Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
29.9.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.
Kapitoly článku:
- Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
- Sapphire Radeon X800GTO Ultimate
- Přetaktování a TRIXX
- Spotřeba, teploty a chlazení
- Testovací sestava a metody
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shader
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- UT2004, Counter-Strike, TRAOD
- Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE
- Doom 3, The Chronicles of Riddick
- Závěr
Nově zařazeným benchmarkem je také Battlefield 2, ovšem testovat v něm se občas stává noční můrou (viz kapitola o metodách). Překvapivě se zde nepřetaktovaný Radeon X800GTO příliš neprosazuje a v jednom případě byl dokonce pomalejší než 6600GT. Ovšem zvýšení frekvencí na 608/560 vystřelilo kartu na špici grafů (nárůst až +40%).
Painkiller BOOH je hra využívající možnosti Pixel Shaderů 3.0, což se projevuje na velmi podařené grafice. Testoval jsem ve vlastním demu z mapy Looney, na které se poměrně jasně projevily rozdíly mezi kartami. X800GTO zde suverénně poráží GeForce 6800 a hra je s ním hratelná prakticky i v nejvyšším možném nastavení.