reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.5.2006, Zdeněk Kabát, recenze
Přestože nejsme první, kdo nabízí recenzi nového Radeonu X1800GTO, rozhodli jsme se na něj podívat z trochu jiného úhlu. Zatímco tato karta je díky své ceně soupeřem GeForce 7600GT, my jsme se rozhodli do srovnání přidat ještě GeForce 7900GT, která je sice přibližně o 2000 Kč dražší, ale zato nabízí velmi slušný výkon.
krl (71) | 5.6.200620:40
Nejak se mi nezdaj ty vysledky u 6800GS hlavne u NFSMW. Mam MSI NX6800GS TD256E a mam daleko vetsi FPS­(mereno take pres fraps­), nez zde uvadite. ­(rozdil o vic jak dvojnasobek se mi zda dost velky­).
Odpovědět0  0
DavidSK | 1.6.20061:41
No na Slovensku je ten pomer uplne obrateny co sa cien kariet tyka je pravda ze radeon X1800gto od saphiru sa da zohnat za 8000Sk co je zhruba 5974CZK s danou ale Geforce 7600GT od Gainwardu s pasivnymi chladicmi na pametiach + aktiv na GPU mozte mat za 4700CZK s danou.

inak sa GTO od MSI stoji nieco vyse 7000 co uz je riadny rozdiel , aj ked saphire tlaci tie ceny dolu stale aspon u nas je 7600GT vyhodnejsia kupa.
Odpovědět0  0
spacy (7) | 16.5.200614:16
mám ji taky,ale vše funguje,ati tool 0.25 beta,rivatuner 15.8.,gfafika jede super,
Odpovědět0  0
Miki_Ostrava | 16.5.200612:10
Koupil sem tuto grafiku za 5500Kč takže podle mě je best ale teď můj problém ATI TRAY se nenecha přetaktovat ATI TOOL se nechá jenomže přestena fungovat regulovamí otaček ventilatoru a ten jede pořád na minimum a karta se brzo přehřeje RIVATUNER nedrží frekvence a ted babo raď.Pomůže někdo
Odpovědět0  0
Rotter | 18.5.200620:56
hele ty woe:­) sme pekne nasr**­"!! :­) kdes ji koupil za 5500k??? ja ji mam doma za 5800k z www.asbis.cz!!!
Odpovědět0  0
Rotter | 18.5.200621:11
sry je to www.asbis.cz
Odpovědět0  0
spacy (7) | 18.5.200621:13
Odpovědět0  0
Rotter | 28.5.200614:39
diky moc
Odpovědět0  0
spacy (7) | 10.5.200616:49
nevím,jak jste přišel na to,že ovladače pro Ati jsou pouze s CCC.Osobně mám nainstalované samotné ovladače,mají kolem 15MB
Odpovědět0  0
spacy (7) | 10.5.200614:13
udělal jsem to s x1800gto
Odpovědět0  0
K_O | 10.5.200614:29
novidis. tak teraz uz mozem povedat ze s tymto som este viac nevidel, aj ked som ani nehladal :D
Odpovědět0  0
spacy (7) | 9.5.200614:18
tak s touto kartou asi 40000 nikdo nedal,chci vidět odkaz,kdo to udělal
Odpovědět0  0
K_O | 9.5.200620:42
tak to som asi slepy ale ty si neuviedol co za kratu mas. a tento test sa venoval viacerym kartam. takze nepis blbosti ked si to presne neuviedol. ja som to pochopil tak ze sa tu chvalis kolko si uz nahral
Odpovědět0  0
Miko | 10.5.200612:08
trochu méně arogantní přístup by prospěl věci :(
Odpovědět0  0
spacy (7) | 8.5.200615:44
udělal někdo víc než já?
3DMark Score 18203 3DMarks
Odpovědět0  0
K_O | 9.5.200613:54
Rekord je okolo 40 000 bodov :D. Takze asi nie :D. Tych tvojich 18 tisic uz davaju v 3dmarku 05
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 5.5.200616:48
By mě zajímalo jak to děláte.
1.věc už jste to testovali s patchem 1.2?
2.věc Proč používáte timedemo?To používáte na každou hru timedemo?A v čem to přehráváte?Proč tu hru ­(CoD2­) nenainstalujete a nedáte do konzole příkazy ­/cg_drawfps 1 a ­/com_maxfps 999 na měření FPS ???
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 5.5.200616:58
S patchem 1.2 jsme ještě netestovali, protože jsem chtěl zachovat možnost srovnání se staršími výsledky a navíc žádná významná grafická změna v patchi není. A co se týče testování, asi jste špatně pochopil, co je to ­"timedemo­". Hra je samozřejmě nainstalována v plné verzi, jen je v ní spouštěna předem nahraná a uložená sekvence, díky které jde karty mezi sebou srovnat.
Odpovědět0  0
Camel_II | 15.9.200617:29
Dobrý den.Chtěl bych Vás požádat o pomoc.Pořídil jsem nový počítač včetně gf 7900gt.Při hraní CoD2 mam fps někde okolo 60ti.Zadával jsem příkaz na vyšší fps­(333,500,999­) ale změna se nekonala.Nastveno mam: Direct X7, Synch Every Frame no, ořezané detaily,pouze 1280x1024 rozlišení a 75Hz na LCD.Jelikož je vypnuté Synch Every Frame tak bych předpokládal,že fps nebudou limitována těmi 75Hz obnovovací frekvence monitoru.Zkoušel jsem různé ovladače ForceWare ale k nárustu fps sem se nedostal.Kolega s podstatně horším počítačem udělá běžně 110 fps.Pro hraní MP jeto důležité.Jelikož jste testovali i tuto kartu na CoD2, tak jste asi toto nastavení máte v malíčku.Budu rád za každou radu.

Předem děkuji
Odpovědět0  0
K_O | 5.5.200614:44
pekna volovina. x1800 gto je konkurencia tak 7600GT a nie 7900GT. to ste spravili uplne nic nehovoriaci test. to ako keby som ja teraz urobil test 7600GT vs. x 1900xtx :D. ten kto vymysla tie porovnania by si mal dat tabletku na ukludnenie lebu uz mu to musi ....... to asi s toho ze na trhu je tolko kariet ze autor uz ani nevie ktoru kto vyraba :D
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 5.5.200615:49
A já vám pro změnu doporučuji si recenzi přečíst, abyste se příště takto neztrapňoval. Ono je tam toho totiž o trochu více než jen nadpis a obrázky.
Odpovědět0  0
K_O | 8.5.200614:14
ja som si ju pozrel a tak s casti precital. a viem ze tam je porovnanie aj s 7900GT ale ten nadpis je asi vtip ze. Takze najprv si premyslite aky date nadpis k textu aby ste sa nabuduce takto nestrapnoval. Dakujem
Odpovědět0  0
Miko | 8.5.200619:29
nezlobte se, ale jste asi jedinej komu to tu vadí tak jak popisujete vy. Tak s tím ztrapňováním opatrně :)
Odpovědět0  0
K_O | 8.5.200621:22
tak to si ma dostal. asi ti poslem nejaku voodoo 2 a mozes si ju porovnat s tvojov geforce 2 MX, a potom reaguj. myslim ze k hociako dobremu textu ked je nahovno nadpis tak je to na hovno
Odpovědět0  0
.blahorodje. (71) | 8.5.200621:38
Asi mas doma VGA od ATI,nie?
No to je jedno.
7900GT je v pohode karta, za dobru cenu!
Odpovědět0  0
K_O | 9.5.20066:27
ja mam doma nvidiu a zatial by som ani do aTi nesiel. hovorim zatial.
Odpovědět0  0
Miko | 9.5.200611:56
:­)­) tady je dneska veselo.
Odpovědět0  0
peta01 | 5.5.200612:47
Karty nVidia byly v testu zvyhodneni tim, ze meli zapnutou optimalizaci trilinearniho filteringu, takze misto trilinearne vykreslovali brilinearne ­(neplest s bilinearne­). Z toho vyplyva zhruba 5% zvyhodneni v testech bez anizotropniho filteringu.
Odpovědět0  0
Ondřej Pilný | 4.5.200622:34
Oceňuji celkové shrnutí výkonu a musím říct, že hodnoty jsou opravdu podobné těm zahraničních serverů. Zde si můžete porovnat podobné shrnutí: http:­/­/www.computerbase.de­/artikel­/hardware­/grafikkarten­/2006­/test_geforce_7600_gt_7900_gt_7900_gtx­/25­/
Naopak bych, a jistě mnozí další, ocenil měření i minimálního fps, což je hodnota, která o hratelnosti vypovídá zdaleka nejvíce.
Odpovědět0  0
Prcek 01 | 4.5.200619:38
Zaujímalo by me, aku grafiku vlastne zvolit. Mam moznost zobrat Radeon X850XT od Sapphire alebo MSI NX7600GT. Ten sem s toho vedle lebo majú dokonce aj rovnakú cenu. Ale asi 7600GT
Odpovědět0  0
Butch | 4.5.200616:48
Zajímalo by mě, jak moc může CPU limitovat výkon grafické karty. Plánuji nákup nového počítače, koupím Athlon 3200+, s939 a paměti Kingston 2x 512MB kit,DDR 400, CL2. Procesor doufám přetaktuji na 2.4­-2.5 GHz. Má cenu do této sestavy kupovat ať už GF 7600GT nebo AR 1800GT?
Odpovědět0  0
Ondřej Pilný | 4.5.200619:07
Můžeš v klidu vzít cokoliv. I ten nepřetaktovaný Athlon 64 3200+ nebude limitovat ani 7600 GT ani 1800 GTO.
Odpovědět0  0
dd@dd.cz | 5.5.200611:03
CPU je vcelku OK ­(jeste se da o neco pretaktovat­), ale RAM je docela malo, na dnesni hry je to minimum a pokud budes chtit hrat i za pul roku .... radeji bych dal rovnou 2 GB
Odpovědět0  0
tovr1203 (4) | 4.5.200616:22
Konečně se na nějakém CZ servru objevilo objektivní srovnání dvou největších rivalů dneška ­(pro ty méně chápavé 7600GT a X1800GTO­). Nevím, co se pořád někdo rozčiluje ohledně Oblivionu. Za prvé jsou tady testovány jak vnitřní tak vnější prostory. Za druhé nechápu proč ­(a to nejenom tady­) si všichni, omlouván se za tento výraz, fanATIci, staví na jedné jedině hře, vždyť je tu dost velký výběr her a navíc, ne každý hraje RPG. Takže ještě jednou, je tu vidět kus dobré a objektivní práce, jen tak dál.
Odpovědět0  0
K_O | 8.5.200621:24
ak si si nevsimol toto porovnanie bolo na PCT asi pred dvoma tyzdnami :D. ale ked niekto nevie co je poriadny cesky server :D
Odpovědět0  0
Palta | 8.5.200622:18
řeč ale byla o objektivní recenzi, ne o ­"ťuningovém povídání"
Odpovědět0  0
schali | 4.5.200615:56
nechcu teda moc rejpat, ale pokud bych chtel srovnavat 7900Gt s nejakou kartou od ATi, tak bych to rozhodne nedelal s 1800GTO, ale nasadil bych krapet tezsi kalibr, pak uz by se to slavny GTecko potilo az by sme se nastacili divit.7900GT je good, ale Oblivion ukazal, ze to tak slavny nebude.
Odpovědět0  0
snajprik | 4.5.200616:36
Fanúšici ATI musia počkať :­) ATI ešte v strednom segmente pekne zatopí a to keď uvedie 1900GTO ta by mala byť ešte lacnejšia ako 1800GTO a výkonovo niekde inde :­) ale zatiaľ 1800GTO fakt za to nestojí :­( vraj že už ich ani nevyrábajú len dopredávajú zásoby ale keď dajú na trh 1900GTO ktorá bude výkonnejšia lepšie taktovateľná menšia spotreba a tym aj hlučnosť tak to bude iné caffee :­) nič proti 7900GT ale bude sa môcť isť pásť proti 1900GTO sa nechitá, lebo to bude len podtaktovaná 1900XTX :­)
Odpovědět0  0
Libor (54) | 4.5.200617:14
a NV vydá kartu XY a Ati se pude pást a pak ATI vydá kartu AY a NV se pude pást a nakonec se pudeme napást my,
docela se bavím nekonečnými hádka NV vs ATI, AMD vs Intel atd.
Odpovědět0  0
schali | 4.5.200622:42
jj jak rikas, nekde sem videl porovnani s 1800XT, ktera byla v te dobe za stejnou cenu, nevim jak je to dneska a nevim jestli de ta atina jeste sehnat, ale vitez byl uplne jasnej a Nvidia to nebyla.
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 4.5.200615:17
Pane Kabat, trosku po sobe ctete, pak pochopite proc rada lidi­(i kdyz s horkou hlavou­) se tu ohrazovala k testum s Oblivionem, viz Vase slova ­" Hlavně HDR je zde implementováno opravdu úchvatně, bohužel ho není možné ani na kartách ATi kombinovat s FSAA. ­"
Doufam ze to brzo opravite...

Co se tyce tech testu indoor a outdoor myslim ze existuje jeste dalsi pohled na vec. Nejen ze Ati ma minimalni rozdily IN vs OUT ale jde o to ze Nv ma VELKE rozdily IN vs OUT.... Zde je preci vysvetleni proste. Jelikoz na prirode muzete tezko neco optimalizovat tak tam jsou vysledky REALNE a ODPOVIDAJICI skutecnemu vykonu karet. Jelikoz mistnosti atpd. jsou plne PRAVIDELNYCH tvaru lze z toho usoudit ze Nv pouziva optimalizace a TO zpusobuje takove vykyvy VYKONU u Nv....

Jinak recenze jako takova super nebejt tech vecne soupericich zastancu, to je holt udel dnesni doby...

Jeste jedna uvaha do budoucna, napr. me nezajima jestli karta ma v testech na nejmensi rozliseni a bez FSAA 100 nebo 160 FPS, ale PRAVE co me zajima jestli karta stiha v PLNE zatezi­(HDR,FSAA atd.­)ma 30 nebo 36 FPS, cili najit pak misto v hodnoceni i pro meze hratelnosti testovanych kousku by bylo daleko zajimavejsi nez jestli referencni chadic je subjektivne hlucnejsi vice ci mene­(tim nechci snizovat vahu toho hodnoceni, jde o porovnani vypovidajicich hodnot pro ctenare­)....
A jeste jedna vec bude zajimava v budoucnu, posuzovani kvality obrazu by nebylo zase od veci zkoumnout detailneji.

S uctou a diky za hodnotne recenze MMII
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 9.5.20069:58
Pane Kabat, trosku po sobe ctete, pak pochopite proc rada lidi­(i kdyz s horkou hlavou­) se tu ohrazovala k testum s Oblivionem, viz Vase slova ­" Hlavně HDR je zde implementováno opravdu úchvatně, bohužel ho není možné ani na kartách ATi kombinovat s FSAA. ­"
Doufam ze to brzo opravite, kdyz na jinych serverech maji testy S HDR+FSAA.....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 9.5.200610:12
Opraveno.
Odpovědět0  0
Konias (47) | 4.5.200615:02
Osobně jsem příznivcem spíš karet ATi než Nvidia. Jen mě mrzí, že ovladače vbychází již jen s kontrolním centrem. Očividně je vítězem testu nová NVidia 7900GT. Při koupi nové grafiky bych si ,ale počkal až přijdou radony 1900Gt a GTO. Myslím,že by mohli být cenově blízklo právě 7900GT.
Odpovědět0  0
Konias (47) | 4.5.200615:05
Ještě pro doplnění doufám, že do půl roku nepřijde DirectX 10ka a hurá všichni budou kupovat nové grafiky.
Odpovědět0  0
matkoo | 4.5.200612:51
VGA GF PCX7900GT, PCI EXPRESS 256DDR3 ,2DVI HDTV+dong256bits
na sk cca 6000+dph
Odpovědět0  0
MufLoN | 4.5.200610:13
super článek
o mnoho lepší než jsou poslední dobou testy na pct
Odpovědět0  0
sabra | 4.5.20069:53
se zdají ty výsledky nějaké divné, hlavně x1800GTO vám zde dosahuje daleko nižších výsledků než dosahuje v jiných recenzích ... hodně slušná recenze je na ­[reklama­] tam se navíc můžete poučit, jak testovat oblivion protože jste možná záměrně možná ne, zrovna otestovali interiéry, kde NV vzhledem ke své konstrukci podává slušné výslekdy, jenže oblivion nejsou jen interiéry, zkuste otestovat jak je natom v horách a v lesích a dostanete uplně jiné výslekdy interiéry jsou jen 1 ze 3 dominantních prostor v Oblivionu ... Takže váš test Oblivionu je naprosto nevypovídající, ba může uvést spousta lidí v omyl ... navíc Oblivion v HDR+FSAA jde, ale chce to patch a když nejde oblivion tak jde Serious Sam 2 a to by pak byly vůbec zajímavé výsledky ...

navíc ceny radeonů X1800GTO se pohybují kolem 6100­-6500,­- pokud neberte předražený Czechcomputer který má 2000,­- na kusu čistá ruka ... 7900GT je jistě výborná karta, ale uplně jiná třída začíná­(!!!­) na cenách 8600,­- což je o 2500,­- víc a to je nepoměřitelné, naopak 7600GT je předražená a za své ceny nemá u rozumně uvažujícího člověka proti x1800GTO nejmenší šanci ....

Moje výtky jsou: špatný postup při testech hlavně oblivion vždy testujte ve všech třed dominantních prostředích. inspirujte se na ­[reklama­], ten se sice asi taky inspiroval v zahraničí, tam je to naproto běžná praxe, takže stávající paskvil co tam máte buď odplňte nebo stáhněte ... momentálně akorát uvádí lidi v omyl.

Jako za těžce zaujatý váš test považuji za neotestování Serious Sama v HDR+FSA ta hra to umí a není sama to by byly zajímavé výsledky ! Takže je to snad záměr ? nebo prostě vám někdo zaplatil aby jste to zamlčeli a neukazovali ? Ještě že vznikají jiné poctivé, nezávislé a nezaujate servery ... To by chtělo vážně vysvětlit, taky se musí poukázat na obrovské propady na Nvidiích při zapnutí HDR zatímco taková x1800GTO má propad 7% u NV je to běžně 4x víc ...

Prostě nedodělaný test, se spoustou faktických chyb ať už záměrně nebo nedopatřením zamlčených skutečností ... když to doděláte a opravíte určitě má na víc ;­)
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.200610:07
Vychladni, baliku. Na podobny vysledky je tu specilista jmenem PCT. Zadna recenze neni dokonala. Taky tu treba postradam grafy se spotrebou. Nicmene ty tvoje vytky jsou smesny. Precti si to jeste jednou a dej tomu tak 30 minut, nez sesmolis dalsi plk, jako je tenhle a pak te mozna nekdo zacne brat vazne. Zdavim... ;­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 4.5.200610:10
­- O výsledcích globálně debatovat nechci, protože co jsme na měřili, to jsme naměřili a určitě ne s úmyslem nějakou kartu protežovat.

­- Dále test Oblivionu. Zdá se, že vidíte jenom to, co se vám hodí do krámu, protože hra je testována nejen v interiérech, ale i v lese ­(dokonce v lese na kopci, tak tam máte i ty hory­). Výsledky jsou diametrálně odlišné ­(­-27%, +30% viz předposlední strana­), takže jaképak ­"naprosto nevypovídající­". A dvě prostředí jsou dostačující, protože městské exteriéry nic nového pod slunce nepřinášejí.

­- Většina lidí ví, že GeForce 7 nepodporují FSAA v kombinaci s běžnými způsoby HDR, tak není žádný důvod uvádět graf, ve kterém by byl jeden nebo dva Radeony a u ostatních karet nuly. Tomu říkáte ­"těžká zaujatost­"? Ale jděte... Jako klad podpory této technologie uvádím HDR+FSAA v závěrečné tabulce, ale vzhledem k výkonu je to stejně prakticky nepoužitelné.

Jinak z toho příspěvku trochu dýchá, že nemůžete unést výsledky Radeonu X1800GTO, které 90% lidí ­(podle reakcích v diskusi­) považuje za objektivní. Test předělávat nebudu. A taky mám takové podezření, že jste sám ­"velký DD­", tak co ten nick... :­-)
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.200610:18
Ja bzch hadal nekoho jineho, ale tohle je taky moznost. Diky za fajn test. Priste prosim i grafy spotreby. Diky! :­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 4.5.200610:34
Netřeba hádat, styl naprosto odpovídá, dále několikanásobná reklama na vlastní na web a odpovídající IP adresa s vlastní registrací... I takovým způsobem jde dělat reklama na vlastní web, připomíná mi to ODS mínus :)
Odpovědět0  0
Ansli (14) | 4.5.200610:48
ODS minus je prvni strana, ktera me svymi sliby oslovila, kez by existovala :­)­) Aby nakonec tato reklama jim nepridala vice hlasu nez samotne CSSD, ktera ji dela ;)
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 4.5.200611:31
Bohužel zklamu­(možná potěším­) vás :­) Až teď jsem dorazil ... dotyčného co, to psal asi znám ... IP se nedivte jedná se o server na kterém jede cca 5000 lidí tak máme hold stejnou IP ... je to kolejní server ;­) a znáte co dokáží lidi na koleji ... :­)

Já se musím přidat možná k překvapení ostatních na vaši stranu :­)

- to, co jste naměřili, plně odpovídá možnostem vaší sestavy, navíc na každé sestavě budou výsledky jiné a nastavení her atd. hodně faktorů to ovlivňuje ....

- myslím že testování Oblivionu je dobrý otestovali jste co je potřeba i když já osobně preferuji testy ve třech prostředích ... ale nechal jsem se inspirovat právě v zahraničí, kde je to normální ...

- Trochu nesouhlasím s vámi v tom, že většina lidí ví, že nV nepodporuje HDR+FSA, neví, opravdu neví .... takže je namístě to rozhodně sdělovat v recenzích a i grafy kde je toto použito ukazovat i za cenu 0 u nv karte, protože zase jsou zajímavé ty výsledky u ATI karet co ztratí po přidání FSAA do HDR ... a navíc x1800GTO toto zvládne například právě ve jmenovaném SS2 hratelně ...

- jinak výsledky x1800GTO jsou jaké jsou, prostě nejsou rozhodně zklamáním, za výbornou cenu dostanete parametrově high endovou kartu s dobrými předpoklady i pro hry co právě vychází ... u 7600GT je ta pachuť udělání na hry do dnešní doby a trochu nadnesená cena ... 7900GT je výborná, ale její dostupnost kazí hodně celkový dojem ...

Omlouvám se za kolegu z koleje, o takovou reklamu, jako mi zde dotyčný udělal nestojím, najdu si ho a vysvětlím mu to, a ,,velký DD­" :­-D je zde a má svou registraci ... není důvod proč by se za své názory měl stydět a nepsat je pod svým jménem ... nebo ano ?! :­(

Odpovědět0  0
Radek Hulán | 4.5.200615:08
"Podpora­" pro HDR+FSAA v Oblivionu má řadu much, a v oficiálních ovladačích není. V ono patchi se jedná o hack, a má dopad na kvalitu zobrazení, negativní.

Řada lidí naopak neví, že NVIDIA má skvělé TPAA, který je o třídu lepší než Adaptive AA u ATi, že má celkové lepší kvalitu FSAA, a že podporuje FSAA 8x tam kde ATi jen FSAA 6x. Jinak řečeno, NVIDIA má lepší kvalitu obrazu, ale přesto se to nepíše do každé recenze ;­-­)

Pokud si k tomu přidám drasticky lepší ovladače, tišší chladič, menší topení, je to jasný vítěz.
Odpovědět0  0
Palec123 (12) | 4.5.200610:23
K Oblivionu....

Pokud vidim dobre, testy byly provedeny 2 a to
Dungeon ­(tedy interier­) a Wood ­(tedy exterier­). Mozna by bylo dobry si recenzi nejdrive celou precist, nez to jen proletet a pak si tu autora dobirat..

Nejlevnejsi X1800GTO se opravdu pohybuje okolo cca 6200,­-, porad je to vsak temer o 1000,­- vic nez 7600GT. A to neni malo, vzhledem k tomu, ze 7600GT zaostava jen o 4%.
(a za tomu muze Radeon dekovat prave exterierum v Oblivion, jinak bych to videl na plichtu­)

Nezanedbatelnou vadou na krase radeonu je jisto jiste spotreba a take ovladace nejsou zrejme zrovna bezproblemove..

7600GT je podle mne velmi dobre navrzenou kartou, skoda jen te 128­-bit sbernice. S 265­-bit by ji to sluselo vic:­)
To je snad jedina vytka, kterou lze nVidii vytykat.

Takze nevim proc tak vyzdvihujete Radeon, rozumne uvazujici uzivatel, jak jste sam napsal bude zvazovat VESKERE PRO A PROTI.
Opakuji VESKERE!
Odpovědět0  0
Palec123 (12) | 4.5.200610:26
A byl jsem predbehnut samotnym autorem:)
Odpovědět0  0
Ansli (14) | 4.5.200610:33
hmm taky mi trvala odpoved dlouho a autor me predbehl ;­) Coz je jenom dobre ;­) Dikes za test. Uz jsem mel malem 7900GT v kosiku, ale asi mi jeste moje 6600GT nejaky ten patek vydrzi :­((
Odpovědět0  0
Ansli (14) | 4.5.200610:30
Ty ocividne nevis co chces. Na tebou zminene recenzi dosahla karta 1800GTO sice o 188 bodu v 3DMarku 05 vice na standardni frekvenci ­(6820­/7005­), za to v OC je score podstatne mensi ­(7957­/7487­), takze si vyber co vlastne chces.
Nevim co je na CC predrazene, myslim ze ceny odpovidaji a pochybuji ze maji 2000 cista ruka na kus. Kdyz vis, kde je karta za 6100, proc sem nedas odkaz? Hrat chytreho umi kazdy... A nez koupit kartu o 200Kc levneji od nejakeho Lojzy z Horni Polni, tak radeji tam, kde vim, ze nebude problem s reklamaci.
To ze 7600GT straci v horach bude asi sbernici pameti 128bit proti 256 u ATI, 7900 uz ma ale 256 takze tam to asi nehrozi ;­) Nicmene tato skutecnost mohla byt v testu uvedena a otestovana, to souhlasim.
A kdyz uz jsme u skore, ktere tak silene kritizujes, koukni treba na TomsHW kde je jasne videt, ze dosahli obdobne vysledky jako zde a to je pro me mnohem duveryhodnejsi server nez DD ­(nic proti nemu nemam­), takze mi to spise pripada jako takova mirna provokace a reklama daneho serveru ne? ;)
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.20069:48
ze prakticky vsechny kusy jdou na 600­-650MHz s vmodem, na ktery staci kus izolepy a tuzka na opravu tistenych spoju. Za 2 minuty hotovo a uprava je trivialne snadna, mnohem snazsi nez puvodni uprava AXP. Takhle dobra grafika tu uz dlouho nebyla a 7600GT je jen o malinko horsi, vzhledem k cene. 8500,­- do toho kazdej neda, ale tady to skutecne stoji za zvazeni.

A SKODA, ZE TU NEJSOU TAKE GRAFY SE SPOTREBOU...
Odpovědět0  0
Metro (1) | 4.5.200612:19
mozes mi prosim vysvetlit o co ide ­"ze prakticky vsechny kusy jdou na 600­-650MHz s vmodem, na ktery staci kus izolepy a tuzka na opravu tistenych spoju. Za 2 minuty hotovo a uprava je trivialne snadna, mnohem snazsi nez puvodni uprava AXP.­" totiz ja sa cez 580 MHz nemozem dostat. Dakujem.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.200618:18
Na graficke karte udelas na izolepe premosteni ­(na izolepe proto, aby si ten vmod mohl co nejjednoduseji odstranit, pokud to bude treba­) a do jadra pujde 1.3­-1.55V misto defaultnich 1.2V pro 7900GT. Jinak GTX nemaji tak vysoke frekvence jen skrz lepsi kusy GPU, ale hlavne proto, ze tam je default 1.4V pro jadro. Navod najdes treba na guru3d nebo XS forech. Pokud ma clovek dobre chlazeni, jsou blazni co pomoci trochu jineho modu, dali 800MHz na GPU, vzduchem! Samozrejme to neni nic na normalni provoz, ale ciste jen na testovani a 3DMarkXX runy, pokud chces udelat nejakej rekord...
Odpovědět0  0
Orrie | 4.5.200621:57
Zde jen podotknu ze X1800 chipy umi soft vmod, takze netreba zadny pencil mod. Moje X1800GTO chodi po soft vmodu na 680­/700 a sla by urcite i vic, ale to uz by chtelo vodu. Jinak prvni kousky X1800GTO na trhu sly flashnout XL biosem a odemcit je na 16 pipes. Stejne si ale myslim ze 7900GT s OC je asi best buy pokud na to clovek ma.
Odpovědět0  0
Libor (54) | 4.5.20069:15
maslím si, že tato karta je v současné době jedna z nej., byť cenově už může být pro mnoho lidí drahá, ale dá se sehnat v ceně okolo 8600,­-
jinak na měření teploty s ní Rivatuner opravdu nespolupracuje, ale lze ho nahradit SysTool, který taky umí dělat grafy
Odpovědět0  0
drnoha (2) | 4.5.20068:57
No tak se tak dívám na CZC a docela čumím. 7900GT od Gainwardu tu mají za 8332 s DPH, 7600GT začínají od 5500 s DPH a ty Radeony X1800GTO jsou od 7202 Kč s DPH. Řekl bych, že pořád nejlepší volbou je 7600GT, která má prostě nejlepší poměr cena­/výkon. Ten Radeon by byl super, kdyby stál pod 6k s DPH, jinak ne, jeho velikost a spotřeba jsou na mainstream moc velké a za tu cenu neomluvitelné.
Odpovědět0  0
Palec123 (12) | 4.5.20068:02
V tabulce první stránky teto velmi pekne recence je Radeon X1800GTO je zanesen spolecne s X850 do kolonky ­"Podpora DirectX­" a je tam 9.0b a SM2. To plati jen pro X850. V clanku je to vsak uvedeno dobre ­(X1800GTO podporuje 9.0c SM3­), takze jde jen o prehlednuti.

Velmi pekne napsana recenze a prehledne vysledky.

Jako tresnicku na dortu by to chtelo doplnit tabulku pomer cena­/vykon nebo­-li FPS­/Kc

Velmi by me zajimalo, kdo by z teto trojice vyhral. Tipoval bych to na 7900GT.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 4.5.20069:50
Díky za upozornění, už jsem to v tabulce opravil.
Na poměr cena­/výkon se ještě podívám a když vyleze něco kloudného, doplním to do článku :)
Odpovědět0  0
Miki_Ostrava | 4.5.20067:16
Myslím že by recenze nemělí psát zaujatí lidé pro jednu značku což se tady stalo.Dále se podivuji testu 3Dmark 2006 kde X1800GTO dosahuje daleko lepších výlsedků takže nechápu odkud sou ty výledky a poslední jsou ceny podle vás by 7600GT měla stát 5000Kč ale realita je 5500Kč a 7900GT za 8500Kč prosim vás kde nejlevněji 9250Kč a cena se nehýbe....
Odpovědět0  0
Ansli (14) | 4.5.20068:14
U 7900GT je napsano, ze idealni cena by byla kolem 8500 a pak by to byla velmi zajimava koupe ;­) Chce to poradne cist ;)
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.20069:43
7900GT se da sehnat pod 9K s DPH bez problemu. Par lidi okolo me ji koupilo za 8600,­- s dani, staci vedet kde a mit trochu trpelivosti. 7600GT se da sehnat od 5400,­- a X1800GTO jsem zatim videl za 6800,­- minimum. Vsechno koncove ceny.
Odpovědět0  0
sabra | 4.5.20069:58
Tak se dívej lépe ...

7900GT jde sehnat za 8600,­- s DPH
7600GT za 5350,­- s DPH
x1800GTO za 6050,­- s DPH

vzhledem k výsledkům a potenciálu a minimálnímu cenovému rozdílu je 7600GT předražená ...
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.200610:16
Myslis, ze prumerny rozdil ve vykonu 3.8% opravnuje X1800GTO k o 13% vyssi cene vuci 7600GT? ;­-)
Odpovědět0  0
tomikra (1) | 4.5.200611:22
A co se takhle podělit s ostatními a zdělit nám, kdepak si ty ceny našel? speciálně mě zajímá ta x1800gto. písni mi pls kdyžtak odkaz na mejl. dík..
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 4.5.200613:22
tak aj ja sa pridam ;­). gf7600GT za 5178kc s DPH, ale je to biostar...
Odpovědět0  0
Ansli (14) | 4.5.200614:09
A ja zase nasel Tuto 7900GT za 8500 a nejake drobne ;­) dokonce skladem, takze mozna zitra bude u me? :D
Odpovědět0  0
jaco | 22.5.200617:34
ASUS EN7900GT­/2DHT­/256MB DDR3, 2DVI­-I, HDTV, PCIe 8,513.00 včetně DPH ­(pod kódem CBG10209 na S Q N e t.cz)
Odpovědět0  0
Rotter | 22.5.200622:22
X1800GTO 5800kc na www.asbis.cz
Odpovědět0  0
ondkuc | 28.5.200612:53
GeForce 7900gt ­- 8600,­-
GeForce 7600gt ­- 5300,­-
RadeOn 1800gto ­- 5600,­-
http:­/­/www.alfacomp.cz
Odpovědět0  0
snajprik | 4.5.20067:14
Veľmi pekná recenzia nič proti ATI ale väčšia spotreba väčší hluk o 1000Kč väčšia cena tak to za tých 4% fakt nestojí :­) čo ktomu dodať ta n7600GT sa im fakt podarila :­) a n7600GS aj keď ma trošku menši výkon tak stoji 4200sk a potenciál v taktovaní je asi zrejmí len tie DDR2 :(
Odpovědět0  0
Comby (55) | 4.5.20069:00
A k vyhodam 7600GT este mozno patri to, ze nema pridavne napajanie, cim odpada kupa noveho zdroja s PCIe napajacim konektorom.
ATI uz dva roky nevie urobit poriadnu kartu pre mainstream.
Odpovědět0  0
machr | 4.5.200611:27
Hm, akorát že existuje redukce na molex, takže s tim zdrojem kecáš. A že ATi nemá kartu pro mainstreem? Vtipálku. X800GTO­/2 asi neznáš co? A X1800GTO je o dost použitelnější díky tolik neklesajícím minimálním FPS.
Odpovědět0  0
JAA | 4.5.200617:40
A nemohol by si, prosím ťa, prezradiť, kde si našiel tú n7600gs za takú cenu? :)
Odpovědět0  0
Erkil1452 | 4.5.20066:22
To snad nemyslite vazne hodnotit kartu podle interface ovladacich panelu ne?!! Kolikrat denne je asi tak poustite, pokud zrovna netestujete? A slyseli ste o ATi Tray Tools?
Odpovědět0  0
kristian | 4.5.20066:37
okrem toho su v clanku aj ostatne hodnotenia. Alebo tie nevidite? Vy normalne potrebujete vidiet len to, co je nepotrebne, vsak? Potrebujete to k zivotu, aby ste si mohli stuchnut do druheho.
Preco si nevyberate tie informacie, ktore potrebujete? Nahodou to bol velmi dobry clanok a autor porovnal aj ine veci, nie len FPS. A ked tak, tak pre mna je dolezite 7900GTX a tvrdit o vas, ze s tymi 30FPS ste obycajny ksunt:­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 4.5.20069:47
Jak píše kristian, je to jeden z několika bodů, které jsem v hodnocení uvedl. Navíc na tom nestavím žádný soud typu ­"tuhle kartu nekupujte­", ale naopak předpokládám, že čtenáři jsou samostatně myslící lidé, kteří si podle předložených faktů vyberou. A o tom, že CCC je softwarová hrůza se snad hádat nemusíme :)
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 4.5.200610:19
Někteří zjevně až tak myslící nejsou ;­-)
Odpovědět0  0
Erkil1452 | 5.5.20065:22
Vy ste to vubec nepochopili!!! Ja sem jenom nepochopil proc je CCC zarazeno mezi minusi a ne plusy!!!
Odpovědět0  0
vgen | 5.5.200611:35
A vy snad CCC pouzivate? Ja osobne davm prednost tray toolu.
Odpovědět0  0
tv (56) | 4.5.20061:12
Na kartách ATi je možno to zapnout ­- chce to ­"Chuck­'s Patch­" ­(koukněte se prakticky kamkoli na net, kde testovali Oblivion, první testy byly na firingsquad.com­)

Jinak je milé vidět, jak Radeon prakticky nesnižuje výkon v lese ­(Oblivion­), zatímco nVidia s trávou a stromy zjevně bojuje. A neklesat pod 30 FPS mi přijde důležitější, než v podzemí umět přes 60 => Radeon je pro tuhle hru lepší volba.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 4.5.20069:39
Lepsi volba nez co? Pokud potrebujes HDR+FSAA, tak ano. Ale i tak maji ATIny spoustu vad na krase. Minimalne spotrebu a hlucnost, castecne i vyssi cenu vzhledem k vykonu, snad jen vyjma X1900 vs 7900GTX, prave ve zminovanem Oblivionu. Jinak k tomu patchi. Stejne tak existuje mod pro nV grafiky, ktery implementuje dynamicky Bloom a pak sazrejme lze zapnout i AA...
Odpovědět0  0
Peterp09 | 4.5.200620:05
Pani, vam sa nezdaju tie ceny vysoke? Podla mna dat za nieco take ako gr.karta 6­-8 tisic a kazde mozno 2 roky, je sialene.
A vydavat to za mainstream tiez.
Preco nejdete bicyklovat do prirody?
Odpovědět0  0
tv (56) | 5.5.200612:15
Ceny jsou vysoké a vydávat to za mainstream je bohužel stav, se kterým nic neuděláš.
A na kolo jdu, když se mi chce. A když se mi chce hrát nové gamesky ve slušných detailech, něco tomu obětuju ­- je to otázka priorit
Odpovědět0  0
snajprik | 5.5.200614:07
Ceny niesu vysoké len my malo zarábame :­)keby sme tak zarábali 3­-4 tisíc eura tak by sa nám to nevidelo až tak veľa :­) A z tým bicyklom máš pravdu je krásne isť si na bicykli zajazdiť do kopcov a cestou sa zastaviť niekde na vysokohorskej chate s občerstvením na pivo :­) ja to mam od domu 9,2km a prevýšenie 270m na 890m :­) to je na tom najkrajšie že je to stáli stupak takže keď idem domov vôbec nemusím bicyklovať len sa veziem :­)
Odpovědět0  0
oggy111 | 5.5.200617:06
minule som pozeral nejaky britsky ishop a nestihal som sa cudovat nad cenami. Brit ktory zaraba ovela viac ako slovak alebo cech ma lacnejsie grafky aky my. tak to je sila
Odpovědět0  0
tv (56) | 5.5.200618:55
A díval ses taky, co ma dražší? Rohlíky? Benzín? Školu, zdravotnictví? Říct ­"ti Britové se mají fakt super, bo mají levný grafiky­" je ­- mírně řečeno ­- příliš zjednodušující.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.