Microsoft LifeCam Studio: Full HD v hliníku
31.1.2011, Jan Vítek, recenze
Na začátku tohoto roku Microsoft ohlásil příchod své první webkamery poskytující rozlišení Full HD, tedy 1080p a zde ji máme. LifeCam Studio slibuje kromě vysokého rozlišení také kvalitní zpracování, automatické ostření a technologie pro vylepšení obrazu.
Kapitoly článku:
Obrazové testy
Nejdříve se podíváme, jak kamera zabírá předtištěné materiály, jež běžně využíváme pro obrazové testy v recenzích webkamer. Jedná se o koláž fotografií, černobílý přechod, barevný přechod, jemný barevný přechod, milimetrový papír a přidali jsme také text, k čemuž byl využit manuál webkamery.
Zachycená koláž fotografií ukáže, že kamera nejspíše bude umět reprodukovat živé barvy, které budou vyvážené, aby tak mohl výsledný obraz odpovídat skutečnosti. Necháme se ale ještě překvapit.
K černobílému přechodu nemám moc co dodat, protože je plynulý, i když se v něm objevuje nafialovělý odstín.
Zato jednoduchý barevný přechod je skutečně bez chyby, ale podívejme se, jak si kamera poradil s jemnějšími barevnými přechody v úzkých pruzích.
Ani zde nemůžeme být zklamáni, protože barvy jsou také živé a přechody mezi nimi plynulé.
Jak je na tom ale objektiv s ostrostí a obraz s geometrií? Opět se zde sice objevuje náznak fialové barvy, ale my se nyní zabýváme něčím jiným. I když je kresba poněkud roztřesená, což se ale od kamerky s tak titěrným objektivem dalo předpokládat, výsledný obraz není příliš soudkovitě zkreslený a především v rozích není témeř rozostřený. To nahrává i poslednímu testu z úvodní sady.
Text manuálu je tedy ostrý a bez problémů čitelný.
TrueColor - ano, nebo ne?
LifeCam Studio nabízí také funkci TrueColor pro produkci obrazu s jasnými barvami i při nepříznivých světelných podmínkách a dle názvu by tento obraz měl i lépe odpovídat realitě. Ve výchozím nastavení je TrueColor i s ClearFrame zapnutá a poskytne takovýto výsledek, který si hned ukážeme v kontrastu s výsledkem bez ní.
Rozdíl je opravdu znatelný a dle mého názoru vypovídá ve prospěch TrueColor. Obraz v prvním případě není tak přesvícený a barvy odpovídají realitě, což je vidět především na černém kožichu, kde nejsou odstíny, co tam nemají co dělat a také mourovatý kožich není tak dohněda. Obraz je také u první fotografie ostřejší, ale to je pouze tím, že v druhém případě kamera ostřila na zadek kocoura.
Můžeme se ptát, čím je tento rozdíl způsoben, protože takto to vypadá, že změny v barevném podání s vyšším šumem má na svědomí pouze nastavení vyšší citlivosti či delší závěrky, čemuž by odpovídal i celkově světlejší obraz. Nejspíše jde o kombinaci toho a nějakých softwarových filtrů. Na otázku z názvu této podkapitoly ale můžeme říci, že TrueColor ano.