reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon?

6.8.2020, Jan Vítek, recenze
NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon?
NVIDIA si pro nás připravila vylepšenou technologii DLSS 2.0, která má za úkol v konečném důsledku zajistit vyšší výkon při vysoce kvalitním zobrazení. My se nyní podíváme na to, jak funguje v praxi.

Testovací sestava

 
Naše testovací sestava byla založena pochopitelně především na grafické kartě NVIDIA generace Turing, a to s čipem RTX 2080 Super. Pro výsledné rozlišení 1920×1200 má taková karta více než dostatečný výkon, jehož přebytek se pak často ukazuje na vysoké snímkovací frekvenci, ostatně ve Wolfenstein Youngblood nebyl problém dosáhnout leckde i 300 FPS.
  • Základní deska: Gigabyte AX370-GAMING K7
  • Procesor: AMD Ryzen 7 2700X
  • Paměti: 2x 16 GB DDR4-3466 CL16 - Kingston HyperX HX434C16FB3K2/32
  • Grafická karta: Gigabyte GeForce RTX 2080 SUPER GAMING OC 8G
  • Zdroj: Corsair TX850W
  • OS: Windows 10 Pro 64bit verze 1909
  • Ovladače: GeForce verze 451.67

 
Dále nám byl nápomocný software MSI Afterburner s Rivatunerem, který poskytuje užitečné informace o aktuálním zatížení a využití procesorových jader, grafické karty a také údaje o snímkovací frekvenci. Stejně tak dokáže v DX12 na rozdíl od FRAPS bezchybně fungovat a logovat informace o FPS do souboru.
 
Jako testovací prostředí posloužily náročnější úrovně z her, kde se ray tracing měl ukázat v plné kráse a s postavou tak byla vždy proběhnuta předem vybraná trasa, a to až na Wolfenstein: Youngblood, který má vlastní vestavěný benchmark.  

reklama