reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.10.2009, René Pfeifer, recenze
Ekologie a úspora energie jsou dnes nejvíce propagované atributy IT výrobků a kdo nemá v portfoliu alespoň jeden produkt s označením "green", "eko" nebo "low power", jako by ani nebyl. Proto si dnes některé ze zástupců "úsporných" pevných disků představíme a hlavně otestujeme.
pavel_p (62) | 1.11.200918:54
Co se tohoto hesla týká, věřím vysvětlení od konkurence: http:­/­/www.seagate.com­/docs­/pdf­/whitepaper­/mb_intellipower_exposed.pdf Konec konců jejich Barracuda LP má nejvyšší rychlost sekvenčního čtení ze všech disků s 500GB na plotnu, což by se těžko vysvětlovalo, kdyby disky od WD měly vyšší otáčky.
Odpovědět0  0
Pavel F. | 23.10.200917:00
Před několika měsíci jsem vyměnil v rámci upgradu disky v domácím NAS disku, Popcornu a PS3 za Greeny od WD. Nedělal jsem jsem to kvůli spotřebě, ale kvůli snížení hluku ­(disk není slyšet při přehrávání tichých scén ve filmu­) a snížení přehřívání.
Topí to méně ­(větrák běží méně­) a je to tišší. Takže tady smysl těch green disků vidím vidím já. A pokud to má snížený výkon, tak v těchto zařízeních to nepoznám.
Odpovědět0  0
bigless (91) | 24.10.200918:13
Ano. Záleží na účelu. Pro HTPC apod jsou dobrou volbou.. Ovšem troufám si tvrdit, že jsou i ­"negreenové­" varianty výrobců, které si nekladou za cíl výkon, ale teploty a hlučnost a mají podobné vlastnosti. Vše je něčím vykoupeno a pokud se někomu chce platit za ekonálepku, prosím :­) Já osobně volím již delší dobu volbu kompromisu ala Hitachi a maximální spokojenost. Velmi mi svými vlastnostmi připomínají bývalé disky IBM, které jsem měl také v oblibě. Stabilní výsledky. Pokud by se u těchto disků načrtl jeden graf s relativními hodnotami všech značek výkon­/hlučnost­/spotřeba­/teploty Hitachi by měl tvar přímky v mírně vyšším průměru :)
Odpovědět0  0
Kam--ilos | 13.12.201118:10
No ja mam dva 1,5 Tb WD zelenace v DSM synology a v raid poli. Za 1 jsem nehodlal kupovat predrazene disky do raid poli a za 2 me tyto dva disky vysli levneji. Mam to nejaky ten patek, koukam na download, filmy, hudbu, zaloha dat, neustaly kamerovy provoz. Nejsou hlucne, maji nizkou spotrebu a DSM neboli NAS ma take nizkou spotrebu o porti PC. A kdyz jeden disk pujde do kelu, tak dam novy. Jeden uz odesel, ale byla to vadna serie ­(druhy bezi neusale bez zavady­). Proste jsem jen vymenil vyreklamovany a bylo to ok. Proste se prikladam k odpovedi vyse, ze smysl to ma i kdyz zelenace v raid poli jako moc zrovna dvakrat dobry napad neni. Ale co by ne :­-­) Jo a k tomu mam pripojeny treti 1 Tb disk Seagate low power :­-)
Odpovědět0  0
MarinX | 23.10.200913:33
Este by to chcelo porovnat cenu, lebo vitazny WD RE4 2TB je asi 2,5x drahsi ako Samsung F2 1,5 TB
Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 24.10.200911:15
Cenové srovnání je na konci druhé kapitoly. Cena za GB byla zohledněna i v závěrečném hodnocení ­(10%­) ­- viz graf.
Odpovědět0  0
martinX | 24.10.200911:38
10% hodnotenia za cenu je malo, malo by to byt minimalne 50%, potom je vitaz jasny Samsung F2.
Odpovědět0  0
Martin1564 | 23.10.200910:55
Ekologie nikoho nezajímá, na prvním místě jsou peníze.
RoHS = Chceme aby se výrobky za 2 roky rozpadly a lidé si museli koupit nové.
Green­-HDD = Prodáme lidem i plotny, které nejdou na 7200 RPM, ale na zhruba 5900 RPM se to ještě dá.
Odpovědět0  0
NRX | 23.10.20098:23
Zaujímalo by ma, kde ste našli 2TB verziu EcoGreen2, lebo som o ňom zmienku nenašiel.
Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 24.10.200911:13
Už nevím, zřejmě omyl ­- opraveno, díky :)
Odpovědět0  0
bigless (91) | 23.10.20091:48
Další nafouklá marketingová megabublina. Ekologie. Nedávno jsem četl článek na toto téma. Kdyby v Číně na hodinu vypli provoz uhelných elektráren, tyto hodinové emise by vyprodukovala celosvětová automobilová doprava za 10let. Co se týče výroby ekologických produktů, většinou samotná výroba ­"ekologického produktu­" poškodí životní prostředí více než jednodušší výroba obyčejného produktu a 10let jeho užívání.

K diskům lze říci jen jedno. Nonstop provoz? V každém počítači má uživatel možnost řídit spotřebu a každý OS umožnuje nastavit dobu po které se při nečinnosti disky vypnou..
Odpovědět0  0
El Cid (126) | 23.10.20098:55
Tady nejde o ekologii ­- tady jde o to, jak ospravedlnit cenu u nevykoneho hw. Napiste neco o ekologii a uspore a prodate pomale disky, procesory, grafiky za skoro stejnou cenu jako plnohodnotne vykonny hw.
Odpovědět0  0
czhunter (62) | 23.10.200912:59
No, třeba u disků máte pravdu.
Ale u grafických karet je skvělé, že výrobci karet cítí tlak společnosti na snížení spotřeby. Vždyť u minulých generací byla spotřeba v idle ­(kdy GK prakticky nic nedělá­) naprosto nehorázná ... a tam se snížení spotřeby o 50W projeví hned.
Souhlasím ale, že na domácí použití se úsporné disky nevyplatí, mnohem víc se dá ušetřit jinde ­(zejména CPU, GK, zdroj ­- tam se dá ušetřit i 100W při zachování výkonu­).
Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 24.10.200911:22
Je pravda, že marketing zde hraje velkou roli a všichni výrobci HDD se trendu chytli. Je třeba vybírat jak produkt, tak i umístění ­- snad tato malá recenze pomůže. ­(viz také příspěvek Pavla F. níže)
Odpovědět0  0
bigless (91) | 24.10.200917:44
Ano tam to význam má. Osobně jsem v tomto směru uvažoval o kombinaci integrovaná GK na idle + výkonná na práci­/hry právě kvůli žravosti v idle. Jen jsem se nedopátral nějakého SW který by umožnoval přepínat za běhu. Ale na teoretické úrovni by to možné být mělo. Mám za to, že u AMD­/Nvidie už taková koncepce byla..
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.