reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - výkonnostní preview

14.10.2008, Petr Štefek, recenze
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - výkonnostní preview
S.T.A.L.K.E.R. byl hrou, na kterou se čekalo tak dlouho, že s ní snad už nikdo nepočítal. Nakonec se ale objevila a vedla si skutečně výborně. Dnes se podíváme, jak je na tom po výkonnostní stránce nové pokračování s podtitulkem Clear Sky.
Pokud byste rádi hráli S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky, tak vězte, že k tomu nepotřebujete předchozí díl Shadow of Chernobyl. Nejedná se tedy o datadisk, ale rovnou druhý samostatný díl. Grafika zůstala na podobné úrovni, jako tomu bylo v předchozím dílu, ale pokud máte dostatečně výkonný hardware, a tím myslím opravdu to nejlepší, tak si můžete přijít v případě nejvyššího nastavení spolu s nejvyšší úrovní světelného modelu na opravdovou pastvu pro oči. Samotná grafika není lepší nebo horší než v případě Crysis, je prostě jiná. Návrhy exteriérů „zóny“ jsou ale dozajista tím nejlepším, co spatřilo světlo světa v tomto herním žánru.

Pokud vlastníte grafickou kartu podporující DirectX 10, tak se rozhodně nemusíte bát, že byste si Clear Sky nezahráli. Variabilita nastavení detailů je opravdu vysoká.



V základním nastavení si určíte úroveń detailů od nízkých po maximálních. V nabídce máte možnost zvolit rozlišení, které zahrnuje veškerá standardní v poměrech stran 4:3 a 16:10. Velmi důležitá je položka, kde nastavujete úroveň světelného modelu. Pro většinu hráčů bude rozumným kompromisem Full Dynamic Lighting. Enhanced Full Dynamic Lighting je určen pro systémy nejvýkonnější, což znamená především SLI konfigurace (CrossFire zatím nefunguje).



V rozšířeném nastavení máte poměrně velkou svobodu v upravování různých parametrů, abyste docílili co možná nejlepšího poměru úrovně detailů a výkonu.



Serverů pro hraní Clear Sky je prozatím dostupných jen několik desítek, ale je pravděpodobné, že se vše bude zlepšovat, až se počet majitelů této hry zvýší.





Grafika je na nejvyšší detaily skutečně pastvou pro oči. Testovaná oblast kempu je pomerně členitá a náročná. Rozdíl mezi Full Dynamic Lighting a Enhanced Full Dynamic Lighting je poměrně malý a poznáte jej pouze na detailech. Proto nemusíte příliš smutnit nad tím, že váš systém nezvládá Clear Sky v lepším módu plynule.

reklama