reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.5.2004, Martin Štěpánek, recenze
Technologický popis této novinky jsme vám přinesli již před dvěmi týdny, ale na kartu samotnou jsme si museli počkat. Nicméně dnes máme příležitost vám jako první na českém internetu představit oficiální výsledky Radeonu X800 Pro. Podíváme se jak si výkonnostně povede proti již ostříleným harcovníkům na poli grafických karet.
1  2  
SataN_XerxeS (54) | 20.10.200419:10
Myslim, ze kdybych to mel rozepisovat vsechno a co jak je, bylo by to tak na stranku...tak to asi nekdy sepisu a hodim to sem....vsiml sis taky toho, ze vnimas 60Hz blikani na velky stejnobarevny ­(nejvic na bily­) plose...a ne na ruznobarevny? A to je jen zacatek....no nekdy v nejblizsi dobe to sem hodim
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 17.10.200419:05
Panove, kteri se tady dohadujete ze 25 fps je humus, uvedomte si jednu vec, lidske oko uz vic nez 25 fps nevidi rozdil...teoreticky je mozne ze 25 a 30 jeste trochu ano, ale vic NE! Prijde vam snad obraz v televizi trhany? me ne, jede v 25 fps. Kdyby byl alespon nekdo z vas technik, tak takovouhle blbost vzivote nenapise. Lidske oko diky sve setrvacnosti neni schopnovnimat vic nez 25 fps. Jen tak pro upresneni, vase debata je tedy VELICE K SMICHU :­-­)
Odpovědět0  0
noone | 19.10.200419:37
1­) Televize má 50 fps!!!!!!!!!! Kdybys byl technik, tak bys takovou krávovinu, že má jen 25 fps v životě nenapsal!!!!! V televizi se navíc projevuje motion blur, takže stačí míň fps, protože mozek z rozmazaného obrázku vytvoří plynulý pohyb. U filmu ­(24fps­) ale ani to nestačí ke 100% plynulému pohybu. hraj aspoň půl hodiny hru se 100fps a hned potom si pust film a uvidíš.
2­)Oko dokáže zaznamenat víc než 100fps, pro mě je teda i 70Hz monitor málo ­(=140fps!!!­)
3­)Kdybys byl míň teoretik a víc praktik, tak bys nepsal takovýhle přízpěvky, který jsou opravdu, ale opravdu velice k smíchu! :­-D
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 20.10.20040:36
nenene, televize ma 25 fps...jestli chces tak se hadej, jen padesatkrat za sekundu blikne, obraz je synchronizovan mezi sude a liche radky ­(pulsnimky­), takze vysledne se to jevi jako 50, coz je odvozeno prave od toho, ze lidske oko teprve 50blik­/sec prakticky nezaznamena. Ano, podivam li se vedle monitoru s 85Hz, perifernim videnim vnimam normalni blikani, ovsem koukam­-li primo do nej, uz to oko nezaznamenava. Televize zadny motion­-blur NEMA, ten jev zpusobuje rychly sled lichych a sudych pulsnimku, ktere jsou jiz posunuty ­(patri do dalsiho snimku­)....ale to je celkem fuk. mimochodem, vis proc se dela vic Hz? podivej se na lidi, kteri cumeli buh vi jak dlouho do 60Hz monitoru, pokud si nevsimnes bryli, sam je pravdepodobne potrebujes.....proc myslis ze se delaj LCD a podobne???? :­-­) K smichu jsi jedine ty, pokud o tom vis hovno, a vubec nevis s kym se bavic, radsi mlc. Pokud by oko vnimalo vyrazne vic nez 25 fps, proc myslis, ze v dobe dnesni techniky by se porad tocilo v 25 ­(nebo 24­), nebo NTFS 30 fps?????...kazdopadne nechapu, proc ti tu tvou blbost vyvracim, jen si nicim nervy a stejne to nezmenim....
Odpovědět0  0
noone | 20.10.200418:38
Půlsnímky jsou každý posunutý právě o 1­/50s oproti předchozímu, takže pro oko se skutečně jeví jako 50 fps. A proč by se nedělalo víc? A slovo standard ti nic neříká? A proč myslíš, že se v HDTV uvažovalo ­(nebo ještě uvažuje­) o zavedení 60fps? A proč myslíš, že lepší 100Hz televize dopočítávají obraz na 100fps? A obnovovací frekvenci monitoru sem nepleť v tomhle smyslu, o tom že se nízkou frekvencí ničí oči se nepřu. Ale netvrď mi, že nevidíš na 60Hz monitoru blikání, neznam nikoho, kdo by to neviděl. Pokud by opravdu oko nerozeznalo víc než 30 fps, tak proč není monitor 30 Hz naprosto ideální ty chytrej? A opravdu nevim s kym se bavim a vážně by mě zajímalo kdo jsi, že si o sobě tolik myslíš. A nedělej ze mě debila, i kdybych o obrazovkách věděl hovno, tak stejně mam svoje oči a rozdíl mezi 30 a 85 fps vidim naprosto zřetelně!

Obyčejný student SPŠE.
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 20.10.200419:07
Ja jsem taky obycejny....nastesti uz absolvent SPSE, a hadat se uz s tebou nebudu, nema to cenu. Reknu ti jen to, ze o necem vyvracenem praxi mi muzes rikat leda hovno, uz jenom proto, ze v tomhle vyrustam od malicka...fotrik delal 40 let presne v tomhle oboru...televize a podobne...jeste ve stary Tesle...ale to sem nepatri. Jestli te tohle ucili ve skole tak te docela lituju
Odpovědět0  0
noone | 21.10.200419:42
Ne, tohle nás neučí, já prostě ten rozdíl vidim, tak mi netvrď že nevidim, proboha co to má společnýho s tim, že tvuj tatík dělal v Tesle, to opravdu nechápu. To je stejná kravina, jako kdybych já tobě teď začal tvrdit, že tvuj tatík byl instalatér. Prostě ten rozdíl je naprosto zřetelnej, tak mi tu netvrď, že nevidim, co vidim! Klidně když mi pustíš neco s 30 fps a něco třeba s 60 fps, tak ti řeknu co je co.
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 21.10.200423:38
Ja jsem se zminoval o fotrikovi jen proto, ze co se tyce technologie TV do toho docela vidim, nemotal jsem to do toho, co vidis nebo ne. A co se tyce toho, jestli poznas fps 30 od 60ti....chces moji adresu? Ze bychom to zkusili??? Timto bych nasi debatu ukoncil, k nicemu nevede....ostatne nejhorsi jsou lidi, co si mysli ze vedi a vedi kulovy....az udelaj nejaky sdruzeni, doporucim te na prezidenta..... Mej se fajn a pilne se uc :­-­)­))
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 20.10.20040:43
Jen si trochu pletes fps s refresh rate...ale to je fuk...a synchronizace obrazu ti asi taky moc nerika....tak se chvilku uc a pak si muzem promluvit....a promin, podivam ­-li se na jakykoliv tvuj prispevek v teto diskusi, placas hovadiny....trochu se nad tim zamysli...a neprud
Odpovědět0  0
noone | 20.10.200418:43
Ne, fps a refresh si rozhodně nepletu. A nechápu co s tímhle má společnýho synchronizace, ať už máš na mysli vertikální synchronizaci v grafický kartě nebo synchronizaci řádkování u obrazovky. A já nejsem ten kdo najednou začne prudit do měsíce starý diskuze a navíc neplácam nesmysly 1000x vyvrácené praxí, jako ty.
Odpovědět0  0
Ok | 14.3.200515:56
Mam videokameru a jako vsechny delaji 25 snimku­/s, proc to vidím bez cukání, jednoduche jednotlivé snímky jsou rozmazané­(říka se tomu ­/blůr­-nevím jak se to píse­/, ale v PC jsou zaostrene proto je potreba frkvence alepon 50­-60 fps. Je to jako kdyby si se 1­/100 nafotil sniky ostré a poskladal je tak 25 za sekundu taky se to bude sekat, alespon myslim.
Odpovědět0  0
noone | 14.3.200520:27
Není to úplně pravda, WinDVD6 umí přepočítávat ­(v některých případech­) video na 50 FPS a opravdu to je plynulejší. a přirozenější
Odpovědět0  0
abannon | 23.7.200414:35
neviem, mozno to tu fakt bolo, tak sa ospravedlnujem, ale osobne som nenasiel zhrnutu tu cast, kde by sa porovnavala SAPPHIRE? ATI RADEON 9600PRO 128MB DDRAM AGP s SAPPHIRE? ATI RADEON 9600XT 128MB DDRAM AGP
trochu ma tlacia financie ale i tak sa chcem opytat, ci ­(v terajsej dobe­) mi za cca 400­-500Sk stoji za to mat PRO
Diky za rychlu odpoved
Odpovědět0  0
PabloAlto | 24.5.200421:31
Osobne mam GF FX5900SP, co je mierne podtaktovana FX5900 ­(nie 5900XT­). Hraval som Far Cry na Athlone 2500+ a grafike bez pretaktovania islo to v uplne pohode pri najvyssich detailoch a bez AA ­(1024x768­), potom som to taktol na 3200+ a grafiku som iba mierne pumpol, skoro vobec, zapol AA na high, vlastne vsetky nastavenia boli na maxime a islo to V POHODE, dobre hratelne, bez cukania a paradny obraz. Ta hra je fakt bozska, hlavne pri maximalnych detailoch je to orgia pre oci. Nechcem moju zostavu prechvalovat, su aj vykonnejsie vecicky a tento Radeon je iste pekne delo, ale naco ? Za 16000 ? Moja karta stala 5000 a poskytuje dostojny zazitok. Procak stal 2000 a taktnuty na 3200+ hreje ROVNAKO ako orig. 3200+, co som usetril na blbostiach, strelil som do dobrej skrine, paradneho bezdrotoveho setu Logitech MX a slusnych reprakov. Toto, co robi ATi a nVidia je cisty marketing, hnusnost ktora len ludom taha prachy z vrecak tym ze stale ukazaju ktora karta o par frejmov predbehne inu. O rok tu bude co ? Karta s 32mi pipelinami, 512MB DDR3, najskor s takymi 250milionmi tranzistorov a bude potrebovat minimalne 480W zdroj, vodne chladenie, kvoli nej bude treba rovno poskladat novy pocitac a to len za to aby to vytiahlo z Far Cry 150fps. Marketing, nic viac. Moj nazor : Kto si dnes kupi GeForceFX 5900XT, urobi dobru investiciu. Pretoze pri Radeonoch 9800SE treba mat sakramentske stastie aby tie zamknute 4 pajplajny neboli vadne ­(casty jav­) a GF sa da pretaktovat jak nic, jadro na Ultra, pamate minimalne na non­-Ultra. A zostane vam dost bubakov na to, aby ste si o rok kupili GeForceFX 6800XT :­-­) pripadne nejaky ten Radeon X800 SE ­(ak to zase nedoseru s tymi pajplajnami­).
Odpovědět0  0
1HAMMER | 25.5.20043:54
Chlape TY nevis co pises ! JA SOM MAL 5900SP a JE to shit. Far Cry sa na tom NEDA hrat na HIGH.
Odpovědět0  0
kruty | 1.6.200416:05
pak je tu otazka pri jakem rozliseni a jake jsi mel dalsi streva, je fakt ze 5900 sp neni spatna karta a teoreticky je v poho s ni jet Far Cry na plne detaily. Mozna mas nejaky jiny problem uvnitr stroje.
Odpovědět0  0
siro | 25.5.200421:10
plne s tebou súhlasím.Mam taktiež Geforce 5900sp od gainwardu a p4 2.8e pretaktovany na 3.3 a ta hra ide na higt detailoch plus vyhladzovanie 4x. a vobec ju netrha.­(1024x768)
Odpovědět0  0
siro | 25.5.200421:12
reagoval som na pabloalta nie na 1hamera čo nevie čo hovorí.
Odpovědět0  0
beargrey (12) | 26.5.200411:01
Podobna zostava, podobne skusenosti, Far Cry bez problemov na 1024x768 high detaily, nieco dokonca very high. co sa tyka pomeru cena vykon jednoznacne 5900SP­/XT nema konkurenciu.
Nad ATI som uz parkrat rozmyslal, ale co som mal doma pozicane, tak na cca 30 percentach hier to ma problemy so zobrazovnanim ­- vypadnute textury alebo to proste padalo. Ale to maju skor na svedomi
permanentne zabugovane Catalysty. Stane sa to aj u Nvidie, ale v podstatne menej pripadoch.
Odpovědět0  0
kruty | 1.6.200416:08
u ATI jsem si vsiml, ze obcas stahnes velmi kvalitni Catalysty a pak znicehonic uplne o nicem novejsi varianta a ta dalsi zase v poho. Ale to taky muze byt necim jinym. Dost u ATI zalezi jak dobre ji krmis, ona si celkem bere. Ja mam ATI a zatim nemam potize s nicim.
Odpovědět0  0
znechuceny chlapek | 23.5.200422:13
Kdo by to byl rekl, ze je tu v tehle male republicce tolik profiku a znalcu ? Je to sice zabavne, cist, jak si tu vsichni mlatite tistakama po hlavach, a chrlite a komolite desitky pojmu, ale jak ten server pro boha vypada ? Jako smetiste zhrzenych bojovniku za grafickou pravdu ve jmenu lepsich zitrku. O co vam vsem jde ?
Btw. myslim, ze co se tyce HDRI ve hrach, nejde tak ani o rendering ­(na co probuh z hry vystup 48bit?, nebudu svoje 3decko svitit picturama z gamesy ne ? a navic, a zatim uz si tak nestojim, ale domnivam se, ze monitory ani fyzicky 48bit hloubku nezobrazi­), ale prave vyhody onoho dynamic range, teda informaci o expozici, ktere jsou v sviceni obrazem zasadni vyhodou oproti LDR, z cehoz vyplyva, ze pro gamesovy segment jde predevsim ciste o pouziti a dosahovani realistickeho sviceni sceny. Takze bych to povazoval za pozitivni, ze ho hardware bude moc pouzivat primo ­(teda respektive ze ho pouziva uz primo­). Nicmene vyhoda by byla pro 3deckare pri pouziti opengl accelerace v renderingu, to je zas nutno rict. ­-­- k recenzentum : pjekne by bylo, kdyby se vam podarilo obcas zabrousit i do profi segmentu ­(asi zalezi, jestli se k takovemu hardware dostanete, ze ?­) a treba srovnat taky vykon vs. stabilita.
Odpovědět0  0
kruty | 26.5.200414:38
Copak to nevis, pokud existuji dve firmy co delaji GPU na prvotridni urovni co se tyce vykonu a novinek jakoz je tomu i v tomto pripade ATI a nVidia tak se nemuzes divit ze tabor je rozdelen na tri strany, jednak zaprisahly ­"Atinac­" , zaprisahly ­"nVidiac­" a pak ale tech je podstatne min co nepreferuji ani jednu ani druhou jen obcas inklinuji k jedne ci druhe strane bud dle ceny­/vykon apod. To same plati i u vyrobcu CPU, tam deFacto existuji ve svete stolnich PC pouze dva vyrobci kteri se pretahuji o prvenstvi, ostatni hraji az nekde vzadu krovi. :­)­))
Odpovědět0  0
pako2 | 20.5.200422:41
myslils pro na XT... :­))
Odpovědět0  0
repa | 20.5.200422:39
Oprava teda X800XT na X800Pro....
Odpovědět0  0
repa | 20.5.200422:37
Nevie niekdo kde na nete sa nachaza clanok o tom prerobeni X800pro na X800XT?Moc rad by som sa o tom viac dozvedel...Dakujem
Odpovědět0  0
D.M. | 19.5.200421:00
Autor pise na zaver:
"...pokud to bude ATi zvládat i pouze s částečnou podporou PS 3.0...­"
To se mi nejak nezda. Pokud vim, tak X800 umi jen PS 2.0. Tak jaka pak castecna podpora 3.0???
Mozna to je jen fakticka chyba, ale mirne nabyvam dojmu, ze autor je sympatizant ATI a nemuze ­"prekousnout­" technologicko­/funkcni ­(proste PS a dalsi veci­) opozdeni za nVidii. ­(u PS je to fakt ­- nemluvim o rychlosti­)
Nechni zhazovat ATI nebo chvalit nVidi ci obracene, jen bych rad pravdive udaje a objektivni hodnoceni.
Pokud to tak neni, omlouvam se.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 19.5.200421:18
Pisu ­"castecna­" protoze podle dostupnych informaci je castecna podpora pro PS 3.0 v R420 jiz implementovana. To se take pise v technologickem popisu od Zdenka Kabata. Bohuzel ale nevim do jake miry jsou jednotlive instrukce podporovane.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.5.200423:24
Tak součástí Radeonu X800 jsou např. facing registry, které jsou až vespecifikaci PS 3.0, navíc Pixel Shader podporuje až 1536 instrukcí dlouhý kód apod. Jedná se o vylepšený profil PS 2_b.
Odpovědět0  0
Tykvík | 19.5.200421:24
To že má nVidia implementované PS 3.0 není žádný technologický skok. ATi na to šla rozumně ­- proč přicházet s podporou PS 3.0, když:
a­) hry na to nejsou a minimálně rok a půl nebudou
b­) výkon současných hi­-end VPU v PS 2.0 není oslnivý natož v PS 3.0

PS 2.0 je součástí PS 3.0, ne?
Odpovědět0  0
Vector | 19.5.200423:25
To mi tak trochu připomíná závěry ze serverů Tom­'s Hardware a Anandtech. Ano, souhlasím, že hry, které by využily Pixel­/Vertex Shadery 3.0 zatím nejsou a ještě nebudou,ale pak se podíváte na prezentaci Unreal enginu 3 a spadne vám čelist. Ono vůbec celé to velkohubé prohlašování o tom, jak PVS 3.0 nejsou potřeba, jenom zastírá fakt, že Ati nečekala takovýto technologický skok od nVidie. Tajná dohoda s Microsoftem zcela jistě Ati nepotěšila, proto se teď snaží dělat vše možné proto, aby propagovala svojí výkonnostně vylepšenou verzi Radeonu 9700, což v podstatě tato grafická karta je. Reklamní masáž přímo na hlavních stránkách je toho jasným důkazem, Ati už má navíc tak nahnáno, že ředitel prohlašuje po serverech v interview, že firmu překvapilo, jaké má nVidia problémy se zvyšováním frekvencí, ale jen se snaží odpoutat pozornost od faktu, že GeForce 6800 je MNOHEM vyspělejší a revolučnější grafickou kartou než Radeon X800. A když už můžete mít za stejný peníz pár věcí navíc, proč do toho nejít, že?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 19.5.200423:45
To je sice pekne co zde pisete, bohuzel nemate nahled na druhou stranu veci. Kdyby jste videl emaily, ktere mi chodi od firmy Gainward ­- jako hlavniho zastupce nVidie ­- tak takto nemluvite. Z meho pohledu si nema zadna strana co vytykat.

PS: emaily jsou fakt hnus, typu podivejte se jak vam ATi lze do oci a tak.......proste by se meli obe strany stydet.
Odpovědět0  0
GLOWi | 21.5.20049:32
Tak zrovna Unreal engine 3 je postaveny na shaderech 2.0, byl prezentovan na GDC i na ATI a na RX800 i GF 6800 si hry na nem postavene zahrajes max. na low detaily ­( nebudou stacit ani vykonem ani VRAM ­- doporucena 1GB­). Shader model 3.0 v nem bude pravdepodobne implementovan, uz jen vzhledem k tomu, ze v te dobe ho budou podporovat vsechny karty od jakehokoli vyrobce, ale nebude asi na nem postaveny. Je to jenom reklamni masaz, proste s zadnou soucasnou top kartou si v nem moc neskrtnes.
Odpovědět0  0
Elefant | 21.5.200413:41
Milý ­"Vectore­", Ty jsi asi hodně veký fanda nVidie a je vidět, že tě to hodně žere, že nVidia zase hraje druhé housle. Pravdou je ­(už ji zde uváděl GLOWi­), že prezentovaný build UE3 neumí nic, co by ATI karty nezvládyi, protože jede v PS2.0, tzn. že to zadím ani neumí tolik, kolik nabízí vylepšené PS.2.0 od ATI, které již opravdu mají částečnou podporu PS3.0 a hlavně běží mnohem rychleji než na tvé milované nVidiii. A jestli si myslíš, že se to zlepší, tak jsi ještě na větším omylu než si jenom dokážeš připustit, protože nVidie už nyní ždíme maximum ze svých nových CPU ­(viz. dnešní novinka o problémech Ultra verzí na přetaktovaných 450MHz, kdy je nutné použít vodní chlezení, protože běžné aktivní již nestačí­).
A jak zde již někdo zmínil, že důležité budou výkony a kvalita obrazu v enginech DOOM 3 a Half Life 2, protože ty budou zdrojem technologií pro ostatní výrobce her. A právě tyto hry pojednou na PS2.0 a maximálně občas využijící nějakou novou vychytávku ­(např. u DOOMa by se mohlo stát, že možná využije částečně PS3.0, ale ne pro lepší obraz, ale jak každý ví, tak pro zvýšení rychlosti, kterou tolik nVidiia stále potřebuje, a také je velice pravděpodobné, že v Half Life se objeví nová technologie 3Dc od ATI, která výrazně zvýší rozdíl v kvalitě obrazu vůči nVidii, jelikož její ztrátová komprese je fakt více ne bídná.
Závěr je prostý a je podpořen nejen kupujícími, ale i výrobcí ­(migrace firem vyrábějících grafické karty k ATI je za poslední rok velmi častým jevem ... a proč asi?! No protože, je o ně větší zájem­) a důvody jsou naprosto jasné:
1. menší rozměry
2. menší spotřeba a následně menší produkce tepla
3. vyšší výkon v DX9.0 a tudíž ve hrách, které se začínají objevovat a budou trhu kralovat minimálně ještě 1 a půl roku, než přijde něco nového
4. menší náklady na PC ­(máte­-li 350 nebo 360W zdroj, tak nebudue muset kupovat 400W narozdíl od nVidie­)
5. ušetříte jeden PCI slot
6. Lepší obraz díky špičkovému ztrovému kompresnímu algoritmu 3Dc ­(mimochodem, tato inovace bude pro hráče mnohem větším visuálním přínosem nežli PS3.0­)
Na konec bych již akorát uvedl, že technologicky a výkonnostně naní nVidie špatná a je hned krůček za Radeonem, ale tohoto pro ní velice dobrého výsledku docílila na úkor mnoho neduhů ­(teplo, spotřeba, rozměry, nemožnost dalšího zvyšování výkonu, neustále nekvalitní komprese Intellisample, atd.)
Odpovědět0  0
Spete (17) | 21.5.200415:40
Jen tak mimochodem o tom zdimani Ultra verze..., jeste je verze Ultra Extreme, ktera porazi v testech X800 XT, viz Computerworld c. 20
Odpovědět0  0
Elefant | 21.5.200416:29
:­-­) :­-­) :­-­) No a o čem jsem asi psal?! Právě ta slavná ULTRA Extreme má běžet na oněch 450MHz a má s tím obrovské problémy, takže jste mylně informován: https:­/­/www.svethardware.cz­/geforce­-ultra­-extreme­-z­-450mhz­-nebude­-chlazena­-vzduchem­/9933

A nevím co válcuje kremě sebe sama a napájecího zdroje, protože nVidie se teď může přetrhnout jen aby stihla tuto kartu vydat na trh dříve nežli ATI vypustí svou nejsilnější verzi XT Platinum, která je zase rychlejší než ta již nyní problematická ULTRA EXTREME :­-­)­). X800XT Platinum svůj primát dokázala novým rekordem v benchmarku 3DMark2003 ­(http:­/­/www.ati.com­/companyinfo­/press­/2004­/4752.html­) a proto teď nVidia maká, aby tu svoji ULTRA EXTREME dodala na trh dříve, aby získala aspoň pár fanatických kupců, kteří by ji jinak už nakonec přeci jenom utekli ke konkurenci a to by pro nVidii nebylo dobré, protože za poslední 2 roky má neustálý odliv klientů k ATI, takže není o čem diskutovat. Rozumní lidé si to umí spočítat a pochopí kdo je lepší a kdo jenom lže a slibuje :­-­).

Jenom pro info: mrkněte se na Hall of Fame v 3Dmarku2003 a zjistíte, že všechny přední místa bez vyjímky okupují úplně normální ­(již dosupné v prodejnách v US a Kanadě­) Radeoni X800 Pro, což je o hodně pomalejší verze nežli X800XT Platinum.
Odpovědět0  0
Siro | 21.5.200422:10
snad sa cheš odvolavat na clanok ktory je v aktualitach. nechci aby som ta vysmial. V tom clanku su len domnele myslienky autora ktory fandi ati. V clanku nieje any jeden spomenuty zahranicny server z ktoreho to ma.Takze to je nevierohodna informacia a preto to citaj z obrovskou rezervou. a ktomu co pises ze viac a viac firiem predava produkt od ati. Tak si pozri ake ma zisky nvidia ake ma ati.A potom tu nieco pis a tom kto viac predava.
Odpovědět0  0
Elefant | 21.5.200423:13
:­-­)­), no to jsi opravdu nemohl myslet vážně člověče! nVidia a její zisky ... to se Ti povedl dobrej fór. Přečti si všechny zprávy o prodejnosti GPU a zjištíš, že nVidie se neustále propadá a nyní je až na 3. místě za ATI a Intelem ­(přesné pořádí je: 1. Intel ­(především díky integrovaným grafikám­), 2. ATI, 3. nVidie a pak Ti ostatní­).
Když tomu nerozumíš a jsi informován pouze povrchně, tak nemachruj a zační logicky myslet. Zřejmě sis četl zprávu o prodejnosti chipsetů, kde nVidia díky AMD procesorům a stále se zvyšujícím zájmu po nich vydělává skvěle na chipsetech a stala se tak největším dodavatelem chipsetů pro AMD procesory. Tak příště si nepleť jabkla s hruškami :­-­)­).
A s problémama nVidie 6800ULTRA EXTREME je to pravda a ten link jsem na aktualitu jsem dal schválně, protože tam to je v češtině. Jinak se to můžeš dočíst prakticky kdekoliv, kde nejsou zaujatí vůči ATI jako ty :­-­). Ono na tom není nic divného, že s tím mají problémy, protože již 400MHz verze topí jako kamna a navýšení o dalších 50MHz opravdu není žádná sranda. Myslím si, že z počátku bude jediný Gainward, který bude EXTREME prodávat, protože jako jediný nabízí řešení s vodním chlazením u kterého je jasné, že má vyšší tepelnou odvodovost nežli vzduch a tak i těch 450MHz v pohodě uchladí.
Odpovědět0  0
xR-> | 22.5.200416:46
DOOM3 ze pouziva PS2.0 a castecne PS3.0 ?!?!? Lol, DOOM3 jaxi puziva OpenGL... A z vizualniho hlediska je nejvetsi prinos HDR rendering a displacement­-mapping u NV40.
Odpovědět0  0
GLOWi | 23.5.200410:32
HDR rendering demonstrovalo Valve uz loni v lete na R3x0.
Odpovědět0  0
Elefant | 23.5.200417:29
To jsi nemohl myslet vážně s tím Doomem! Od okdy nejsou PixelShadery součástí i OpenGL?!! Celý doom engine je napsaný tak, aby maximálně využíval PS2.0 a je vzhledem k tomu, že ho nVidia sponzoruje se dá očekávat, že se do enginu hry přidá i nějaká ta vlastnost z PS3.0, aby tak nVidia nebyla o tolik pomalejší nežli ATI ­(jak jistě asi víš, tak PS3.0 obsahují především vlastnosti týkající se optimalizace výkonu v PS­).
Jinak s HDR i s Displacement Mappingem jaksi nVidia zaspala celé 2 roky a pouze po tak dlouhé době dohnala již dva roky staré karty od ATI, protože již R300 měla tyto vlastnosti integrované a především od nVidie nejenom integrovanou, ale i plně funkční a výkonné, takže vůbec nevíš co říkáš! Je až směšné, jak příznivci nVidie jásají a vynášejí do nebes technologie, které konkurence již měla před 2 roky ­(R300 ATI uvedla na trh v červeneci 2002 a hlavním protagonistou byl ATi Radeon 9700 Pro­).
:­-­)­)­) Jinak ATI ještě má takzvaný Virtual Displacement Mapping podpořený technologií 3Dc, který ve výsledku je stejný jako plně integrovaný Displacement Mapping u nVidie 6800 ­(R300 nepodporuje tuto technologii v programovatelných PS­).
A ještě jen tak na okraj pro správnou informaci: Displacement Mapping je už v prvotní specifikaci DX9 vydanou před 2 roky a jako podnět k této specifikace byla firma Matrox, který ji jako první vyvinula a aplikovala ve své kartě Matrox Parhelia, takže fandové křičící do nebes s úžasném Displacement Mappingu jsou hodně moc zaostalý a vůbec nesledují vývoj grafických karet, protože by jinak neměli radost z něčeho, co již všichni ostatní mají 2 roky :­-­)­)­).
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 23.5.200419:05
Elefante, to vypada, ze tu chrlis pojem za pojmem a moc jim nerozumis :­-­)

Pixel shader a OpenGL: zjednodusene receno, nevim v cem je problem, k praci s pixel ­(chces­-li fragment­) shaderem jsou tam extenze a OpenGL 2.0 uz ma od ARB pridany 4 extenze pro high­-level shader language

Dale Ti unika hlavni vyhody shader modelu 3.0 ­- totiz vertex texturing. Toto bylo zbozne prani vyvojaru uz dlouhou dobu ­(doporucuju treba rozhovory s vyvojari her na beyond3d.com, hodne po tom touzil napriklad Tim Sweeney z Epicu, tvurce Unreal enginu­), aby to cipy umely. Da se toho vyuzit pri strasne moc vecech.

S tim se vaze dlasi vec, ze ATI ma prave jen ten Virtual Displacement Mapping, protoze skutecny hardwarovy displacement mapping prave potrebuje vertex texturing ­(schopnost texturovani uz pomoci vs procesoru­). Vertex shader procesor cipu Matrox Parhelia sice jinak odpovida verzi 2.0, ale vertex texturing umi.

A HDR? No ono ani HPDR u nynejsi NV40 nesplnuje podminky ­(je to spis Medium Range Dynamic Rendering­), natoz ATI se svou FP24 pro pixelovou cast pipeline. To ze jsi videl nejake demo ­(nejspis ty baňky od Paula Debeveca­) neznamena, ze je vsechno tak, jak tvrdi marketingove papiry.
Odpovědět0  0
Elefant | 24.5.20049:22
Jojo, máš pravdu, ale zřejmě si nepochopil můj příspěvek, na který jsi reagoval ­(jde o ty PS na Open GL .... někdo tu psal, že v DOOM 3 nejsou, protože používá OpenGL a já mu na to reagoval, že to není pravda, protože PS je technologie, která již byla v OpenGL 1.4 dostupná ­(myslím, že to byla verze PS1.1, pak OpenGL 1,6 mělo mít PS2.0 a OpenGL 2.0 už má mít vše co má DX9­).
Akorát bych ještě upřesnil to HDR na grafických kartách: Na hraní her je zbytečných i těch 32bitů, tam bohatě stačí 24bitů, protože pokud je to v pohybu a to dnes už skoro všechny hry jsou, tak nemáš šanci lidským okem poznat rozdíl! A pokud ji měl na mysli profesionální využití GPU pro renderování objektu, či dokonce celé scény v nějakém softu jako je např. Maya nebo SoftImage, tak máš zcela pravdu, že tam ani oněch 32bitů není dostačujících, ale pokud se nemýlím, tak GPU Maya využívá stejně jenom pro náhledy a nikoliv pro finální render ­(např. přes Mental Ray­), protože ten je již vždy počítán přes CPU a dlouhou dobu ještě bude.
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 24.5.200419:28
No xR­-> asi myslel to, ze v OpenGL je fragment shader, ale to uz je jedno ...

OpenGL 1.6 neni, viz www.opengl.org. OpenGL shad. language extenze byly soucasti verze 1.5, ale samozrejme ATI i nVIDIA maji i vlastni extenze ­(GL_ATI_, GL_NV_ ...­) pro praci s shadery.

24 vs 32­-bit ­- ta ctvrta osmibitova slozka neni barva, ale hodnota alfa ­(alpha blending­)

K tomu pochopeni HDR na NV40 doporucuju precist toto:
http:­/­/www.beyond3d.com­/previews­/nvidia­/nv40­/index.php?p=12

A dalsi informace o FP formatech najdes na 3Dcenter v clancich Inside NV40 a jednom specializovanem primo o tech formatech.
Odpovědět0  0
Elefant | 24.5.200422:05
Díky za opravu s tím OpenGL 1.5 ­(nevěděl jsem to úplně přesně a už se mi to nechtělo dohledávat :­-­)­).
Jinak díky za info a přidané linky ... rád si to přečtu ­(jakmilu budu mít volnou chvilku­).
Odpovědět0  0
xR-> | 28.5.200420:07
Diky Mirku za podporu. Jinak k tomu co jsem psal:

1. Neni shader jako shader. Shadery v OpenGL ­(nazyvane fragment shadery, ale to neni podstatne­) jsou co se tyce vykonnostnich charakteristik, instrukcnich sad, presnosti apod. odlisne od svych kolegu v DX9. Proto by bylo lepsi je nezamenovat. Chtel jsem ale spis upozornit na to, ze Doom3 neni psany v DX a proto na nej nelze aplikovat znalosti o DX a vykonech v nem.

2. Displacement mapping je v praxi pouzitelny v podstate jen v podobe shaderu s podporou vertex texturingu. Virtual displacement­-mapping je termin spolecnosti Epic pro efekt znamy pod nazvem Offset­-mapping, coz je vylepseny bump­-mapping. Je to ale jen dalsi trik se svetlem realizovany pomoci standardnich shaderu. Geometrie zustava nezmenena. Realizace mozna na vsech kartach s FP pixel shadery.

3. Prinos HDR ­(nebo take MDR ­- nazory se ruzni­) je u NV40 v tom, ze je nyni mozna i filtrace HDR textur a blending HDR obrazu. Na ATi to podporovano neni a proto je HDR rendering omezeny pouze na nekolik specialnich pripadu, kde to nevadi. Mozna je emulace techto vlastnosti pomoci pixel shaderu, ale to prinasi znacne zpomaleni a komplikaci prace programatoru.
Odpovědět0  0
noone | 4.9.200417:48
ATI nemá s filtrováním textur nejmenší problémy. Podporuje filtrování 10 i 16 bitových textur, tak jak to předepisují specifikace DX. A filtrace 24 a 32 bitových textur je jen marketingový tah. I při enormním přesvětlení jsou 16 bitové textury naprosto dostatečné, 16 bitové bumpmapy taky stačí. A pro texturu, která se používá jako buffer pro zpracování postprocesingem filtrování není zapotřebí, ale i tam 16bitů většinou stačí. Pokrok je oproti řadě GF 5xxx, která hdr textury nepodporuje VŮBEC! Tedy, měly by, ale nahlásí jedině error.
Odpovědět0  0
noone | 4.9.200418:23
Proč dáváš ten odkaz? Tohle Radeony umí taky, to jen nvidie trochu zaspala, tak teď uvádí HDR jako bůhvíjakou novinku!
Odpovědět0  0
kruty | 26.5.200414:22
Souhlas, jednak nema cenu ted hned jit po PS 3 kdyz ani PS 2 nejsou zcela vycerpane, nerikam ze to je spatne kdyz ma karta spostu technologickych novinek, jen predpokladam ze zatimco nVidia tuto kartu bude tlacit na trh vice jak rok tak u ATI tomu tak nebude. I z oznaceni a vseho kolem karty mam spis pocit, ze ATI chysta neco opravdu noveho. Oznaceni me k tomu vede velmi jednoduse, co prijde po X, ja sice chapu ze to je ve skutecnosti 10 ale napsat treba na kartu Radeon XI800 se mi moc nelibi, jednak se to blbe cte a jednak muj predpoklad je ten ze prijdou s uplne novym nazvem, ale je to jen muj nazor a nikomu ho nenutim.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 19.5.200412:18
Evidentně ten test byl celkově uspěchaný, málo testů, měli jste to nechat ty testy na někom více kompetentním.
Odpovědět0  0
Milhouse666 (41) | 19.5.200413:49
Možná by se dalo vzít v úvahu, že vzorků je málo a času na otestování taky. A pokud testy mají jet ­"10 hodin a je na to 9 hodin času­", tak si nemyslím, že to má něco společného s kvalitou recenzenta. A pár chyb v textu není žádná tragédie. raději bych viděl diskuzi na téma X800 Pro a ne na téma korekce chyb ve Wordu.
PS: Proč v té redakci nepožádáte o práci ?
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 19.5.200413:53
Protože už práci mám a testování karet beru jako koníček, né práci, za dva týdny udělám vlastní test, s více testama. Já sice chápu že měl málo času, ale když už něco nového otestovat tak pořádně ne? Nejde o kvalitu recenzenta, ale o to, že bych těch testů chtěl více. A už jsme se s panem autorem o tom bavili, malinko jsem byl naštvaný při psaní, jak jsem viděl tu cenu, tak mě to pěkně ... :­-)
Odpovědět0  0
P.CE | 19.5.200415:42
Měli by systém pozměnit tak, aby se prostě NEMOHLO stát, že je na testování málo času. Prostě ten test vyjde až další den, ale se vším všudy. Jsou sice první na českém netu s recenzi na X800, ale co z toho, když je to neúplné? Někdo v redakci, kdo tomu velí, by se měl zamyslet. Jinak bych neútočil na recenzenta, nemůže za to. Nazdar.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 19.5.200416:15
Dobrý den,

Tu větu ­"Někdo v redakci, kdo tomu velí­" vztahuji na sebe. Ovšem bohužel v tomto konkrétním případě prostě nešlo zařídit zařídit více času na testy. Podmínka zapůjčení byla jasná ­" ráno půjčíme, večer vrátíte­".

Štěpán Mrázek
Svět hardware
Odpovědět0  0
Kokotek | 19.5.200418:04
Tak tovovýhle chytrolíny opravdu žeru... :)
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 19.5.200418:48
Jako doted sem Ti nic nerikal, ale znacne to prehanis. Vis o recenzovani uplny <nic>. Testu je pomerne hodne, na to ze tu kartu nam ze Sapphire pujcili prakticky na jeden ­(opravdu celej­) den pro Svethardware a dalsi pro Cpress­/Zive ­(jo jsem konkurence, ale musim se zastat­). Zkus si jen spocitat projeti tech nastaveni ve FarCry ­(pokud mas jen tuseni, jak user­-friendly se v nekterych hrach benchmarkuje­).

Jinak kritizujes vsecko i na OC foru, zadne dilo jsem od Tebe nevidel a myslim, uz Te i nekdo z PCtuningu vyzyval k napsani a ukazalo se, ze jen recnis. Odborna uroven Tvych prispevku na OC foru je mimochodem taky dost slaba.

Uvedeni doporucene ceny je absolutne v poradku, jestli se tu ohanis AutoContem, tak bys to mohl vedet, pokud si tu nekdo precet, ze nejakej i­-shop to ma o 2000 levnej, tak zrovna u vas si to nekoupi ;­-)
Odpovědět0  0
Tykvík | 19.5.200419:59
Když se srovnával Radeon 9800XT a GF 5950 Ultra, říkalo se, že je rozdíl minimální. Což mě štvalo, protože to nebyla pravda. Už tehdy se projevoval slabý výkon GF v PS 2.0. Teď to vidíme jasně ve Far Cry ­- kdo si koupil Radeona XT vydělal, kdo koupil GF 5950 Ultra zaplakal; ale když si někdo koupí kartu za 18000, tak si snadno koupí další.

Test je sice menšího rázu, ale na demonstraci výkonu postačuje. A výkon v 3D Marku 2003 není až tak důležitý ­- Far Cry ho bohatě zastoupí.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.20048:27
Far Cry ho sice bohatě zastoupí, ale sám plně nejede přes pixel shadery 2.0 a snad se chystá jenom jedna hra, co bude pracovat přes Far Cry engine, já bych dělal závěry na to co ty naše dnešní a budoucí grafiky dokážou až vyjde Doom III a Half Life2. Protože od nich si firmy už licencujou engine.
Odpovědět0  0
JirkaH (93) | 20.5.20048:34
Bohužel ti musím dát za pravdu. Sám mám MSI FX5900SP 128MB a výkon karty ve Far Cry je velmi nemilým překvapením. Argument, že jde o jednu hru asi neobstojí, protože takových her bude přibývat. No byla před cca půl rokem za dost dobrou cenu, proti tomu, co jsem měl, je to pokrok, ale ... Asi nějakou dobu počkám a půjde do světa. A budu lépe vybírat.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.20048:47
Myslím že cokoliv zvolíš do budoucna z nových karet, tak bude dobrá volba. Far Cry se moc dobře nehýbe, pokud grafiku netaktuješ, ale já se díval na porovnání, kde i Radeon 9600XT byl rychlejší než Geforce FX5900 někdy, u sebe mi to přišlo úplně stejné, s tím že když jsem se díval na vodu, tak tam bylo o pár fps navíc oproti R9600XT ­(mám leadtek FX5900XT na 450­/920­). Co se nesmí je dávat tomu FSAA a vysoké rozlišení.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.20048:20
Však já něco říkal, že vím o tom jaké to je recenzovat? Už jsem snad psal jasně, že vím že toho času bylo málo, a tak se ten test neměl ani dělat, když pak není do hloubky. Co se týče testování a dělání tabulek, to by pro mě problém nebyl, ale to kecání okolo by mě nebavilo. A to že je odborná úroveň možná slabá .. říkal jsem snad že dát to někomu více kompetentnímu, jsem já? Sám o sobě neříkám že mám nějakou odbornou úroveň, ale když se podívám jak píší v zahraničí, tak to rozdíl je a už jsme si o tom s panem autorem vyjasnili, tak nevím, proč se k tomu vyjadřuješ vůbec? A navíc narozdíl od Tebe za to že pomáhám lidem na fóru nemám ani Kč, dělám to ve svém volném čase. A s tím Autocont, to sem snad nepatří? lidi ty sestavy kupujou pořád, to já neovlivním a je mi to upřímně jedno. A na fóru nic nekritizuju, s někým si mě pleteš, a že mě někdo vyzval, přesněji pan češtinář Dudek, to mě skutečně vyzval, ale neměl jsem na to čas. A neznamená když jsem nedělal na nic recenzi, že bych to sám nezvládl udělat lépe, nikdy jsem to nezkoušel, takže nedělej předčasné závěry, rozhodně já kdybych měl na recenzi pár hodin, tak se na to vykašlu a počkám si až k tomu bude více času a prostoru ji pořádně otestovat. Navíc nejsou pořádné hry na testování, Call of Duty bude asi těžko někdo hrát na nových kartách. Nechápu jak můžeš porovnávat ty moje testy bez komentáře s tím co děláš ty, za peníze a já za nic, srovnáváš, nesrovatelné.
Odpovědět0  0
prochoň | 20.5.200414:43
Akorát kecy panáčku.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.20048:24
A mimochodem nechápu proč si vůbec reagoval, jestli chceš říct že není nikdo lepší než pan Štěpánek, tak si urazil desítky nebo stovky recenzentů, kteří se teprve na takovou práci chystají, nemluvil jsem za sebe, to sis zebral tak jenom Ty.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 20.5.20049:11
No, mi jsme se sice bavili, ale zas tak vyjasnene to neni, stale si stojim za svym nazorem, ze dokud neco nenapises, nemas pravo rikat to co tady stale opakujes. Reci typu kdyz je malo casu, tak se na to vykaslete.......kde zijes?? na Marsu?? Ty asi nevis jak to s testovanim chodi, ze?? Klidne mi napis na ICQ, ja ti to popovidam jeste jednou, znova. ok?!
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.20049:35
A proč se na to nevykašlat? jinak bys přišel o peníze? A jak to chodí s testováním? tak to napiš zde, ať to všichni ví, ne? Na co testovat kartu ve spěchu? Stačí se podívat na zahraniční recenze kde těch testů na X800Pro je 2x ­- 3x více. Proto bych očekával že po těch větších recenzích, zde najdu něco, co bude minimálně tak stejně informativní, jako ty zahraniční recenze.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.20049:48
A dále, proč neudělat něco co ostatní recenze nemají? když už nešel 3D Mark 03, tak se mohly ukázat detaily testu u 3D Mark 2001SE, případně pak i u jiných benchmarků. Jinak potom nechápu smysl této recenze. Detaily z obou 3D Mark jsem už dával na overclocking fórum dva roky zpátky mimochodem. Nikoho nechci urážet, jenom bych čekal více od www.svethardware.cz recenzí, na starší jsem se nedíval .. radši.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 20.5.200412:25
No vidite, ja myslel, ze ostatni tam nemaji Colin McRae Rally a nemaji tam 4 mapy z Far Cry, ale co, je videt, ze nekteri jedinci budou hlodat do vseho aniz by neco udelali.
PS: stale jste si to neprecetl? Minule jsem vam na ICQ rekl, at si to prectete nez zacnete placat nesmysly.........
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.200412:39
A co by měli dělat? prostě tento test považuju za zbytečný. Nemůžete čekat že něco budu dělat, když bych na to neměl dost času, klidně bych udělal testy sám a zadarmo, což se nejspíš o Vás říct nedá. No ostatní tam mají Colina, né všichni, ale dost ano. Co mi řekne celkové skóre z 3D Mark 2001SE, když nevidím detaily? akorát hrubý výkon. Radši jste tam měli napsat výsledek Nature testu, který používá pixel shader 1.1 a pak pixel shader a advanced pixel shader, jinak víme prd. Nebudeme se hádat, nechám Vás na pokoji, a vy si pište svoje .. testy :­-­)
A neporovnávejte mě ze sebou, já se ptám co jste udělal vy oproti ostatním recenzentům navíc, aby vznikla vůbec tato malá recenze? měla smysl?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 20.5.200415:18
Jen tak pro zajimavost, kolik si myslis, ze jsem nad tim ztravil casu??? Schvalne nahod. Docela me to zajima, kdyz rikas ­"mala­" recenze.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.200415:21
Netuším a je mi to jedno, abych se přiznal, já na to budu mít týden :­-)
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 20.5.200415:49
Ale ja nemluvim o tom, ze na to budes mit tyden. Jen me zajima jakou mas predstavu, ze sepsani tohoto ­"maleho­" clanku zabralo casu.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 20.5.200416:38
A já zase nemluvím o tom, jak dlouho si sháněl podklady pro kartu, mohlo se to zebrat s jiných webů, protože architektura a vlastnosti karty byla už probrána několikrát a mohlo se více věnovat testům. Co se týče čas pro článek, nebudu tipovat, záleží na tom jaký má dotyčný recenzent zápal do práce, kolik času a kolik za to dostane zaplaceno. Testy jako kvalita filtrování se taky mohla zebrat z jiného webu, tím by se ušetřil čas na testování, viděl jsem to v jedné recenzi na PCT kde tento styl testování dělali, že prostě sebrali obrázky z jiného webu a dali je na svůj ­(pochybuju že někdo típne obrázek, který pak bude mít přesně na bajt stejnou velikost, ale na tom nesejde­) a nevím který test to byl na pctuning, vím že to tam tak bylo a věřte mi nebo ne. A ještě abych to doplnil, proč test HALO? další engine, který nikdo používat nebude. Proč se věnovat tolik hrubému výkonu a neukazát více testů, kde by byly vidět výsledky pixel­/vertex shaderu, to že v 3D Mark 2001SE měli všechny karty podobné výsledky, no měly protože to brzdí procesor a počítají se do celkového skóre jenom první čtyři testy, jak by ale vypadaly ty ostatní v detailu? ... A myslím že tuto debatu můžeme ukončit, nikam to stejně nevede, krom urážení jeden druhého ;­-­].
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 20.5.200416:50
grrrrrrrr, opravdu koncim, uz nemam slov.......
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 20.5.200422:56
Takze zareaguju hned na Tvou odpoved na muj prispevek i na zbytek. Dokonce vsechny Tve zaporne vlastnosti ukazuje jedine thread na OC foru:

http:­/­/oc4um.murder.cz­/viewtopic.php?t=32979
1. misto, aby si chybu napsal pod clanek, tak jakoze s nadhledem zamachrujes na foru
2. vubec to chyba nebyla a ukazalo se jak se v tom nevyznas, kdyzs tvrdil ze Dragothic je zavisly na taktu pameti, pritom kazdej vi, ze ma hlavne slozitou geometrii ­(ne velky textury­) a proto ho tahne predevsim takt cipu
3. ted tady machrujes prave s tim 3Dmarkem2001 SE, coz povazuju za fakt dobrej ulet ;­-­)

Jinak vycitat, ze pouzil Halo, to snad uz nemyslis vazne, kazdej vi, ze je to prasacky udelanej engine a ze ho nikdo licencovat nebude, ale nehraje se snad ta hra? Podle me jo, takze je to jen +, dalsi ukazatel praktickyho vykonu navrch.

Celkove vzato z toho, co pises mam pocit, ze ses presvedcenej, ze vsici kluci, co pisou recenze na SHW­/PCT­/Zive dostanou horu penez a odflaknou za to clanek. Nemuzu mluvit uplne za jiny, ale vetsinou jde o privydelani ke studiu a treba kdyz sem toho na podzim zrecenzoval na PCT obrovsky mnozstvi, tak me to vychazelo asi 20­-30 Kc­/hod, coz celkem nic moc brigada, natoze uz jsem z testovani od rana do vecera magoril ;­-­).

Prinos tohodleje jasnej, nevim proc sem pletes zahranicni weby, je jasny, ze skutecni nadsenci a Ti co umej dobre cizi jazyk si to prectou radsi tam ­(maj to driv,maj casto info primo z prvni ruky ­(NV, ATI, ...­), ...­), tady je to pro lidi, co ctou proste treba jeden cesky server o HW, nemaji tolik casu jako ty a daj tomu 20 minut denne a chteji mit snadno stravitelnej clanek v cestine. Ja nevim, to ti musim vysvetlovat takovy jasny veci?
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200410:08
Hele Mirku, kdo mluvil o taktu paměti? já teda ne.
HALO možná hraje pár lidí, ale kvůli tomu si tu kartu nikdo kupovat nebude!
Mohl si udělat aquamark 3 a shader mark 2.0, grafická karta není už to snad neříkám poprvé jenom o hrubém výkonu karty, ale taky o pixel shaderech a vertex shaderech, které prostě fičí na ATI jako blesk.
Možná za to nemají moc, ale přece jenom za to něco mají.
A co se týče toho odkazu na 3D Mark 2001SE koukám že i ty jsi neměl na to moc času. A jaké záporné vlastnosti to byly? prostě tím karty trpěly.
K tomu Dragothic .. myslíš že je závislý na taktu pamětech? tak si zkus někdy pustit na ATI nejdřív právě ten dragothic a pak až první test, uvidíš že budeš mít u dragothic více fps, než kdyby testy jely za sebou, prostě ten výsledek je mírně zkreslený, dělalo mi to jak na Intel tak i AMD sestavě, Hercules R9700PRO­/R9800PRO
Odpovědět0  0
Moas | 21.5.200414:37
Ano, grafickou kartu si rozhodne nekoupim podle jejiho vykonu v mych oblibenych hrach, ale podle toho, jak se ji dari v aquamarku a shader marku... :D Takhle jsi to myslel?
Ja teda bezne pri koupi tak dulezite veci jako je graficka karta prolezu vsechny weby co znam ­- nase i zahranicni a vysledek se mi pekne posklada dohromady z toho, co si prectu vsude. Ano, hodnotnejsi jsou obsahlejsi recenze, bezesporu. Ale i v kratsich najde clovek zajimave informace...
Dej sem par linku na recenze, ktere mas ­"na svedomi­" ty, ja se na to podivam, jak si stojis v porovnani se zahranicni konkurenci.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200414:49
A proč je řeč o tom co jsem napsal já? jenom říkám fakta o těch benchmarks, že jsou bezpředmětné a že je toho málo, tak co po mě chceš? :­-­) A co jsi našel v této kratší recenzi tak zajímavého, co jinde nemají hm?
Tvoje oblíbená hra je HALO? to jsi jeden z desetitisíce asi :­-­) Nové hry budou používat pixel a vertex shadery, tak to prostě je a v těch benchmarks aspoň vidíš jak si vedou. Prostě chci říct že je tato recenze zbytečná, krátká, nic co bych si nepřečetl jinde. A jestli něco chceš ode mě, tak mi dodej patřičný HW a můžeme si pak o tom popovídat.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 21.5.200416:17
Ja se uz snad neudrzim. Ty si fakt nevidis ani do pusy? Schvalne jsem si vyhledal tvoje posty na OC foru a kydas tam sami blbosti. Nekdy to jsou znalosti jak nejaky 15 klucina. Tak se uz proboha uklidni a dej vsem tady svatek.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200416:23
A co děláš ty? nějak se tady nedokážeš moc obhajovat a navíc samou nervozitou začínáš dělat chyby :­-­)­)­) Kdyby si neměl za ten článek peníze, psal bys vůbec tuto recenzi? protože jiný důvod nevidím. Takže by se to dalo uzavřít slovy, nechápu proč tato recenze vůbec vznikla, hezký víkend! :­-)
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200416:25
A k tomu že tam kecám nesmysly, opakuju že to dělám pro všechny a nemám z toho nic. Je to jenom moje hobby, když se to někomu nelíbí, tak mi může napsat soukromě, napsal někdy? ne. Já bych si jinak o tom klidně pohovořil.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 21.5.200419:26
Ty jsi to asi nepochopil. Ja se pozastavuji nad tim, jak tady muzes urazet kazdyho recenzenta, kdyz pritom testovani rozumis jak moje babicka tryskacum!?!
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200421:24
Myslím že jsem toho za život více otestoval než ty, takže bych pomlčel, ja taky každého recenzenta neurážím, to sis mě asi s někým spletl, zatím se do mě navážíš více ty než já. Já bych prostě testoval něco jiného.
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 21.5.200418:25
Furd se tady snazis mluvim jako vetsina, ale zatim to vypada, ze jedinej jsi techto vyhranenych nazoru ...

Ted narazim treba na to Halo, ve hrach a jejich hranosti se az tak nevyznam, nesleduju to, ale pokud vim, ta hra vsude dostala vysoky hodnoceni a i kdyz musim rict, ze ke konci to byla desna otrava, tak treba parani, co je znam to vesmes dohrali a rikali, ze je to chytlavy. Rikat ale, ze to hraje malo lidi a prosazovat tu teoreticky benchmarky si mirne protireci.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200421:28
No chytlavé, dohraješ to jednou a konec, bude to někdo dnes po půl roce od vydání ještě hrát? asi těžko, to spíš UT 2004. Vždyť to HALO ani online nikdo už moc nehraje.
Odpovědět0  0
Moas | 25.5.20047:39
Tak byla to prvni recenze co jsem na tuhle kartu cetl, takze zajimaveho tam bylo dost. Na zahranicni weby se dostanu az pozdeji z domu.
Nikdy jsem netvrdil ze moje oblibena hra je HALO, to je podle me docela bidna hra :­), ale bylo to tu jako priklad... Nove hry budou pouzivat pixel i vertex shadery, ano, ale ony uz je dokonce i pouzivaji, proto uprednostnuju testy na skutecnych hrach pred benchmarky... podivej treba na Far Cry jak dopadlo na nVidiich... a urcite je nVidia v benchmarcich velmi dobra.
Dobre, souhlasim ze k testovani je potreba HW vybaveni... presto si myslim ze nekde na netu musi byt videt vysledky tve cinnosti, kdyz tu dokazes tak vehementne prosazovat svou pravdu. Hej pomoz mi, naviguj me, kde je na netu vysledek tve prace, ja ho zhodnotim z pohledu normalniho cloveka, slibuju ze nezaujate :)
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 25.5.20048:04
A jaká ­"pravda­" ti vadí?
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 21.5.200418:20
Takze citace ­- Spajdr, zari 2003, OC forum, [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Se mi zdá nějak divné to skóre u R9800Pro,ty paměti by měly dělat větší rozdíl než jádro­"

Takze kdo si myslel, ze je to zavisle na pametech?
A kdo Ti musel rict ­(stejne jako zde v diskuzi, jenomze tys to nepochopil­), ze to zalezi hlavne na taktu jadra.
Co sis tam pletl do toho s tim poradim me celkem nezajimalo, to srovnani bylo objektivni, protoze jsme to vzdy spoustel v ramci celeho 3dmarku.

A jestli se ptas na cas u recenze 9800 nonPro Hercules?
Nebylo ho moc, protoze byl na me tlak, aby to bylo brzo, a taky ze to byla prvni recenze te karty asi i na svete a druha na 9800 nonPro vubec a ta prvni tusim na rage3d na Sapphire 9800nonPro byla mene rozsahla, kdyz jsme u toho.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200421:27
No dobře, ale co sem taháš něco co jsem psal úplně někde jinde a na něco jiného? tady se bavíme o jiné kartě a o nepoužitelných testech. Nepochopil si mě ty. To že jsi použil obrázky z jiného testu u svoje první recenze, to byl jenom návod pro pana Štěpánce, který evidentně už neví co psát, tak uráží jak může. Pokud se ti navíc zdá že píši jako patnáctiletý, tak nevím proč vůbec reaguješ? prostě sis vybral blbé testy a hotovo.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 21.5.200421:33
A nechme toho hádání, pokud chcete, rád Vám při testování karty poskytnu jakékoliv výsledky, které budete chtít, sice nejspíš nebudete mít zájem, ale kdyby ano, tak jsem pro a samozřejmě za to nebudu chtít nic. A abych to nějak rozumně zakončil, pan Štěpánek nenapsal špatnou recenzi, ale byla prostě pro MĚ osobně krátká a svými testy nezajímavá. Pokud mi něco chcete tak prosím ICQ nebo SZ na fóru, díky a mějte se.
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 22.5.200412:33
Todle uz Marku fakt prehanis. Vymyslis si tu jeden blabol za druhym, naprosto nestoudne. Proto to musim napsat sem, pokud chces klidne si to jeste vyridime po icq nebo na OC foru.

Pises o me prvni recenzi:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Tak tady je, byla nejdriv na OC foru.

ODKUD JSEM ASI VZAL TU KVALITU OBRAZU, CO? To sem samozrejme udelal sam a byl jsem pokud vim prvni v CR, kdo se do toho pustil, taky sem byl prvni , kdo pouzil opravdu hodne hernich testu.

A ta recenze vznikla mimochodem proto, ze se mi nelibili prace tehdejsich recenzentu na SHW, Zive nebo PCT. Jenze jsem jenom nekecal a neco udelal.

Ve vsech recenzich jsem si delal kvalitu obrazu sam, nevim o cem to kecas. Jaky navody pro ­"pana Stepanka­"?
Treba tady jsem tomu dokonce venoval celej clanek:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
A tipal jsem screenshoty jak o zivot.

Abych to shrnul a dostal se jeste k dalsi veci, kterou se tu ohanis. tva prace na OC foru je prinosna, co se tyce reportovani novych recenzi, utilit, ovladacu apod. ­(klidne by sis jako novinkar na nekterem serveru mohl i takto vydelavat, a pomahat i vetsimu ojruhu lidi­), ale tvoje rady ­(jine posty­) a nazory tady je lepsi necist.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 22.5.200417:31
Hele Mirku, s tou kvalitou obrazu, kde bylo nějaké porovnání, nevím jestli se jednalo o tvojí recenzi ale prostě tam byly použity obrázky z jiné recenze, seděla přesně velikost na bajt, což se u jiných recenzí, schválně jsem se díval, nikdy nestalo. To že to bereš na sebe .. je asi náhoda? :)
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 22.5.200417:34
A občas umím i skutečně poradit a ne jenom něco reportovat :­-­) chce se to někdy více podívat, ale poslední dobou na to není moc čas.
Odpovědět0  0
univerzal_shw1 (90) | 22.5.200419:40
Dal jsi Re: na muj prispevek a mluvil ve 2. osobe, na koho jsem to jako mel vztahnout? Zvlast, kdyz jsi psal, ze tim, ze jsem podle Tebe pouzil screenshoty kvality odjinud k tomu motivoval i Martina Stepanka.

Kurňa chlape, ty ani nevíš, co píšeš.

Klidně si projdi všechny moje recenze na PCT ­(je jich jen pár­) a jestli mi najdeš nějaké přejaté srovnání kvality, tak Ti pošlu do Ostravy flašku něčeho pořádnýho. Jestli ne, tak to tady vezmi zpět a uvidímě jaká je to NÁHODA ;­-)
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 23.5.200423:05
A ty jsi zase kdo? jaký tvůj příspěvek? tvoji přezdívku tady nikde nevidím až teď :­-­) Procházet to vše nebudu, protože jestli to tam bylo tenkrát, tak dnes asi těžko, už vidím jak po sobě nikdo nezamete stopy :­-­) to by byl blázen, zvlášť když píše pro placený web.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 23.5.200423:37
To byl Mirek Jahoda, ktery pridal komentar pod timto uctem omylem.
Odpovědět0  0
Mirek Jahoda | 24.5.200418:49
"už vidím jak po sobě nikdo nezamete stop­" ­- ano, vsichni recenzenti kvuli Tobe honem pretipali vsecky screenshoty, nemeli by pak nahodou jednodussi je udelat rovnou?

A kdyz si si dal tu praci, ze jsi srovnaval velikosti tech obrazku, tak proc jsi se neozval pod nejakym clankem hned? Misto toho az ted, kdyz Ti dochazely argumenty. Zvlastni logika.

Myslim, ze bys uz sem nemel psat, je jasny, ze rozumnej clovek, co se mu nahodou chce tenhle flame prochazet, si uz o Tobe obrazek udelal a dalsi nesmysly tu produkovat nemusis a ani Tve oblibene obraceni prispevků Ti nepomuze.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 24.5.200419:06
Jeste bych rad neco podotkl k te velikosti obrazku.

Spajdr se sice hodne snazil najit nejakou spinu, bohuzel se prilis nezamyslel. Pri tipani obrazku, konkretne z programu jako FSAA tester a podobne, je velikost pri stejnem nastaveni vzdy stejna!! Zkus si nekdy stahnout ten proogramek a vyzkousej to. Zjistis, ze kdyz mas stejnou grafarnu, a stejne nastaveni ­/tedy mipmap level FSAA a AF, tak ti ten programek vyhodi stejne velky obrazek!!

Tak, ted muzes znovu vymyslet, co na nas svedes.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 25.5.20047:56
Já bych taky něco ještě podotkl, s Mirkem jsme to dořešili, ale s tou velikostí obrázku jsem to myslel tak že byl kompresovaný úplně na ten samý bajt jako na pctuning, přitom jinde tam byl rozdíl pár kB. Jinak bych to tady asi nepsal :­-­)
A mirku já psal tenkrát do komentáře, proč tam používá stejné obrázky jako na té německé recenzi a nikdo na to nereagoval.
A co se týče recenze od Mirka na zive.cz, tak to je úplně o něčem jiném, takhle jsem si představoval recenzi!
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 25.5.20048:06
A na zdroj se mě neptejte, vím že vyšla týden předtím ­(německy­), než se ta česká recenze objevila na pctuning. A je to jedno jak to bylo, nemá to nic společné s touto recenzí. S tím termínem nekompetentní jsem to přehnal, za to se omlouvám, o zbytku jsem tady už napsal dost. ende :­-)
Odpovědět0  0
kruty | 26.5.200414:09
Tak vis co, dohodni pujceni karty za ucelem testovani a udelej to dle svych predstav. Pokud nechapes, ze den je na testovani opravdu dost malo a ze taky ti lide co to delaji maji jeste jine veci na praci nez jen si celej den hrat s kartou. Treba maji rodinu, proste ja to pochopim, to je taky mozna duvod proc s Tebou pokud budes travit celej den jen u compa asi maloktera holka vydrzi, ale to je jen na okraj. Fajn, kdyz jsi tak skvelej tak udelej recenzi sam a nevymlouvej se na cas. Kritika je pekna vec, ale zacni nejdriv od sebe a pak pokracuj dale. Ja treba taky hodnotim tuto recenzi jako normalni, neni prvotridni, neni propadak. Proste prumer, ale vim, ze sam bych neco podobneho sice udelal, ale chtelo by to mit cas a ten nemam a proto nekritizuj pokud neudelas neco lepsiho!!!!
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 26.5.200414:17
Nechápeš asi ty, já říkal že 9 hodin je málo a proto bych to netestoval. Klidně ti test udělám, však se na to taky chystám, tak co tady řešíš? Když na to on nemá čas, tak si ho má snad najít ne? je to jeho práce nakonec. Co tady taháš holku, tu věř nebo né, mám a takové problémy neřešíme, a je ti do toho nakonec prd, takže pomlč ano? :­-­). Nevidím nic špatného na to kritizovat to co se testovalo, o to mi vlastně šlo, už jsem to tady nakonec psal. Né jak se testovalo, ale co.
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.