reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Megatest 19" LCD pro hráče: Samsung 960BG

19.4.2007, Pavel Kovač, recenze
Megatest 19" LCD pro hráče: Samsung 960BG
Čtrnáctým v pořadí se stal Samsung 960BG. Udávaná odezva je 4 ms, kontrast 700:1 a jas 300cd/m2. Pozorovací úhly jsou v obou směrech stejné 160°. Samsung si u tohoto modelu dal velmi záležet na designu a ergonomii. Jako jediný panel v Megatestu poskytuje funkci pivot, takže směle na něj.

Pozorovací úhly


Opět je tu monitor s pozorovacími úhly 160° v obou směrech. Tento kousek má ovšem lesklý povrch, a tak se dají očekávat výrazně větší odlesky a tím i snížené pozorovací úhly.


Čelní pohled na testovací obrazec (Pro zvětšení klikněte)


Pohled pod úhlem 45° (Pro zvětšení klikněte)

Zde velice dobře vidíte co udělá lesklá obrazovka, barvy jsou sice stále velice dobré, ale do obrazu se míchá okolní prostředí. Takovýto obraz se velice špatně sleduje. Samozřejmě hodně záleží na okolních světelných podmínkách, protože pokud svítí slunce, tak toho moc neuvidíte a naopak o půlnoci se odlesky prakticky neprojeví.


Pohled z levé strany (Pro zvětšení klikněte)

Při tomto pohledu již vidíte prakticky jenom odlesky. Je to dáno hlavně tím, že jas výrazně klesne a ony odlesky jsou více dominatní. Není to tedy tím, že by se monitor lesknul ještě více. Barvy jako takové jsou však vcelku dobré a pokud budete na monitor koukat v zatemněné místnosti, tak si budete libovat, protože lesklý povrch propouští více světla a obraz je o něco lepší než u matného panelu.



Pohled pod úhlem 45° zespod (Pro zvětšení klikněte)

U těchto fotek jsem se co nejvíce snažil omezit lesk, abyste viděli, jak monitor zvládá pohled zespod, který je daleko důležitější a obvykle problematičtější. Barevné přechody jsou sice výrazně zdeformovány, ale jas ještě tolik neklesá. Je to zkrátka jedno z nejlepších TNek na pozorovací úhly.



Pohled zespod (Pro zvětšení klikněte)

To se potvrzuje i při extrémním pohledu zespod. Některé barvy sice přecházejí v inverzi, ale jas tolik neklesá. Zkrátka dobré TN.


Barevné podání


U bílo-černého přechodu je vidět lehký nádech do modra. Přechod jako takový je zobrazen velice dobře a hlavně prakticky nemá viditelné proužkování. Naopak dithering je v tmavých místech velice dobře viditelný a občas i vadí.


Bílo-černý přechod (ilustrační foto)

Nezmenšené fotografie jsou k dispozici zde: velký výřez (3,3MB), malý výřez (0,4MB).

Červená barva u duhového přechodu dost svítí a je malinko přepálená. Celkově jsou barvy výraznější, sytější a trošku přikrášlené. Napomáhá tomu i lesklý povrch, který propouští víc světla. Pro grafické účely tedy tento monitor nebude, ale u her si tyto syté barvy naopak vychutnáte.


Duhový přechod (ilustrační foto)


Nezmenšené fotografie jsou k dispozici zde: velký výřez (3,0MB), malý výřez (0,4MB).

Nejvíce problémů u reálné fotografie dělá žlutá barva, která je výrazně přepálená (okvětní lístky splývají do sebe). Naopak červená barva je vcelku dobrá, ale mohlo by to být daleko lepší.


Zobrazení fotografie (ilustrační foto)

Nezmenšená fotografie je k dispozici zde (3,3MB).


Zobrazení šedé na černé a šedé na bílé


Rozlišení světlých tónů sice nepatří k těm nejlepším, ale stále to není žádná tragédie - 250/255. Tmavé tóny jsou na tom o poznání lépe 1/0.


Podsvícení


Podsvícení se může zdát na první pohled takové "kopcovité", ale pokud se podíváme blížeji na statistiku, tak hodnota 62,5 % je velice dobrá. Inu i přestože je intenzita relativně málo rovnoměrná, tak nedochází k velkým rozdílům a to je asi nejdůležitější.



Je zde také 2D pohled pro lepší orientaci.


reklama