Sapphire Radeon HD 5570: DirectX 11 low-end pro HTPC

- Sapphire Radeon HD 5570: DirectX 11 low-end pro HTPC
- Sapphire Radeon HD 5570 - bližší pohled
- Testovací sestava a testy
- Battleforge
- Call of Duty: World at War
- Crysis Warhead
- Farcry 2
- F.E.A.R. 2: Project Origin
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Tom Clancy's H.A.W.X.
- World in Conflict: Soviet Assault
- Spotřeba
- Závěr
Kupovat kartu s podporou DirectX 11 slepě jen kvůli podpoře nového API je ovšem poměrně krátkozraké. Dobrým příkladem byl minule testovaný Radeon HD 5670, který sice v některých médiích posbíral zajímavá ocenění, ale pro mne to byl docela propadák. Vždyť se nemohl rovnat ani GeForce 9800GT nebo Radeonu HD 4730, takže k čemu podpora DirectX 11 pro hraní her.
Radeon HD 5570 bych předem málem odsoudil stejně jako předešlý typ, ale po krátkém přemýšlení jsem se na něj začal dívat spíše jako kandidáta do HTPC a primárně nehráčských počítačů. Radeon je osazen opět čipem Redwood, kterým je protkáno kompletní low-endové portfolio karet Radeon HD 5500/5600 s podporou DirectX 11. Jádro je v případě Radeonu HD 5570 v plné polní, což znamená, že aktivní jsou všechny výpočetní jednotky přítomné v jádru. To je skvělá zpráva, protože se zde dá očekávat alespoň základní grafický výkon. Asi nikoho nepřekvapí, že jsou zde přítomny pouze GDDR3 paměti na nižší frekvenci, jež ovšem ve spolupráci se 128bitovou sběrnici dodávají slušnou propustnost. Radeon HD 5570 byl zasazen níže než minule testovaný Radeon HD 5670, takže dostal do vínku i nižší frekvence jádra.
Celkově po hardwarové stránce nemáme důvod očekávat velkou tragédii ve hrách, ale těžko někdo může očekávat, že by se jednalo primárně o hráčskou kartu.
