reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.9.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.
Depaje | 21.6.200621:59
tak mám sice odemčených 16 pipek už od výrobce, ale R430 a Sam 2.0, bouuuuhh :­(­( taktování je na bodě mrazu, a to mě fakt prudí ­(cca 430 ­/ 530 ! ­)...nevim proč je to tak málo
Odpovědět0  0
Zely | 15.6.200621:01
zajímalo by mě co to znamená když je u názvu karty připsáno ­"OC­"?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 15.6.200621:59
OC = overclocking = přetaktovaná karta
Odpovědět0  0
matejko (2) | 17.3.20060:56
zdravim... mam doma shappire X800 GTO2 256 ddr3...
len vyzera trohu inak, nie je tam konektor na napajanie a nie som si isty, ze ci pamate samsung su 1.6ns rejtingove, lebo niekde som cital ze tam davaju aj 2ns... da sa to nejako softwarovo zistit???
4 pipinky som uz odomkol... ale moc to teda nejde nataktovat dostanem z toho asi 470­/575 ­(a aj to uz protestuje atitool koli
artefaktom­) no niekedy sa stane , ze nie je ani jeden atrfkt a zmrzne to... ­[nemoze to byt koli tym 75W na pci­-e???­] ale dostal som z toho 5750 bodov v 3dmarku05
pri 468­/570 ­(+ ­-­) ­[athlon64 3000+, 2x crossair 512 2.5 1T]
Odpovědět0  0
Fredycek | 15.3.200620:31
Zdravím..Chci se zeptat..když dohraju nějakou hru na grafice Ati radeon X800 GTO tak je teplota přibližně 62 stupnů..je tato teplota závažná????? prosím odpovězte na email pisa.m@email.cz
Díky moc
Odpovědět0  0
Stony | 21.12.200520:39
by me zajimalo co je na te Sapphire Atlantis ATI Radeon X800 GTO Fireblade 256MB za dalsi konektor zezacatku jsem si myslel ze je to pridavne napajeni ale není.můze mi nekdo poradit?
dikec
Odpovědět0  0
Ascorti_Pepa | 31.10.200520:06
Zdravím! Chtěl bych si koupit x800 gto na AGP, ale nemůžu ji nikde najít ­- napište, prosím, pokud někdo víte, kde by se dala sehnat. Díky moc!!!!!
Odpovědět0  0
tomC | 27.10.200523:49
Jenom jsem se chtel zeptat na co slouzi ten 4pinovej konektor v hornim rohu tech GTOcek, vsude tvrdej ze to nema ext napajeni, VIVO to taky nema tak uz me fakt nic nenapada.
Odpovědět0  0
jjj | 11.10.200517:35
Objednal jsem si tuto kartu http:­/­/www.czechcomputer.cz­/disc_doc­-P03D360B42619D832C125707C0055010D.html a je tam trochu háček. Tato GTO bez Ultimate se prodává ve dvou baleních. V tomhle http:­/­/www.sapphiretech.com­/gallery­/img­/106­/X800GTO_PCIE_256_thm.jpg a pak ještě v tomhle http:­/­/www.sapphiretech.com­/gallery­/img­/106­/X800GTO_PCIE_256_Lite_thm.jpg .

V CC maj fotku toho velkého balení, ale poslali to malé. Malé balení neobsahuje hry. Je tam jen CD s ovladačem, tak pozor.
Na druhou stranu má ta karta jádro R480, tak to jsem zase spokojenej. Uvidíme jak pujde OC.
Odpovědět0  0
C0rps3_Grind3r | 15.10.200515:47
Stalo se mi uplne to same! Myslis, ze s tim jde neco delat? To DVD bych chtel. Taky mam R480. Jak jsi to pretaktoval? Me to jede core na 515Mhz v poho, ale pri 525­-530 uz zmrzne. Max teploty okolo 75 stupnu. Pameti jdou az na 615Mhz. Ve hre si niceho nevsimnu, ale kdyz spustim treba test v AtiTools, tak to najde spatne pixely ­(zajimave je ze tak od 575 vys zhruba stejne­). Porad ji provozuju 500­/550. Ale musim pochvalit CC za procak :­)...S2800+ jsem na DFI hodil na 2,66Ghz i s myma shitoznima Samsungama.
Odpovědět0  0
C0rps3_Grind3r | 15.10.200515:49
Ale zas musim priznat, ze tam neni ten malej zaprtek chladic jak na GT, ale pomerne velky a TICHY celomedeny chladic. Skoda ze nejsou chlazene i pameti, pri 615Mhz pri testech se na nich nedala udrzet ruka dyl jak sekundu. Taky tam mas to napajeni navic a nedostal jsi redukci? Zajimave je, ze to jede i bez nej!
Odpovědět0  0
jjj | 21.10.200515:37
Tak já ji moc nestih otestovat, protože jsem ji hned druhej den posílal na reklamaci.
Karta šla okamžitě po spuštění jakékoliv 3D aplikace nad 100°C a pak konec. Trixx se ji dokonce snažil podtaktovat. Dnes mi poslali novou, jádro opět R480 a teplota max. 73°C. Jsem zatím spokojen. Trixx v Extreme 529­/571, ale v Custom prý jde ještě víc, tak to zkusím. Pak to ještě vyzkouším ručně a věřím, že se dostanu ještě dál.
Jdu na to.
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 21.10.200518:21
Zdravím, 73 stupnu teplota a jsi spokojenej??? Já koupil přd 14 dnyod HIS iTurbo GTO 256MB. Paměti má 1,6 Samsungy za 7100 s AC větrákem,sice zabírá dva sloty,ale teplotu mám při zátěži 49 stupnů a v klidu 33 :­-­). Jedu na 580 jádro a 1350 paměti. Na dvanáct pipilin. Za půl roku jí díky jádru 480 dám a 16 pipek a uberu na frekvencích.Maximální spokojenost. 73 stupnů co máš teda není málo a taktovaný ten Saphire teda není nic moc když to tak čtu.Navíc větrák je hlučnej,kamarád ho s tím má,sice je mírně tišší než u GTčka,ale 73 stupnů vypovídá něco i o účinnosti.Kup na něj Zalmana nebo Acčko a máš vystaraný.Saphire sice dodává paměti jen s 2,0,ale i tak pojede grafárna líp a hlavně tišeji...
Odpovědět0  0
jjj | 21.10.200519:25
No jsem spokojenej oproti tomu původnímu kusu co šel hned přes 100°C a musel jsem ji reklamovat. Musíš uznat, že proti tomu je 73°C úplná pohoda. S novým chladičem počítám od začátku. Hned jak bude silencer pro tuhle kartu tak ho koupím. Jinak jsem zatím stabilně na 550­/580, ale teplota stoupá, tak toho nechám a dál to budu zvedat až s novým chlazením.
Odpovědět0  0
Takashi | 21.10.200521:04
Pokud vim, tak Silencer v pohode staci verze pro normalni X800.
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 21.10.200522:51
Když jsem psal o ACčku že je na mé HIS iTurbo 800GTO,tak jsem samozřejmě myslel Silencer.Takže pasuje to už dávno.800 řada to je,je to stejný. Ubral mi i v casu teplo,to je výhod aod Zalmanu,který to teplo nevyfukuje ven.Tento Silencr mám na 55%otáček a jak jsem psal už výše...., v zátěži mám maximálně 50 a v klidu 33­-35 stupnu,to je myslím skvělý.Horší je to s pamětma,ty topí víc....,taky bodejď by ne,když jedou na 1350 :­-­).
To je právě ten důvod,proč jsme nechtěl jít do Saphiru,protože mají paměti jen 2,0 a větrák bych si stejně dokupoval nový za sedm stovek... .
těch 73 stupnů,pokud by to nešlo na horu se dá. To uznávám. Možná životnost karty se tím rychleji zkracuje,ale v době,kdy je už rok a půl stará karta zastaralá to myslím nemá moc význam.takže podle mýho názoru i těch 73 stupnů se dá snést.Jen ten hluk no...:­-­).Když můj Silencer dám na 100%,tak jde ale taky více slyšet. Proto mám 55%,protože rozdíl byl asi tři stupně celsia:­-­) a tak radši ticho,než tři stupně,to už nemá vůbec význam:­-­).
Odpovědět0  0
Takashi | 22.10.200520:18
Jenom bych rad podotknul, ze Sapphire X800GTO FireBlade ma pameti take 1.6.
Odpovědět0  0
MM_tank | 23.10.200517:27
v pátek sem koupil kartu Saphire X800GTO a má taky 1,6ns paměti a R480. paměti na 600bez problému jen jim dám asi pasív dost topí
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 23.10.200522:13
Fireblade verze má 1,6 ns a ještě verze GTO2. Tady v recenzi testovali GTO Ultimate, pokud se nemílím. Tak jsem reagoval na něj, je pravda, že ted už odnože GTO nesleduji,když už jednu mám doma:­-­). Tak jsem reagoval ještě na tyto verze 2.0. V době, kdy jsem GTO kupoval, Saphire verzi GTO s 1,6 neprodával ani na zahraničním trhu. Jenom od HISu http:­/­/www.hisdigital.com­/html­/product_ov.php?id=195&view=yes jí měli. A 2.0 jsem nechtěl. Mít u 800GTO 1150­(2.0ns­) nebo 1350 paměti je myslím dost rozdíl a cena v rozdílu byla jen cca 600Kč.
Odpovědět0  0
Takashi | 25.10.200523:49
No ja mam prave tu FireBlade, tak mi to nedalo. ;­)
I kdyz bohuzel to ani nemuzu vyzkouset ­(mam to uz tyden a vali se mi na policce­), protoze jeste nemam nakoupene vsechny komponenty pro nove PC... =­/
A o GTO2 samozrejme vim, ale kdyz se vezme v potaz dostupnost v Cr... ;)
Odpovědět0  0
Martin Syrovatka | 26.10.200516:18
Kdyz koukam ze mas Fireblade, mel bych jeden dotaz. Nemas prosim problemy s hlucnosti vetraku? Ja ano, na 100% otacky je uplne neposlouchatelny a je slyset pres cely panelakovy byt, i na 30% je velmi hlucny. Diky za info.
Odpovědět0  0
Takashi | 26.10.200520:17
No ja bych ti rad odpovedel ­(a sam to zjistil­), bohuzel ale jak pisu ­- zatim jsem to nezkousel, stavim nove PC a jeste mi neprisly RAMky, deska a zdroj a ve starym ­(co mam ted­) pocitaci to vyzkouset nemuzu, protoze to je notebook. Takze se mi na tu grafiku fakt jenom prasi na policce... A na vsechno ostatni taky. Sestavovat to budu az pristi sobotu ­(snad­).
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 29.10.200521:30
Pak když tak napiš na kolik jsi ty paměti 1,6tky dal. Mně jeli na 675­(1350­),ale po dvouch dnech mi to začlo padat a tak ted je mám na 650­(1300­).Vím jistě, že to bylo těma pamětma na grafice.Protože ted už mi to nedělá a jede kompl stabilně. Zajímalo by mně, jestli někdo překonal hranici 5000 bodů ve 3DMarku05. Mně se to nepodařilo ani s jádrem 610 a paměti 1350 na mé HIS X800GTO IceQ II Turbo 256MB.Jen těsně za, 4992. Ale zatím spokojenost.Kromě FEAR mi zatím jeli všechny nový hry na max, nejvyšší nastavení v 1280x1240. U FEAR mi to jelo na max u 1024x768. Takže až takový strašák HW jak všude píší to nebude:­-­).Má sestava Abit AN8 Ultra, Opteron 144, Dual Chanel DDR400 Corsair CL2 2x512, HIS 800GTO.
Odpovědět0  0
MM_tank | 30.10.200514:23
Máš to moc značkový :­-­) Saphire na 585­/602 mi udělá 5600 v 3dmarku05. asus a8v 2*512nějaký šhit cl2,5 amd 3000+ netaktlé
Odpovědět0  0
matejko (2) | 17.3.20060:43
zravim... ja len ze som si kupil presne taky isty pc
(3000+ gto2 2*512 cl 2.50 ­(nespim tak pisem blbosti)
Odpovědět0  0
Takashi | 30.10.200519:21
Ja se jen toho taktovani trochu bojim, protoze asi na dvou forech ­(uz nevim kde­) jsem cetl, ze ta GTOcka po taktovani casto chcipaj... Jestli mi to nekdo muze rozumne vyvratit, tak to pak taktnu. =)
Odpovědět0  0
jjj | 11.12.200516:42
Těch 5000 bodů ve 3dmarku překonám již s taktem 490­/560. Mám tam asi 5050b. Při 550­/590 mám cca 5250b.Ale ještě pořád nemám lepší chlazení, tak ji zatím šetřím. Procesor mám opteron144 @ 2.6 GHz
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 23.12.200520:21
Zjistil jsem, že v ATI Catalyst Control Center jsem měl nastavený trvale 16x anisotropák a když jsme ho dal standartně na 2x tak v 3DMarku05 v přetaktovaném stavu 570­/1350 mám 6215 bodů.Bez artegaktů,ale paměti na grafice se už hodně přehřívají­(v klidu 38 stupnu, v zátěži 59­) a když hraju Quake4 víc jak hodinu tak se mi artefakty objeví. Myslel jsme si, že je to jádrem, ale po zkoušení nastavení stačilo paměti dát na 650­(1300­). V nataktovaném ve stavu 570­/1300 v 3Dmarku05 6114 bodů a teplota pamětí klesla o 8 stupnu.Rozdíl v 3Dmarku05 jen sto bodů od rozdílu 570­/1350.Teplota jádra v zátěži 55 stupnů. http:­/­/www.hisdigital.com­/html­/product_ov.php?id=195&view=yes. Dnes za tu cenu co stále tahleta se prodává GTO2,takže volba je jasná. No ale člověk nemůže jen čekat až bude něco k dostání a za dobrou cenu.Nestěžuji si, zatím nejnovější hry hraju na max a v 1280x1024. Kromě F.E.A.R a Q4­(1024x768 na max.­)
Co se týče hry Quake4 tak v prvních dvou levelech se mi to v maximálním nastavení very high 1024x768 občas cuklo,někdy i každých 20 sekund a to už bylo nepříjemné, ale potom už dobrý. Bez záškubu. Možná špatně optimalizovaná hra. V recenzích píší, že je je to méně náročné na HW než DOOM3,ale já si to teda nemyslím.Jsou na tom podle mně úplně stejně,ale Q4 vypadá trošku líp. Stejný engine se nezapře.
Odpovědět0  0
DenLee | 8.10.20051:38
Dobry den ­(prip. vecer­),
prosim zkusenejsi o radu. Budu kupovat ­(sestavovat­) kompletne nove PC a chci do toho koupit lepsi grafickou kartu okolo 6000 Kc. Muj vyber se zastavil na rade Radeon X800GTx. A k ni mam par dotazu...
1­) GTO a GTO Ultimate se lisi jenom chladicem? Pokud ano, je chladic u zakladni verze GTO dostatecny a ne prilis hlucny?
2­) Podle testu jsem pochopil, ze GTO verze je prakticky uplne vzdy vykonnejsi nez verze GT i bez taktovani. Je tomu opravdu tak, nebo jsem neco prehledl ­(v HW jsem novacek­)? Protoze cenovy rozdil az tak veliky neni a kdyby byla opravdu vzdy vykonnejsi, tak bych rad poridil spise GTO.
3­) GTO verze techto karet jsem nasel pouze od Sapphire a HIS, lisi se tyto ­"verze­" necim a existuji v CR i jine? ­(za rozumnou cenu; 256MB­)
A nakonec jen par technickych zalezitosti:
4­) Nevim jestli to ma jakoukoliv souvislost, ale bude si normalne rozumet s Opteronem 144?
5­) Postaci mi zdroj Forton 400W ATX12V v2.0?

Dekuji za jakekoliv rady!
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 8.10.20058:53
Dobrý den ­(příp. ráno­),

1­) Ano, GTO a GTO Ultimate se liší jen chladičem, ale ani jeden není nijak slavný. Konkrétně na GTO sice uchladí, ale je dost slyšet, na Ultimate pro změnu, jak jste se mohl dočíst, není na R423­/R480 dostatečný. Doporučil bych ale Ultimate + větrák.

2­) GTO je určitě výkonnější, protože má o 50% více pixel pipelines ­(tj. jednotek, které provádějí programy pro úpravu pixelů a nanášejí textury­), což se rozhodně projevuje. Když se k tomu přidá overclocking, není co řešit.

3­) Nevím, jaký chladič má HIS, ale je to asi jediná věc, ve které se ty karty mohou lišit. Samozřejmě je věcí náhody, jaké jádro budete na kartě mít.

4­) Souvislost nemá, takže bude.
5­) Postačí.

Zdeněk Kabát
Svět Hardware
Odpovědět0  0
DenLee | 8.10.200514:17
Diky moc za odpovedi.
Jen mam jeste dotaz ohledne tech chladicu na GTO.
1­) Kdyz to nebudu zatim pretaktovavat a ponecham puvodni hodnoty, pak mi chladic na normalnim GTO postaci, nebo prece jen muzu mit problemy? ­(psal jste ­"na GTO sice uchladi, ale je dost slyset­", z cehoz usuzuji, ze problemy mit nebude, ale povede si stejne ­"dobre­" i pri velke zatezi po nekolik hodin v kuse?­)
2­) A ­"je dost slyset­"... Mohl byste to nejak blize specifikovat? Nebo treba odhadnout dB, pripadne s necim porovnat?
3­) Kdyz u toho vymenim chladic za svuj vlastni, prijdu o zaruku?

Dekuji
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 8.10.200516:08
1­)Ten chladič na GTO by měl uchladit dlouhodobě i přetaktovanou kartu, ale teploty nebudou ideální. Nicméně tuhnout nebude.

2­) dB jsou podle mě dost nicneříkající čísla. Ale je to silnější hluk, spíše šum, protožee větráček je menší. Do tichých sestav ta karta nepatří.

3­) Nepřijdete, když při reklamaci vrátíte původní chladič. Samozřejmě kdyby došlo k fyzickému zásahu, který je na první pohled vidět, tak by obchodník reklamaci nemusel uznat.

Stále si ale stojím za kombinací Ultimate + pomaloběžný 80 nebo 120mm větrák, protože pak je chladič nejen tichý, ale díky heatpipes i velmi účinný. Na druhou stranu je to dražší, takže kdyby normal GTO + Zalman VF700 vyšel levněji, vyplatí se spíše toto.
Odpovědět0  0
DenLee | 8.10.200517:01
Ten 120mm vetrak myslite obycejny vetrak umisteny do skrine? Stacil by nejaky do 300 Kc?
Pokud ano, tak cenove by to vyslo oboje na priblizne 6600 Kc ­(pokud bych Zalmana kupoval ve verzi Cu, ne Al­-Cu, ta je o 200 levnejsi­).
Kdyz je to tedy stejne, usuzuji, ze je porad lepsi ta Ultimate verze + vetrak, protoze ten vytrak by profukoval i jinam, nez jen na grafickou kartu? ­(Nevim vsak, jestli ten vetrak se da umistit proste do skrine, aby to profukovalo cely prostor, nebo ho musim primo nasmerovat na grafickou kartu, cimz by se asi snizila efektivita foukani na okoli? Poradte prosim.)
Odpovědět0  0
dredie | 13.10.200518:53
staci ti kdyz do skrine das jeden vetrak dopredu na nasavani a druhej dozadu na odsavani, pruvan to celkem uchladi v poho ­(pokud nebudes taktit samo :­). Pokud budes chtit OC, tak nejlepsi dat vetrak nekam ke grafice a smerovat primo na ni. Jinak pruvan udelej s tema vetrakama tak jako tak, kazda trochu lepsi bedna je na to delana.
Odpovědět0  0
DenLee | 13.10.200519:52
Diky, tohle jsem prave potreboval vedet!!
Odpovědět0  0
Kora | 18.11.20056:35
mam opterona a GK od sapphiru x800gto a je to naprosta bomba. nevim jestli sem mel stesti nebo co ale mam tam 1.6 ns pameti a taktovani mam zatim 400@540­/490@625 a este nejsem u konce ­- strasne se mi chtelo spat ;­-­). dnes to dokoncim.
Odpovědět0  0
mesky | 2.12.200514:45
mam uplne to samy a fakt spicka. jen se mi nedari v trixxu ukladat profily, resp. si vzdycky nejakej vytvorim a ulozim a kdyz restartuji pocitac tak tam zase neni zadnej profil.
Odpovědět0  0
fanik (23) | 5.10.20051:17
Heh to jako ze jini vyrobci nedodavaji sve graficke karty s podobnymi utilitkami??? Trixx jsem mel moznost vyzkouset ­- neni spatny, ale kuprikladu V­-Core a dalsi soubor utilit od Gigabyte mi prijde mnohem mnohem lepsi, take je jsou samozrejme soucasti baleni a rekl bych ze jdou mnohem dale. Hmmmpff
Odpovědět0  0
Elminster | 3.10.200511:32
Bude i AGP verze?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 3.10.200511:42
Bude, ale zatím se její vydání nějak protahuje. V každém případě bude o dost dříve než AGP verze Radeonu X1600, který by mohl případně konkurovat.
Odpovědět0  0
lada jancik | 4.10.200512:09
Jaka bude asi cena AGP verze u nas ?? Chci upgrade grafiky a rohoduji se bud ted x700Pro nebo pockat na x800GTO ?? Co myslite ? Diky.
Odpovědět0  0
Emilek | 1.10.20054:08
Tak to je tedy velkej nesmysl, ati vedlo ve vykonu pixelshaderu uz od dob 8500 se specifikaci PS 1.4­/DX8.1 oproti nvidii s 1.1­/8.0 ­(zpracovani v jednom taktu­) A vedla az pres proslulou GFFX s pomalymi PS verze 3.0 svymi seriemi 9x00 s SM2.0+ a pokracuje dodnes X8x0 nad 6x00 ­- to uz ale pouze v komplexnich pixel shaderech, autor asi zil posledni tri roky v Zimbabwe, nebo pred mesicem pronikl do sveta PC, alespon by mohl udelat presnejsi testy PS, a to v zavislosti na mnozstvi instrukci obsazenych v jednotlivych efektech jak to bylo kdysi na www.xbitlabs.com, tam je zajimave jak jsou simple PS srovnatelne s ati a complex PS se uz propadaji na zlomky vykonu ati, pravdepodobne to neplati o GF 7 ktera ma vice vypocetnich jednotek na pipeline, ale jen pokud nvidia o nove architekture nekeca ­- jako uz vicekrat v historii ­(napr. arch.8x1 vs 4x2 atd.)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 1.10.20057:53
Příště si dám trochu pozor, myslel jsem jen srovnání Radeonů série X a GeForce 6. Problémy GeForce FX s DirectX 9 jsou známou záležitostí, protože tato architektura byla původně projektována pro DX8.1 a podpora SM2 byl dodána až dodatečně.. a špatně. Co se týče komplexnosti pixel shaderů, pokusím se tento problém trochu rozepsat v recenzi na Radeon X1800XL, jakmile se nám nějaký dostane do ruky.
Odpovědět0  0
Lan | 30.9.200519:59
Mám 6600 GT a počkám si až na grafiky s podporou DX10,která má býti konečně revoluční. Budoucnost her je v UNREAL3 enginu a jemu podobných a grafikám DX 9 pomalu dohořívá svíčka. GeForce 7800GTX také není grafika,která by plně zvládla Unreal3 engine a je to v podstatě trochu vylepšená 6800,která nepřinesla žádnou zásadní změnu. 6600 GT a řada X800 v pohodě vystačí. Řadu 7800 a X1800 ignoruji a potom už DX9 a PS 4.0.
Odpovědět0  0
samect@seznam.cz | 30.9.200521:08
lol unreal 3 engine vyuziva a pobezi na PS3 ne 4 ,jak by rekl kapek meles nesmysli za 4 sednout
Odpovědět0  0
Lan | 1.10.200511:32
Ano,poběží na PS 3.0,ale podle vyjádření tvůrců bude předělání na PS4,které se jim jeví jako vhodnější pro tuto hru. V této době,už budou grafiky na PS4 dostupné. PS4 má přinést opravdu velké grafické změny.
Odpovědět0  0
KillBat (4) | 30.9.200519:32
Sorry,ze jsem byl tak podezrivanej.No ja s touhle kartou pocim do nove sestavy.Nebyl jste v poradu ProGamers??A v tom trixx jste to taktoval,myslim manualne?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 30.9.200523:22
Jo, byl... K manuálnímu taktování používám vždycky RivaTuner, ale TRIXX by v tomto případě splnil svůj účel taky. V každém případě je TRIXX záruka bezpečného přetaktování i pro méně zkušené uživatele.
Odpovědět0  0
KillBat (4) | 30.9.200514:58
proc nam neukazete fotku jadra?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 30.9.200515:10
Jak jsem psal výše, kartu jsem rozmontoval před testem a neměl jsem dostatek pasty na to, abych případně setřenou nahradil. Ale jestli tedy chcete vidět, že v článku nelžu, tak jdu jádro vyfotit...

Edit: Už ho tam máte, takže mi snad můžete věřit.
Odpovědět0  0
martot (4) | 30.9.20057:06
jaky zdroj by ste doporucovali k tejto testovacej zostave? stacil by aj fotron 400W ?
Odpovědět0  0
rousini (65) | 29.9.200521:14
PCI expres slot je schopen dodávat něco kolem 80W příkonu a kde zatížená karta bere zbytek bez přídavného napájení...

Pokud jste měřili celkový příkon compu, tak je to špatně neboť pod zátěží žere víc taky procík, RAM a snad i chipset. Taky rostou ztráty zdroje. Neumím si představit, jak jste měřili odběr GK?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 29.9.200521:33
Samozřejmě, že jsme testovali příkon celé sestavy, ostatně jak je zvykem na všech světových hardwarových webech. Za nic jiného to ani nevydávám... Důležité jsou rozdíly mezi jednotlivými kartami, nikoliv nějaké absolutní spotřeby.
Odpovědět0  0
rousini (65) | 29.9.200522:07
"Při zátěži je Radeon X800GTO vystřelen na příčku nejvyšší a vezme si ze sítě společně se sestavou nějakých 192W­".

Tak to je z mé strany nedorozumění. Četl jsem povrchně a hlavně jsem sledoval grafy, kde je uváděn ­"příkon GK­".
Odpovědět0  0
David_B | 5.10.20057:42
Pokud jste merili prikon cele sestavy, tak proc pisete : ­"V klidu spotřebuje RADEON X800GTO na zmíněné sestavě 93W­" a ne : V klidu spotřebuje sestava s Radeonem X800GTO 93W ­- tady jste slapli dost vedle, to je zasadni chyba, meli by jste to opravit, takhle jen matete lidi.
Odpovědět0  0
KillBat (4) | 29.9.200519:14
tak jo vyrobce pouziva aj jadra r423,r480.Ale ja uverim az me nekdo ukaze fotku jadra tyhle karty
Odpovědět0  0
KillBat (4) | 29.9.200519:13
No nechci rejpat,ale nesedime spotreba a hlavne jadro.Dyt ta karta nema­(aspon na fotkach jsem nenasel­)pridavne napajeni.To by bylo taktovani asi jak u x800xl.A na CzechComputeru ukazuji jadro r430­(x800xl­).Neni divny,ze nam neukazal jadro:)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 29.9.200520:34
Jen jsem nechtěl stírat teplovodivou pastu, protože jsem momentálně neměl k dispozici tubičku s vlastní. Když se ale podíváte detailně, uvidíte malinký kousek setřený, kudy nápis R480 prosvítá. A kdyby vám to nestačilo, je tu důkaz sporem ­- R423 by měla na čipu známou čtveřici můstků ­(jejich přepálením se vypínají pipelines­) a R430 by byla o něco menší ­(110nm proces­) a nešla by ani náhodou přetaktovat přes 600MHz.

Edit: Fotka jádra kvůli druhému bezvěrci doplněna :­-)
Odpovědět0  0
Hush Hush | 29.9.200513:03
..Radeon X700Pro byl podstatně méně výkonný ..

Podstatne menej je ocividne subjektivny pojem a tiez treba porovnat aj cena­/vykon. Nedavno som kupil Asus EAX 700 Pro za 3600 Kc ­(v prepocte­) a co porovnavam vykony z 3d marku, tak sa kludne vyrovnam aj zostavam 6600 GT, ktora stoji 5000 Kc­(?­) od podobne kvalitneho vyrobcu, prip. neverim, ze rozdiel vo vykone je viac ako 10­-15 percent, zatial co rozdiel v cene je 40 percent. Navyse ide perfektne a lahko pretaktovat.
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 29.9.200513:14
No, ja mam pocit, ze GF6600gt vyjde jen o nejakych 600 navic. Mela by jit taky lip pretaktovat, takze ten rozdil asi odpovida. Ale podle me ani X700Pro neni k zahozeni, skoda jen, ze pro AGP se tezko shani ­- prave na rozdil od GF6600gt.
Odpovědět0  0
Hush Hush | 30.9.20051:29
no podla posledneho cenoveho prehladu na tychto strankach je najlacnejsia 6600 GT za 4700 Kc a 6600 GT od Asus stoji 5400 Kc, takze tak
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 30.9.20057:04
A co tato: Jetway GeForce 6600GT 128MB DDRIII, TVout, DVI, AGP 8X za 3698,­- Kc bez DPH a 4401,­- Kč s DPH.
Odpovědět0  0
Hush Hush | 2.10.200517:57
to je 800 KC rozdiel za grafiku Jetway .. o takej znacke som este ani nepocul
Odpovědět0  0
snajprik | 29.9.200511:33
No ak by som chcel kupiť kartu tak už by som počkal ten tyždeň dva myslim že horšie nebudu tie nove karty a podľa zahraničnych recenrii maju slušny vykon R1800 ­(7068­) skoro totožny s N7800 ­(7260­) a tiež ta nova technologia stoji za to a aj pamäte su super
Odpovědět0  0
Howkey | 29.9.200512:37
Souhlasim, ale ta cena bude trosku vysse, jako vzdy kdyz se uvede na trh nova generace karet. Tyto karty budou hlavne zajimave az vyjdou pro AGP. Doufam, ze se jich uz brzy dockame :­-)
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 29.9.20059:49
Vykon vypada velice pekne, zvlast po pretaktovani. Ale co ta spotreba? Mel jsem vzdycky za to, ze daleko vic ­"zerou­" karty nVidia, ale prekonat i GF6800gt je uz dost silny kafe. Nezacalo ATi prebirat zkusenosti od Intelu?
Odpovědět0  0
Libor (54) | 29.9.200519:19
kdysi jsem viděl trochu jiné grafy ohledně spotřeby, ale nakonec není to jedno , jestli karta v zátěži žere 192W ­(ATI­) nebo 180W ­(NV­), ten rozdíl je zanedbatelný, uvidíme, jak na tom budou nové genarace karet, 7800 šlo se spotřebou trochu dolů, tak snad i Ati
Odpovědět0  0
Howkey | 29.9.20056:45
Proc se nezkouselo, zda jdou otevrit pipky ????
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 29.9.200520:36
A poradíte mi prosím jak? Na kartu nelze nahrát ledasjaký BIOS...
Odpovědět0  0
tomba123 | 30.9.20058:15
Třeba na PCT o tom píšou.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 30.9.200510:22
Ten postup platí pro GTO2, takže BIOSy se mohou trochu lišit. Nicméně to vyzkouším a případně napíšu další článek. Díky za připomínku.
Odpovědět0  0
tomba123 | 30.9.200514:00
Není zač. Otevřít jdou i údajně Sapphire X800GTO Fireblade a PowerColor X800GT. Tak pokud by to šlo vyzkoušet, byl bych moc rád.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 1.10.20058:20
Tak ATITool prostestuje... V hodnotách CONFIG_DIE_FUSES a CONFIG_SUBSTRATE_FUSES má Ultimate na daných místech 7 a E, takže softwarové odemknutí fungovat nebude. Máme ale slíbený na test Radeon X800GTO2, kde se vše vyzkouší.
Odpovědět0  0
tomba123 | 1.10.200522:36
Dík za vyzkoušení. Tak až to vyzkoušíš, tak nám dej vědět. Dík za snahu.
Odpovědět0  0
Goldar | 6.10.20053:52
Můžu se zeptat od které firmy máte přislíbené zapůjčení GTO2?Znamená to totiž,že tam je určitě budou mít.
Předem děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 6.10.20055:55
Od Sapphiru :­) Ale ještě prý není v Česku ani ten vzorek.
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 29.9.20056:43
Kupovat tuto kartu bude opravdu loterie tak že označení trefa je na místě :­-­).Ale v realu to bude ještě horší protože karty budou přebrány už v velkoskladech a co se nestihne tam tak na prodejnách.Tak že pokud nemáte známé kteří vám prodají kartu s čipem R480 tak skončíte jako kafky s čipem R430.
Odpovědět0  0
Flora (11) | 29.9.20057:37
rozhodne souhlasim....a vim ze tuto kartu tady nekupovat ;­)...nemam znamyho na prodejne
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 29.9.20058:01
Je to smutné ale je to od vás správná volba.Platy jsou totiž v obchodě jako takovém mizerné a tento druh exkluzivity je v tichosti přehlížen majitelem jako bonus.Pokud máte známého aspoň na úrovni typu že když jej správně finančně zainterusujete tak dostanete přesně to co chcete.Pro ty co takovou známost nemají je blbé že tomu ještě dlouho nebude jinak.
Odpovědět0  0
rayman | 30.9.20051:57
To si snad delate legraci? Opravdu si myslite, ze prodavaci, nebo technici na prodejne rozbaluji karty, sundavaji chladice a testuji ktera je ta prava karta??
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 30.9.20055:25
Ale to přece není nutné.Existuje přece soft který vám zdělí jaký čip na kartě je včetně těh co dokáží načíst Bios graf.karty.
Odpovědět0  0
liborc (398) | 30.9.200511:30
Ale to se pozna na baleni ne? Ze uz bylo otevreny. Myslim, ze tohle si lasne malokdo.
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 1.10.20058:56
No tak postup jak to přesně dělají mi nikdo z nich neřekne ale předpokládám že si všímají čísel dodávky a výrobní šarže.Pak stačí skusit jen jeden kus případně pro sichra dva.Pokud jde o přebalení tak to by jste koukal jak jsou lidé šikovní :­-­).Však se mohli od našich šikmookých spoluobčanů dost čemu přiučit :­-­).
Odpovědět0  0
V-l-K | 3.10.20059:13
Soft sice na poznání čipu existuje, ale není spolehlivý. Mám kartu Club3D X800RX­(GT­) a pod chladičem se nachází R480. Ale i ATItool hlásí že na kartě je čip R423.
Odpovědět0  0
Zdenek... | 17.11.200523:10
A neznas jakej je to soft a kde ho sehnat. Nebo mi ho prosimte posly ma mejl dik :­-­)­))
Odpovědět0  0
avk | 29.9.20058:02
jj pockat na x1600 cena bude podobna a vzkon dufam ze tiez
Odpovědět0  0
sustmidown@centrum.cz | 19.11.200523:33
Počkat si sice můžeš, ale bojím se, že budeš nemile překvapen...
Na zahraničních serverech jsem již měl možnost zhlédnout výsledky herních testů a 3DMarků a ve většině případů se x1600 ­(XT­) ocitala někde za X800GTO a někdy dokonce také 6600GT.
Odpovědět0  0
kezz (2) | 4.10.200522:38
no tak to je blbost, na take veci vo velkoskladoch pri takom mnozstve tovaru nemaju cas... maju co robit, aby v tom zhone malopredajcom poslali spravny tovar, nie to este hrajkat sa s diagnostikou grafickych kariet ci odlepovanim zarucnych nalepiek ziletkou zo skatul procesorov, grafickych kariet a pod.
Odpovědět0  0
Wolfe | 11.10.200512:44
jj presne tak..delam ted ve velkoskladu Levi a muzu potvrdit ze akroat litame pro zbozi a balime a nejaek testovani fakt neprobiha­(skoda,jinak ybch si mozna neco koupil:­) )
Odpovědět0  0
Felin | 21.11.200521:27
před týdnem jsem jí kupoval na obchodu a čipík překvapivě R480, asi jí zapoměli stáhnout :­-­)
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 29.9.20050:33
s tym pretaktovanim by som bol pri pisani opatrnejsi. poslednu dobu zistujem, ze vela spolocnosti prislo na figl ako si zlepsit predaj a sice, ze na test posielaju tie najlepsie kusky ­(robia to ako velke spolocnosti tak aj obycajni predajcovia­). Tie samozrejme ide taktovat velmi pekne a recenzent je z toho priam nadseny co sa prenasa aj do recenzie. Je to velmi dobra reklama, ostatne neni tomu ani mesiac co podobnu lavinu zaujmu spustila inak velmi dobra recenzia na Opteron 144. Avsak realne skusenosti su potom zvycajne niekde inde, bohuzial vacsinou nie tak optimisticke.
Odpovědět0  0
Howkey | 29.9.20056:44
Jj oni to uz delaji delsi dobu :­-­)
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 29.9.20050:22
s křížkem po funuse, bo kdo tu kartu koupí,když za týden vyrukuje ATI s X1800,X1600,X1300 které kromě stejného­/lepšího výkonu budou umět i hardwarově akcelerovat HDTV video.
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 29.9.20051:25
ten kto bude uvazovat o dobrej karte za velmi rozumnu cenu, co X1800,X1600 a X1300 urcite nebude, tato karta je urcena do mainstreamu a nie do high­-endu takze je nemozne ich porovnavat.
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 29.9.20058:00
těžko bude X1300 highend nebo mainstream když bude stát do tří tisíc korun.
Odpovědět0  0
Howkey | 29.9.200512:34
Mno zatim to vypada, ze X1300 bude vykonejsi nez 6600 :­-­) Uvidime za par dni.
Odpovědět0  0
Havran | 29.9.200518:35
Autor tvrdí, že nová generace karet bude ke kaufu před vánocemi, ale za těch pár dní má jít o reálné a nikoli papírové uvedení, když výrobci už čipy kromě X1800 prý snad dávno mají...
Odpovědět0  0
sustmidown@centrum.cz | 19.11.200523:28
Podle testů, které jsou prozatím k mání, to vypadá, že jediným pořádným kusem bude x1800, který předstihne snad všechny dnes dostupné karty. Taky bude mít určitě tomu odpovídající cenu...
Radeon x1600 hodně zklamal oproti předpokladům a ve většině testů pokulhává za x800 GTO ­(někdy i 6600GT­). Cena sice není vysoká a konečně podporuje DirectX 9.0c, ale svým výkonem kartám v podobné cenové relaci nestačí...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.