Metro 2033: bez jízdenky, ale s plynovou maskou
26.3.2010, Petr Štefek, recenze
Metro 2033 je výtvor ruských vývojářů a již podle názvu je patrné, že se budeme pohybovat hluboko pod úrovní zemského povrchu. Hra nás zavede do okolí zdevastované Moskvy a do jejího metra, které se stalo útočištěm a spásou pro přeživší lidi.
Kapitoly článku:
- Metro 2033: bez jízdenky, ale s plynovou maskou
- 1680x1050 - DirectX 10/11
- 1920x1200 - DirectX 10/11
- 1680x1050 - vliv úrovně detailů
- Vliv CPU
- Závěr
Metro 2033 je hrou, za kterou stojí vývojáři, kteří opustili projekt S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl, takže lze očekávat know-how (respektive předpoklady), jak udělat vizuálně podmanivou podívanou. Metro 2033 bylo velmi čekáváno hlavně pro svou podporu DirectX 11, která přináší komplexněji počítané osvětlovací modely nebo stále dokola omílanou teselaci.
Stinnou stránkou celé hry je její náročnost na hardware. Pokud jste z posledních her nabyli dojmu, že už nepotřebujete nic jiného než slušnou mainstremovou grafickou kartu, tak tato hra vás šeredně vyvede z omylu, neboť je náročnější než Crysis. Nakoupené dvoučipové karty a SLI/CrossFire sestavy zde konečně najdou uplatnění, a co více, budou bojovat o každý FPS. Testovali jsme jako obvykle s několika různými kartami, ale dnes jsme dodali i drobné zpestření v podobě různých úrovní detailů na dvou zástupcích herních karet AMD a Nvidia. Tento malý bonuse má své opodstatnění, protože bych nerad vyděsil spoustu hráčů s méně výkonným hardwarem.
Samotný grafických engine 4A Engine využívá PhysX ve své CPU verzi, a tak se nemusí bát ani majitelé Radeonů.
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay (Katakomby a příchod na Trh). Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni pro dané DirectX. Kvůli lepší kompatibilitě a nemožnosti naměřit všechny grafické karty pod DirectX 11 bylo zvoleno letité rozhraní DirectX 9, které ovšem hru o úroveň detailů příliš neochudí.
Ovladače grafických karet
Použité testy:
Metro 2033 (FRAPS)
Hra samotná je k dispozici pro PC a Xbox 360, takže ostatní bohužel ostrouhají. Příběh samotné hry nás přivádí do postapokalyptického prostředí hlavního města Ruska. Atmosféra hry skutečně přináší zatuchlost a špínu, která na vás přes váš monitor dýchá. Vizuální stránka hry je skutečně perfektní a v případě maximálních detailů s vyhlazováním zde máte nejlepší grafiku současnosti (počítame i Crysis samozřejmě) a pravděpodobně tomu tak bude až do příchodu Crysis 2.
Stinnou stránkou celé hry je její náročnost na hardware. Pokud jste z posledních her nabyli dojmu, že už nepotřebujete nic jiného než slušnou mainstremovou grafickou kartu, tak tato hra vás šeredně vyvede z omylu, neboť je náročnější než Crysis. Nakoupené dvoučipové karty a SLI/CrossFire sestavy zde konečně najdou uplatnění, a co více, budou bojovat o každý FPS. Testovali jsme jako obvykle s několika různými kartami, ale dnes jsme dodali i drobné zpestření v podobě různých úrovní detailů na dvou zástupcích herních karet AMD a Nvidia. Tento malý bonuse má své opodstatnění, protože bych nerad vyděsil spoustu hráčů s méně výkonným hardwarem.
Samotný grafických engine 4A Engine využívá PhysX ve své CPU verzi, a tak se nemusí bát ani majitelé Radeonů.
Testovací sestava a metodika
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz |
Zákl. deska | Gigabyte (Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 275 896 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Sapphire Radeon HD 5970 2048 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4870 1024 MB Sapphire Radeon HD 4770 512 MB PowerColor Radeon HD 4890 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay (Katakomby a příchod na Trh). Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni pro dané DirectX. Kvůli lepší kompatibilitě a nemožnosti naměřit všechny grafické karty pod DirectX 11 bylo zvoleno letité rozhraní DirectX 9, které ovšem hru o úroveň detailů příliš neochudí.
Ovladače grafických karet
- GeForce 197.13 WHQL
- Catalyst 10.3 WHQL
Použité testy:
Metro 2033 (FRAPS)