reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.10.2008, Petr Štefek, recenze
S.T.A.L.K.E.R. byl hrou, na kterou se čekalo tak dlouho, že s ní snad už nikdo nepočítal. Nakonec se ale objevila a vedla si skutečně výborně. Dnes se podíváme, jak je na tom po výkonnostní stránce nové pokračování s podtitulkem Clear Sky.
R-Man | 29.10.200811:17
Ahoj Petre, rad bych se zeptal, jestli CF bylo opravdu funkcni, vypada to na nejaky error nekde mezi klavesnici a zidli :­-­) ­- Mate ty kousky HW jeste, aby se to testlo znova?

Dal by me zajimalo, jak jsi dosel k domence ­"Je ovšem velmi pravděpodobné, že SLI podobným handicapem jako CrossFire trpět nebude.­" ­-> Kristalova koule napovedela???

Predem diky za odpovedi.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 29.10.200811:57
Ahoj, testoval jsem to znova s novym patchem a novymi Catalysty v recenzi a vsechno slapalo, jak melo. Je mozne, ze se vyskytl nejaky error, ale u X2 by nemel byt problem. Mozne je vse. Nastesti uz problem neni.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 29.10.200812:09
Ne zkusenosti:­). Za poslednich x mesicu, mozna uz i let jsem nevidel hru, kde by po vydani nebylo SLI funkcni. Proto je tam sluvko pravdepodobne...
Odpovědět0  0
Truth teller | 26.10.200822:50
Neříká se Chernobyl ale Černobyl ­(mimochodem, víš že je to kvůli Černobylským bažinám okolo? Ne,že­) a ne Pripyat, ale Pripjať. Když už o něčem píšeš, mohl by jsi o tom aspoň něco vědět, prevíte.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.10.200823:32
Mohl bys vedet, kdyz uz nekoho titulujes idiot, ze to jsou bezne uzivane anglicke ekvivalenty. Nad vhodnosti jejich pouziti jsme uz polemizovali vyse, takze si sve hloupe vylevy svedcici o tvem mozkovem potencialu nech pro jine diskuze na jinych serverech...historiku inteligente.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 27.10.200811:04
Napřed se zamysli a pak piš.
Používaná transkripce je oficiální rusko­-anglická a protože se jedná o mezinárodní, a ne českou hru, tak je lepší se držet této. Člověk se pak alespoň snáze orientuje v diskusích o hře na netu.
Odpovědět0  0
Wiloni | 27.10.200816:54
Tak nevim o černobylských bažinách jsem neslyšel leda tak o Pinských. To jen tak k tomu co píšeš ­- jinak autor idiotem skutečně je protože ta žába není made in Černobyl ale made in photoshop. No ale to by pak nebylo o čem psát že?
Odpovědět0  0
zjs2 | 16.10.200820:03
Právě jsem dohrál Clear Sky. Nechápu, jak autor může doporučovat maximální detaily s Full Dynamic Lighting, když při Enhanced Full Dynamic Lighting ­(Dx10­) na vyšší detaily má hra přenádhernou grafiku. Bez Enhanced Full Dynamic Lighting nemá vůbec smysl hru hrát, protože ta nádherná grafiku je na Clear Sky jediná pěkná věc, skutečně jediná. Dávám 5­/10 ze vzpomínky na Shadow of Chernobyl, který má u mě desítku.
Odpovědět0  0
batman3d | 15.10.200810:13
Autor článku by se měl podívat na FILM Stalker ­(1979­), než začne psát, že hlavním námětem je výbuch Chernobylu ­(1986­) http:­/­/www.csfd.cz­/film­/32353­-stalker­/
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 15.10.200810:18
Dekuji za tip na film.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 15.10.200811:14
Ale ještě dřív to chce si přečíst knihu od bratrů Strugackých ;­-­) Nedávno u nás znovu vyšla.
Odpovědět0  0
wrah (108) | 16.10.200821:19
Pardon, nevím která kniha vyšla, ale původní POVÍDKA Bratří Strugackých se jmenuje ­"Piknik u cesty­" A nemá s Černobylem nic společného. Ostatně je snadno k přečtení, ani není potřeba trápit stahovací síťě, stačí strýček google. Nevím jak kdo, ale než podporovat celou síť distributorů, překupníků a podobných zlodějů, tak já osobně raději knihu stáhnu a pošlu vydavateli 50 kč na účet. Což je víc než dostane za papír.
Odpovědět0  0
zjs (83) | 15.10.20087:39
K této hře mám vždy povinost dodat, že je to nejzabugovanější hra, co jsem kdy hrál. Ani s nejnovějším patchem se to nedá hrát bez vypětí sil. Přecházení mezi lokacemi je fakt zdlouhavé.
Odpovědět0  0
moch | 15.10.20083:16
Clear Sky ma skalovani v crossfire i v crossfirex velmi dobre, narust vykonu je opravdu impozantni a to jiz na 8.9 driverech, 8.10 je na tom jeste o neco lepe. 2x 4870x2 v crossfirex na teto hre funguje bez kompromisu, na 30­" LCD a v nejvyssich moznych detailech v DX10 je pridani druhe karty sakra znat.
Odpovědět0  0
havlas (2) | 15.10.20082:35
Jen doplním, že v Clear sky se do Tripjatě opravdu nepodíváte, max. tak do města Limansk.
Odpovědět0  0
motodriver (12) | 14.10.200820:07
mam problem pri instalaci ovladaců 178.13 progres bar dojede do pulky a pak se nic nedeje, 177.41 jdou v poho. ma nekdo taky takovy problem?
Odpovědět0  0
mokrejbandita | 14.10.200815:49
Ještě dovětek: V CS mi Cross fungoval i na 8.9WHQL, tak by mě zajímalo , kde jste přišel k tak nízkým výsledků s tímto GPU, když na jiných renomovaných serverech např. G3D jim to vyšlo naprosto obráceně. V čem byl problém, že Vám CrossFire nefungoval?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200818:20
Fungovaly dve karty nebo X2?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200818:27
Tak jsem mrknul na ten renomovany server, ktery zminujes, ale jaksi porad nevidim, ze by jim CF fungovalo. Nepouzivas nove C8.10?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200821:36
Drivery C8.8 ... zkusim je...
Odpovědět0  0
xelc (18) | 14.10.200822:11
tu pouzili catalyst 8.9 a vyzera to, ze 4870x2 funguje bez problemov, vykon o 100% vyssi ako jednocipova 4870 s 512 MB
http:­/­/www.hardocp.com­/article.html?art=MTU2MSw0LCxoZW50aHVzaWFzdA==
Odpovědět0  0
Ricrd (6) | 14.10.200815:24
Citace: ­"Ve hře samotné se budete bez rizika podívat do města „duchů“, kterým je Pripyat.­".

Proč používáte anglické přepisy názvů a jmen v česky psaném článku? Když píšete česky, tak pište česky! Pripyat = Pripjať.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200815:42
Uz jsme si to myslim vyrikali vyse.
Odpovědět0  0
mokrejbandita | 14.10.200813:28
Když už testujete i nejvykonnější kartu současnosti ­(HD 4870 X2 ­),tak aspoň na aktuálních ovladačích např. ­(CAT 8.10RC2, 8.10WHQL­), navíc Crossfire funguje naprosto bezvadně a podle toho co vyšlo Vám, moje sestava nechává Vaše výsledky daleko za sebou.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 15.10.200814:31
Je dobre si vzdycky uvedomit, ze v momente, kdy clanek vychazi mohou byt uvolneny nove oficialni ovladace, v dobe psani clanku a hlavne testovani to tak byt nemusi.
Odpovědět0  0
Herkis | 14.10.200812:03
...ale měl bych pár drobných připomínek k úvodnímu textu:

1. Město Pripjať mělo před nehodou necelých 50 tis. obyvatel.
2. Proč používáš anglické přepisy názvů, když české jsou přesnější ­(Chernobyl ­- Černobyl­)
3. Nedokážu si představit, jak někdo mohl umřít ­- cituji:­"...ihned v následujících několika letech...­"

Koho by zajímalo, jak to vypadá ve skutečné zóně po dvaceti letech ­- tak třeba tady: http:­/­/www.jaderne.info­/fileadmin­/jinfo­/zpravy­/L_Thinova­/Sbornik.pdf ­- od str. 43 je celkem zajímavý popis našeho novináře, který tam několik týdnů pobýval. Je tam i o člověku, kterému říkají Stalker.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200812:13
1. Ano moje chyba...to cislo 140k bylo celkove evakuovanych lidi
2. Clovek uz obcas ani nepremysli, ze by to cesky napsat mohl. Samo Černobyl je spravne nez anglicky ekvivalent. Zvlast u toho tematu.
3. V nasledujicich nekolika letech po havarii zemrelo nekolik tisic na rakovinu. Obrat ­"ihned v nasledujicich­" je nestastny...opravim
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.10.200812:36
S tou transkripcí názvů je to složitější, je to mezinárodní hra a proto je anglická transkripce logická, navíc i Ukrajinci přepisují jména z azbuky mnohem častěji anlickou transkripcí než českou ;­-­)
Pokud jde o citovaný sborník, tak je to sice zajímavé, ale některé údaje jsou tendenční. Zvůšený výskyt některých typů rakoviny je do značné míry dán i zvýšeným cíleným monitoringem, kdy se podařilo zachytit mnohem více případů, než kdyby zůstala lékařská péče na úrovni před katastrofou. Navíc prostředky, které do těchto projektů proudily z celého světa byly úměrné tomu, jak rostly katastrofické zprávy.
Četl jsem i oficiální zprávy, které porovnávaly výskyt rakoviny a poškozených dětí s oblastmi nezasaženými spadem a odhad důsledků katastrofy vychází na úrovni jednotek procent toho, co uvádějí prameny jako jsou české matky.
Sorry za OT.
Odpovědět0  0
Herkis | 14.10.200813:06
S tou transkripcí ­- ve hře samotné je to jasné. Tady šlo o český popis tragických událostí, tak proč používat anglickou, když česká ­(a nejenom z azbuky­) je u nás běžná a navíc ­- nejsme Ukrajinci. :­)
Ty studie jsem jen prolétl ­(jsou nezáživné­), mne především zaujal popis zóny a příběhy některých lidí a vědců ­- nepamatuji si už jména použitá ve hře, ale mám zato, že některá z uvedených jmen se s některými postavami ve hře shodují. V žádném případě jsem nechtěl dělat komukoliv reklamu ­(mám na některé ­"aktivisty­" svůj vlastní, ne zrovna pozitivní názor­).
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.10.200813:25
Souhlas,
souhlas.
Souhlas,
souhlas.
;­-D
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.10.200811:53
IMHO má test pomoct při nákupu nového HW, kdo z čtenářů tohoto testu zvažuje koupi nové HD2600 nebo GF6800?
Pokud si někdo bude kupovat dneska GK, tak nejspíš nějakou podobnou těm testovaným. Mně v testu chybí 9800 GX2, ale protože vím, že je na tom podobně jako GTX 280, tak si ji dokážu do tabulek ­"domyslet­".
Ještě jednou opakuji: Účelem takovýchto testů je porovnat výkon různých na trhu dostupných GK relevantních pro danou hru.
Pokud chce někdo vědět, jak rychle bude běhat nějaké hra na jeho sestavě, nezbývá mu než si pročíst doporučenou HW konfiguraci pro tu kterou hru a pak případně hru na svém PC vyzkoušet.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.10.200811:27
Každý máme PC nějak jinak výkonné a účelem recenzí nemůže být testování všech možných konfigurací HW.
Pokud jde o porovnání výkonu GK, je tohle obvyklý způsob. Dnešní GK jsou totiž často tak výkonné, že jejich srovnání na nízkém rozlišení nemá vlastně smysl ­(je to vidět i v prvním grafu této recenze, kdy má řada karet prakticky stejné FPS­). Právě srovnání na různých rozlišeních ukáže inteligentnějšímu čtenáři, že pro monitor, který má doma nemá cenu zbytečně vyhodit peníze za drahou GK, když její výkon nemá jak využít.
Pro majitele starších kare je jednoduchá rada, najděte si testy z doby, kdy se vaše karty běžně testovaly a odhadněte si, jaké FPS máte šanci docílit.
Není přece životně nezbytné hrát všechny hry co vyjdou, já jsem si také svého času musel odpustit Far Cry, protože můj HW na to, abych si tu hru zahrál ve vysokém rozlišení a ve slušné grafické kvalitě neměl.
Odpovědět0  0
Krayzie (9) | 14.10.200810:19
Tiez nechapem, preco sa tu strasi strednymi detailami pri 4670. Zavisi aj od rozlisenia a kedze podla tabulky pre rozlisenie 1680x1050 zvlada 4670 hru na 25 fps, tak na mojom rozliseni 1360x768 to bude uplne v pohode.
BTW: Moje rozhodnutie kupit zaciatkom roka HD ready TV a nie full HD TV sa mi zurocuje, lebo nepotrebujem nadupany HW na hranie a z toho vypliva ticha a chladna prevadzka HTPC ­(+min. spotreba u HD4670­). Nehovoriac o tom, ze 42­" full HD nema z cca 2.8m ziadny zmysel :­-­) ­(no flame, len realna skusenost)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200810:40
Ja myslim, ze pro komfortni hrani okolo 40FPS bude treba stahnout detaily o uroven nize nez je testovano. Stredni detaily mozna nebudou nutne.
Odpovědět0  0
andrey (29) | 14.10.200811:14
hm, ako som vyssie pisal o HD4670, tak majitelov HTPC som veselo odignoroval :­) sorry za to. toto bol podnetny prispevok, ked budem vybavovat obyvacku, budem na to mysliet.
Odpovědět0  0
Krayzie (9) | 14.10.200811:29
Hej, hej, netreba na ­"nas­" zabudat :­-­) Ja som len obcasny hrac, preto nehladam super vykonnu grafiku a nepotrebujem tripple double .. super quad HD rozlisenie :­-D A do PC ­(HW, ale hlavne SW­) sa rozumiem celkom dost ­(zivi ma to­).
Odpovědět0  0
andrey (29) | 14.10.200815:24
mna to uz sice nezivi ­(chvalabohu :­), ale ciastocne zivilo. tiez neuznavam double­/triple­/quad SLI­/Crossfire, pokial sa jedna o viac kariet­/GX2, je to slepa ulicka, aj vzhladom na mnozstvo tepla.
Odpovědět0  0
mstejska (8) | 14.10.200810:09
Skoda, ze se ten samy test neprojel jeste jednou s nejakym slabsim CPU napr Athlon X2, ci slabsi intel. Kdyz se napise vliv cpu na vykon je minimalni bez aspon par testu pro porovnani, tak je tato informace dost zbytecna.
Jinak je clanek dobry, nic zbytecneho, pouze vysledky at si obrazek jestli to bude hratelne s jeho grafikou. Akorat skodat tech testu na jinem cpu.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.10.200811:29
Souhlasím, ale i redaktoři jsou jenom lidi a jejich den má 24 hodin a někteří možná dělají občas i něco jiného než že sedí u PC ;­-)
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 14.10.20089:58
Co takhle zase otestovat nějaké grafické karty ? Srovnání karet je už lepší než toto. K tomu dosud na SHW není zpráva třeba popisující architekturu RV770. SHW snad píše o HW, má to v názvu, tak proč tu v poslední době vidím jen samé testy her ? Další komentář si odpustím, pravděpodobně by byl stejně smazán...
Odpovědět0  0
frantík | 14.10.200810:04
jj, souhlasím o RV770 nevím zhola nic xD
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200810:19
Dobre, zkusime dat anketu ..o RV770 jsem nepsal, protoze jsem v dobe vydani se SHW ani nespolupracoval, takze osobne by mi prislo divne prijit s clankem o architekture po par mesicich. Z druhe bych si vyslechl zdrcujici kritiku :)
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.10.200811:13
Ale vždyť to JE test HW! Test toho, jak fungují GK v nové hře. Test hry by byl o tom, jak se hra hraje atd.
Pro všechny GK, které v tomto testu byly testovány existují řady testů, které výkon těchto GK porovnávají v různých hrách, ale protože ty testy vznikaly vesměs před nějakým časem, tak v nich Clear Sky často ještě nebyl zahrnut.
Jako doplnění starších testů super.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1068) | 14.10.200811:15
Co to znamená, že tu jsou jen samé testy her? Kde? Toto je v pořadí 2. článek zabývající se výkonem grafických karet v aktuální hře, která mnoho hráčů jistě zajímá.
Odpovědět0  0
Fangorn (50) | 15.10.200812:28
No, ja chapu proc se meri jak se meri, ale opravdu by nebylo od veci pridat alespon rychly orientacni testik nejaky starsi grafiky v rozlisenich, ktery sednou ji ­- najit rozumne hratelny nastaveni a ukazat nejaky srovnani ­- nejen vykonu, ale i vizualni. Pak by i ti, kdo maji starsi grafiku videli za jakejch okolnosti bude u nich hra plynula A za jakou cenu ­(z hlediska detailu­).
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 15.10.200812:56
Ale vždyť to ovlivňuje tolik věcí. U starších sestav bude hru brzdit nejen GK, ale i CPU a případně i málo RAM.
Jenom různých typů GK ATI HD 4xxx a GF 9xxx a 2xx GTX je snad 20, pokud by se přidaly i starší modely bylo by jich kolik?
Každý majitel starší GK má už snad odhad toho, co jeho sestava zvládá a podle toho se může orientovat.
Už dopředu lituji redaktora, který ztráví hodiny testováním moderní náročné hry na starých pomalých GK a hned po zveřejnění se něj sesypou dotazy typu: Proč jste testovali na XXXX a ne na YYYY?
Od toho přece vycházejí dema, abychom si mohli výkon svého HW v té které hře otestovat a rozhodnout se, jestli si ji dokážeme vychutnat.
Odpovědět0  0
frantík | 14.10.20089:10
no ja si myslim ze je ten clanek napsany dobre, je to nova hra a myslim ze moc lidi nezajima to jestli clear sky pojede s takovym a makovym FPS na notasu se starou kartou... osobne mam integrovanou GM945 a podle me se STALKER vyplati hrat na masivnim pocitaci, jinak je lepsi to radsi nehrat...takze ja si to prozatim nezahraju xD... ale jinak preju hodne zabavy vsem trpelivym i na starsich strojich...
Odpovědět0  0
krispin.m | 14.10.20089:38
Dobře ale jak pro koho. Lidí který si tuhle hru mohou zahrát na max. detaily a full světlo je minimum. Je to článek pro minoritní skupinu čitatelů, ale to je samozřejmě věc autora. Mě osobně článek nic nedal a napsal jsem svůj názor.
Odpovědět0  0
peavey | 14.10.200811:40
souhlas, ale ja uz si na to zvykl, mam svou GF6800 a na wowko mi to staci, nove hry uz stejne nehraju, jelikoz jsou o nicem a neprinasi uz nic noveho, jen vetsi a vetsi naroky na HW...
Odpovědět0  0
Millisx (4) | 14.10.200813:08
No třeba já hraju na 1280x1024 na 4850 na full světlo to frká vážně v pohodě­(2GB 800, 2.8C2D­). TOto rozhodně není nepoužívané rozlišení, je to o tom, že při měření už to moc nevypovídá. To je celé. I tak si myslím, že je to nejpoužívanější rozlišení stále.
Odpovědět0  0
krispin.m | 14.10.20088:43
Zase další článek ve stylu kupte si co nejlepší ­(nejdražší­) sestavu jinak to ani nehrajte. Mám HD 2600 na notebooku a zahraju si to v rámci možností a moc se mi to líbí. Pro majitele pro vás ultra Low­-endových grafických karet ­(kterých je ještě pořád většina­), je tento článek jen motáním hlavy ­(musím koupit lepší střeva jinak jsem nula­). Zdar a sílu do další podňetné práce
Odpovědět0  0
B!OH@zArd (8) | 14.10.20089:32
nevim co se ti nelibi, clanek byl zameren na vykon dnesniho HW, jaky vykon podava ... snad si nechtel aby hru testovali na radeone 7000 nebo Geforece 4 ...
Odpovědět0  0
osprey (5) | 14.10.200810:04
me spise porad udivuji testy na tak vysoka rozliseni, uplne z clanku je citi myslenky autoru ­'tak jsme si zamachrovali s rozlisenim 2xxx na xxxx­' 90%lidi na neco takovehlo vubec nema sanci pomyslet, panove by se meli zamyslet jestli takoveto testovani ma vubec smysl protoze tem 90% uzivatelu jsou tyhle testy u... ­(vite kde­) :]
Odpovědět0  0
Zumik (63) | 14.10.200810:28
Dnešní monitor s rozlišení 1680x1050 stojí relativně pár korun a 24­" nejsou taky už nějak předražené. To že nemáte aktuální monitor a grafickou kartu, tak za to autor nemůže.
Já mám 20­" monitor s 1680x1050 už nějaký 3 roky a tj dost dlouhá doba a myslim si, že menší rozlišení se už moc nevidí.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200810:38
Nemam duvod machrovat 30­" monitorem. Opravdu si nemyslete, ze autori maji v hlave jen seno:­). Zastoupeny jsou rozliseni od 20­" LCD po 30­". 17­-19­" je jiz bezpredmetne testovat. Musime zvolit vzdy 3 nejdulezitejsi rozliseni...2560 je zvoleno opravdu trosku extremne, ale zvysila by se vypovidaci hodnota testu po pridani 1280?
Odpovědět0  0
osprey (5) | 14.10.200810:56
opravte me pokud se pletu ale nejlevnejsi 30­'­' palcova se pohybuji okolo 22k, ano opravdu cena lidova, 1280 by urcite melo stejnou vypovidajici cenu jako 2560x1600
Odpovědět0  0
jarda301 | 14.10.200815:19
Musim souhlasit, 30­" HP mam objednane, bohuzel provozovat hry v jinem nez nativnim rozliseni nema smysl, takze moc dekuji i za test v maximalnim rozliseni.
Odpovědět0  0
osprey (5) | 14.10.200815:40
mne to ani moc neprijde kdyz mam 20­'­'LCD hrat na nem v 1024, CSko dodnes hraju na nem v 640x480 a problem s tim nemam :]
Odpovědět0  0
Héctor | 14.10.200810:04
tak ale mohli napr. spravit test slabsich kariet, napr. spominane 2600XT­/3650 alebo 8600GT­/GTS napr. na nastavenych strednych detailoch. Pred rokom tie karty neboli az take zle a este teraz sa najdu v mnozstve PC. Zato, ze vy konkretne mate napr. 9800GT alebo daco silnejsie, este neznamena, ze to musi mat kazdy druhy vo vasom okoli.

Neviem, odkial sa v poslednej dobe vzalo to, ze ked dakto nema hi­-endovu kartu ­(pripadne mainstream za 4000 a viac­), tak si nezahra. Pozrite sa par rokov dozadu, robili sa testy snad vsetkych kariet, napr. v casoch GeForce 6800 ­- hi end za 9000, 6600GT za 5500 a 6600 pripadne 6600LE uz za nieco malo pod 3000. A takisto sa hralo, akurat ze vtedy ste mali hi­-end aj za viac ako 10.000, dneska uz mate fakt poriadnu kartu za necele 4000, pripadne hi­-end vykon za 7000... Proste ludom sa nechce investovat do PC kazdy rok niekolko tisic, radsej si raz za dva roky kupia lepsiu graficku za par korun a funguju dalej.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.10.200810:16
Ja vim, ze ty testy jsou pro majitele starsich karet jako je 6600GT nic nerikajici...kdybych mel doma sbirku starsich karet ruznych generaci, tak by to proveditelne lec vysoce narocne protoze by tam figurovalo 25 karet v minimu. Myslim, ze jsem zvolil minimum HD4670 dobre, jako karta za 1800 neni vubec spatna a hlavne pekelne levna.
Odpovědět0  0
andrey (29) | 14.10.200811:01
HD4670 moze byt fajn low­-end karta, ale naozaj si myslite, ze ludia, ktori ju maju, citaju svet hardware? asi minimum.. ludia, co maju taketo karty, zvacsa kupia poskladany pocitac za par sup a viac sa o to nestaraju, a vacsina z nich asi ani nehra hry. za 2­-3 roky kupia novy lacny pocitac a tak dokola, proste to nie je skupina, ktora obmiena komponenty.

a potom su ludia ako napr. ja, ktori obmenia komplet komp raz za x rokov, a potom postupne obmienaju a pridavaju nove komponenty. CPU, pamat, disky, grafika, raz za 2 roky povedzme MB, atd.
takyto ludia su informovani a kupuju bud high end, alebo vyssiu strednu triedu, kde je vyborny pomer cena­/vykon.
ja som si poskladal napr. fajn komp pred rokom, Antec P182, pretaktovane C2D E6750, Gigabyte P35­-DS4, Corsair pamate, atd. a kedze sa az tak moc nehravam, tak vtedy este stale dost dobru X1950Pro.

takze pre ludi ako ja, tj. prevazne ludi, co sa o pocitace zaujimaju a citaju svet hardware, ale nemusia mat zrovna kazdy rok obmenit komplet komp, aby mali high­-end, ma vyznam napr. aj test NV 7xxx, pripadne ATi 1xxx, 2xxx.

berte to ako metodicku vsuvku. mimochodom clear sky hram, uzivam si to, a slape mi to na high details v 1024x768 v pohode na full dynamic lightning. frame rate neviem, ale som na to citlivy a vsimam si to jedine v lokacii clear sky base.
Odpovědět0  0
andrey (29) | 14.10.200811:06
a ano, hram to na starom CRT 17­" EIZO. ked onedlho kupim novy monitor, urcite 24­" Full HD ­(HP, NEC, Samsung, EIZO­), tak s nim aj novu grafiku, to je samozrejme ­(urcite HD4870­).
Odpovědět0  0
trln256 | 15.10.200822:59
HP ? To fakt jako ? Ty jsou na ozdobu, ale ne na použití. Od HP jedině poslední pomazání, páč věci nasledující už se mně jaksi netknou.H Pankhart rulez..............
Odpovědět0  0
jfb | 16.10.200810:23
Talší i...t, Sice HP nemá kvalitu jako např Eizo, ale v levnějších monitorech mají nejlepší poměr cena­/výkon­/kvalita. A záruka výměna u zákazníka do druhého dne je taky dost gut
Odpovědět0  0
andrej matak | 15.10.200823:06
Pokiaľ si schopný prejsť z Eiza na HP, tak nevieš čo máš doma. Akýkoľvek tovar vyrobený v Indii bude vždy a iba v Indii vyrobený. Posledné lacné hovnoauto z rozvojových krajín NIKDY nebude VOLVO, aj keď sa bude tváriť ***** svetovo. Myslím, že si Eizo monitor videl iba na prospekte.
Odpovědět0  0
jfb | 16.10.200810:24
No i staré 17­" CRT Eizo bude určitě pro domácí použítí horší, jako např HP LP2475W.
Odpovědět0  0
petrov.pce (1) | 14.10.200818:07
ja bych řadu 7000 nezatracoval. hraval jsem stalkera shadows of chernobyl na 7300 gt palit 256 mb ddr3 pretocenou na 600 mhz jadro a 1440 mhz pameti efektivne, 2400+ athlonu, + 1,2 gb ram na stredni detaily s prumernymi fps uvnitr budov kolem 60­-80 fps a venku kolem 40. s rozlisenim 1152x864 na 17­'lcd.. zkusim i clear sky..
Odpovědět0  0
pavel_p (62) | 14.10.200820:25
Tady nikde není psaný, že seš nula, pokud nemáš hi­-end grafiku a používáš notebook. A jestli by mi hra jela při středních detailech 3 nebo 5FPS je mi jedno. I když si hru na 24­" LCD s lowendovou grafikou nezhraju, tak se občas rád podívám, jak dnešní graficky nejpracovanější hry vypadají.

Přece jen článku něco vytknu. Ze screenshotů o rozměrech 500x375 v jpegu s vysokou kompresí si o hře žádnou představu neudělám. Dokonce si z toho ani neudělám závěr, že by grafika byla pastvou pro oči.
Odpovědět0  0
Hurdich | 14.10.20088:21
Jednoduché, přehledné, s jasným verdiktem. Ještěže jste článek nerozdělil na dvě části, jak tady bývá zvykem.
Odpovědět0  0
rob2007 | 15.10.200822:09
suhlas,pekne a ucelne urobene... ked ma niekto VGA z roku 2005 ci este starsiu,tak nech neplace, ze sa netestuje na vykopavkach a zacne MAKAT aby na upgrade mal! Na 4850 OC 700­/1100 mi to ide ako VINKO! Krasna hra aj na pozeranie... Crysis­/Warhead­-ma INU grafiku,ale isto nie lepsiu a hlavne nema ziadny pribeh...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.