Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část
3.10.2006, Jan Vítek, recenze
Dnes zakončíme téma posledních dní - test 18 USB kamerek od výrobců Creative, Genius, Hercules, Labtec, Logitech a MSI. I dnes to bude 9 výrobků, mezi nimiž patří 7 k portfoliu Logitechu a zbývající dvě k MSI. Která tedy nakonec předvedla ten nejlepší výkon?
Kapitoly článku:
Plynule navážeme na předchozí díl zkouknutím výsledků kamerky Logitech Quickcam Communicate STX Plus a budeme pokračovat zbylými, které jsou tyto:
Pro pořádek také zopakuji odkazy na úvodní představení kamer - 1. část a 2. část a také uvedu testovací sestavu založenou na těchto komponentech a operačním systému:
Tato kamerka, chlubící se firemními technologiemi RightLight a RightSound, se mi zamlouvala svým fyzickým zpracováním. Oplývá masivním ohebným podstavcem, jenž díky pogumování po stole neklouže a i na monitoru drží jako přibitý. Kulatá hlava se mi zalíbila svým štítkem, jenž můžeme pro chvíle soukromí přesunout přes objektiv a nikdo pak nemá nejmenší šanci šmírovat.
Fotografie koláže dopadla dobře až na zobrazení jasně žluté barvy, se kterou si kamerka moc nerozumí a přesvětluje ji . Ostatní barvy ji problémy nečiní a jsou zobrazeny se zdravou sytostí
Duhový přechod celého spektra jasně ukazuje vybledlost žluté a především křiklavě zelené, kterou kamerka narozdíl od tmavě zelené jaksi nezvládá. Ostatní barvy a jejich přechody jsou na druhou stranu bez problému, s pouze jemnými náznaky map na červené ploše.
Tentýž obrazec zabraný při nepřímém umělém osvětlení 60W reflektorovou žárovkou ukazuje, že barvy se téměř ztrácí, ale i tak jsou vidět náznaky zelené, žluté a červené.
RightLight dokáže barvy zesvětlit, ale ty jsou i tak poměrně vybledlé. Na druhou stranu jsou však až na modrou všechny vybledlé stejně, tudíž aspoň žádná výrazně nevyniká, nebo se neztrácí, což je důležité.
Jemné přechody mezi barvami jen potvrdily problém se žlutou a zelenou barvou, které jsou při normálním osvětlení pokoje za dne oproti ostatním pobledlé. Samotné přechody mezi barvami jsou ale dobré.
Prolínání černé a bílé, to je oblast kde má kamera problémy se zachycením tmavých odstínů, kde jsou na levé polovině obrazu jasně vidět svislé pruhy. Vyvážení bílé je ale na druhou stranu dobré.
Kamerka, jak je vidno, zabírá obraz téměř bez zkreslení, ovšem co se týče ostrosti (kamerka ostří automaticky), pak ta je dobrá pouze v úzkém prostoru ve středu obrázku. Stačí jen lehké odklonění do stran a ostrost se výrazně horší a to o kvalitě čočky nic pěkného nenaznačuje.
Z fotky venkovního prostředí můžeme jasně vidět, že kamerka příliš dobře nenakládá s expozicí. Obraz je poměrně silně přeexponovaný, což je vidět na obloze a bílých budovách. Co se týče ostrosti, pak zde můžeme vidět neostrost po celém obraze. Inu, automatické ostření nemusí být vždy výhoda.
- Logitech Quickcam Communicate STX Plus
- Logitech Quickcam Connect
- Logitech Quickcam Express Plus
- Logitech Quickcam for Notebooks
- Logitech Quickcam for Notebooks Pro
- Logitech Quickcam Pro 5000
- Logitech Quickcam Sphere MP
- MSI Starcam 370i
- MSI Starcam Clip
Pro pořádek také zopakuji odkazy na úvodní představení kamer - 1. část a 2. část a také uvedu testovací sestavu založenou na těchto komponentech a operačním systému:
Procesor | AMD Opteron 144 |
Základní deska | GA-K8NSC-939 nForce3 250 |
Paměť RAM | Corsair 2x 512MB DDR400 |
Grafická karta | Sapphire Radeon 9800 Pro |
Operační systém | Windows XP SP2 |
Senzor | VGA senzor |
Nejvyšší rozlišení - statické | 1280 x 960 (interp.) |
Nejvyšší rozlišení videa | 640 x 480 30FPS |
Ostření | Automatické |
Rozhraní | USB 2.0 (komp. s USB 1.1) |
Čočka | 42° horizontálně |
Zoom | ano |
Tato kamerka, chlubící se firemními technologiemi RightLight a RightSound, se mi zamlouvala svým fyzickým zpracováním. Oplývá masivním ohebným podstavcem, jenž díky pogumování po stole neklouže a i na monitoru drží jako přibitý. Kulatá hlava se mi zalíbila svým štítkem, jenž můžeme pro chvíle soukromí přesunout přes objektiv a nikdo pak nemá nejmenší šanci šmírovat.
Fotografie koláže dopadla dobře až na zobrazení jasně žluté barvy, se kterou si kamerka moc nerozumí a přesvětluje ji . Ostatní barvy ji problémy nečiní a jsou zobrazeny se zdravou sytostí
Duhový přechod celého spektra jasně ukazuje vybledlost žluté a především křiklavě zelené, kterou kamerka narozdíl od tmavě zelené jaksi nezvládá. Ostatní barvy a jejich přechody jsou na druhou stranu bez problému, s pouze jemnými náznaky map na červené ploše.
Tentýž obrazec zabraný při nepřímém umělém osvětlení 60W reflektorovou žárovkou ukazuje, že barvy se téměř ztrácí, ale i tak jsou vidět náznaky zelené, žluté a červené.
RightLight dokáže barvy zesvětlit, ale ty jsou i tak poměrně vybledlé. Na druhou stranu jsou však až na modrou všechny vybledlé stejně, tudíž aspoň žádná výrazně nevyniká, nebo se neztrácí, což je důležité.
Jemné přechody mezi barvami jen potvrdily problém se žlutou a zelenou barvou, které jsou při normálním osvětlení pokoje za dne oproti ostatním pobledlé. Samotné přechody mezi barvami jsou ale dobré.
Prolínání černé a bílé, to je oblast kde má kamera problémy se zachycením tmavých odstínů, kde jsou na levé polovině obrazu jasně vidět svislé pruhy. Vyvážení bílé je ale na druhou stranu dobré.
Kamerka, jak je vidno, zabírá obraz téměř bez zkreslení, ovšem co se týče ostrosti (kamerka ostří automaticky), pak ta je dobrá pouze v úzkém prostoru ve středu obrázku. Stačí jen lehké odklonění do stran a ostrost se výrazně horší a to o kvalitě čočky nic pěkného nenaznačuje.
Z fotky venkovního prostředí můžeme jasně vidět, že kamerka příliš dobře nenakládá s expozicí. Obraz je poměrně silně přeexponovaný, což je vidět na obloze a bílých budovách. Co se týče ostrosti, pak zde můžeme vidět neostrost po celém obraze. Inu, automatické ostření nemusí být vždy výhoda.