Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Need For Speed: jak šel čas

18.3.2013, Pavel Kovač, recenze
Need For Speed: jak šel čas
Jednou z nejdelších sérií počítačových her je bezesporu Need For Speed. Tato závodní hra prošla několika fázemi, některými lepšími, některými horšími. My se však na tuto sérii podíváme z grafického a designového hlediska.

Need for Speed: Hot Pursuit


V roce 2010 dostihla i EA móda remaků, a tak se objevil titul Hot Pursuit. Naštěstí se vývojáři neuchýlili ke kýči a zpracovali tento díl velmi dobře. Je to dáno hlavně tím, že se opět dostáváme do lokací i mimo město a hlavně je kolem silnice velká spousta stromů. Typů stromů je sice relativně málo a často se opakuje jeden vysoký smrk, který je svým tvarem docela specifický a tudíž i dobře identifikovatelný, že se opakuje, ale to nemění nic na tom, že je krajina zpracována opravdu dobře.





Tento díl skutečně navázal na 3. díl, a to i v grafickém pojetí. Jezdíte v zalesněných krajinách (často se opět vyskytuje smrk, stejně jako u předchozího Hot Pursuit). Většina stromů dokonce jako by z oka vypadla právě zmiňovanému NFS III: Hot Pursuit, dokonce se častěji stává, že se stromy opakují. Opět je to dáno tím, že je jeden smrk hodně prostorově zajímavý, resp. typický.





Opět si necháme vygenerovat histogram a v něm vidíte pěkné využití celého spektra. V podstatě tomuto dílu v nasvícení nelze nic vytknout a vede si velmi dobře.


Shift 2: Unleashed


Sice se nejedná v pravém slova smyslu o NFS, ale prakticky se do série řadí. Jde v podstatě o novější verzi NFS: Shift se vším všudy. Tedy kokpit, realističtější model, závodní okruhy.

Hra nasadila větší množství stromů kolem trati, avšak ty trpí nepříjemným "doskakováním", resp. je vidět, jak se mění jejich detail v průběhu jízdy. Není zde totiž použit plynulý přechod, jako je tomu například u Crysis 3. Obyčejná 2D deska se rázem změní v 3D strom, což má za následek viditelnou změnu. Tento fakt hodně ruší.





A zde je důkaz již zmiňovaných stromů. Ty jsou sice pěkně husté až neprůhledné, ale pozornějšímu divákovi neujde, že za stromy už nic není, jen obloha. Proto si nemohli při vyvíjení hry dát do hry klasické 3D stromy, které by jednoduše byly moc průsvitné a hra by vypadala ještě hůř.





Interiér auta je hodně strohý a hlavně hodně tmavý. Sice tmavý interiér je blízko realitě, ale zde je to přece jen trochu moc.





Také ztvárnění trávy není až tak dobré. Sice se jedná o klasickou 3D trávu vykreslující se kousek před kamerou, ale místy prostě chybí a její ukončení je náhlé.