Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
28.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Konečně se do redakce dostaly grafiky s jádrem ATi R430 vybavené můstkem Rialto. To znamená, že možnosti poslední generace grafických karet ATi naleznou své uplatnění i na platformě AGP 8x a postaví se proti kouskům jako je GeForce 6600GT a 6800.V recenzi se podíváme, jak se Radeony X800(XL) AGP podařily Sapphiru a HIS.
Kapitoly článku:
- Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
- Radeony X800 pro AGP a Rialto detailně
- Sapphire a HIS - výbava, software a hry
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Přetaktování a nárůst výkonu
- Závěr
Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
První graf nebudu raději ani komentovat, protože je silně závislý na testovací sestavě a o výkonu grafických karet téměř nevypovídá. Po zapnutí FSAA se ale rozdíly již projevují - ovšem trochu v neprospěch Radeonů. Radeon X800 se zde vyloženě pere s levnější GeForce 6600GT.
Spojnicový graf je ještě zajímavější. Ukazuje, že Radeon X800XL je na tom s výkonem sice dobře, ale na GeForce 6800GT nestačí a kolikrát mu činí problémy i non-GT verze.
Další grafy z mapy Primeval jsou, uznávám, trochu zmatečné. Přesto z nich lze vyčíst, že výkon Radeonů zde není nijak slavný. Oba se umisťují spíše ve spodní části grafu a jsou překonávány grafikami od nVidie. Zajímavé jsou také ústřely GeForce 6800 a 6800GT, které mají v rozlišení 1600X1200 vyšší výkon, než v nižších. Důvod mi zůstává utajen, ale chyba měření to není (několikrát ověřováno).
Zde vidíte to samé v bledě modrém. Komentář není nutný.
Výkon ve hře Splinter Cell, která je posledním testem pro Direct3D, je přesně takový, jaký by měly obě karty mít a odpovídá výsledkům v 3DMarku05. Framerate je pro obě karty přijatelný.