Metro Exodus Enhanced: ray tracing na steroidech

Metro Exodus Enhanced: ray tracing na steroidech
, , recenze
Titul Metro Exodus byl jedním z prvních, který dostal podporu ray tracingu na kartách NVIDIA a nyní je první hra pro PC, která přímo vyžaduje grafickou kartu schopnou akcelerovat ray tracing. Co za to dostaneme?
K oblíbeným
reklama
Na trh tak přišla hra Metro Exodus Enhanced Edition, která má i ve svých minimálních požadavcích API DirectX 12 a kartu GeForce RTX 2060, zatímco v případě AMD je to až v rámci doporučené sestavy Radeon RX 6700 XT, ale to spíše jen kvůli tomu, že Radeony RX 6600 (XT) ještě nebyly na trhu.
 
 
Metro Exodus od 4A Games přišel jako hra podporující globální osvícení realizované pomocí ray tracingu. To přišlo vhod zvláště ve venkovních scénách, kterých je v této hře většina a nám bylo slíbeno jejich věrné osvětlení, které pochopitelně závisí na denní době a počasí. 
 

 

V nové Metro Exodus Enhanced Edition ovšem už máme využití ray tracingu rozšířeno a přichází také ruku v ruce s podporou technologie DLSS 2.0 včetně možnosti nastavení její kvality, čili původního rozlišení, z nějž se grafika pomocí DLSS přepočítává do nativního rozlišení. Na to se pochopitelně také zaměříme, ale nejdříve se podíváme na to, jaké jsou tu z grafického hlediska novinky, neboť z herního hlediska jde stále o ten samý titul, čili 3D střílečkovou koridorovku nabízející někdy i iluzi otevřeného světa a velice mírně zabrušující do žánru RPG. 
 
Metro Exodus: Novosibirsk 
 
Nebudeme hodnotit samotnou hru, jako spíše její technické zpracování, které má vcelku pochopitelně své mouchy, neboť v tomto ohledu nejde o to samé Metro jako před dvěma lety. V našem případě jsme tu a tam narazili na pomalu se dočítající mraky, které se tak nejdříve ukázaly v nízkém rozlišení, dále mohu vřele doporučit nastavení pevného poměru stran rozlišení obrazovky, čímž můžete předejít neostrému obrazu a také bylo vhodné moc často nezasahovat do nastavení kvality grafiky, což v našem případě z nějakého důvodu mělo vliv na vstup klávesnice a myši, které občas přestávaly reagovat. To ale zase řešilo načtení uložené pozice, čili za celou dobu testování až do závěrečné kapitoly odehrávající se v zamrzlém Novosibirsku se neobjevil žádný opravdu závažný bug.  
reklama
Nejnovější články
Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl? Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?
NVIDIA nedávno přišla s novou verzí DLSS 2.2, kterou zatím oficiálně podporuje dle našeho vědomí jen Rainbow Six Siege. Neoficiálně ji ale lze použít i třeba se Cyberpunkem 2077, a tak se můžeme pokusit zjistit, zda lze zaznamenat nějaký rozdíl. 
Dnes, recenze, Jan Vítek
Microsoft doporučil monitory pro Xbox. Je mezi nimi i 55" novinka Philips Microsoft doporučil monitory pro Xbox. Je mezi nimi i 55" novinka Philips
Vůbec poprvé se na trhu objeví monitory „Designed for Xbox“. Prozatím se jedná o tři modely Philips, Asus a Acer, které jsou vybaveny HDMI 2.1 s podporou 4K120 nebo úhlopříčkou 28 až 55 palců. 
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Microsoft překonává hodnotu 2 bilionů USD Microsoft překonává hodnotu 2 bilionů USD
Společnosti Microsoft se pod vedením Satya Nadelly hodně daří. Větší důraz na cloud a předplatná firmě pomáhá a všímají si toho i akcionáři. Hodnota firmy tak překonala 2 biliony USD a následuje tak Apple.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Operation Flashpoint (ARMA: Cold War Assault) do zítřka zdarma Operation Flashpoint (ARMA: Cold War Assault) do zítřka zdarma
Legendární česká hra Operation Flashpoint (nyní pod názvem Arma: Cold War Assault) je do zítřka k dispozici zdarma. Pokud jste ji nikdy nehráli, nebo naopak chcete osvěžit staré vzpomínky, můžete si ji "zakoupit".
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Gigabyte nechal zaregistrovat 8GB karty Radeon RX 6600 XT Gigabyte nechal zaregistrovat 8GB karty Radeon RX 6600 XT
Máme tu opět nová data ze záznamů Eurasian Economic Commission (EEC), kde se objevila řada karet Gigabyte Radeon RX 6600 XT. Všechny zaregistrované modely přitom mají ve výbavě 8 GB paměti. 
Včera, aktualita, Jan Vítek