reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.3.2005, Martin Štěpánek, recenze
MSI je zatím první výrobce, který představil a především dodal základní desku s čipovou sadou nForce4-4x, která je vybavena jak AGP tak i PCIe x16 slotem. Jedná se tak o řešení především pro uživatele, kteří chtějí upgradovat, ale nechtějí přijít o svoji AGP kartu.
SAztec | 5.1.200911:56
Tak tuto desku mam doma už docela dlouho a dovolím si nesouhlasit. Do AGR slotu se mají zapojovat pouze kompatibilní graf. karty, které jsou uvedeny v seznamu na stránkách MSi k této desce a tato to není, takže bych autorovi doporučoval si nejprve nastudovat manuál, a pak něco testovat...poté zjistí, že na kartě dochází k propadu výkonu o cca max. 15%

Dále, je zajímavé, že ač se všude píše, že deska zvládne HT 800MHz, mě jde přepnout násobič na 5x a funguje i na 1000MHz ­(otestováno ve WinXP v everestu­), paměti CL3 mi fungují v pohodě na CL2 a ještě mam přitom FSB na 230MHz. Myslím, že tato deska se MSI velice povedla a je kvalitní, narozdíl od této odfláknuté recenze. Nyní mi na desce v pořádku běží nataktovaná grafika do PCIe 2.0 ­(9600GT­)a disk do SATA 3Gb­/s. Tato deska je opravdu nejlepší co jsem zatím měl a že jsem jich měl...
Odpovědět0  0
SAztec | 5.1.200912:41
ještě dodávám, že v AGR slotu nemá být nejen kompatibilní graf. karta, ale i ovladače, které jsou v tom seznamu na stránkách MSI
Odpovědět0  0
SpeederBB | 5.2.200713:51
Dneska je 5.2.2007, tahle deska je už hodně starej počin, ale já do ní jdu. Asi dva měsíce mám kartu FX5200 na desce K7T Turbo a AXP 1700+ s 400MB 133MHz Ramkama. Většinou jdu do toho, co už má svojí slávu dávno za sebou a tutíž je to v pěkné cenové relaci. FX5200 jsem kupoval za 900,­- a šlo mi hlavně o pixel shader pro nejoblíbenější hru RBR. Hraju jí sice na menší detaily, ale hratelné to je dobře. Teď půjdu do téhle desky spolu asi se Sempronem a PC3200 pamětmi. Myslim, že přestože AGR slot je údajně pomalý, určitě bude karta chodit o dost rychleji než teď, když jede na AGP4x ve staré desce. Přesto si ale nechávám zadní vrátka v podobě PCI­-e slotu, protože časem určitě upgrade karty přijde a bude se to odvíjet od výkonu. Nechci taky měnit kvůli kartě i desku. To je muj názor na věc a proto si myslim, že tahle deska neni vůbec špatnej nápad. Jsem zatíženej na MSI, jsem velice spokojenej se stabilitou jejich věcí. Moje stařičká deska šlape strašlivě dlouho s velikou spolehlivostí. A eště její kariéra nekončí. Stavím slabší PC pro bratra a tam bude hrát první housle.
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 17.7.200614:46
Zdar, mam maxtor maxline 10, S­-ata 1 a slape ako o dusu, som spokojny aj s doskou, nakolko nie som gamer
Odpovědět0  0
pegy (258) | 17.7.200618:46
Ok dik za reakciu.... ;)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 9.7.200618:15
Chcem sa spytat, ci niekto kto ma tuto dosku a nejaky disk od MAXTORU s rady 10 alebo 11, zaznamenal nejake problemy s tymto cipsetom 4­-4x a chodom HDD, Kedze je zname ze na Nf4 cipsetoch maju tieto disky dost problemov, zaujimalo by ma, ci to plati aj tu, Ak ma niekto take skusenosti, nech sa ozve, lebo sa chystam kupit novy HDD a nasiel som si MAXTOR, no ak to nebude behat, tak sa pozriem po niecom inom..... Dakujem ;)
Odpovědět0  0
Jani | 22.3.200611:33
Teplota chipsetu ktoru mi ukazuje program Speedfan je permanentne nieco okolo 65 stupnov. Nieje to vela? Nema niekto podobny problem? A ako to riesit? Poradte prosim.
Odpovědět0  0
MattiashKing | 26.10.20069:22
vymen chladic chipsetu, kup nejaky pasiv a ofukuj ho nejakym 8cm vetrakom, alebo kup pridavne chladenie 12cm vetrak ­- musis mat prievan v bedni. Ja som sa tiez potykal s problemami s teplotou ale dokupil som 2 vetraky a max to vyskoci na 50 stupnov ­- chladic na chipset som nemenil je tam povodny, je to dost draha zalezitost ­- chcel som kupit nejaky heatpipe za 650,­- od thermaltake ale vykaslal som sa na to. Kup si nejakeho zalmana ten ta vyjde do 300,­-.
Odpovědět0  0
pekelnik | 21.2.20061:12
Mam problem, nemozem rozbehat CnQ pokial mam pamet nastavunu na 200 Mhz ­(ci vlaste DDR 400, ci jako to je­). vtedy je system maximalne nestabilny. Ale ked ju podtaktujem na 166 Mhz ­(333 DDR­) vsetko ide bez problemu. pamet mam 512 PQI 400 MHz double sided. tak neviem kde by mohol byt problem. nemate s niecim takymto skusenosti?
Odpovědět0  0
mattiashking | 2.2.200615:26
Neviete niekto ako sa da nastavovat casovanie pamati v biose? Nejako by som to chcel dat na 2.5T a neviem ako. Jedinu polozku o timingu som nasiel v ddram cfg. no je na výber len 1T a 2T. Inak skusali ste taktovat niekto Semprona 3000+ ? Mne bezi stabilne z 1,8 G na 2 G aj ked len cez Dynamic Overclocking teda o 11 percent oproti beznym hodnotam. Inak este neviete ci je problem s taktovanim ak mam disk SATA ? Cital som ze sa neodporuca. Dik za odpovede.
Odpovědět0  0
majkimajk | 19.12.200516:00
Rád bych dostal nějakou radu co se dá ještě udělat aby to fungovalo jak má.Při puštění videa naběhne výkon CPU na 100% a nic se neděje.To stejné při hraní her HTT jsem už snížil na 1x z 4x a pořad nic.Neměl někdo podobný problém popřípadě jak jej odstranil.
Díky
Odpovědět0  0
mattiashking | 6.2.200611:39
Pustim video a ja tam nikdy nemam viac ako 15­-30% a to fakt. Kupil som dosku zapojil do nej veci nic som nemenil a nemam ziadny problem.
Odpovědět0  0
StandaH | 24.3.200615:10
Ano, měl jsem stejný problém. Vyřešil jsem ho včera stažením atuálních ovladačů ze stránek výrobce.
Odpovědět0  0
Jiří Kubík | 15.12.200522:59
Mate nekdo moznost zjistit, jestli tahle karta v AGR pobezi? Na strankach vyrobce, ji nemaji, ale zrejme je tak stara, ze se s ni ani nezabyvali. Diky moc
Odpovědět0  0
-=[FrEd]=- | 24.2.20062:37
Ja na ni chvilku fungoval, asi 3 mesice. Ve Windows v pohode, ale v hrach se periodicky skubal obraz ­(asi 1­-2 seky obrazu ­/za sekundu­). Jedine hry co jely super byly CS1.6 a CZ, ale jinac nic ­(jmenovite: Q4,Vietc.,War3,vsechny UT­) proste shit. Rozhodne doporucuju koupit neco do PCIe a vyuzit slot AGR jako misto pro chladic!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^­
MSI K8N Neo3
Sempron 64 2500+ L2­-256
DDR 400MHz CL3
Leadtek WinFast 6600GT TDH, 128MB DDR3, PCIe 16x, jadro­/OC 500­/561MHz, pameti­/OC 1000­/1200MHz
(predtim MSI GeForce2 MX400, 32MB DDR, AGP 4x, jadro­/OC 200­/250MHz, pameti­/OC 333­/444MHz)
Odpovědět0  0
cripes | 3.12.200520:17
U MSI K8N Neo3 poslední bios ,AMD Sempron 2600+HT ,GrafAsus N6600 PCI ex16 ,1x512MB DDR ,IDE ATA120G Maxtor se mi po proběhnutí ůvodni instalace drive ­( před moment souhlasu s licenci­) Windows XP Pro SP2 obrazovka monitoru zčerná a konec dám restart a vše se opakuje jako když windows neznají čipset a nevidí hardisk či co .Prosim o pomoc nesetkal se někdo s něčim podobným
Díky
P.S. bios jsem nechal deflaut a hardware se v něm dle mne zobrazuje všechen
Odpovědět0  0
cripes - odpověď | 2.2.20060:29
To bude asi problém na disku, něco tam je nebo bylo nainstalovanýho a on si to asi pamatuje, doporučil bych Partin magic 7 třeba a pusti v DOSovském režimu a znovu ho vymazat a popřípadě rozdělit, taky se mi to stalo, ne sice na této desce, ale na jiných, čau
Odpovědět0  0
Jirka Sp | 14.11.200513:18
Potřebuji vyřešit jeden problém s touto deskou. S BIOSem do verze 1.2 nešlo bootovat pokud bylo v USB portu zapojeno jakékoli zařízení. S verzí 1.4 to jde ale jen pokud mám klávesnici a myš na PS2. Když zapojím tyto do USB při startu mi to napíše že nejsou připojeny. BIOS je prostě nevidí. Co s tím?
Odpovědět0  0
leary | 5.12.200520:06
Mam bezdratovy set od Logitechu pripojeny pres USB posledni bios a je to absolutne bez problemu. Ale krome te klavesnice a mysi nemam v USB nic jineho. Zkuz, zakazat bootovani z ostatnich zarizeni, nekde jsem neco takoveho cetl.
Odpovědět0  0
Honza00005 | 13.11.200517:46
Muže mi prosim někdo poradit???
Při zapnuti PC při uvodni strance načitani hardwaru mi piše ­"Frequency:201Mhz.........­(2T Tining­)­",kde tyto slova jsou zvýrazněné jasnou bilou barvou oproti ostatním.
Chtěl bych vědět,jestli je to na závadu nebo v pořádku.
Osazeno CPU 3000+,256Mb Ram 400Mhz
VGA Sapphire Radeon x550 256MB
Děkuji za odpověď....
Odpovědět0  0
Jordi | 13.11.200517:57
je to normalne, je to frekvencia RAMIEK, mne to tiez tak ukazuje a vsetko fici v poriadku
Odpovědět0  0
Honza00005 | 13.11.200518:10
Dik za odpověď už jsem klidnější....
Ještě mam dotaz,pokud maš skušenosti s BIOSEM,jestli nastavovat něco zvláštniho,nebo stači defaultni nastaveni...
Mysliš,že by to mohl spravit flash BIOSU???
Odpovědět0  0
Jordi | 13.11.200518:18
S nadstavenim biosu, ak nemas sajnu co vsetko v biose je, tak daj vsetko na auto, ono ti to automaticky nastavy hodnoty, ale si daj v hlavno menu LOAD OPTIMAL SETTINGS.
Podla mna to nieje ziadne chyba, takze by som BIOS neflashoval pokym to neni nutne, ale to uz je na tebe. Ono ti to bude furt vypisovat tu hlasku, jedni co mozes zmenit je frekvencia pamati a potom ti bude pisat ine cisla.
Ale aj tak mi nieje jasne co ti vadi, ta hlaska ako celok, alebo tie hodnoty:)
Odpovědět0  0
Honza00005 | 13.11.200518:57
Diky moc.myslel jsem,že je to chyba.Vada desky...
Diky moc....
Odpovědět0  0
Paulie007 | 23.10.200516:48
Mam novy comp s touto MB. Najprv som bol rab, ze mam 5.1 kanalovy zvuk, ale moje nadsenie opadlo, ked som pripojil k vystupu sluchatka ­(koss the plug­). Tieto sluchatka su perfektne pre svoje plne a dunive basy, ale na moje prekvapenie ziadne basy tam neboli. Tak som to skusil s ekvalizerom ­- zvysil som basy ­(doteraz som ich skor znizoval­), ale nic. V starom PC so zvukovkou creativ hrali ako dive. Treba upgrade­-nut firmware,alebo nieco ine ???
Odpovědět0  0
Mattiash King | 30.1.20069:41
Zdar ja som problem vyriesil tak ze som zapol podporu 6 kanaloveho zvuku a pichol som sluchadla do konektoru pre sub­-woofer a ide to lepsie asi tak. A pritom som dosku kupil az v Januari 2006 a vsetky recenzie co tu boli som cital teda aj tvoju a nejak ma to neznepokojilo. Ten zvuk je uz lepsi a to fakt.
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 6.4.200610:59
Mam pre teba novy HINT, skus si sosnut najnovsie ovladace na nvidia chipset AMD nforce4, a tam ti nabehne software pre zvukovku priamo od Nvidie a je tam regulacia BASOV VYSIEK AJ STREDOV ja mam vysky a stredy skoro uplne dole a ide to podla mna cool.
Odpovědět0  0
martin puterka | 2.7.200514:14
bere
Odpovědět0  0
Lopata99@seznam.cz | 1.7.200520:58
mám dotaz bere tahle deska i semprony? všube píšou že bere jen ­"64"
Odpovědět0  0
jordi | 1.11.20050:24
ja v nej mam sempron 3100+ 64 bit a v poho, inak na stranke MSI, je pri tejto doske zoznam podporovanych procesorov
Odpovědět0  0
leary | 4.12.200515:10
ja mam velky problem s taktovanim. Mam Semprona 64 2800+ a nedostonanu ho na vic nez na 1840 mhz. Pri FSB 230Mhz. Na diskuzich ctu, ze se z nej da dostat v poho 2200Mhz bez zvedani napeti. Zkousel jsem snizovat takt pameti a hypertransportu, ale pres 230FSB se proste nedostanu. PC ani nenastrtuje. Je opravdu ta deska tak nahovno. Nebo neco nastavuju blbe. VASE ZKUSENOSTI PROSIM ­(Tato deska + Sempron 64­)?
Odpovědět0  0
Jordi | 4.12.200518:34
ja som to skusal len po 230 MHz FSB a ide, ale teraz som koli tvojmu prispevku skual a 240 tiez nenabehlo, mno este by tu mohlo byt riesenie, zvysit napatie na chipsete, lebo to mas jedno ze ti procak zvladne 2200, ked doska to nezvladne, som skusal aj najst na nete, komu sa podarilo kam dostat na tejto doske, ale zatial bez vysledne:(
Odpovědět0  0
leary | 5.12.200519:59
Zvyseni napeti na chipsetu bohuzel nepomuze. Zacinam litovat,ze jsem cetl ty docela slusny recenze na tuhle desku. Je videt, ze MSI umi dokonale zmrvit kvality chipsetu NForce 4. Mimochodem mate nekdo nejakou slusnou desku s PCI Express uvazuju o koupi jine abych z toho procaku dostal alespon 2200Mhz. Pripadne, desku u ktere jde menit napeti na procaku s jadrem palermo to by bylo uplne super. Sempron na 1800Mhz za moc nestoji.
Odpovědět0  0
Jordi | 5.12.200523:50
Odpovědět0  0
C.e.D | 26.2.20060:37
som prave robil tento pc, dam Vam radu, bios si dajte verziu 1.0 cize uplne prvu, na novych neslo skoro nic taktovat, a neviem preco ale to napatie fakt na na tejto doske so sempronami 64b nejde menit, ale ide paradne aj bez zvysenia napatia, mal som na novom biose iba 225 fsb a potom viac nenabehol, hodil som prvy bios a slapem na 300*8=2400 a idem skusat viac... ak by ste nieco potrebovali, napiste mail
Odpovědět0  0
JohnyTesla | 23.3.200616:06
Problem je v tom ze pri FSB vyssim jak 230 musis dat HT 1x. Mam to ozkouseny. I kdyz dam 1.5x tak to taky nenabehne. Ale zas nedam FSB ani o 1MHz vic nez 250 : ­( Fakt to pomuze s tim biosem ??? Neslo by akorat postupne davat od originalniho po nejnovejsi postupne ???
Odpovědět0  0
JohnyTesla | 23.3.200616:20
PS: Tak downgrade BIOSu nefunguje :­'(
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 27.3.200614:01
Downgrade nefunguje, nakolko tato doska nebola urcena priamo na OC. Pre spravne OC treba moznost zmeny Vcore, je sice pravda ze par ­"vyvolenim­" ludom sa to podarilo dat vyssie aj bez toho, no podla mna je to nedokonalostou dosky ­- generovanie napatia pre CPU nie je konstantne 1.4V ako ma byt ale napr. u mna je 1.42­-1.43V a to je dostacujuca zmena pre OC. Nemam v plane OC na mojom Semprone 3000+ uplne mi staci 1.8Ghz alebo pri najhorsom Dynamic OC na 2Ghz ktore ide v pohode.
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 6.4.200610:56
Skusal som takt v biose, dal som ho najviac na 240*9 = 2250 Mhz aj to pri HT 1x, s HT4x mi ide najviac 230*9 = 2070 Mhz. Bios mam najnovsi tu 1.5V, povodnu som flashol asi som neurobil moc dobre... Nevie niekto ci na MSI doskach sa da flashovat aj na starsi bios ale vo Windowse ako na novy. Dik
Odpovědět0  0
C.e.D | 6.4.200621:24
caf, helpnem ti s tym biosom, skus mi prosim ta zbalit instalacne subory MSI live update. ak si robil flash biosu cez win tak to mas asi v program files, posli mi to zbalene na mail a ja ti to spravim alebo ak mas icq tak mi napis na 284­-725­-419
Odpovědět0  0
Du57iN | 31.5.20059:53
zdravim
mam tuhle desku + sempron 2800+
ale at do biosu koukam ze vsech moznych svetovych stran­(no zpoza monitoru to neni ono ;­-­)­) tak v cell menu
polozky Adjust CPU VID a Adjust CPU Ratio opravdu nevidim
na strankach msi je ke stazeni pouze bios 1.0 kterej pocitam bude stejnej jak ten co tam originalne mam
a zbytecne flashovat se me ho nechce
tak pokud nekdo tusite kde je chyba budu vdecny

Odpovědět0  0
Thimy | 9.6.200519:05
A ako sa ti ho tam zatiaľ podarilo pretaktovať. Skúšal si to? Ten procák má predpokladám jadro palermo.
Odpovědět0  0
Du57in | 17.6.200515:02
jo je to palermo
dostal sem z toho 2280 Mhz stabilne ­(z 1600 puvodnich celkem slusny ;­-­)
vic uz se to semtam vubec nerozbehne ­(s tim zvysenym napetim by mel podle me jeste navic ;­-­)
teplota furt v pohode kolem 45 stupnu pri 100% zatezi
jinak me fascinuje ze pri beznym pouziti ma procesor o par stupnu nizsi teplotu nez chipset­(kolem 30stupnu­) na to sem opravdu zatim nebyl zvyklej ;­-­)
Odpovědět0  0
ALF | 17.6.200515:33
mam zakladni desku Asus K8N a tam je to stejne... zmena FID­/VID se Sempronem nejde... je to zrejme tim ze biosy techto desek ocekavaji CnQ ale tim Semprony pod 3000+ nejsou vybavene... pokud bys do desky dal A64 urcite by se tyto polozky objevili... jinak zvazuji kroky jelikoz nikde nebylo psano ze voltaz CPU nelze se sempronem zmenit. Teoreticky muze dojit i k reklamaci jelikoz produkt nema deklarovane vlastnosti.
jinak Sempron2600+ 1600@2520MHz@1,4V :­) http:­/­/valid.x86­-secret.com­/show_oc?id=14176
Odpovědět0  0
Xificurk | 27.4.200515:34
Zkoušeli jste někdo vyměnit ten hroznej chladič na chipsetu? Opravdu nadělá dost rámusu, takže dost vážně uvažuji o jeho výměně, ale nejsem si jistý, co tam místo toho vrazit, aby to stíhalo chladit. Máte s tím někdo zkušenosti? Nebo co byste mi doporučili?
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 25.7.200610:06
Aj mna uz stve to hucanie, len ci ked si to nevymenim sam tak nepadne zaruka. Uz som aj hladal nahradu za 350,­- som nasiel celkom obstojnu, lebo ten chladic s tou kvazi vrtulkou nic nechladi, v lete sa chipset prehrieva az na 49st co nie je normalne, ked procak nejde nad 42st. Menil si teda uz to chladenie ak ano co si tam dal ?
Odpovědět0  0
pegy (258) | 25.7.200613:22
Ja som to vyriesil trochu nestandardne... Tu motorovu pilu na cipsete som odpojil a na VGA som dal kusok molitanu ­(peny­) na to polozil 5cm vetracik ­(ovela, ale ovela tichsi­) a pripojil som ho na MB, tam kde bol predtym vetracik cipsetu.... Chladi to OK s teplotou ziadny problem a zaruka vo vrecku :­) v pripade niecoho ho len odpojim tento a zapojim cipsetovy vetracik... Ma to len jednu chybu no mozno dve a to... ze pri vykonejsich VGA ten molitan moze nabrat celkom slusnu teplotu... No hadam nezhori a druha, ze to nie je nijak extra pevne a ked buchnete do skrinky, tak moze spadnut a musite otvorit skrinu a napravit ho.... No je to lepsie ako motorova pila na chipsete...
Odpovědět0  0
Clone | 16.3.20058:32
DObrý deň, a je aj takáto voľba pre Intel, kedže si chcem kúpit pc no najradšej by som bral northwood + s chipsetom i 865 a aGP + PCI­-X ale taká nie je tak aspon toto Prskot + nová mb od Asusu alebo Msi, Abit + AGP aj PCI­-X
Odpovědět0  0
rousini (65) | 15.3.200520:23
Prosím o vyjádření, je­-li tato deska vhodná na mírné přetaktování A64 3000 na @ 9x250MHz nebo jsou­-li v BIOSu nějaké překážky? V textu je zmíněna absence děličky, která se dle mého aktivuje stanovením frekvence pamětí ­(200, 166...­).
Přijde mi tato deska jako vhodné řešení soc. 754 a PCI­-EX. Myslím, že pro uvedené taktování by mohlo být omezené zvýšení napětí procesoru dostatečné. Opravte mě , jestli se mýlím. Díky
Odpovědět0  0
tydyt | 10.3.200522:46
Citace: ­" že nForce4­-4x nemá podporu SATA ­" ­- co to meleš???
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 11.3.200511:16
nema podporu SATA II.
Odpovědět0  0
tydyt | 11.3.200522:24
To pak jo.... Je to napsaný ale jináč... Ale tu nemá žádná NF4 bez přídomku Ultra nebo SLI, že....
Odpovědět0  0
liquid | 10.3.200510:22
Recenze desky je dobrá, autor odvedl dobrou práci, jediné na co bych poukázal je použitý socket. Je sice krásné že deska nese jak AGP tak i PCIe, ale s CPU to do budoucna bude horší. Více by se mi líbilo použití s939, 754ka nemá už tak velikou budoucnoust. Zvláště pak při použití obou slotů pro GK se s939 by to mohl být kandidát pro spousty lidí, mne mezi ně počítaje.
Odpovědět0  0
dlugy | 10.3.200510:59
Plne súhlasím. Priznám sa, že už dlhú dobu mi vŕta v hlave, či mám ísť do 939 alebo 754. Zatiaľ mám Bartona. Ale povedal som si: Ako sa poznám aj tak sa u mňa doska s CPU neohrehje viac ako 1 rok. Neviem ako u Vás ale u nás na slovensku keď si vezmem 12.000,­- tak mám približne za to MB754 s PCIe ­(K8N Neo3­) a AMD64 2.4GHz­(3400­)soc.754, alebo MB939 s PCIe a AMD 2.0GHz­(3200­). Osobne si myslím že tá 3400 je ­"podhodnotena­" a zas tá 3200 v 939 ja nadhodnotena. A ked vezmem do úvahy, že to budem mať aj tak max. 1­-1,5 roka, potom ten 2.4GHz v 754 bude určite výkonnejší hoc iba s jedným kanálom DDRAM na ten rok. Nevýhoda je síce vo väčšej 0.13 arch, teda TDP, ale to by som dáko ešte prežil. A pretaktovanie? .. no neviem, radšej by som mal istotu, než sa spoliehať že tú 3200 dáko taktnem. Dlugy
Odpovědět0  0
adams | 10.3.200511:31
Tak když do své nové desky, která má Socket 939, což je ­"výborné řešení do budoucna­" narozdíl od ­"mrtvého socketu 754­" za rok a půl nacpeš a rozchodíš nějaký lepší procesor za normální cenu, tak máš u mě pivo.. Zatím se mi nestalo, že by šel udělat upgrade výměnou procesoru, a mám za sebou DX4­/100, P100, P166, Cel400 AXP1600+, AXP1700+. Pokaždé muselo jít nové mobo, i když jsem to bral s tím, že ta deska je novinka a mám ji dražší, ale jakože do budoucna...

Tak co kurňa furt řešíte, co s tím bude za dva roky? Bude to na vyhození
Odpovědět0  0
Michal000 | 10.3.200516:16
Adams, máš pravdu v dnešní době je každá novinka za rok v kelu. Za rok vždy příjde něco lepšího, vždyť jak dlouho vydržel Socket 754. Nevyplatí se kupovat PC nad 15000,­- . Před dvěma lety jsem si koupil to nejlepší co bylo a teď je to hovno.
Odpovědět0  0
KarelS (1) | 10.3.200518:21
Mohl bys prosímtě, jen tak pro ilustraci, napsat svoji konfiguraci? Zajímalo by mě co přesně bylo před 2 lety nej!. Díky.
Odpovědět0  0
adams | 10.3.200520:44
Kdo říká nej? Říkám dražší, tzn. lehce nad mainstream..

Je to o něco přes dva roky, byla to docela nová MSI K7N2G­-ILSR deska s první verzí nForce2 s MCP2T, čili podpora FSB CPU do 333 :­-­( ­(jo, teď tam jde nacpat sempron 2800+, ale proč bych to asi dělal, když mám Athlona 1700 @ na stejné frekvenci jako Sempron 2800+­), nebo pořídit AXP3000+ za 4600,­-, nebo vzít XP2800+ za 3600,­- No nekupte tak rychlý procáky za ty prachy na zvýšení výkonu o 7­-10%...

Předtím jsem měl taky mobo se žhavou novinkou KT266A ­- do té jsem pořídil nepříliš starý AXP1600+ s jádrem Palomino ­(ten se dělal do 2000+, a T­-Bredy se nedělaly­), do roka byly všechny Palomina nesehnatelné a nastoupilo jádro T­-Bred s ratingem 1700+­-2400+, to deska nesežrala => na upgrade koupit nové mobo.

Taky jsem měl kdysi Abitku BP6 na 2xPPGA ­- taky to nebyla deska starší jak půl roku, tahle byla opravdu drahá, a taky přišel Intel do roka s FCPGA a taky už do toho nešel strčit.

Taky mobo se socket7 pro P100 padla za vlast a s příchodem 166MMX, byť se stejnou paticí, musela jít ven.

Každá deska sice snese nižší procesory se stejnou paticí, ale upgradovat jde jen na jádro v té době prodávané, a když je opravdu klika, tak o jednu generaci novější ­- ale za ty dva roky už vlastně taky nejdou sehnat.

Jediná šance je k upgrade sehnat špičkový model, který díky své ceně zůstal na skladě ­(dnes např. ten AXP3000+, ale tyto typy nikdy neslevní natolik aby se daly koupit výhodně a tudíž aby upgrade stál zato ­- to si můžu vybrat mezi AXP3000+ za 4600,­- nebo novým mobo + Sempron2800+, co výjde o pětistovku dráž a výkon je při OC o 40% vyšší)
Odpovědět0  0
adams | 10.3.200520:47
Koukám, že jsem ujel. No, co už. Berte to na doplnění...
Odpovědět0  0
Michal000 | 11.3.200512:07
Já jsem před dvěma lety koupil MSI KT4 ULTRA s VIA KT400. Ahlona 2000+, grafiku Radeon 9000pro, Ram 512MB 333MHz. Byly sice už GeForce 4Ti, ale byly moc drahý. Celkem mě to PC stálo 25000,­- bez monitoru. A co je to dneska, Doom3 téměř nehratelný jinak ostatní jde pouze s přetaktovanou grafikou o cca.20%.
Odpovědět0  0
mobilemikedotorg | 11.3.200513:43

ATI R 9000 Pro , tahle karta se moc nefyvedla to je obecne znamo...lepsi byla R8500 & 9100 serie,jinak me to prijde ze je to zraly na pretakt CPU,jinou grafu a PC je celkem použitelný ­(nechces li hrát zmíněného Dooma 3 v 1024x768 high :o­)­)­)­) ­).

MMike

Odpovědět0  0
LotrPlotr | 15.3.200513:40
Ale prd přetakt, ja bych do toho skusil narvat Gf6600 AGP a zajimalo by mě jak by na tom ten Doom jel, stacilo by mě 1024x768 s nejakyma norm detajlama.Jinak mam podobnou sestavu.Jo to ja sem pred asi 6lety koupil PC 366MHz s 32MB ram za 30 000,­- a co je to ted :­-)
Odpovědět0  0
j.horak@zpanp.cz | 16.3.200511:02
A já v 95 roce P100 a to byla cenová bomba za 60 000,­- a ani jsem nemrkl.Jerry
Odpovědět0  0
Michal000 | 16.3.200513:47
Už jsem to vyřešil, tohle PC jsem za 10000,­- prodal i s monitorem ­( čorka ­). A koupil MSI K8N Neo3 se Sempronem 3000+, HDD 80GB Serial ATA, grafiku Gaiward 6600 400­/560 bednu, DVD, klávesnice, ...to vše mě vyšlo na 15000,­-. Náklady tedy činí 5000,­-. Teď mi Doom3 jde super.
Odpovědět0  0
luminator@seznam.cz | 15.3.200521:19
no nevim jak ty, ale ja na desce Soyo 5XB5 ­(i430TX chipset­) vystridal postupne Cyrix PR166, pak to same PR266, pak tam sel K6­-2 tusim na 338MHz, pak jsem potom co jsem zjistil ze to oklikou umi nasobic 6x a fsb 83MHz ­(nedokumentovano ;­-­) ­) K6­-2 na 500MHz. No a na druhe desce co mam ­(s i815EPT­) se vystridaly Celeron 566, pak overclock na 850 a pak tualatin 1GHz@1,5GHz :­-­) takze v obou pripadech nekolikanasobny vykon pouze upgradem CPU :­-)
Odpovědět0  0
Tom22 | 15.3.200511:55
Tak za prvé.Zajímavá deska,dnes už nemá cenu kupovat desku a počítat že tam narveš další generaci CPU.S939 je sice dobrý,ale budocnost nemá také nijak růžovou.Podle posledních zpráv to vypadá že do něj nepůjde dát 2 jádrový procik.Někde jsem četl názor ­(možná kec­),že poslední Athlon do něj bude asi kolem 3GHz reálného taktu.Pravda je ta že asi AMD se bude hodně rychle snažit koncem roku protlačit jednu patici M2 ­- konečně jim to došlo že stačí jedna na vše.S754 bude jenom na Seprony nepočítaje starší 3400+,3700+.Je otázka jestli AMD nebude muset zapnout i u Sepronu 64bit když to mají i Celerony.
Odpovědět0  0
Roman003 | 9.3.200522:03
2 autor: Další překlep!! Vždyť CMOS má vypínač ­(ne jumper­) pod PCI 3 ..... Ach jo, pěkná recenze, ale praxe je úplně jiná... Neboli napsaný hodně ­"rychlou­" jehlou.
Odpovědět0  0
Michal000 | 10.3.200516:02
Romane003, před třemi dny jsem si tento MB objednal, tak ho každým dnem čekám. Tato recenze na mě moc nezapůsobyla. Je to dobrá deska, nebo snaha MSI doplnit díru v trhu na první pohled dobrou deskou?
Odpovědět0  0
Dlugy | 9.3.200518:46
Aj tak mi nie je celkom jasné ako sa im podarilo na tej doske ­"vyrobiť­" AGP. V špecifikácii NF4 nič také nieje a ďalší čip, ktorý by prerobil nejakú tu zbernicu ­(či už PCI­-33 alebo PCIe­) na AGP tam nevidieť. Hmmm.
Odpovědět0  0
Defie | 9.3.200522:22
AGR je pripojeno pres south bridge a na klasickem PCI, takze proto ma zcela logicky nizsi vykon nez PCIe. Kdyby se o zakladni desky autor aspon trosku zajimal, tak by nebyl prekvapen vysledky testu...
Odpovědět0  0
Dlugy | 9.3.200523:19
Stále nechápem ako sa im teda podarilo ­"naklonovať­" obyčajné PCI do AGP. To tie VGAčky by museli mať teda nejaký mód v ktorom by sa vedeli ­"znížiť­" k tomu aby fungovali ako PCI karty. Veď špecifikácia AGP a PCI to sú kapusta a zemiaky. A v popise kompatiblných VGA je napríklad aj moja VGA MSI GFS4Ti4200 64MB AGP4x a tá je z času keď sa ešte o PCIe a AGR­(PCI???­)ani nehovorilo. Domnievam sa, že to chce len fundované technické vysvetlenie. Ak by teda niekto niečo vedel, alebo mal vhodný typ na nejaké info na internete, nech dá vedieť. Ostáva s pozdravom, Dlugy.
Odpovědět0  0
ALF | 10.3.20059:27
No nevim jak v tomto pripade ale obvykle se to dela tak ze se na datove cast signalů slozi treba 2PCI sloty, tzn. ze tam kde karta prijima ci posila data jsou vlastne piny z PCI slotu. napajeni je uz pak sranda proste se z napajecich okruhu desky vyvedou potrebne urovne napeti a je to.Vubec to nesouvisi s tim zda karta podporuje AGR ci jakykoliv jiny hybrid slot pac AGR se pro grafiku tvari jako normal AGP jen pomalejsi :­) alespon tak to chapu...
btw. uz bylo k videni i AGP ktere bylo vyreseno spojenim nekolika PCI­-E x1 linek... tusim ze u Gigabyte?
Odpovědět0  0
Roman003 | 9.3.200518:46
Já mám na AGR se 5900 31600bodů.
Odpovědět0  0
Roman003 | 9.3.200518:41
Mám tuhle desku doma a musís se ozvat. MSI uvádí kompakt. karty a drivery. Pokud se použije komp. grafika a uvedenej driver, je rozdíl AGR vers. PCI­-e cca 15% v neprospěch AGR. Možná by si to měl autor článku přečíst na webu MSI než dělat měření s grafikou, která sice maká, ale není na seznamu od MSI. Proč asi uvádí MSI ten seznam grafik.... Jak je vidět, asi pro nic ne, že .....
Odpovědět0  0
Mravenecek_v_lese | 9.3.200517:35
Mě to připadá nějaké divné.
Jakto že je v grafickém benchmarku score ve 3DMK03 téměř stejné jako v 3DMK01? Ten rozdíl by měl být rapinější.
A navic má AGP verze vetší výkon právě v 3DMK03 než v 3DMK01, což je divný, ne?!!!
Přece 3DMK03 je daleko náročnejší než 3DMK01.
Nemělo to být naopak?
Odpovědět0  0
john.don | 10.3.200511:38
Hele je to o přesunu dat z RAM do GPU.
Samostatné výpočty v kartě jsou pak už pouze na kartě.
Takže pomalé to je pouze při přenosech dat.

Představ si že jsi otrokář a máš dva černochy­(3D testy­) jak už otrokáři měli.
Jeden je velký a druhý malý.
Pokud je budeš krmit stejně, tak se stejným balímem jídla udělají stejně práce.
A nezáleží jak je ta práce náročná.
Kdyby jsi je krmil normálně, tak větší údělá práce víc a menší asi míň.

Jde o to že karta se většinu času fláká.
Pokud nějaký test potřebuje menší přenost dat tak karta pracuje víc než u testu kdy pořád čeká na přísun dat.

Už chápeš proč s tímhle můstkem může být výsledek lepší při 3Dm2003 než 3Dm2001?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 10.3.200513:20
Ano, s Johnem.Donem tentokrat souhlasim. Jde o to, ze 3D Mark01 poustim pomoci Ssoftwaroveho T&L, v nizkem rozliseni, kde vsechno odpracuje procesor a jsou kladeny vetsi pozadavky na propustnost. Kdezto 3D Mark03 zatizi hlavne grafickou kartu a tudiz neni potreba tak velkeho presunu dat k procesoru ­(je to trochu relativni, dat je potreba hodne, ale ne tolik jako u 3D Marku01­). Proto je vysledek jaky je.
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 9.3.200514:46
podla mna tato doska zaplnuje uzke miesto, ktore dosial na trhu nikto neobsadil. treba pocitat ze su aj ludia co maju ­"lepsiu­" AGP kartu ­(napr. GF FX5900XT a podobne prip. aj slabsie­) ale uz slaby mainboard, prip. sa im pokazil alebo jednoducho chcu prejst na novsie technologie ALE este nechcu alebo si sucasne nemozu dovolit financovat prechod aj na plnohodnotnu PCI­-E grafiku i ked do buducna s tym jednoznacne pocitaju. toto neni riesenie pre kazdeho ale urcite sa najde skupina ludi, ktorych tato volba vyberu s alternativou do buducnosti oslovi...
Odpovědět0  0
MV (3) | 9.3.200517:01
Pravda, to jsem resil taky, ale s tim ze bych tam dal rovnou PCIe grafiku ­(jednal propad AGR jsem totiz cekal, a potom moje grafika je na reklamaci a mohu tedy resit vymenu klidne za neco do PCIe­). To ze ovsem deska umi do CPU nacpat jen 1.55V me ale odradilo :­( Snad se aspon Soltek s K8T890 povede :D
Odpovědět0  0
mobilemikedotorg | 9.3.200512:18

ten pokles vykonu je zklamani a jak bylo receno pokud tato deksa kazdou AGP kartu potupi dolu jen spatnou realizaci ­"prevodu­" na AGP ­- AGR slot je toto ztraceny vyrobek...nekupuju si kartu za 5 000 abych z ni dostal vykon jako od karty za 3 000 kc,to skutecne ne...

sem se radoval kdyz sem cetl prvni radky recenze ze to je deska do ktere pujdu,leč nepujdu,vízězí Sc.754 kde je plnokrevné AGP takže asi tak nejak z meho pohledu...

beru to tak ze na PCI­-E ­(PCI­-X­) karty a LCD je ještě stále čas :o­)

MMike

Odpovědět0  0
Mirek12345 | 9.3.20059:49
Vidím že ste použili v testu desku Asus A8S­-MX, ale nikde na netu sem jí nemohl najít, nevíte kde se dá sehnat, případně kde by mohla být její recenze?
Odpovědět0  0
john.don | 9.3.20059:05
Ten výkon AGP je opravdu žalostný.
Je tam stejný rozdíl jako u duálních desek PCIe i AGP pro Intel s chipsetem VIA.
Je to opravdu škoda, tohle zbije každou lepší grafiku pro AGP.
A majitelům slušných AGP karet nezbyde nic jiného než kupovat ,,obstarožní­" desky s AGP.
Třeba ASUS A8V nebo podobnou od MSI....či Sloteku
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 9.3.200511:00
No, podle mě je ten AGR slot udělanej z normálního PCI slotu, kterej je ­"zapojenej­" do AGP konektoru. Bitová šířka stejná, akorát poloviční frekvence, s čímž se karty podle mě v klidu smíří a výkon by tomu odpovídal.
Lepší by samozřejmě bylo PCIe ­-> AGR, jenže vzhledem k úplně odlišnému principu těch sběrnic by to za to trápení asi nestálo.
Tyhle hybridní řešení mě nikdy nebraly.....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 9.3.200512:16
No, to není úplně pravda. PCI je 32­-bit x 33MHz = 132 MB­/s, zatímco AGP 8x je 32­-bit x 66MHz x 8 = 2,1 GB­/s, a to mi přijde jako zatracený rozdíl. A pak je tu PCI Express x16 se 4 GB­/s každým směrem.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 10.3.20059:39
Myslel jsem nominální = základní frekvenci AGP. A to je 66 MHz.
Je jasné, že rozdíl v propustnosti AGP a PCI, byť mají stejnou šířku, je obrovský. Ale připadá mi to jako jediné použitelné řešení. Přecejen, princip PCI a AGP je v podstatě stejný, narozdíl od PCI Express.
Odpovědět0  0
vilo999 | 9.3.200518:32
Asi to bude to iste co na doske Elitegroup 915P­-A ­- 2xPCI=AGP Express­(alebo AGR v tomto pripade­)Stranka: http:­/­/www.tomshardware.com­/motherboard­/20041027­/elitegroup­-02.html

Btw dobry clanok.
Odpovědět0  0
robox@volny.cz | 10.3.200510:34
Jestli to nebude tim, ze kdyz tam date geforce6600GT do AGP, ktera ma mustek z AGP na PCIe, strcite to do AGR, ktere ma muset z PCIe na AGR .... cili si to vemte, ze data z PCIe, jdou pres jeden muste na AGP a pak pres druhy mustek znova na PCIe...Meli ste to otestovat s nejakou AGP nativni kartou, R9800 apod !
Odpovědět0  0
john.don | 10.3.200511:33
Hele to by nepomohlo.
Můstek u Nvidia je dobře udělaný a výkon karet nemění. Jako by tam nebyl.
Mimochodem je to vlastně docela zábavný. Mít nativní PCIe kartu připojenou do slotu AGP­(přes dvě můstky­) když je vedle nativní PCIe.

Celý problém je v pomalé emulaci AGP. A u Radeonu 9800 by byl výsledek stejně žalostný. Spíš žalostnější protože 6600GT Radeona slušně vyklepne.

Jako dočasné řešení bych spíš viděl nějakou integrovanou grafiku.
A nebo si koupit nejlevnější 6200 a odemknout jí než si pořídíte pořádnou PCIe grafiku.
Odpovědět0  0
Jhc | 9.3.20059:05
už chybí jenom deska s nForce4 SLI, která by měla i AGP slot aby ten přechod nebyl tak krvavej, a je to pohoda. Jo a měla by bejt tak za 3.000 bez DPH :­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.