Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
29.9.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.
Kapitoly článku:
- Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
- Sapphire Radeon X800GTO Ultimate
- Přetaktování a TRIXX
- Spotřeba, teploty a chlazení
- Testovací sestava a metody
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shader
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- UT2004, Counter-Strike, TRAOD
- Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE
- Doom 3, The Chronicles of Riddick
- Závěr
Unreal Tournament jsem testoval jen se zapnutým FSAA a AF, protože jinak je velmi limitován výkonem procesoru (i když se jedná o FX55). Zde se Radeon X800GTO tolik neprosazuje a GeForce mají obecně velmi navrch. GeForce 6800 poráží GTO o 11-21%, ale s rostoucím rozlišením rozdíl klesá a… stačí přetaktovat.
Stress test v Counter Strike Source je velmi ošemetnou záležitostí, protože ukazuje výsledky podstatně vyšší, než poté reálná hra. Na zobrazení rozdílů mezi kartami ale stačí a je zde opět vidět jasná převaha Radeonu X800GTO nad GeForce 6800. Přetaktování zde přináší nárůst 20-30 fps, což je opravdu velmi slušné.
Poslední a graficky velmi podařená "tomraiderovka" využívá DirectX 9 a hlavně při zapnutém FSAA je velkou zátěží pro grafickou kartu. Výsledky Radeonu X800GTO se příliš neliší od většiny předchozích testů - umisťuje se mezi Radeonem X800 a GeForce 6800GT, což je na jeho cenu velmi dobré.