reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Need For Speed: jak šel čas
18.3.2013, Pavel Kovač, recenze
Jednou z nejdelších sérií počítačových her je bezesporu Need For Speed. Tato závodní hra prošla několika fázemi, některými lepšími, některými horšími. My se však na tuto sérii podíváme z grafického a designového hlediska.
!HUGO! (4) | 23.8.20135:58
Já nevím, četl jsem jenom mojí oblíbenou sérii tzn: Underground až Most Wanted a poté jsem se dostal až k Pro Street, ale hledat reálnou grafiku v sérii kam realičnost absolutně nepatří mi přijde dost zvláštní. Každej díl má svůj styl a tomu odpovídá i vizuální stránka. To můžu rovnou pomluvit TF 2 a podobné tituly za špatné materiály a podobně. Krom toho v době vydání dílů Underground až Most Wanted byla grafika absolutně boží a člověk potřeboval sakra mašinu aby si ty hry mohl vychutnat v plný palbě.
Odpovědět0  0
!HUGO! (4) | 23.8.20137:04
Tak jsem článek dočetl a musím říct že neznalost série autorovi trochu podráží nohy. Je vtipné když si autor myslí, že všechny díly vytvořilo jedno studio :D a odkazuje tím větami jako: ­" Je vidět, že se v tomto ohledu vývojáři již perfektně poučili a doufejme, že nepřijdou s nějakou razantní inovací ­(Most Wanted 2­)­" nebo: Vývojáři dostali po předchozím díle pořádně přes prsty, a tak si řekli: ­"Hmmm, Pro Street byl slušný. Udělejme jeho klon. ­(Odkaz za sebou na Undercover, Pro Street a Shift­)­" Každý díl z těchto vyjmenovaných dělalo jiné studio a stejně tak k tomu i přistupovalo jak hratelnostně tak graficky. Díky tomu můžeme vidět i dva díly NFS do jednoho roku.

Jinak je to docela zajímavé čtení jenom škoda toho, jak se autor zaměřil na tu realitu. Ta do NFS nikdy nepatřila pokud nepočítáme Shift a Shift 2 a i tam je brána s hodně velkou rezervou.
Odpovědět0  0
Mekac | 2.4.201311:01
Včera jsem instaloval NFS3 na W7 64bit, I7­-3770k s Ati 7970 ... instalace ok a rozlišení také větší než 800x600, minimálně 1024x768 tam určitě bylo, nejspíš 1400x... v directX modu, neuvadim ani to ze hra jde spustit v 3Dfx modu ­- na default instalaci Win7 s drivery, ktere nabídne rozlišení navíc a nepoměrně lepší grafiku.

Nepomlouvat a příště pořádně otestovat.
Odpovědět0  1
Pavel Kovač (1033) | 2.4.201311:36
No tak v 3dfx modu určitě pustit v ­"default instalaci Win7­" nepujde. Minimalne ne oficialni verze NFS3. To jestli mate nějakou upravenou verzi je věc jiná.
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 24.3.201315:04
Dobrý den, trochu mne mrzí, že autor do hodnocení nezapracoval cenovou dostupnost grafickách karet a procesorů dané doby.
Je pravdou, že jsem skončil kupovat u NFS U2, ale v době kdy tuto hru vydali jsem si po dlouhé době šáhnul hodně hluboko do kapsy na nový COMP. Pro tuto hru jsem kupoval A64 3200+ S939 za 6500Kč, nF4 SLI 3800Kč, 2x512MB DDR400 ­- 2x2680Kč a na novou nx6600GT jsem čekal 2 mšsíce ­- 6800Kč. To proto, abych mohl zahrát hlavně tuto hru v plných detailech.
Co tím chci říci, že vývojáří šli s marketingem v jedné ruce a uvažovali ROZUMNĚ. Hra graficky odpovídala segmentu lidí v mainstreamu, kterých bylo nejvíce a byli schopni hru za minimálních podmínek na svém PC rozběhnout !!! Hratelnost byla na PRVNÍM místě, né grafika ­(zejména FPS>40­) !! Viz. oblébenost i jiných her ­(Diablo II, Starcraft, Vietcong, APOD­) .
Michal Bauer.
Odpovědět0  0
Dpietro | 22.3.201317:23
Čekal jsem komplexní srování jednotlivých titulů, a i když si přečtete že jde o grafické a designové srovnání, je to mizerně zhodnoceno, a autor evindentně díly jako Underground a Underground 2 ani nehrál. Opominul komplet zpracování tuningu v těchto dílech a takřka malou revoluci v grafice závodních her na PC v té době.
Odpovědět2  0
Vladimir (24) | 20.3.201314:37
Rozmyslal som ktory NFS zvolim za svoj najoblubenejsi, musim sa priznat ze Shift som nehral takze som vynechal jeden dost dobry diel.

Nakoniec som sa rozhodol dat hlas pre NFS Most Wanted 2005 dovod je jednoduchy ­- je to asi jediny NFS ktory mal seriozne vysoku obtiaznost, ostatne NFS u mna padaju na smiesnej obtiaznosti ­(znovu musim zdoraznit ze som nehral Shift­).

Napr. taky NFS Porsche Unleashed 2000 sa hral sice celkom fajn ale obtiaznost bola podla mna primitivna, jedina starost bola aby som v rychlosti nenapalil do dakej prekazky aby som si neznicil auto.
Odpovědět0  0
taobluda | 24.3.201316:12
Porsche se vám zdál jednoduchý??? Já právě Porsche považuji za jeden z nejtěžších dílů. Měl jste zkusit kariéru testovacího jezdce ­(takový Driver ­- který rovněž dbal na zvládnutí a koordinaci řízení­), kde se člověk dostal k těm ­"nej­" kouskům aut, které hra nabízela, ale i kariéra závodníka byla někdy dost těžká ­(speciály­). Porsche Unleashed byla, i přes stále arkádový model, pořádná výzva na dlouhou dobu...
Odpovědět0  0
Vladimir (24) | 28.3.201314:53
Ano, pri NFS Porsche sa stacilo trosku pohrat s nastavenim auta a potom uz otazka ci vyhram preteky ostavala na tom ci sa niekde nevykotim.
Odpovědět0  0
pilarius (11) | 29.3.201312:50
S prvním Most Wanted souhlasím. Podle mě je to rozhodně nejlepší díl NFS. Hodně jsem se bavil taky u NFS 2, u prvního Undergroundu a u The Run ­(který je na tom podle mě nejlépe i graficky­). Nehrál jsem je ale ani zdaleka všechny.
Odpovědět0  0
boboe (123) | 20.3.201310:08
Tak trochu jsem čekal komplexní srovnání jednotlivých dílů. Dočkal jsem se pouze srovnání grafiky prezentované na statických obrázcích se zaměřením na stromy podél trati.
Když pominu, že při hraní jsou tyto ­"detaily­" mimo pozornost hráče, resp. v rychlosti nemá oko šanci tyhle detaily zachytit, pořád je tu fakt, že kvalita hry se sestává z mnoha dalších aspektů. Asi nejdůležitějším je hratelnost, ale třeba nelze opomenout, že Underground díly byly inovátorské po stránce hudebního doprovodu.

Kdyby titulek specifikoval, že se článek bude věnovat pouze detailům v grafice, asi bych neřekl ani popel. Ovšem takhle jsem se stal obětí Cimrmanovy frustrační kompozice ­- pocit očekávání vystřídal pocit zklamání.
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 20.3.201310:27
Pro přesné specifikace je zde perex, neboli krátké ­(v tomto případě tři věty­) a výstižné přiblížení článku. V něm je jasně psáno co se bude v článku řešit, tedy grafická stránka hry.

Takže jste se nestal Cimrmanovy frustrační kompozice, ale obětí sama sebe.
Odpovědět1  1
MilhausL (4) | 19.3.201315:19
Za mě Porsche Unleashed. Částečně je to asi nostalgie, částečně je to tím, že díly po tom už byly tak špatné, že jsem je téměř nehrál a nebavily mě a celá série mě přestala zajímat, takže ty nejnovější už šly úplně mimo mě.
Odpovědět0  0
niqueo (2) | 19.3.20138:28
Zdravim
vidim ze sa tu pozitivne reakcie velmi nehrnu...no za seba mozem povedat ze to bolo skvele citanie. Urcite hlavne preto ze som niektore diely herne okusil...niektore som presiel aj 3­-4 krat ­(hot pursuit 2, underground, underground 2­). Tie novsie kvoli vyssim HW narokom uz nie ­(no hadam sa k tomu coskoro dostanem­). Inak som sa tu dozvedel niekolko novych a zaujimavych veci o grafike. Mozno sa aj vdaka tomuto clanku zacnem grafike trochu venovat ak si najdem dost casu ­(vzdy ma to lakalo­). Tak este raz diky za clanok.

P.S. : Z toho co som hral pre mna najlepsi diel underground 2 :­) grafika slusna hratelnost vynikajuca
Odpovědět2  0
AM | 18.3.201321:37
Nejlepší byl jednoznačne Undeground 2. Kdyby mi to šlo na Win 8, zahrajú si to asi znovu i dnes. Projel jsem to mnohokrát a stejne me to bavilo. Most Wanted nebylo spatne ale na tu grafiku se mi opravdu nechutne divalo, často se stávalo že me i rozbolela hlava, nevim čím to bylo.
Tohle neni herni magazín a autor okamzite upozorňuje že se jedna pouze o srovnani grafiky, takže nechápu komentár pár radku výš.
Odpovědět1  0
M0RGAN (248) | 18.3.201315:47
Za mě je nejlepší NFS Underground a Underground 2. Ne proto, že by byly nejlepší graficky, po stránce logiky bez chyb nebo tak .. Ale ve své době jsem se jich něco napařil :­-­) Tyto dva tituly jsem hrál z celé série rozhodně nejvíc a ve své době mě uchvátily i grafikou ­(ještě na GeForce 2 MX400, jestli se dobře pamatuju­). Oproti tomu takový Run jsem jednou dohrál do konce a nikdy jsem se k němu nevrátil. Předchozí díly série mě nikdy nebavily a následné taky nikdy zdaleka ne tolik.
Byť dneska už si je samozřejmě nezahraju, protože ta grafika je dnes už příšerná :­-­) A podle ankety to vypadá, že to nebyly jen moje oblíbené díly :­-)
Odpovědět0  0
Koudz | 18.3.201314:54
Když jsem si přečetl titulek, čekal jsem monstrózní přehled dílů NFS série a jejich zevrubný popis. Čeho jsme se dočkal je srovnání grafické stránky věci. Chápu, že je to dnes nejednoduší způsob srovnání, ale upřímě mě to hodně sklamalo. Nikdo tu nepopisuje herní model a fyziku aut a celkové hry, hratelnost celkově je popsaná jen povrchově ­(vzhledem k tomu že se jedná o arkádovky a ne každá byla vůbec hratelná­). Navíc docela zásadní fakt je dobový hardware a jehomožnosti vzhledem k závodní hře a tedy nutnosti vysokých FPS.
Článek mě hodně sklamal.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1033) | 18.3.201315:54
Je to uvedeno už v samotném perexu, že se článek bude věnovat pouze otázce grafického a designového zpracování, tedy tomu, k čemu máme blízko z hlediska zaměření serveru.

Od hodnocení hratelnosti a obsahu her jsou tu herní magazíny.
Odpovědět1  1
Koudz | 18.3.201322:00
Pardon, ale to stále nevyžehlilo mé sklamání.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1033) | 19.3.20130:06
To ani nebyl účel mé reakce, která jen poukázala na to, že jste čekal něco jiného, než co bylo z naší strany avizováno. A tedy sice jste byl zklamán, ale bezdůvodně, protože v perexu článku je jasně řečeno, jak bude pojatý ­(tzn. aby to čtenář zjistil, nemusel článek ani rozklikávat­).
Odpovědět0  0
Quakes (24) | 18.3.20132:46
Bohužel je to okolo NFS III: Hot Pursuit celé špatně, protože máte některé obrázky NFS III: Hot Pursuit zaměněné za obrázky Need For Speed Hot Pursuit 2 a pak to podle vašeho popisu vypadá jako že bylo NFS III: Hot Pursuit graficky kvalitnější než následující díly což samozřejmě není pravda. Další věcí která v článku není je fakt, že již delší dobu se o výrobu této série střídají 2 studia a to způsobuje kolísající kvalitu dílů.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 18.3.20136:24
Samozřejmě. Děkuji za upozornění!
Opraveno, přeformulováno, popel vysypán na hlavu :­-­)
Díky
Odpovědět1  0
Quakes (24) | 18.3.201310:30
Ještě na poslední straně Srovnání u porovnání vykreslení aut mate stále u NFS3 auto z NFS: HP2.
Odpovědět0  0
AlHorak | 19.3.20138:46
Opravte si prosím Vás tu větu u NFSIII: ­" Navíc celkově je hra téměř nehratelná a na některých dnešních strojích i nespustitelná. ­" V čem je jako nehratelná? Zrovna trojka má naprosto parádní arkádový model. Spustitelná je v pohodě, existuje Vista edition patch tak jako na spousty jiných starých her, stačí jen trochu hledat.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 19.3.20138:58
Na větě není co opravovat. ­"Vista Edition­" patch je sice pěkný ­(a samozřejmě o něm vím­), ale ne vždy funguje. Záleží na ovladačích grafické karty, konkrétním procesoru a možná i konstelaci hvězd.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.