reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sapphire Radeon HD 5450: nejlepší a nejlevnější pro HTPC

19.2.2010, Petr Štefek, recenze
Sapphire Radeon HD 5450: nejlepší a nejlevnější pro HTPC
Nestává se často, aby se v jednom produktu snoubily vlastnosti tak dobře, jako je tomu u Radeonu HD 5450, který v současné době představuje asi nejlepší možnou alternativu pro HTPC do vašeho obýváku. Více najdete v samotné recenzi.
Radeon HD 5450 je nejlevnější a zároveň nejslabší kartou v novém portfoliu DirectX 11 kompatibilních Radeonů HD 5000. Od nového Radeonu HD 5450 nečekejte žádný herní výkon, karta není vyráběna jako herní a s troškou škodolibosti by někteří mohli říci, že jí je DirectX 11 úplně na nic.

Podpora tohoto API je ale v tomto případě spíše marketingovou značkou pro nejnovější čip a moderní výrobní proces na 40nm. Radeon HD 5450 je low-profile grafická karta, která bude směřovat především do levných pracovní stanic a HTPC, takže všude tam, kde se cení jiné vlastnosti než samotný výkon čipu ve 3D.



Radeon HD 5450 využívá nového low-endového grafického jádra Cedar, které integruje 297 mil. tranzistorů, což na dnešní poměry není mnoho. Zde je čip opravdu navržen tak, aby splnil nároky na akceleraci ve 2D a při přehrávání HD videa nebo upscalingu. Máme zde přítomných pouhých 80 stream procesorů (16x5), kterým sekundují pouhé 4 renderovací a 8 texturovacích jednotek.

Šířka sběrnice je zvolena takticky na 64-bit, což dává ve spojení s DDR3 paměťmi poměrně malou propustnost 12 800 MB/s. Samotné jádro ale tiká na slušných 650 MHz a je chlazeno pasivně. Vše je, jak se zdá, plně podřízeno ceně. Rozdíly v papírových parametrech Radeonu HD 5450 a Radeonu HD 5570 jsou propastné a v tomto ohledu lze považovat druhý jmenovaný za herní kartu.

Grafická karta
GeForce GT 220
Radeon HD 5450
Radeon HD 5570
GPU
GT216
Cedar
Redwood
Počet tranzistorů
3xx mil.
297. mil
627 mil.
Výrobní technologie
40 nm
40nm
40nm
Frekvence jádra
625 MHz
650 MHz
650 MHz
Frekvence shaderů
1360 MHz
650 MHz
650 MHz
Počet shaderů
48 (1D)
16 (5D)
80 (5D)
Pixel fillrate
5 000 Mpix/s
2 600 Mpix/s
5 200 Mpix/s
Texel fillrate
10 000 Mtex/s
5 200 Mtex/s
13 000 Mtex/s
Počet RBE
8
4
8
Počet TMU
16
8
20
Velikost paměti
až 1024 MB GDDR3/5
až 1024 MB GDDR3
až 1024 MB GDDR5
Frekvence paměti
1 600 MHz
1 600 MHz
1 800 MHz
Šířka sběrnice
128-bit
128-bit
128-bit
Propustnost sběrnice
25 660 MB/s
12 800 MB/s
28 800 MB/s
Verze DirectX
DirectX 10.1
DirectX 11
DirectX 11
reklama