reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.6.2004, Eagle , recenze
Mobilní Athlon XP je skvělý kousek křemíku. Dokáže běžet na vysokých frekvencích s nízkým napětím a výrazně nižším tepelným vyzařováním. Nemá zamčený násobič a navíc je možné měnit frekvenci snadno přímo z operačního systému. A pro přetaktování je to doslova zázrak - 2400 MHz zvládnou naprosto všechny a s dobrým chlazením se dá jít i více než na 2600 MHz. Vše stabilně, samozřejmě.
1  2  
satto66 | 23.8.20077:02
Především bych chtěl poděkovat ­"adm. EAGLE­"který popsal i v jiných člancích fantastickým způsobem uvedenou problamatiku rodinu procesorů XP. I když je to jak se říká s křížkem po funuse,tato stará platforma soc.A je stále pro někoho zajímavá a ještě se nemusí úplně odepisovat.To,že mobilní xp se dají strčit do klasické základovky,jsem se dověděl nedávno a to jenom díky 2 měs. prac.neschopnosti.No a protože vlastním skvělou desku ­/epox 8kra2i a má třífázové napájení,kvalitní kondiky a stabilizátory­/začal jsem shánět XP­-M AXMH2xxxFQQ4C.Na aukru se mně podařilo sehnat pouze XP­-M 2400AXMH2400FQQ4C za 750kč.Proti původnímu xp +1800 rev.B0 a na něj už mám kupce za stejnou cenu jako XP­-M,jsem při 1,75 volt dosáhnul na 2387mghz.teplota je při zátěži 54C a deska 36C podle biosu.Toto nastavení hodlám používat a je to proti xp +1800 rev.B0 posun v před.původní procesor umí jenom 2100 mghz 11*191 1,778v A teď postřehy k XP­-M 2400+ AXMH2400FQQ4C .Investice =0.Na to, že má 512k case, topí o něco míň asi 2C.Zcela funkční přepínání násobiče ve win za provozu.Spotřeba o 480wat menší za 24 hod.provozu,měřeno dig. watmetrem.asi o 15% vyšší výkon,použity 3d marky 2000,2001,2003­-6,výpočty pí,cpu mar99 atd.Toto se nachází v eurocase 1410.zdroj fotron 400 větve 3,3v­-30Amper,5v­-28A,2*12v­-18A,chladič arctic­-cooling cooper silent rev 2TC­-tichý a účinný a od stejné firmy ještě jeden vyfukuje vzduch ven.Ram kinston 2*512HyperX400mhz 2,9volt.Nejslabší článek sestavy.Toto nastavení je stabilní na 100% jen do 191mghz.Před tím jsem měl ty samé 2*256mgb a ty šly 202mghz v cl 2.CHtělo by to geil na 400 a ty umí cl 1,5.Dál 3*hardisk,dvd rw,5*usb 2.0 Pci Leadtek tv karta a nakonec skvělá grafika gaiward blis,7600GS.600­/1680ddr3 lat1,4 za 2650 kč i s dph.Velmi tichá a chladná max54 C jádro.Hmatová kontrola na teplo.Stabilizátory napětí na desce jsou jednoznačně nejteplejší ze všech součástek,ale i tak se dají udržet rukou a tudíž nepřesahuji 60C.V každem případě je to potřeba velmi dobře chladit. A závěrem,bych chtěl jen dodat,že takový komp a jemu podobné ještě svým uživatelům budou dlouho a dobře sloužit.

Odpovědět0  0
Martin Arnold | 25.9.200519:34
To je smutné ale rozumné. Beru na vědomí a zařídím se podle toho.
Ještě zvědavou otázku: Proč CpuMsr dovolí násobič max. x16, když procesor může až x24?
Mnohokrát děkuji za užitečné rady.
Martin Arnold
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.9.200520:05
Odpovědět0  0
Martin Arnold | 25.9.200517:17
Děkuji za odpověď, to jsem nevěděl. Mám v tom trochu zmatek a potřebuji najít rozumné řešení:
Krom toho desky, paměti ­(jsou jen PC2100­), je k dispozici ještě vodní chlazení.
Potřebuji to nějak rozumně skloubit a postavit počítač, něco slušnějšího, ale nejde mi o extrémní výkon ani extrémní přetaktování. Musí to být stabilní.
Co by jste mi prosím doporučil dělat nebo jak tyto komponenty nejlépe využít. K dispozici je ještě asi 5.000,­- Kč.
Mám koupit novou desku a rychlejší paměti?
Vyplatí se ten mobilní 2600+ 47W ­(třeba ebay­)?
Co s touhle starou desku, ramkou a cpu 2800+ XP­-M? mám jí nechat nebo vyhodit? Dá se ještě využít?
Moc Děkuji.

Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.9.200518:30
Jakákoli investice do této sestavy budou vyhozené peníze. Dnes už se nevyplatí takhle starou věc upgradovat. Procesor je stejnak na hranici možností a nová deska to příliš nevytrhne ­(tedy určitě ne tak, aby to ospravedlňovalo její cenu­).
Odpovědět0  0
Martin Arnold | 25.9.200514:44
Zdravím,
Mám desku Abit KR7A­-RAID s KT266A
Athlona XP­-M 2800+ s 266MHz FSB
RAM 256MB APACER CL 2.0
a jedu na max 16x 143MHz. Vyšší násobitel mi nejde dát a FSB vejš taky nejde. Zajímalo by mě jstli by pomohl L12 mod, abych dosahl vyssí FSB, nebo pohl použít vyššího dělitele. V biosu jde max. x13. Pomocí soft utility CpuMsr jde max. x16.
Poradte mi prosím jestli je nějaká možnost nebo způsob. Díky.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.9.200516:04
Můžete zadrátovat FID pomocí pinů nebo upravit můstky L6 pro vyšší PowerNow! násobič. Deska rozhodně vyšší FSB nedá. Od tohoto procesoru bych stejně moc neočekával, je to jeden z těch horších kusů a s 2600+ 47W se ani omylem nemůže rovnat.
Odpovědět0  0
J.P.S. | 9.8.200512:06
A co takhle Turion64 do desktopu ?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 9.8.200512:17
Pro Turion není důvod, protože:
1­) Se dá špatně sehnat a neprodává se jako BOX
2­) Běží na pomalejším socketu 754 a může mít maximálně dva DIMM moduly, jinak už nechodí PowerNow!.
3­) Potřebuje BIOS na něj připravený a jelikož to není desktopový procesor...
4­) Má jádro optimalizované na spotřebu, tj. s pomalejšími transistory, takže není schopen tak vysokých frekvencí.

Vše nyní hraje pro Opteron 1xx s939, který ani jedno z výše uvedených omezení nemá.
Odpovědět0  0
Pari (2) | 5.7.200514:59
Dobrý den.Asi tak s koro 1rok a možná víc jsem uvažoval koupit mobilní atlona 2600+XP­-M a nákou tu základní desku do které by šel.Nakonec jsem ten procesor koupil a skusil jsem ho hodit do desky Asus A7V600­-X a šel tam.Dal jsem ho bez problemu na 2512Mhz ale musel jsem ho chladit.Tahle deska ma i připojení pro sata, tak jsem si koupil hardisk ­- sata, ale najednou to začalo dělat chyby a zjístil jsem že na těchto deskách to často nejde.Tak si chci koupit novou základní desku která má i dual ram a hlavně sata a taky aby tam šel ten Atlon 2600+ mobile.Tak bych potřeboval poradit jestli by tedy procesor Atlon mobile 2600+XP­-M šel na deskách Gigabyte GA­-7VT880L a Asus A7N8X­-E deluxe.Byl bych hodně rád za každou radu.Tak děkuji.Nashle.
Odpovědět0  0
eXprd | 3.5.200520:51
nepytajte sa uz blbiny, XP­-M funguje na 98%­-tach dosiek s cipsetmi VIA a nVidia
Odpovědět0  0
Pari (2) | 19.4.200513:24
Chtěl bych se zeptat zda by na základní desce tapu Asus A7V600­-X
Odpovědět0  0
Rade | 8.4.200515:33
Chtěl bych se zeptat zda by na základní desce tapu MSI KT6 Delta­-FIS2R šel procesor Amd Atlon mobile 2600+ XP­-M, koupil jsem ho u FOX Computers.Procesor by tam šel je na socket A ale nevím zda by tam byl stabilní.
Děkuji za odpovědˇ.
Odpovědět0  0
Rade | 12.3.200513:57
Dobrý den pojede mobile AMD Athlon XP­-M 2600+ na základní desce A7V8X.Děkuji za odpovědˇ.
Odpovědět0  0
woodpecker | 8.2.200521:10
Mam desku od MSI K7N2 Delta2­-Platinum pojedemi na ni ten Athlon XP­-M 2600+? BIOS mam Phoenix­-Award.
Odpovědět0  0
moskarun | 31.12.200423:13
mohl by tu někdo plís uvést přesně série, které jsou lepší a které horší? díky
Odpovědět0  0
M@rley | 19.12.200419:03
Zdravicko,
mate nekdo zkusenost s timto CPU a s deskou Abit KW7 ?? Me to jaksi nefrcelo, vubec mi nesel menit MP ani FSB ­(max do 132 ­). Zkousel jsem i novy bios v1.1 ale bez uspechu, CPU mi tam bezi na 600MHz a tim to konci :o­(­(­(
Jinak tenhle CPU mohu jen doporucit, mam ted shit MSI KT880 Delta a beha to v poho na 2400MHz, vic jsem ani nezkousel,pac to pak docela festove topí... ale je to paráda... ;o­)
Diky za rady... !
Odpovědět0  0
Ing_Wasserbauer | 3.12.200416:09
Zdá se mi, že by některý z pánů shora dokázal poradit nešťastnému uživateli ­"compaq nx9005­", který umí jen stahovat a instalovat soubory.
Poradí mi někdo jak snížit frakvenci Athlon XP­-M na polovinu ­(vyšší nepotřebuji­), aby mi notebook vždy jednou za čtvt hodiny několik minut ­"NEHORÁZNĚ NEFUNĚL­"?

Díky předem !
Odpovědět0  0
ewwewew | 4.12.200418:39
Staci si stahnut cpumsr a nastavit mensiu frekvenciu a napatie na procesore v clanku je adresa od kial sa to da stahnut
Odpovědět0  0
Muxo | 27.10.200422:23
Mam MSI KT4 ultra bsr s via KT400 a blbne mi nasobic riskol bi som aj predelenie mostikov len neviem ako presne postupovat uvital bi som kazdu radu jak na to
Odpovědět0  0
TCerny | 27.9.20048:38
Ja jsem ji koupil na http:­/­/www.all­-electronics.cz. Mozna ji maji i nekde jinde! Nevim!!
Odpovědět0  0
karepola | 22.9.200418:38
Muzete prosim doporucit zakladni desku, na ktere procesor funguje bez problemu a nemusi se nikde nic ­"dratovat­". Dekuji
Odpovědět0  0
TCerny | 22.9.200421:03
Ja mam Albatron KX18D PRO II. Je to skvela zakladni deska. Opravdu absolutni spokojenost. Na ni chodi v poho bez vydratovani.
Odpovědět0  0
Karel Polak | 26.9.200421:32
A kde se da koupit ­(nejlepe nejaky e­-shop­)?
Odpovědět0  0
Aleš | 31.8.20048:43
CPU AMD Athlon XP­-Mobile
Deska MSI KT880
Zdroj Fortron
RAM Muskhin Blue 512MB
Chladič Spire ­- doporučen až do AMD 3400+

CPU jede na max 2300MHz stabilně, FSB 200MHz, násobič 11,5, teplota při zatížení až 60°C, napětí 1,65V
FSB jde na max. 225MHz pak je systém nestabilní Prime 95 háže chyby... násobič max. 6x na dané FSB

Kolik mohu dát max. napětí, abych z toho vymáčkl víc???

Sem tímto naprosto zklamán....
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 31.8.200410:07
Poslední várky těchto procesorů obsahují i starší série, které jsou mnohem méně povedené. Recenzována a zhruba dva měsíce dodávána byla výhradně série IQYHA s daty výroby 0352 a začátkem roku 2004. Bohužel musím říct jedno ­- kdo nezaváhal...
Odpovědět0  0
Aleš | 31.8.200416:22
Hmm... takže tento článek patří v dnešní době na smětiště dějin...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 31.8.200416:39
I dnes se ještě objevují série IQYHA, jen už je nutné vybírat. Poslední dodávané kusy bohužel patří asi mezi nejhorší z hlediska přetaktování.
Odpovědět0  0
Aleš | 1.9.200410:27
OK. Ale kde se dá sehnat????

Včera sem se dostal na 2400MHz, 12x násobič FSB 200, napětí 1,8V, teplota 66°C.
Kolik může být limit? Platí že pro napětí 2V, je dovolená max. teplota 100°C nebo tyto hodnoty k sobě nepatří?

Odpovědět0  0
TCerny | 20.9.200420:12
No ja mam uplne to same!!! Topi jako blazen!! Vice jak pres 2,3 GHz. I tak za ty prachy to jde. Pred mesicem jsem k otestovani jeste jeden kousek. Udelal jsem 2,5 GHz uplne v poho. Bohuzel jsem si ted koupil asi spatnou serii. No neva lepsi nez nic!!! Preji vsem hodne stesti ve vyberu. Toams
Odpovědět0  0
janp | 21.9.200410:53
Prosim te, jaka je to serie? A kupoval jsi to u FOXu?_ diky predem
Odpovědět0  0
lojza | 21.9.200419:19
Ja mam ten samej procesor to sami cislo a jede to uplne supr na 2535Mhz pri 1,65V ­- 241FSB x 10.5 ­- na Abit NF7­-S. Je fakt, ze hned jak vysel tento clanek tak asi tyden na to jsem jel do Brna a ve Foxu to koupil. Jsem absolutne spokojenej.
Odpovědět0  0
TCerny | 21.9.200421:11
Nevim jaka to je serie. Rozdelavat se mi to nechce. Kupoval jsem ho www.ceskepocitace.cz. Meli ho tam nejlevneji co jsem videl. Mozna vedeli proc? Hmmmm..... Tom
Odpovědět0  0
Xroot | 23.8.200421:10
Beha tento procesor i s nejakou deskou s nForce2 s integrovanou grafikou? Treba s MSI K7N2G?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 23.8.200421:25
Ano.
Odpovědět0  0
akcitrk (4) | 9.8.200422:54
Diky uz sem to ted taky zjistil ze jiny nez ten 10 jdou
Odpovědět0  0
akcitrk (4) | 8.8.200414:36
Mam AN7 XP­-M 2600+ OCZ 3200 Platinum a když dám nasobič 11x tak mi FBS jede 200­-223Mhz,ale když dám třeba 10x200 tak to nenajede nevíte proč ?Jo mám Dual channel,Radeon AIW 9800 SE,Enermax 465W,Chladim Vodou.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 8.8.200414:43
Jedná se o chybu v čipsetu nForce 2. Některé násobiče při FSB 200 MHz nefungují, tuším se to týká násobičů 10x a 10.5x. Ostatní by fungovat měly.
Odpovědět0  0
tibot (3) | 20.10.20047:31
ja mam prave opacny problem
na EPOX 8RDA+ nejde ziadny iny nasobic ako 10x a to pri ziadnom FSB
tak isto na staruckej MSI KT3Ultra­[KT333| tu som musel rozpojit predposledny mostik na L5 lebo to startovalo na15x no zda sa ze som nic nevyhral­-teraz to ide len ked dam 10x pri ostatnycj nasobicoch pocitac ani nenabehne
co to moze byt
Odpovědět0  0
Ben | 6.8.20047:11
Nemám dosud praxi s přetaktováním, proto prosím o radu, názor a vaší zkušenost: pojede tento procesor na desce Asus A7N8X DeLuxe nForce 2 Ultra 400 ? Jaké hodnoty musím nastavit na této desce v BIOSu, aby procesor pracoval po přetaktování s parametry mého původně vytipovaného procesoru pro upgrade Athlon XP 3200+ s frekvencí FSB 200 MHz ­(pro podporu dual režimu DDR pamětí 400 MHz­) ?
Děkuji
Ben
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 6.8.200411:37
Ano, pojede. Stačí nastavit FSB 200 MHz, násobič 11x a napětí odhadem 1.5V.
Odpovědět0  0
sentry (4) | 2.8.200411:15
Neviete náhodou niekto, či XP­-M 2600+ rozbehám s touto doskou? ­(ASUS A7V8X­-X, VIA KT400 chipset­).
Odpovědět0  0
To-mig | 29.11.20042:11
Jo rozbehas. Me jede v tehle desce XP­-M 2600+ na 166x15 pri 1.66V skoda ze deska neumi 200FSB... mam na tom PreimeCooler II+ a mam teplotu 48°C pri 100% zatezi pri pocitani Seti...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.7.200421:23
Tak jsem právě zjistil, že tato deska s BIOSem z července 2004 nabíhá s XP­-M na násobiči, jaký si zvolíte v BIOSu. XP­-M je proto vhodný procesor do této desky a problém AMI BIOSů se této desky netýká.
Odpovědět0  0
KillMAs | 27.7.200420:46
Chtěl jsem se zeptat, jestli bude tento procesor fungovat taky na A7v600, případně jestli půjde dobře taktovat. Díky za odpoveď
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.7.200421:16
Neměl by v tom být problém.
Odpovědět0  0
XVipeRX | 22.7.200418:25
Chtěl bych se zeptat jaká by byla nejvhodnější deska pro Athlon XP­-M 2600+ ? I s podporou PowerNow!
Děkuji.
Odpovědět0  0
petrvac (2) | 15.7.200415:10
Chtěl bych se zeptat jestli procesor se spotřebou 72W je vůbec určen pro notebooky.
Takový procesor osazuje Acer do řady ASPIRE 1355. Pod označením v jejich tech. specifikaci
jako ­"Mobilní AMD Athlon? XP 2600+ ­(72 W­) s 512KB L2 cache, technologie PowerNow!­"
http:­/­/www.acer.cz­/acereuro­/wr­-resource­/3323276519­/upload­/E0Entity3­/1­/ASPIRE1350_2_cz.pdf
Zarazilo mě to a tak jsem si to ověřoval přes podporu Aceru kde mi to potvrdili. Zvažuji koupi
toto notebooku, ale toto se mi moc nelíbí. Asi to moc cool notebook nebude.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 15.7.200416:16
Po pravdě do notebooku bych si nedal ani tu 47W verzi. Na můj vkus dost vaří, to už mi přijde jako lepší volba přetaktovat desktopové XP 1700+ Thoroughbred DUT3C a provést přelakování L5 můstku ­(vytvořit z něj mobile­). Pokud ale přesto chcete 2600+, řekněte jim, ať procesor vymění za 47W verzi, rozdíl v ceně by měl být v řádu pár stokorun ­(doslova­) a to se jednoznačně vyplatí.

No a k otázce, zda je pro notebooky... dokonce to není nejhorší volba, Mobile Athlon 64 DTR má 81W a Mobile Pentium 4 je klasický desktopový čip se spotřebou až 96W ­(Northwood­) nebo 103W ­(Prescott­).
Odpovědět0  0
petrvac (2) | 15.7.200416:35
Jo nechat si ho vyměnit za 47W to byla amerika, ale my jsme v ČR. Tady se na mě tak akorát vyse... Můžu se tak jen utěšovat tím, že na tom nebudu nejhůř. I tak díky.
Odpovědět0  0
WarIord (6) | 22.7.200415:52
on to asi nebude notebook ale deskbook, coz je takovej hybrid mezi NTB a PC.... ma to vetsinou externi baterku, ktera vydrzi neco pres hodinu a pouzivaji se v tom klasicke procesory ktere samozrejmne topi a zerou jako krava...
Odpovědět0  0
vahy (3) | 13.7.200421:23
Pojede tenhle kousek na MB ASUS A7N8X non Pro rev. 1.04 ? Mám Barton 2500+ na 2194 MHz ­(12.5x175­), ale FSB nad 190 nestabilní. Díky za příp. odpovědi.
Odpovědět0  0
LuckyGeorge | 1.7.200411:34
Dotaz. Chtel bych si toto CPU Koupit. Mate uz nekdo zkusenosti s KT880? A jeste bych potreboval upresnit problemy s tim AMI BIOSem. Jestli by se mi to vsechno povedlo, bylo by to skvele. Ale stejne nechapu jak muzou byt takove rozdily mezi beznymi Bartony a timto modernim. Holt, AMD jede:)
Odpovědět0  0
rrob | 5.7.20042:11
modernim? ­- stejnym jen je z cistciho sutru.
Ale jestli to nekdo rozchodil na KT880 by me moooc zajimalo ... ted mam epox 8rda3+ a chci ho dat pric a chci novou desku pokud mozno bez nforce chipsetu ale do kt600 se mi jit neche ... takze jestli to pojede na kt880 tak uz jen najit tu spravnou desku a je to jasne ..... btw ted sem napsal do abitu a oni vetsinou odpovidaji tak uvidime jestli abit udela neco s kt880
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 10.7.200420:05
Ted to budu zkouset rrobe­(cca. 12­-15.7­) s deskou ­"SOLTEK SL­-KT880E­-RL ­(A, VIA KT880, 400­/333, DDR, LAN, RAID­) ­". Ma sice jen 3cestny stablik­(mezi nama: pokud nepouzijes tekuty dusik na chlazeni tak urcite bude dostacujici i 2 cestak...­) , ale na ten nas air OC to bude azaz.....Uz jsem delal hodne MB..., od epoxe,asuse,abitu,fice,solteka,aopena atd. a nakonec jsem se vratil na zacatek...,tj. k epoxu. Ale musim zduraznit ze vetsina desek byla s chipsety KT a malo s nF2 a ze epox vyhral v pomeru CENA­/STABILITA.
Jinak jeste k tomu solteku: ma v sobe techniku pretaktovani zvanou REDSTORM takze oficialne take podporuji OC a maji na to stavene MB­(ja si to samozrejme taktnu ruco...­), takze za cenu 2250 vc. DPH je to zatim to nejlepsi s KT880 na trhu....!
Odpovědět0  0
Fík | 13.7.20048:23
Ahoj, pak napis jak jsi dopadl na solteku s KT880 a amibiosem, mám soltek KT600 s amibiosem a píšou že to na ami dá nejvyšší násobič a tím pádem nizké FSB. zdravím ať se daří
Odpovědět0  0
delarge | 13.7.200417:29
..akorát že nemá agp­/pci lock :­-/
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 12.7.200418:26
Teď mi přišel mail ze zahraničí, že na KT880 to jde také.
Odpovědět0  0
Keyoke (7) | 29.6.20040:47
S Epoxem 8K3A+ ­(tudiz KT333­) to povali or not? Byl by to pro me docela vhodnej upgrade. :­-)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.6.20041:00
Ano, EPoX s KT333 naprosto spolehlivě Mobile Athlon XP­-M podporuje a násobiče půjdou v pořádku měnit. Tuším jediným problémem u této desky je pouze 4bit BP_FID ovládání, takže pro vyšší násobiče než 12.5x by bylo nutné zadrátovat socket ­(viz. odpověď výše­).
Odpovědět0  0
Keyoke (7) | 29.6.200415:23
Diky za odpoved! Vidim to jako nadejny upgrade a 12.5x200 mi prozatim bude jako strop naprosto vyhovovat ­- mam jen 512MB DDR333 ­- jednu dobu proslule Winbondy, ktere sice jedou i vyse nez 200MHz, ale v tehle starsi desce to nema cenu hnat do extremu.
Odpovědět0  0
grdt | 30.6.200416:30
lenze problem je ze tato doska ma max pci delicku 5, a ked teda hodis fsb na 200 budes mat pci na 40 a to uz nezvladne hadam ziadna pci karta, okrem toho to nezvlada uz samotny integrovany usb radic ­(staci zvysit fsb niekde nad 175 a uz nefunguje, resp. to uz nezvladaju pripojene usb zariadenia ­- zistil som to ked som mal fsb zdvihnutu na tusim 178 a cudoval som sa preco mi nefunguje skener ani tlaciaren, ked som to vratil na obvyklych 166 vsetko zase fungovalo)
Odpovědět0  0
Keyoke (7) | 30.6.200418:43
Nechci ti do toho kecat, ale ja jedu na 10x200 uz hoooodne dlouho a jen protoze se mi nechce mit doma turbinu ­(Volcano 7+­) a vodnika si dam dokupy az v lete, nejedu vejs. Ale to uz je jina pisnicka, kazdopadne jedu na FSB 200 stabilne uz zatracene dlouho a ver tomu, ze mi to slape pekne i pres absenci lepsi delicky... nejsem az zas takovej amater. ;­-)
Odpovědět0  0
Jiri Drak (11) | 30.6.200420:09
Ja byt tebou, tak si zacnu pravidelne zalohovat HDD :)
Odpovědět0  0
richie | 28.6.200422:05
takze ak mam MSI KT3Ultra a KT4 Ultra tak na XP­-M mozem zabudnut ? ... hmmm .. nevesele ..
ale mam tu este jeden s Asus A7N8X­-X s Bartikom 2500+ .. no tam mi je to asi momentalne zbytocne .. predpokladam ze vykonovo velky rozdiel neucitim ­(najme ked doterajsi postacuje)
Odpovědět0  0
Tomas Cerny | 28.6.200420:26
Cao! Mam ten procak a nemuzu rozebehnout nasobic vice jak 12.5. Mam Epox 8RDA+. Nevite co s tim?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.6.20040:58
Deska má jen 4bit BP_FID. Klasické u starších desek a většiny nForce 2. Budete muset zadrátovat násobič na patici ­- přepněte BP_FID­[4­] na hodnotu High a zbytek nastavte v BIOSu podle tabulky FID kódů. Detaily na Fab51 nebo v jednom starším článku z mé produkce napsaným pro mojí nynější konkurenci.
Odpovědět0  0
ATREUS | 2.7.200410:41
Stejný problém s EPOX 8RDA3+, šlo by to nějak podrobněji, ev. odkaz na ten článek ? Díky
Odpovědět0  0
Wonder | 27.6.200415:30
Chtel jsem se zeptat jen jirky Draka co nastavoval v biosu a jestli nejak upravoval pracak. Mam taky tu Abitku NF7­-S, takze jde mi jen o ten bios jak ho nastavit aby to tak pekne bezelo.
Odpovědět0  0
Jiri Drak (11) | 28.6.20040:38
Procesor bezi v desce bez uprav, proste Plug & Play :­) Casovani pameti i Vcore je popsano v clanku, zadne specialni nastaveni mne nenapada. Akorat oproti predchozimu Bartonu 2500+ se 166FSB jsem mel nejdrive problemy zvednout FSB nad 220, coz jsem resil L12 modem ­(vice: http:­/­/www.geocities.com­/trats102002­/nf7sFsbsense.html ­). Ale diky tomu, ze je u CPU odemceny nasobic, tak se da dobre taktovat i pri nizsich FSB.
Odpovědět0  0
rrob | 5.7.20042:19
trochu sem v tom pochaosil ­-­-­- mam spojit ag31 na ah32 jako pri force 166 na 200 nebo mam dat ah30 na ah28 jak rika tabulka pri praci s Mobile? ­- btw myslis ze to bude stejne u AN7 ­- ja bych rek ze je ... risknu to
- a jeste se pochlub kolik si z toho vytah ... pac vyhodim sveho epoxe a koupim NF7­-S nebo AN7
Odpovědět0  0
Jiri Drak (11) | 6.7.200423:37
spoj ah30 a ah28 tzn. 133 ­-­-> 166.
Jestli to pomuze se uvidi, zkazit se tim nic neda.
Osobne bych sel spis do osvedcene NF7 nebo NF7­-S ­(pokud potrebujes SATA, Firewire nebo SoundStorm, jinak je to stejne­). Nejaky uGuru z AN7 to za tebe stejne lepe nenataktuje.
Odpovědět0  0
Jiri Drak (11) | 6.7.200423:39
Jo a nasobice to umi i z vyssi rady, kdyby se nepodarilo nejake vetsi FSB :)
Odpovědět0  0
oneandtwo | 26.6.200422:40
Oprava:Jakej bios ma Epox 8RDA3+ a Abit AN7 , NF7­-S ? bude tento procik s nimi be­hat jak ma?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 27.6.20040:19
Všechno to jsou nForce 2, který nepodporuje PowerNow!. Pokud nejsou BIOSy vysloveně zmršené, neměl by být problém. V NF7 tento procesor jede bez problémů a to často na velmi vysokých frekvencích, AN7 je v podstatě stejná deska, jen lehce upravená, takže by měl jet i v ní. EPoX nevím, ale jestliže jede na EPoXu s VIA KT600, myslím, že pojede i v desce s nForce 2.
Odpovědět0  0
peeticek | 10.7.200411:21
NF7 vs. KV7
MB ABIT? KV7 VIA KT600, Socket A, DDR400, ATX format, AMD Duron? Thunderbird?

v tejto doske by to taktiež behalo ako v NF 7?
Aký je v trýchto doskách rozdiel?
Ďakujem za info...

Už veeeľmi dlho uvažujem na upgradom ­- mám Duron 800+1000 ot.ventilátor+ultratichý zdroj ­- moja priorita je jasná ­- ABSOLUTNE TICHO­-COMP bezi 24 hod.denne a spavam pri nom...
tento CPU by som chcel mať na cca 3200+ teda 2,2 GHz ­- chcem kupiť 2200+ 35W verziu ­-800 duron má nejakých 32W, myslíte, že sa to bude dať uchladiť doterajším spôsobom? CPU má teplotu 46 stup.­-pri SETI a 24 hod denne ­- max 48 stupnov..
Dakujem za krasny clanok a taktiež za Vaše odborné rady..
Všetko dobré
PeeT
Odpovědět0  0
oneandtwo | 26.6.200422:39
Jakej bios ma Epox 8RDA3+ a Abit AN7 NF7­-S ? bude tento procik s nimi behat jak ma?
Odpovědět0  0
tinky winky | 25.6.200421:09
Do jaký desky se nechá nacpat tenhle proc XP­-M? Do každýho Socketu A, i když mám třeba starší desku­(MSI KT 333 Ultra­) , která podporuje jen starší procesory XP THRG... do 2600+ a nelze do ní dát např. Bartony?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 26.6.200413:25
Deska musí být hardwarově kompatibilní s Bartonem. Pokud do zmíněné MSI nelze dát Bartony kvůli nepodpoře FSB166, XP­-M v ní pojede. Problém MSI je ale v tom, že jejich BIOS není na XP­-M připraven a násobič bude vždy napevno ­(u XP­-M 2600+ bude na 15x­). To v kombinaci s FSB133 není moc vysoká frekvence.
Odpovědět0  0
potoo | 27.6.20049:37
Přesně tak ... mam MSI desku s nejnovějšim Nforcem2 a s násobičem nehne ani na XP2400+ , zatímco na předchozim Solteku se stejnym chipsetu sem si mohl dělat s násobiem c sem chtěl. U MSI to sice v BIOSu může dělat taky, ale po restartu nenabootuje, dokud jumperem nenahodim původní hodnotu. MSI sou krámy ... zlatej ­(utopenej :­-­( ... ­) Soltek
Odpovědět0  0
PIVO-T | 10.8.200411:16
Mam tuto desku take, a v ni Tunderbida FSB mam na 166, 2400+@2800+ ­(13,5x166­). takze jestli tomu dobre rozumim tak by tam XP­-M 2600+ mel fungovat i na 15x166 coz je 2490. Myslite ze tam nebude jiny problem?
Odpovědět0  0
Kubexxx (9) | 25.6.200413:51
Box verze je také v ceníku, zatím bohužel nedostupná :­-(
Odpovědět0  0
OCZ | 25.6.200417:25
A ani nebude
Odpovědět0  0
treml | 24.6.200416:39
Tak sem si ho objednal pred 14 dny ze zahranici ­- 2600, 45w a i s postovnym me to vyslo vo 500,­- min. Ale cemu se divim, tak je to tu se vsim. Zalman 7000A Cu za 36,­- USD, tady 1750,­-.
Odpovědět0  0
treml | 24.6.200416:39
Tak sem si ho objednal pred 14 dny ze zahranici ­- 2600, 45w a i s postovnym me to vyslo vo 500,­- min. Ale cemu se divim, tak je to tu se vsim. Zalman 7000A Cu za 36,­- USD, tady 1750,­-.
Odpovědět0  0
Jiri Drak | 24.6.200420:19
XP­-M 2600+ jsou pouze 47W, to jsem zvedavej co ti teda prijde :)
Odpovědět0  0
treml | 25.6.200411:57
XP­-M 2600 sou i 45W
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.6.200412:11
XP­-M 2600+ jsou pouze 47W. 45W byl původní plán, ten však byl před uvedením změněn.
Odpovědět0  0
treml | 25.6.200412:41
V tom pripade je zvlastni, ze se da koupit jak verze 45, tak 47 ­(ktera je mimochodem o 3 dolary levnejsi­).
Odpovědět0  0
rrob | 3.7.20044:38
tak praskni kde v zahranici nakupujes. vetsina totiz ... dont sell oversea....
Odpovědět0  0
karrr | 24.6.200410:12
1 rok zaruka nikoho nezajima, ze zakona je zaruka 2 roky, pokud vam nejaky obchodnik bude tvrdit neco jineho prasknete ho na financaku zivnostaku nebo ČOI
Odpovědět0  0
svaca | 24.6.200411:41
Zaruky dva roky plati POUZE pro koncoveho zakaznika .....
Pro me ­(bohuzel­), je pri nakupu 2500+ tray zaruka 1 rok, ale MUSIM davat dva, pekna prasarna, mimochodem ....
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 24.6.200410:03
Na vysvetlenou proc se drzim prevazne zn. SPIRE:jsou to opravdu tichy delnici, zaruka 3 roky­(z prodanych cca. 100ks­(prodavam 4 rokem­) jsem reklamoval jednoho,ale ten stal za to: to cune mel v PC 2cm nanos prachu...­) a za cenu 320kc vc. DPH i meho rabbatu, za ty penize nadela muziky jako malokterej....Ted se tesim ze vyzkousim keramiku z boostaru,mozna prave v kombinaci s Mkem.....
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 24.6.20049:52
Nejdriv nestabilita:
Me pomohlo kdyz jsem v biosu vypnul v menu ­"CPU & PCI Bus Control­" tyto dve polozky: PCI1 Post Write a PCI2 Post Write a razem bylo po problemech se stabilitou ve woknech a veskerejch aplikaci vc. Far Cry
....Pote jsem se dostal o dalsich cca. 400MHz dal...­(Delalo to u Durona 1800+ s jadrem Bartika, po odladeni biosu jede na 13*210MHz pri 1.6V a 45C v zatezi,problem pak nastava kdyz v nastaveni CPU snizite cykly­(nastaveni v POWER Bios Feature­),to pak chodi s timto napetim pouze na 11*200MHz....

Jsem stastnym majitelem 8KRA2I a uz mi proslo pod rukou peknejch par proccaku....,nejlepsi byli 2500+­/333 Bartici kdyz byli v prodeji prvni 2­-3 mesice­-nejlepsi vykon 194MHz FSB pri stejnem nasobici a stejnem napeti­(cca 2900+­) za pouziti chl. SPIRE­(WhisperRock IV, MEDENE jadro, Super tichy, kuličkový 2300­/min, 21.1dBA, 28CFM, 0.548C­/W­) a po 16h hrani nepresahl 55C....

Takze mily Lojzo:vzdycky jsou na to min. dva­(v tomto pripade 3....MB,CPU,RAM­)
"to neni deskou, ale prave pro­cesorem ­- vyrobni proces + architektura= maximalni frekvencni limit, ta­m uz linearita pravidelnosti vyskytu chyb v zavislosti na frekveci ci na­peti nefunguje, nemuzete cekat s dokonalou deskou a dokonalym chlazenim do­sazeni nekonecne frekvence, stejny limit plati ­"dole­" jakmile nataktuje­te na 1kHz, chyba se neobjevi za umerne dlouhou dobu ­- milion let, ale u­z Nikdy, ani za nekonecno casu.
(samozrejme pokud nebereme v potaz zi­votnost­) ­"

Taky jsem si z pocatku myslel ze Duron uz dal nepujde......,a vidis­-SEL!!!!

Odpovědět0  0
jujujax | 24.6.20041:00
mam normalni nemobilni 2500+ barton 1.833MHz 11x166 standartne na 1,65 v pohode mi jede pri maximalni zateti ze snizenou voltaží na 1,25 jiz delsi dobu a zere mi 36w pretaktoval sem jej az na 2463MHz coz odpovida 3764+ stabilne na necelich 5 minut pak se mi odpajel jeden ze dvou usmerovacu a strhl sebou jeste 2 rezistory cpu sem chladil chladicem: Gigabyte GH­-PCU21­-VG­(3D Cooler­-Pro­) vzduch z bedny vyfukovali zdroj+2vetracky 80x80 2800ot­/min a do case vzduch vstupoval pres 4vetraky 80x80 rovnez 2800­/ot min jeste dodam ze sem nemel kryt na case abych videl do vnitr a case sem mel venku na balkone. Byl leden a jelikoz venku byl ­-1°C tak me napadlo ze by se nemala kolem 0°C tvorit rosa a sel sem na pretaktovani cidlo pod grafikou hlasilo 7°C postupne sem zvysil voltaz az na 1,85v taktl sem ho na 12,5x197MHz jelikoz mam pameti jen do 200MHz jako zatez sem zvolil sandru 2004 a jeji zatezovy test sem nastavil na 30 minut po 4 minute cpu mel 51°C deska mela nastavene ABS na 90°C a merila teplotu jak pod cpu tak v cpu. jelikoz tenhle prispevek nepisu ze sveho kompu nemuzu dat presnejsi informace ale doplnim je pozdeji budete­-li mit zajem
Odpovědět0  0
Markovic | 23.6.200422:13
Pánové, jak tak pročítám tyhle příspěvky, kde se to jen hemží údaji, jak komu se podařilo přetaktovat procák a jaké nemá výkony. Chtěl bych vědět, co na svých počítačích provozujete za aplikace, že se pořád tak honíte po výkonu. I když takřka celý den prosedím u kompu ať už pracovně nebo poté doma při zábavě, nemám potřebu dalšího nárůstu výkonu i když mám jen Athlona XP 1700+ na původní frekfenci.
Odpovědět0  0
Halen (4) | 24.6.20040:01
Je to a­) sport b­) za malo penez hodne muziky. Nikde neni receno, ze CPU jede neustale na MAX. Na DVD v pohodicce sundam nasobic a jedu treba 6x166 a uchladim CPU pasivne. Naopak kdyz si chci zahrat trochu na urovni treba Far Cry, nalozim tam 12x211, zapnu vetrak na 2400 otacek a hraju. Ta uzasna variabilita procesoru, ktery na jedne strane hreje obdobne jako low­-power CPU od VIA a na drupou stranu pri poradnem taktovani ma vyssi vykon nez P4­/3,4EE je za 3600,­- nevidana. Dnes jsem na nej posadil pasiv od ThermalRight SLK­-900, na nej 92x92 vetron Enermax 1400­-2900 otacek ­(manualni regulace­) a nyni, po cca 3 hodinach Prime95­/vetrak 2000 otacek se teplota ustalila na 45 stupinkach pri 2532 MHz­/1,70V Je to uzasny pasiv.
Odpovědět0  0
hipi | 23.6.200418:20
chcel som niekedy v lete upgradovat z athlon xp2700+ ktory ide pretaktovat max o 20­-30mhz, rozmyslal som o a64. Ale tie su strasne drahe, na to aby som videl aj nejaky narast vykonu by som musel ist aspon do a64 3700 , plus k tomu zakladna doska. to je ale prilis drahe.
Preto mi tento clanok prisiel uplne vhod, vlastne za $100 upgradnem comp a budem spokojny este aspon pol roka. super. Vdaka redakcii.
Odpovědět0  0
Alexxx | 23.6.200415:50
Jo jsem štasnim majitelem XP 1700 libová serie AGOJA kterej je na zaklad na 1,5 V není problé se dostat na 2400 MHz při 1.75 V.Procák jede uš přes rok upně v pohodě.Za tu cenu super CPU z možností jít skoro o 1000 Mhz nahoru.:­-­) což u AMD je fakt síla .
Odpovědět0  0
OBR | 23.6.200412:47
Neverim ze jste testovali na vsech konfiguracich v testu vypsanych,jsou to neduveryhodne vysledky postahovane ruzne z internetu.Proto vetsina testu je zavadejicich a urcite i mylnych.Hlavne ty kde tento barton porazi A64,to se smeju.
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.