reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Týden po oficiálním představení nových Radeonů série X1K dorazila R520 i do redakce Světa Hardware, a to konkrétně jako model Radeon X1800XL. Tato grafická karta sice není novým králem výkonu, ale nabízí mnoho zajímavých novinek včetně rapidního zlepšení kvality obrazu a technologie Avivo. V recenzi najdete nejen podrobný rozbor výkonu, ale i screenshoty s novými optimalizacemi.
Bbb | 10.3.200614:12
jestli ji nekdo chcete, tak napiste, cenu dohodneme..Ja mam v merku uz zase neco lepsiho...jo a je 3 mesice stara.
cbb@centrum.cz
Odpovědět0  0
fategatesofdawn@centrum.cz | 7.11.200521:47
Prosim, poradte kdo ma uz zkusenosti s jednou nebo druhou spolecnosti ­-­-­- klady, zapory, nazory?

Koupit HIS Excalibur ­(X1800XL­) nebo MSI ­(RX1800XL­)? Jde mi o kvalitativni usudek, ne o cenu.

Kriklouni typu ­"kup si nvidii­" prosim nepiste.

DIKY MOC!
Odpovědět0  0
Stratos.. | 9.11.200516:37
ber HIS ma lepsi pameti a lip se taktuje taky do ni asi pudu a nataktim na uroven XT :)
Odpovědět0  0
snajprik | 25.10.20057:31
No prave oto ide X1800XT a 7800GTX si nikto nekupi­( na par tupcov­) tu ide o to kto vyraba najrychlejši tu neide o spotrebu alebo akym sposobom ale kto ma naj vsak sa ich vyrobia par kusou a tie o rok budu stare rachotiny :)
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 23.10.20051:26
http:­/­/www.driverheaven.net­/articles­/efficiency­/ ... to je reálné technologické srovnání ­- vypli na GF7800GTX 8 pipek, aby měla stejně jako X1800 a nataktovali ji stejně jako X1800XL, aby se ukázala efektivnější technologie ... vyhrála nVidia celkem s přehledem ­(ani ne tak velkým rozdílem FPS, jako velkým počtem testů, kde byla rychlejší, ať už o 3 FPS nebo 20 ... ­) ­- jasný důkaz toho, že rádoby geniální architektura ATI tentokrát na G70 opravdu nestačí :­-­( Snad to R580 změní...
Odpovědět0  0
adbadb | 24.10.200514:19
no, az na to ze testy jsou provedeny s AF nebo dokonce s AA kde ma nividia agresivnejsi optimalizace ­(vetsi uhlova optimalizace u AA a brilinear u AF­) takze samozrejme nvidia nevede.
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 25.10.20057:24
Lidi, co je to s vama?? Kdyz GF7800GTX v 90 procentech testů o hodně rychlejší než 1800XT, která ještě ani neni na trhu, vy stejně tvrdíte, že je rychlejší... Architektura R5x0 má určitě budoucnost a perspektivu, ale ne v současném podání! Většina objektivnějších serverů se s tímhle tvrzením shoduje, jenom PCT a SH zatvrzele tvrdí, jak je X1800 dobrá a 7800 špatná, když X1800 viděli možná tak na obrázku... Vzpamatujte se a přidejte trochu objektivity! Nezáleží na tom, kolik má která karta pipek ­(ATI to kompenzuje o 50 procent vyšší frekvencí ­-> vyšším ztrátovým výkonem a teplem­), ale jak je dokáže využít... Čekam, že reakce bude zase ve smyslu ­"ATI je the best a nemá konkurenci­", takže už to fakt komentovat nebudu...zajímalo by mě, kdo z vás ATI fanatiků ­(kdyby měl onu sumu­) si X1800XT koupil a kdo 7800GTX..
Odpovědět0  0
fuxk | 27.10.200523:00
Jaci fanatici? Moc ctec hulana..
adbadb ti oredlozi argumenty a ty hned fanatici!? Kdo je teda faNvidiatik?
Odpovědět0  0
Kypher | 28.10.200522:18
v 90% testu je 78GTX rychlejsi? ty si asi zHulenej vid?
a btw ja planuju koupi na vanoce prave fudaXT...
Odpovědět0  0
vsn. | 29.10.20050:04
ty woe +b!
Odpovědět0  0
vsn. | 29.10.20050:04
^^ si moc hochu ... nejsi Radkovo pribuznej?...
Odpovědět0  0
Zool | 19.10.200510:28
Este treba pripomenúť že 7800gtx sa da pretaktovať nad 500 MHz. X1800XT tazko dosiahlo 625 MHz­(trvalo im to rok­) takže to pretaktujete akurat tak o 5 MHz. A este k tomu ked nvidia prejde na 90 nm technológiu výroby tak dosiahne 550 MHz ­(RSX z playstation­) takže ATI to môže rovno zbaliť :­)
Odpovědět0  0
no veni | 19.10.200519:46
cece az vyda nvidia 7800 na 90nm tak to spise vyda neco noveho a naproti tomu bude stat r580 to zas bude neco jinsiho... btw v xboxu je gpu trosku jine tridy nez v psx v tomhle se muze jit podle me ps3 zapchat akorat ze ma cell a to je zase inci kafe =­) a s tim taktovanim bych se nebal pujdou +­- jako nvidie...
Odpovědět0  0
rumplik | 17.10.200523:58
Chcel by som sa pripojit k tejto diskusii a napisat svoj nazor. Mam skusenosti ako predajca vypoctovej techniky dost rozsiahle a dovolim si tvrdit ze ci uz Nvidia, alebo Ati maju za sebou par slusnych kariet a zaroven aj poriadne mnozstvo nepodarkov. O vykone a porovnani tychto dvoch kariet sa neda momentalne hovorit kvoli nedoladenym ovladacom. Druha vec je v tom ze vela hier ak nie vsetky je optimalizovanych pre jednu z nich takze realny vykon sa porovnat tiez neda. A testovat ich ­"nezavislymi­" testovacimi programami typu 3DMark no neviem. Podla mna kazda z kariet ma svoje plusy a minusy. S kvalitou obrazu je situacia jasna­-jednoznacne dominuje Ati ­(na lacnom monitore, resp. LCD to vsak nie je velmi lahko spozorovat­) Kompatibilita je podla mojho nazoru lepsia u Nvidie aj ked uz v sucasnosti je situacia dost vyrovnana. Chcel by som sa vsak spytat autora clanku aku by doporucil zostavu na plne vyuzitie moznosti ako jednej tak aj druhej karty. Hlavne mi ide o chipset vopred dakujem
Odpovědět0  0
pepexh@ru.ru | 17.10.200511:44
Zatím stále dost drahé....
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 17.10.200519:43
Prosím nechejte stranou reklamu, ta do diskuzních fór nepatří.


díky
Štěpán Mrázek
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 17.10.200521:30
..a konkrétně tahle ­"anonymní­" selfpromotion bez jakékoliv hodnoty, která je navíc offtopic, je už ve více diskuzních threadech. Doporučuji sqnet jako horkého kandidáta pro zakázaná slova :­((
Odpovědět0  0
Herkis | 17.10.20058:11
Dobrá recenze, až na ty vaše procenta.
Str. 4:
...výkon spadl o 200%...
To znamená ­- původní výkon 100% ­- spadl o 200% ­- konečný výkon minus 100%.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 17.10.20058:22
Já to ještě neopravil? Jdu na to... :­-)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1066) | 17.10.20051:46
V této diskuzi došlo výjimečně k tomu, že byla rázně promazána ­(což jinak zásadně neděláme­). Namísto diskuze k zajímavému článku, což Radeon X1800 XL bezpochyby je, se zde totiž rozvinula slovní přestřelka mezi členy redakce PCt a námi. Vznikla na základě jistého komentáře namířeného proti nám v úvodu jednoho článku, jenž vyšel před nedávném právě na PCt. Situace se zde však poněkud vymkla kontrole a došlo ke vzájemnému napadání zainteresovaných osob a jelikož takovéto osobní potyčky rozhodně nepatří do veřejné diskuze pod články, rozhodli jsme se k tomuto kroku, přestože představitelé PCt nejeví známky vzájemné dohody. Doufám tedy, že to pochopíte a my se budeme moci opět plně věnovat naší práci ­- tedy přinášet Vám zajímavé články a informace ze ­"světa hardware­".

Karel Polívka
Šéfredaktor Světa hardware
Odpovědět0  0
Misacek (28) | 16.10.200522:12
Nebudu volit strany v diskusi, nicméně je pravdou, že podobná profesionální tahanice patří spíše do zákulisí a jediné, k čemu je dobrá zde, je poškození kredibility jak všech zúčastněných, tak obou magazínů. Navrhuji, aby v této výměně názorů bylo pokračováno někde jinde, pokud možno soukromě ­(a úplně nejlépe osobně­), a to ačkoliv je nadmíru zajímavá a poskytuje čtenáři druh náhledu, který běžně nezíská.
S pozdravem
M.J.
Odpovědět0  0
Hush Hush | 16.10.200520:34
Koncom novembra ­(usa­), zaciatkom decembra vychadza xbox360, ktory kompletne aj s extra doplnkami stoji menej ako high end gr. karty na PC a to bude mat vyssi ­(graficky­) vykon

p.s. iba konstatujem
Odpovědět0  0
clovek1 | 17.10.200513:36
Ze ma XBOX vacsi vykon uverim az to uvidim niekde serione obenchmarkovane pri tom istom rozliseni a kvalite obrazu. Co ja viem, tak XBOX ma viacjadrovy procesor, ktory asi par rokov nikto nevyuzije.
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 17.10.200520:49
no to ze vicejadrovy procesor nevyuzijes na PC neznamena ze na xboxu na nej nebudou hry, to se neda srovnavat... konzole jsou asi v pohode ale mam radsi univerzalni stroj coz je PC... leda jako doplnek a ne misto PC, ale to bych zas sedel furt u TV...
Odpovědět0  0
Mirzza | 16.10.200520:32
Jsem stastnym majitelem Nv 7800 GTX a muzu vsem rict, ze Ati je srot.Mel jsem predtim X850XT,kterou jsem si v dubnu koupil za podobne penize jako ted 7800 GTX.Nejen ze Ati kasle na OpenGL,takze se me oblibene hry temer nedaly hrat ale ona vychvalovana kvalita obrazu Ati mi neprijde uz davno tak prislovecna.Mam naprosto stejny obraz jako predtim s Ati.jen mi prijde na NV jeste jemnejsi a detailnejsi,s mekcim podanim barev.Ale to muze byt samo subjektivni .Naprosto nesrovnatekna je vsak vizaz her ktere jsem doted asi pul roku hral.S NV je vse detailnejsi,textury jsou cistsi a celek na me pusobi lepe odvedenou praci.Nevim nic o optimalizacich a podobnych vecech a jsou mi fuk.Mam nastavenou kvalitu obrazu na max co jde a ocekavam ze karta za 15k penez proste bude fungovat k me spokojenosti.To se s Ati nestalo, NV me presvedcila ze to jde.Verim ze Ati opet usla s novym vyrobkem kus cesty a verim ze spoustu lidi je s ni spokojeno.Chtel jsem jen vyjadrit nazor cloveka ktery vlastnil donedavna oba topmodely obou firem. A u me ted NV vyhrala.Je mi celkem fuk kdo vyrabi jakou kartu,mel jsem v minulosti oba vyrobce velmi rovnomerne zastoupene v mem PC..ted vyhrava NV.
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 16.10.200521:41
konecne nejaky prispevek k tematu! diky!
Odpovědět0  0
Macros | 17.10.200510:40
Hmmm, ale pěkně ubohý příspěvek jsi chtěl snad napsat? Ten člověk nerozlišuje jablka od hrušek a ji zcela mimo.
Odpovědět0  0
adfbadfb | 17.10.200515:02
to ze nevis nic o optimalizacich a jsou ti fuk je jasne kdyz si chvalis detaily pri omezenem trilinearnim ­(brilinearnim­) filtrovani nvidie=horsi textury, jsi vazne mimo,
OGL se neda hrat­- ja takove problemy nemam od dob Rage128pro, R8500­- quake 130FPS, vse bez problemu, SS take, chyba jestli ne fiktivni, tak u uzivatele.
Stejny obraz nemas­- viz tato recenze, jemnejsi­/mekci =rozmazany, detailnejsi=zrnite textury=shimmering. Skutecne tu neni napsano nic cim by te ATI zklamala a Nvidia dokazala ­"ze to jde­" krome par vytek k obrazu tebou oznacenymi za subjektivni ­- nic.
Odpovědět0  0
Mirzza | 17.10.200516:52
co se do me navazis.Na PC delam cca 15 let a o nastavovani GK vim vse co je treba.Mam vse zapnuto na maximalni kvalitu bez vselijakych optimalizaci.Ze ma pak Ati horsi obraz je proste fakt.Nejsou jen strilecky,hraju automobilove simulatory a napriklad na Nvidii mam nadherny obraz v NR2003 v OpenGL a na ATi to s bidou jede.Jen jsem chtel naznacit ze jsem mel Ati i Nv a X800XT me zklamal.Sice vykon v pohode ale jinak tragedie.Snad poznam u hry kterou denne hraju jestli ma nebo nema lepsi nebo horsi obraz.Pri prechodu z 6600GT na X800XT se stalo to ze textury drive perfektni byly ­" vyblite ­".Me mrzi ze se v testech temer zapomina na tuto oblast her a ze jsou velmi narocne na hardware,nekdy mnohem vic nez strilecky.Takova hra rFactor ktera je momentalne poslednim titulem,ma napriklad zdaleka nejvetsi graficke naroky na HW.Bohuzel v demu nejsou nejnovejsi efekty aktivovane,takze by autori testu GK museli sobe tuto hru zakoupit.
Odpovědět0  0
adfbadfb | 17.10.200518:07
ne, bez optimalizaci to nemas, protoze to je ­"chyba­" ovladacu ony i pri nastaveni maximalni kvality pouzivaji pouze brilinearni filtr, je to vsude na webu, staci se rozhlednout.
Ze ma ati horsi obraz je blbost, je to i tady v te recenzi, a navic si to rikal i pri zapnutych optimalizacich u nvidie ktere obraz viditelne poskozuji, takze proste kecas.
Cemu rikas nadherny obraz? zajimave ze nespecifikujes co je na nem lepsi, a jake ­"s bidou jede­"? ­- to je blbost, krom toho ze OGL neumi pouzivat ani SM2.0 takze vypocetne narocne hry pro OGL nejsou, tak umi pouzivat pouze dvojity buffer, takze behaji mnohem rychleji nez hry pouzivajici D3D, takze ti nvidia beha 300FPS a ATI 250, ale tobe
to na plynulost urcite nestaci ;­)
Hm, zajimavy, predtim jsi mel jeste X850 a ted je to X800, to bude tim ze si ani jedno nemel v ruce! Potvrzujou to i jiny naprosty nesmysly co tvrdis, je to jako bys rek ze AMD topi vic nez intel a ze ­"nebezi­" proste do oci to bije ty nesmysly.
Na simulatory se nezapomina, casto se pouziva NFSunderground2.
Barevnejsi neznamena lepsi, prave naopak, pokud nvidia v ovladacich textury pribarvuje, pak sice pusobi vizualne zajimaveji, ale nejsou pak realisticke, jsou zkreslene ­- jejich ynamicky rozsah je limitovan ­(jsou presaturovany­).
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 17.10.200520:47
chacha, no ty jedes kamo, ja myslel ze treba D3 je na OpenGL a moc vypocetne nenarocny mi neprijde, a ze by behal 300 FPS? Ty mas asi doma Deep Blue co? radim ti nefetuj jsi mimo...
Odpovědět0  0
adfbadfb | 19.10.200511:27
Ty jsi komik, kvalitni efekty v D3 jsou vytvareny alternativnimi zpusoby starych funkci, a to je silne neefektivni ­(pro laiky zhruba podobne jako emulace, samozrejme ne zase tolik­) a proto nebeha 300FPS, krom toho ze to o kvalite nvidie opet nesvedci, protoze tam ma sice vykonovy naskok, ale v jinych OGL aplikacich uz ne ­(nebo mizivy = <7%­) a nebo na vsech kartach behaji daleko za hranici tekute plynulosti.
Odpovědět0  0
Mirzza | 17.10.200523:26
ses fanATik,nema to smysl.Rikam ti ze kdyz po 3­/4 roce prejdu z ATi na Nv tak je to pro me lepsi,myslim tim skutecne lepsi a ty si meles stale svou.
Odpovědět0  0
adfbadfb | 19.10.200511:22
ne, jen mam rad fakta a logiku, pokud prejdes po 3­/4!!! roce kamkoliv, VZDY to bude lepsi!! protoze za tu dobu je vydana nova ctvrtgenerace VGA napr Radeon 9700 vs 9800, takze to o tom ze by byla nvidia lepsi vubec nesvedci, a to ze to sam napises je fakt smesne, to je jako kdyz ja presel za 3­/4 roku od RAM corsair XMS DDR400 na Kingmaxe DDR500, tak to znamena ze je Kingmax lepsi ­- blbost, a to ze sis spletl 800 a 850 ukazuje ze si nemel v ruce ani jedno, protoze kdyz si kupujes HI­-END kartu, tak vis sakra dobre jakou.
Odpovědět0  0
funq | 27.10.200522:57
Neukazuje to ze ji nemel v ruce, ale ze je naprosta BFU lama.. ;p
Odpovědět0  0
Mirzza | 17.10.200523:27
a jestli je NFS sim..tak me patri ATi i NVidia...
Odpovědět0  0
adfbadfb | 19.10.200512:19
slo ti o vykon, a to je otazka enginu, takze bude v techto kategoriich obdobny ­(samozrejme ne u starych her­) stejne jako u chodicek, jediny ktery se bude vykonem vymykat bude unrealengine ktery umoznuje vsechny ukony ­- rizeni auta, chuzi a letani
Odpovědět0  0
Devil | 30.10.200511:59
Máš recht.Celej ten váš hezkej tytulek sem si precet a myslim si to sami co ty.Pekne si mu to nandal.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.10.200512:48
Plne suhlsim,aj ked treba poznamenat ze s adfbadfb citi ATIckara, koniec koncov som nim aj ja a planujem s ati pokracovat, ale ma pravdu v tom co napisal.Dnes je problem si vybrat dobru kartu.Nvidia s ATI sa medzi sebou pretahuju a vzdy nam ponukaju nieco lepsie raz jeden raz druhy.Aj tak je to vsetko o simpatiach k jednej ci druhej strane.Ja mam tiez jedneho kamarata a ten presdzuje len NVIDIU,ale myslim si ze obidve sreie ­(NV7 a ATI X1...­)su rovnako dobre a maju nam co ponuknut.
Odpovědět0  0
Devil (3) | 30.10.200514:53
Ty jo,sem z toho mešuge.Chci teďkon koupit novou grafiku.Nejdřív sem si myslel,že by to byla GeForce 6800 Ultra 256MB,jenže pak sem se mrknul na ATi,kde sem našel X800XL Ultimate 256 MB za lepší cenu a teď nevim,co si mam pořídit.
Odpovědět0  0
Devil (3) | 30.10.200514:56
Samozřejmě je to obojí PCI­-E.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.10.200517:40
Hlavne si treba vybrat spravneho vyrobcu.U ATI je na slovensku jednoznacne najlepsia SAPHIRA,tak ak od nej zozenies tu kartu za rozumnu cenu urcite neurobis chybu.V cesku sa mi zda celkom dobry vyrobca aj GIGABYTE,tak po pripade mozes zobrat aj od neho.Priznam sa ze GEFORCE celkom dobre nepoznam tak k tej to karte ti celkom dobre neporadim,ale ja by som urcite zobral ATIcku.Je to dobra karta a ak je za dobry peniaz tak neni o com.Nech ti sluzi.Pegy
Odpovědět0  0
Devil (3) | 31.10.200511:01
Ja sem si vzbral od Sapphiru X800XL Ultimate,256 MB.Nejdriv sem chtel 512MB,ale pak sem dosel k nazoru,ze tu pamet nevyuziju.TAky me prisla dobra GeForce 6800 Ultra,256 MB,ale to sou prej pekny topitka.Libi se mi i ta nova X1800XL nebo X850XL.Faktz nevim.Nejpis pockam do ledna,jelikoz dou tedkon ceny docela dolu.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 31.10.200517:40
Ja by som zobral aj tu 512MB, novsie hry potrebuju coraz viac pameti na karte ­(batlefield 2­),takze ta 512 MB nemusi byt az tak na skodu.Ale treba si pozriet ake rychle su pamete.Ak su na 512MB pomale, tak sa ti to noplati,ale ak tam budu takisto rychle,tak to mozes v klidku zobrat.Ak ta to surne nepali, tak pockaj a uvidis.teraz pred vianocami pojdu ceny aj tak o nieco hore.
Odpovědět0  0
Jakub Hegenbart | 15.10.200523:40
To ta karta získala záporný výkon? :­-D
Odpovědět0  0
_DJ_ | 15.10.200515:12
miluji vase recenze s vinikajcima fotkama hw a detailama.Proc Saphire dava na tuto kartu 1.4ns pameti?
Odpovědět0  0
samboush (52) | 15.10.200510:53
Jsem rad , ze to na sbernici v mojem PC nefunguje stejne jako na cesky HW zurnalisticky scene :)
Odpovědět0  0
Hrochy | 15.10.200510:48
zajimalo by mne, jak by se projevily vysledky ve 3D marcich po prejmenovani exe souboru, jak to udelal nekdo na HardOCP, skore nvidie se propadlo z 8500 na 7400
Odpovědět0  0
Lukfi | 15.10.200514:46
To se ale týká pouze SLI kde se pro 3DMark používá jiný než ­"standardní­" SLI mód ­(tuším že AFR­) a proto když se exe soubor přejmenuje tak se použije ten defaultní mód ­(SFR­) a skóre je nižší...
Odpovědět0  0
Tykvík | 14.10.200522:28
Perfektní článek. Díky za objektivitu. Časem dojde k vylepšení Catalystů a výkon X1800 XL půjde nahoru. Stahoval někdo z vás technologická dema ze stránek ati? Píší tam, že jsou v HD 1280x720, což se obávám, že nepřehraju. Může mi někdo říct, jestli to jde přehrávat na 2GHz procesoru a MX440, abych to nestahoval zbytečně?

http:­/­/www.ati.com­/designpartners­/media­/edudemos­/RadeonX1k.html
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 15.10.20051:30
Přehraješ to v pohodě na Radeonu 9600 XT a asi i slabších kartách
Odpovědět0  0
adampavlik@gmail.com | 17.10.200510:44
Stahoval som to a na Athlone XP 2500+ to islo bezproblemovo. Ale rozhodne sa to oplati, hlavne Toy Shop je skvely a kludne sa vyrovna starsim filmom od Pixaru.
Odpovědět0  0
Tykvík | 17.10.200523:48
Díky za info. Zatím jsem si stáhnul ToyShop a jede to naprosto plynule. Efekty jsou parádní, stojí to za to.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200521:02
Dobrá práce Zdeňku....
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 14.10.200518:26
nVidia bude konečně poražena.
Odpovědět0  0
dodo666 (8) | 14.10.200519:59
Nvidia to je istota
Odpovědět0  0
jelenovipivonelej | 14.10.200520:21
hmm a ja myslel ze o 135% tak nic :)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200522:09
Pozor Catalysty 5.11 samozrejme nezvednou vykon o 35 procent ... to se tyka implementace fixu AA Memory mapping switch do techto ovladacu, coz se projevi jen pod OGL ­(doom 3 a Riddick treba­).
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 14.10.200516:42
tato recenzia bola zbuchana za 40hod? tak to je teda fakt obdivuhodne... inak z tych kladoch by som asi vyhodil prijatelnu cenu a tu X850XT PE. to prve neni prijatelne a to druhe povazujem za samozrejmost. ale som rad, ze tie ceny uz proste dalej nestupaju i ked momentalny vrchol ktory predstavuje Asus N7800GTX TOP je stale nad rozumnym limitom
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 14.10.200515:56
na konci clanku je zminka, abychom si udelali obrazek sami, tak jsem si ho udelal. ati dostala zase jednou poradne na frak. myslim, ze r520 slibovala uz vice jak pul roku, rikala, jaka to bude bomba, ze nvidia bude moct zpatky do jeskyne, atp. ale jak tak koukam, vykon je horsi, nez 7800GT, a pak je tu jeste ­"super trida­" 7800GTX. to si zase dali...
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 14.10.200516:45
hned na prvej strane sa pise o tom, ze X1800XL je na urovni GF7800GT a pre GF7800GTX ma byt superom X1800XT. ale za tieto nedorozumenia si mozu aj samotne firmy, kedze vymyslaju desiatky roznych modelov lisiacich sa v nazve castokrat len jednym pismenkom
Odpovědět0  0
PCTpete (2) | 15.10.20052:21
Samozřejmě, zatím to tak vypadá, jednak ale nesmíme zapomenout na ­"super třídu­" v podobě rychlejšího modelu X1800XT a také to, že nvidia je tady s řadou 7800 už nějaký ten pátek a má vychytanější drivery. Ty také mohou vnést do konečného verdiktu ještě nějaké to slůvko. ¨Dalším pro většinu důležitým aspektem je video. A v tom bude zřejmě nový radeon lepší. Nemá cenu se přít, jen bych svou reakci uzavřel, nejsem sice fanATIk, přesto bych ještě R520 neodpisoval jako Vy ;­-­))
Odpovědět0  0
george9 | 15.10.20058:11
Video určitě nebude důležitým aspektem pro ­"většinu­", jak tvrdíš, ale pro VELMI úzkou menšinu.
Odpovědět0  0
adfbabf | 17.10.200513:35
no, tak to jsi mimo,protoze tech 905 lidi co se diva na pc na filmy to roli hraje, ale jeestli je ti 905 malo, tak jsi bud na hlavu, a nebo nvidiak
Odpovědět0  0
adfbabf | 17.10.200513:42
tam mely byt samozrejme procenta, ne 905, ale redakcni system si to asi vysvetlil po svem
Odpovědět0  0
adfbbf | 17.10.200513:41
Zase jednou? jako myslis kdyz porazila GF3 s radeonem 8500? nebo GFFX 9800? nebo GF6 X850? prober se cece :­)­)
No, az ta tvoje supertrida nebude oficialne podvadet s texturama ­(opet­-jak je u nvidie zvykem­) a podavat mizernou kvalitu za kterou clovek vysoli 15000, tak uvidime opacnou situaci, zvlast kdyz uz tady v recenzi je videt ze ma filtrace vetsi dopad na vykon u nvidie nez u ati, takze si odecti 10% vykonu, a pak se bez vybrecet ;)
Odpovědět0  0
Petko | 14.10.200514:26
Adaptive AA sa predsa da zapnut aj na karte s chipom R300 ­(a vsetkymi novsimi, vratane lowendovych chipov RV350 ;­-­) )
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 14.10.200515:01
TO sice jo, ale pro ně je to naprostý performance killer.
Odpovědět0  0
Comby (55) | 14.10.200514:21
Uz ste tu kartu vratili? Ak nie, skuste este urobit test s poslednymi ovladacmi.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.10.200514:30
Budete se divit, ale Catalyst 5.10 ještě Radeon X1800XL nepodporují. Dostal jsem jen chybovou hlášku, že je nelze nainstalovat.
Odpovědět0  0
Comby (55) | 14.10.200514:44
Hm, velmi zaujimave. Asi ATi vyda dalsie ovladace podporujuce tieto nove cipy az o mesiac, ked sa maju dostat tieto karty bezne do predaja.
A vdaka za rezku odpoved.
Odpovědět0  0
oblak | 14.10.200513:45
Pěkná recenze, autor má u mne jako fanouška leteckých simulátorů velké významné + za zařazení testu v Pacific fighters :­)Děkuji za věechny letce:)
Odpovědět0  0
_Teddy_ | 14.10.200516:31
No jo, akurat ze mohol zaradit aj LOMAC, ked teda uz. Ono obecne, letecke simiky zrazia na kolena aj ten najvykonnejsi hardware. A vacsinou je to tak, ze v momente, ked vyjdu na trh, su prakticky nehratelne na akomkolvek dostupnom hardware. Pokial to teda nie je nejaky add­-on alebo expansion­-pack, vyuzivajuci len mierne upraveny starsi engine...
Odpovědět0  0
Lukfi | 14.10.200522:48
to jo, pamatuju si když jsem kdysi na LOMAC čet recenzi a tenkrát ty specifikace byly docela hustý... snad minimum CPU 3GHz, giga ramky a grafárna nevim jaká...
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek. | 14.10.200512:56
"Konektory jsou už pro low­-endovou katru typické ­- dvakrát DVI­-I a jeden HDTV­-Out.­" to mi prijde divne, jsem myslel, ze je low­-end rada X1300..... ;)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.10.200513:02
Ale no jo pořád :­-­) Tímto omlouvám veškeré další podobné překlepy, protože od získání karty do vydání této kompletní recenze uplynulo asi 40 hodin a uprostřed noci člověku místy vynechává mozek.
Odpovědět0  0
Lukas_Zahradnik | 14.10.200513:25
ja myslim ze neni nutne se omlouvat.chtel bych videt ostatni jestli by to zvladli lip.btw recenze je good
Odpovědět0  0
dEJFVIS | 14.10.200512:56
Tak nVIDIA se schopně udržela, a souboj s ATI zvítězila. Ještě jsem zvědav až nVIDIA+ATI vydaj poslední nové ovladače a optimalizujou všechny chyby atd. Pak se ukáže o kolik % bude rozdíl. . . . . Ale zatim to vypadá lepší pro nVIDII.....
Odpovědět0  0
adfarv | 17.10.200513:37
hm, udrzni a zvitezeni je sakra rozdil :­)­))
Odpovědět0  0
anonymous | 14.10.200512:48
pro testování HDR se mohla použít hra Day of Defeat: Source
zarazila mne věta: *Konektory jsou už pro low­-endovou katru typické...* ­- pro někoho je i karta za 12.800,­- low­-end :­)
jinak pěkná recenze a ten nápad s těmi tabulkami s procenty je dobrý...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.10.200512:54
Day of Defeat: Source zatím k testování nemáme, ale také snad brzy bude. A ten překlep jsem opravil :­-)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1066) | 17.10.20051:45
V této diskuzi došlo výjimečně k tomu, že byla rázně promazána ­(což jinak zásadně neděláme­). Namísto diskuze k zajímavému článku, což Radeon X1800 XL bezpochyby je, se zde totiž rozvinula slovní přestřelka mezi členy redakce PCt a námi. Vznikla na základě jistého komentáře namířeného proti nám v úvodu jednoho článku, jenž vyšel před nedávném právě na PCt. Situace se zde však poněkud vymkla kontrole a došlo ke vzájemnému napadání zainteresovaných osob a jelikož takovéto osobní potyčky rozhodně nepatří do veřejné diskuze pod články, rozhodli jsme se k tomuto kroku, přestože představitelé PCt nejeví známky vzájemné dohody. Doufám tedy, že to pochopíte a my se budeme moci opět plně věnovat naší práci ­- tedy přinášet Vám zajímavé články a informace ze ­"světa hardware­".

Karel Polívka
Šéfredaktor Světa hardware
Odpovědět0  0
Mr. Hahn | 14.10.200512:29
hm, moc pekna karta a neni ani tak cenove premrstena, jak high endy vetsinou byvaji... nakonec nvidia stejne dostane na ass..... :)
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 14.10.200512:20
Chybí mi tam test dema F.E.A.R.! Přece jen, hodně očekávaná a při zapnutí soft­-shadows ku*evsky náročná ­(autoři teda ještě slibují optimalizace­) hra. Stálo by za to ji testnout....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.10.200512:29
Kromě toho, že demoverze raději netestuji, protože se mi to zatím neosvědčilo, tak se mi bohužel na testovací sestavě nepodařilo F.E.A.R. bez problémů rozchodit. Nešlo to ani na ATi ani na nVidii, takže problém nebude v ovladačích. Proto jsem se této hře radši vyhnout, ale snad bude brzy plná verze. Budeme testovat i v Call of Duty 2 a Serious Sam 2, jen čekáme.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 14.10.200514:59
Hmm, škoda. No, doufám, že ostrá verze půjde bez problému ­(tušim, že má vyjít 25.10.?­). Já to demo bez problému rozchodil na Catalystech 5.8; tím jsem taky zjistil, že s mym Radeonem 9800 Pro na tuhle hru prostě nemam, proto koukám po něčem novym, byť za cenu výměny desky a CPU.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.