reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.4.2006, Jan Vítek, recenze
Pracujete u počítače dlouho do noci? Pak by se vám možná hodily některé z klávesnic, jež umožňují si zapnout podsvícení kláves. Takových se v poslední době na trhu objevilo několik, z nichž jsme na našem serveru recenzovali pouze Logitech G15 Gaming Keyboard. Dnes si představíme čtyři další, oproti G15 poněkud chudší modely, ale zato bude výběr rozmanitý.
BlueG | 23.4.200822:44
Asi dost atypicka otazka, ale chcem sa spytat, ci sa C­-tech klavesnice daju zohnat v cisto US­/UK rozlozeni. Ja totiz pouzivam nestandardne SK, ktore som si sama spravila, takze by som si ho radsej dodatocne nalepila podla mojich potrieb.. Vdaka za odpoved..
Odpovědět0  0
benjamin_dj | 21.1.200821:26
ma silene malej enter a pul hodiny hledam delete, nadavam, proc mi davaji tyhle klavesnice do studia
Odpovědět0  0
Tomasssss | 9.5.200617:27
Zdravím všechny prosím Vás někoho kdo má tut klávesnici, mohl by mi poslat software z té diskety na email Bohac3@seznam.cz Díky moc za pomoc zdarec
Odpovědět0  0
Golem | 19.4.200617:25
To by mě zajímalo, kde se dá CZ verze Saiteku koupit, když všude mají jenom US?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 19.4.200620:57
zkuste se zeptat na http:­/­/www.saitek.cz/
Odpovědět0  0
N_E_X_T (2) | 16.4.200616:44
souhlas s tim, ze kdyz neco delam na pc do noci, tak si radeji rozsvitim lampicku.. ovsem neco jineho by mohlo byt, kdyz sledujete treba film.. ale to by musela byt aspon bezdratova klavesnice aby se to vyplatilo baterky by to zralo o asi dost vic.. ale to zase si uz radeji poridim dalkove ovladani.. no nevim nevim, ale tuto klavesnici zatim neshledavam pro sve potreby nejak uzitecnou :)
Odpovědět0  0
jaja | 15.4.200622:53
Nechapu k cemu je blbost jako podsvicena klavesnice, kdyz normalni clovek, ktery neni debil a nechce si znicit oci si pri praci s pocitacem v noci rozsviti poradne svetlo.
Odpovědět0  0
mylko | 15.4.200623:39
velmi si mudry clovece... a co ak potrebujes pracovat dlho do noci a pocitac mas v spalni, v ktorej okrem teba spava este niekto iny? to bol napriklad dovod preco som si takuto klavesnicu kupil
Odpovědět0  0
mylko | 12.4.200623:38
mam doma saitek eclipse a musim povedat ze je to najlepsia klavesnica, ktoru som di kedy doprial... stabilna, kvalitna, ticha, s tlacidlami presne kde maju byt, osvetlenie je skvle, urcite rovnomernejsie ako na fotografiach v clanku ­(ale za to moze zcasti expozicia­), akurat ak mate ziarivy monitor velmi blizko klavesnice, tak z toho moc neuvidite, kedze jas crt­/lcd spolahlivo prebije podstvietenie a z ocelovosivych klaves sa odraza svetlo
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 13.4.200621:09
Ano, fotografie ukazuji trochu neco jineho, nez jak je tomu ve skutecnosti, podsviceni je rovnomerne. Ale problem spis je, ze svetlo pronikajici mezerami prebije svit klaves. Logitech G15 je v tomto ohledu vyresena lepe.
Odpovědět0  0
mylko | 15.4.200621:42
mne sa zda, ze reklamne fotografie saiteku su fotene zasadne za ciernociernej tmy v najhlbsom kute macochy :­)­) inac ten logitech s lcd displejom je riadna klobasa, okrem toho ze to podporuju mozno tak tri hry na trhu, neviem si predstavit ze by niekto pocas najvacsej fps rezby pokukoval dole na malinky displejik a kontroloval si ammo­/health...
Odpovědět0  0
wallot | 12.4.200623:23
Ctech je pouze levna kopie umaxu ktera se odolnosti s umaxem rozhodne neda srovnavat. hodne lidi si na ctech tsezuje ze tlacitka prd vydrzi. umax je po dvou letech mlaceni do klavesnice uplne v pohode. je teda pravda ze nektera tlacitka vyzadovala udrzbu jelikoz diky mlaceni se obcas naka pruzinka vyvlikla ale nic co by neslo s pinzetou opravit. klasicke levne klavesnice jsem nicil kazde 3 mesice a umax mam pres dva roky. jedina nevyhoda jsou F1­-F12 ktera jsou trosku menci a ve hrac kde s hodne pouzivaji je to trosku neprijemen ale nic naco by neslo zvyknout. je teda pravda ze v praci bych ji nechtel ale na hrani je umax super
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 12.4.200620:32
Nejlepsi je klasicka klavesnice od smasungu, zadny multimedialni serepeticky, proste jen klavesnice a nic jineho, pekne velka a rozlozita :­-­)­))
Odpovědět0  0
borneo | 12.4.200622:44
smasung je super znacka, nie ako samsung :­) ­[aj ked ludia si ich casto mylia]
Odpovědět0  0
Radek Hulán | 12.4.200616:21
Není nad to, koupit si špičkovou Microsoft Ergonomic Keyboard 4000 a k tomu lampičku. Když člověk chce být produktivní, na těchto bazmecích psát opravdu nemůže...
Odpovědět0  0
miroooo | 12.4.200616:44
hulan, bez si mudrovat na svoj blog a tu nekaz vzduch!
Odpovědět0  0
Tomáš0007 | 12.4.200616:59
koukám, že toho frajírka zná spousta lidí... btw, microsoftí klávesky jsou pěkný šmejdy ­(ostatně stejně jako skoro každej produkt od týhle firmy­), není nad logitech...
Odpovědět0  0
Radek Hulán | 12.4.200617:48
Obsah příspěvku byl odstraněn. Citace: Upozorňujeme účastníky diskuzí, že příspěvky obsahující vulgární výrazy budou smazány.

...stejně tak tu nebudeme tolerovat osočování jiných účastníků diskuze. Diskuze pod našimi články slouží k jiným účelům. OT příspěvky a vzájemné napadání sem jednak nepatří a za druhé už jen jejich přítomnost snižuje úroveň celé diskuze a tím pádem i samotného článku ­- tedy práce jeho autora. Berte to, prosím, všichni na vědomí. Stejně tak berte na vědomí, že každý má právo na to, vyjádřit svůj názor ­- můžete s ním nesouhlasit, ale není nutné se do dotyčného automaticky navážet jen proto, že ho nemáte v oblibě.


Karel Polívka, šéfredaktor Světa hardware
Odpovědět0  0
eraser (344) | 13.4.200611:54
Poznámeho veľmi dobre... a už mu to bolo aj vysvetlené, no akosi to nepochopil.

https:­/­/www.svethardware.cz­/disc_doc­-N18D226FB44F8FB16C12571230069BEAC.html#ansid20
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 12.4.200619:31
Radku to, ze jsem pubertak vyvracovat nebdu, ale kazdymu vyhovuje neco jineho a take si muze dovolit neco jineho, ale tvrdit to co mas, ze je ­"king­" ­(at je to GPU, CPU, klavesnice atd.­) uz mi prijde drobet k zasmati. Ale co kazdej jsme nejakej :­). P.S. Ja mam klavesnici Chicony z roku 2002 a daval jsem za ni tehna asi 500Kc je multimedialni a dotedka krasne slouzi, me staci ;­) .Ale je fakt, ze Microsoft i Logitech ma pekne klavesnice i mysky. Necht si kazdy vybere to co mu nejvice ­"voni­" :­)vyhovuje a ne presvedcovat, ze tuto je to nejlepsi a ostatni je sunt.
Odpovědět0  0
rabi | 12.4.200613:34
hoi, ja mam doma umaxa alespon rok a c­-tech na druhem pc par mesicu. a musim priznat ze bych si radeji zase koupil umaxa i za dvojnasobnou cenu, protoze pohodli na teto klavesnici se neda ze c­-tech srovnat. Na polohu klaves se na umaxu lehce zvyka. ale se spolehlivosti to mozna nebude zas tak ruzove. asi po roce sleduji u umaxa asi takovy dvojnasobny pokles svitivosti a asi pujde brzo na reklamacku do ts bohemia brno. to c­-tech byl jine kafe, ten jsem reklamoval hned druhy den, protoze vetsina klaves nemela takovy odpor jaky meli mit, a pismeno š nejak odmitlo spolupracovat, ale v alfa computers brno s tim problem nedelali a okamzite vymenili klavesnici za novy kus, ten funguje bez problemu a ma v soucasne dobe dvakrat vetsi svitivost nez umax. a hlavne vyhoda c­-techu je v tom ze nabizi docela velkou skalu modelu podsvetlenych klavesnic, coz pro me ktery ma omezeny prostor pro klavesnici bylo vyhodou. velky vyber c­-tech na www.alfacomp.cz
Odpovědět0  0
dab | 12.4.200612:22
No, teď jsem si na toho umaxe sáhl v krámě nevyhovovala mi z toho důvodu, že pri zmáčknutí backspace jsem si vzdycky narazil palec u hranu klávesnice. Krajně nepříjemné.
Odpovědět0  0
ETI | 13.4.20068:37
To nechápu jak se to to povedlo. Já backspace ovládám prsteníčkem pravé ruky a za 2 roky se mi nestalo, že bych se o něco narazil.
Odpovědět0  0
freon (24) | 19.3.200817:37
ja sem ji zkousel a taky bych ji nebral. on je ten backspace prilis maly a nejde ho mackat loktem :­-)
Odpovědět0  0
mospi (6) | 12.4.200610:02
http:­/­/www.logicky.cz­/product.php?productid=1002187 nikde na ni nemohu najít žádný test, ale cena se mi zdá dobrá. Díky
Odpovědět0  0
snajprik | 12.4.200611:22
Ehm. a to na pravo je čo?
Odpovědět0  0
rabi | 12.4.200613:38
Odpovědět0  0
Trollik (17) | 12.4.200610:00
Zdar všem,

Vyrábí se klávesnice, kde výrazně svítí pouze znaky?


Vyzkoušel jsem snad všechny možné typy počínaje SHARKOON,
SUNBEAMTECH, REVOLTEC, UMAX atd. a připadne my nesmyslné osvětlení za klávesami, které má ve tmě opačný efekt.

Možná by stačilo výrazně tlumené neostré světlo za klávesami.
Takové, aby byl vydět lechce obrys klávesy. Samotná klávesa by byla neprůsvitná a jen znak by byl tvořen buď s prusvitného,nebo zjasňujícího či jiného podobného materiálu. Klávesnice by možná vyšla dráž, ale splňovala by daný účel a to psaní ve tmě. Pro mé oči je zatím stále vhodnější USB či jiná lampička nad klávesnicí.


Odpovědět0  0
Trollik (17) | 12.4.200610:18
vidět* atd...
Odpovědět0  0
iLAMA | 12.4.200610:25
Odpovědět0  0
Trollik (17) | 12.4.200610:36
díky
Odpovědět0  0
631275 (287) | 12.4.20069:22
K UMAXce. No nevím, tuhle klávesnici vlastním už skoro dva roky a jsme s ní plně spokojen. Tenkrát snad na trhu neměla ani konkurenci. Používám ji denně. Co se rozvržení kláves týká, tak jsem ji prvních 14 dní proklínal a pak začal milovat. Umístění kláves je, a na tom trvám, lepší než u běžné klávesnice, jen na to nikdo není zvyklý, proto každý nadává. Ale pokud používáte klasickou klávesnici a tuto po dlouho dobu, objektivně dojdete k názoru, že ji nenavrhoval žádný šílenec. Jediné co jí do dnes vytýkám, je malý enter. To s nadměrnou svítivostí diod neplatí, aspoň u mého exempláře tedy.
Odpovědět0  0
umaxista | 12.4.200610:00
Mám UMAX WK­-711 a stejné zkušenosti ­- chce to čas si zvyknout, ale pak už nechcete nic jiného.

K tomu testu ­-

1­) Chybí popis mechanismu kláves. Nebo ještě lépe fotka vyloupnuté klávesy. Právě UMAXy mají klávesy na pákovém mechanismu na rozdíl od levnějších klávesnic, kde je obvykle kluzné vedení a to se někdy zadrhává, když netrefíte klávesu přesně doprostřed.

2­) Abych UMAX jen nechválil ­- ten potisk kláves je šílený ­(asi u všech slim­-klávesnic UMAX­), místo alternativních znaků US klávesnice jsou podivné znaky. Proč o tom není v testu zmínka? Osobně jsem to ­"vyřešil­" tak, že jsem ty piktogramy seškrábal modelářským nožem ­(naštěstí nemám podsvícenou klávesnici­).
Odpovědět0  0
Styryx (39) | 12.4.200610:31
jenže průšvih je ten, že pokud používáte denně klávesnici s jiným rozložením kláves a klávesnici normální, je to docela problém ­(jednou jsem to tak měl a na tý s jiným rozložením jsem si např. věčně vypínal počítač vypínacím tlačítkem místo PageUp, a mačkal Insert místo Delete, protože ty 2 řady kláves jak je Ins­-Del byly posunutý o 1 dolů a nad nima vypínací a uspávací klávesy­). Ono stačí když máte rozložení klávesnice CZE­-ENG a už tak je to až dost, když věčně nevíte kterou máte zrovna zapnutou ve kterým programu.
Odpovědět0  0
re | 24.4.200611:08
ty vypinaci klavesy se daji vypnout ­(ve sprave napajeni woken)
Odpovědět0  0
tibot (3) | 12.4.20068:55
Inak uz je v predaji aj cesky layout
Odpovědět0  0
snajprik | 12.4.20066:48
No neviem čo ich viedlo k rozmiesneniu tlačidiel pri prvej klavesnici ­(C­-tech­) a poslednej ­(Umax­) čo vlasne viedlo toho čo vymyslel take rozmiesnenie klaves u tych dvoch :­) ­(chceli sa pomstit ľudstvu ??? ­) načo ich tam tak tlačili k sebe ? a nemaju ani hmatove tlačitka na zistenie polohy prstov na klavesnici tomu čo to vymyslel tie 2 klavesnice by som sa pomstil tak že by ich aj musel použivať :­) to by malo byť pre neho dosť velke utrpenie :D. Inak ta v poradi druha ­(Saitek – Eclipse­) a tretia ­(Sharkoon – Luminous Mediaboard­) su robene pre ludi čo s tou klavesnicou aj robia a su pekne spracovane a da sa na nich aj robyť aj hrať a klavesnice su pekne rozmiesnene a čitatelne a aj velky ENTER a aj ESC sa da najsť a s tym podsvietenim dufam že nieje velmi silne lebo mynule sme sa s kamaratom dosť nasmiali pri jednej tieš klavesnici s podsvietenim čo večer pri praci oslepovala a največšia sranda bola ak som sa pozrel na ruky na klavesnici tak som vydel v prstoch svoje kosti :D dofam že pri tych je už normalna intenzita a najlepšie keby bola aj regulovatelna.
Odpovědět0  0
mirooo | 12.4.200610:44
hmm, teba dostat do ruk nejaka ucitelka gramatiky, tak nevyviaznes zivy :­-)
Odpovědět0  0
Wuuduu | 12.4.200614:11
kamoš, ty zabudni na klávesnice, zabudni na hry a ťahaj do zakladnej školy ešte raz a od zakladu slovenčina, slovenčina, slovenčina...

P.S. ale inak máš pravdu. :­-)
Odpovědět0  0
Anunnaki | 14.4.200616:15
Najradsej mam dementov ktory sa nevedia sami poriadne najest a utriet si prdel ale budu rypat do mrtvej slovenštiny.

Uz by konecne mohli slovencinu uplne zakazat a zacat v skole ucit POVINNE anglictinu ako hlavny predmet a slovencinu ako NEPOVINNY KRUZOK ktory sa neznamkuje len absolvuje. V dnesnej dobe mame jediny svetovy jazyk ktorym je uz par desatroci a navzdy bude ANGLICTINA. A kedze vetsina ludi mladych na slovensku robit a zit nebude, tak by ich skolstvo mohlo ucit dolezitejsie veci.

Snad potom debilkovia sa prestanu navazat do technicky velmi vzdelanych ludi, ktorych nezaujima nejaka smiesna slovenska gramatika....lebo zatial co sa niekdo ucil gramatiku, niekto sa ucil omnoho dolezitejsim a v realnom zivote skutocne pouzitelnym trebars technickym vedomostiam a dnes je uznavana autorita.

Zial ostatnym co tak neucinili tak nic ineho neostava, ako sa rozcarovavat nad spatnou gramatikou na forach ­(a poberat popri tom doma socialku a nadavat na system­).
Odpovědět0  0
Pistacik | 16.4.200613:38
Len taka mala ­(OUT OFF TOPIC­) poznamocka: Anglictina je uz dnes na ustupe. V technickom svete asi bude naku tu dobu dominovat, ale v ostatnych oblastich ziskavaju obrovske pozicie spanielcina, arabstina ale hlavne cinstina. ;­-­) Osobne by som slovencinu nerusil, je to celkom slusny zaklad pre ucenie sa inych jazykov. ­(Vzdy sa lahsie naucis lahsi jazyk ­(v porovnani s rodnym­) ako naopak. A tych zlozitejsich vela nieje.­)

A vobec, kam sa podela narodna hrdost? :|
Odpovědět0  0
Serpent | 17.4.200620:35
Chod si so svojou anglictinou masturbovat do kúta šašo.
Alebo vypadni do anglicky hovoriacich krajín, nikto ťa tu nedrží.
Mŕtvy je tu akurát tvoj rozum keď trepeš somariny. Kam sa podela tvoja hrdosť a osobnosť. Zaliezla do čiernej diery a začala odtiaľ fňukať po anglicky.
Odpovědět0  0
x | 24.4.200611:06
hrdost na co??? na rozkradnuty stat?
Odpovědět0  0
MuadDib (85) | 21.4.200611:53
To, čo tvrdíš, je holý nezmysel. To, že by si vedel perfektne po anglicky, by ti aj tak veľmi nepomohlo... Veď vraj jazyk nie je až taký dôležitý, dôležité sú vedomosti, nie?

Tvoj argument je úplne scestný. To už by sa ľudia mohli radšej učiť esperanto, nie? Alebo prípadne aspoň slovio.

Tváriš sa, akoby si nechápal podstatu jazykov. Akoby si nevedel doceniť gramatiku slovanských jazykov. Mimochodom, tie predstavujú dosť veľkú vetvu. Ja som vyrastal na severovýchode Slovenska a s minimálnou námahou som sa vedel naučiť po slovensky, česky a aj ­(obstojne­) po poľsky. A v škole trochu po rusky ­(namiesto absurdne nezmyselného učenia sa nemčiny­). Keby si bol aspoň trošku rozhľadenejší, najmä v slavistike, tak by si pochopil, prečo hovoríš nezmysly.

Hovoríš o technicky veľmi vzdelaných ľuďoch? Uff, to musí byť skutočne obrovské vzdelanie, keď dotyčný stále nedokázal zvládnuť ani takú pomerne jednoduchú vec, akou je slovenská gramatika.
Hej, možno ten niekto sa učil omnoho dôležitejšie veci, no nanešťastie pri svojej obmedzenosti nepochopil, že mu to bolo takmer nanič, pretože nedokáže komunikovať, nedokáže efektívne používať komunikačný protokol nazývaný ­"jazyk­". Mám opodstatnené pochybnosti o schopnostiach takého asociála, čo nevie ani normálne existovať v spoločnosti.

Ach ­- a len tak mimochodom ­- čo by asi tak dotyčný vzdelaný človek mohol študovať ­- snáď nejakú tabuľovými vedomosťami prepchatú strojárčinu alebo stavbárčinu? Cha­-cha­-cha... Nuž, informatiku určite nie, pretože pri stretnutí s formálnymi jazykmi pochopil, prečo je gramatika taká dôležitá... Prečo je dôležité to veľké dedičstvo, ktoré by si mal takmer celkom zadarmo.

Vieš, až zmaturuješ ­(najmä zo slovenčiny­), možno ťa prejdú takéto detinské reči...
Odpovědět0  0
eraser (344) | 12.4.200615:47
"...čo ich viedlo k rozmiesneniu tlačidiel...­"

Predsa bežné notebookové rozloženie. I keď môj IBM ThinkPad T43 má úplne iné rozloženie, prejdi si napr. série od Asusu, HP, Acer, atď.

Mimochodom, dôležitejšia je veľkosť jednotlivých kláves a ich usadenie, pretože napr. na Umax SLIM keyboard ­(WK713­)sa dobre píše tak mojej matke alebo 5­-ročnej sestrenke. :o­)

http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=24222
Odpovědět0  0
snajprik | 12.4.200620:01
Ehm. no dobre sa píšu niekomu aj SMS na mobile ale preto to nemusia dávať ako klávesnicu k počítaču :­) inak na notebooku to je pochopiteľne tam toho miesta veľa nieje ale pri normálnej klávesnici kde je dostatok miesta je to zbytočná integrácia
Odpovědět0  0
eraser (344) | 13.4.200611:57
Niekto chce proste rovnaké rozloženie, ako má na notebooku? Preto ten štýl rozloženia... a keď chce niekto niečo iné, musí vybrať iný model, pričom uznávam, že mohli robiť dva druhy, jeden notebookový a jeden normálny, pričom by išlo o tú istú klávesnicu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.