vlastní zkušenosti vím, jak hlučný má seek ­(občas až jakoby ­"pípá­") ­- asi zkusím AAM. Jinak Samsung byl už od první části článku můj tichý favorit.
Odpovědět0  0
Radek Havel | 4.3.20040:48
Naprosto perfektni clanek.
Odpovědět0  0
Ahmed | 4.3.20040:16
"Jedna věc je evidentní ­- ani jeden z disků deklarovaných jako Serial ATA není plnohodnotným Serial ATA diskem! Ono jak by také mohli být, když většina jich používá ATA ­- SATA převodník firmy Marvel­"
Jenze napriklad barakuda ho nepouziva, a presto je pozadu, neni to totiz evidentne rozhranim, ale prenosovou rychlosti elektroniky disku ­(odpovida udajum z tabulek­).

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.