nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
8.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Včera nVidia oficiálně uvedla "novou" grafickou kartu s označením GeForce 6800GS, která svými specifikacemi a cenou zapadá do vyššího mainstreamu a měla by tak konkurovat grafikám ATi Radeon X800GTO a X1600XT. Protože jsme dostali kartu přímo od nVidie detailně jsme ji pro vás otestovali. A rozhodně nedopadla špatně.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
- Detailní pohled na GeForce 6800GS
- Diagnostika, teploty a přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shadery
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, UT2004, Counter-Strike Source
- Splinter Cell, Serious Sam SE, Pacific Fighters
- Doom 3, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář ATi, dopad FSAA na výkon
- Závěr
V novém Battlefieldu se opět daří novince od nVidie velmi dobře. Tato karta za nějakých 8000 Kč se umisťuje ve všech testech na prvním místě a přetaktování jí zde přináší v průměru skvělých +18,9% výkonu! Poměrně plynule je Battlefield hratelný i v rozlišení 1280x1024 při zapnutém FSAA.
Painkiller: Battle Out of Hell je hra využívající Shader Model 3.0, konkrétně Pixel shadery verze 3.0. V základní konfiguraci je zde GeForce 6800GS o 6% rychlejší než GT a prakticky nastejno vychází Radeon X800XL. Po přetaktování roste výkon o výborných 18,4%.