reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.9.2008, Jan Vítek, recenze
V tomto testu se zaměříme na externí boxy pro 2,5" mobilní pevné disky. Taková zařízení se dnes velmi hodí pro přenášení dat, protože jsou malá, nemusí vyžadovat zvláštní napájení a už i 2,5" pevné disky mají dnes příjemně velké kapacity a nestojí mnoho.
niup (1) | 31.12.20089:14
Zdravim, mám problem s instalací RaidSonic Icy Box IB­-283StU­-B + SEAGATE 2.5­" Momentus 7200.3 320gb.
Připojím disk k počítači pomocí dodávaného kabelu Y­-USB, na obrazovce se objeví instalace nového zařízení ­(to proběhlo v pořádku­), ale pak se mi disk již nezobrazí v nebídce Tento počítač.
Poradí mi někdo co s tím?
Díky
Odpovědět0  0
cartman77 (2) | 29.12.20081:09
Právě hledám nějaký vhodný 2,5­" box s eSATA a zaradoval jsem se, že je tady pěkný test. Ale po přečtení jsem zjistil, že jsem se z testu nic nového nedozvěděl. Rychlost byla testována pouze přes USB a zde v diskuzi tvrdíte, že měření výkonu eSATA by nebylo objektivní. Co je ale objektivní na testu, když se např. výsledky čtení velkých souborů od sebe liší pouze v jednotkách % ­(ano, je tam jedna vyjímka­). Dále píšete, u kterých boxů stačí jen jedno USB pro napájení, ale o napájení při připojení přes eSATA není nikde ani zmínka. Proč tedy testujete boxy s eSATA, když o tom pak nenapíšete ani čárku?
Odpovědět0  0
Aigor (11) | 9.9.200810:28
Tento článek je pro mě velkým zklamáním. U externích boxů je chlazení spolu s kontrukcí jeden z nejdůležitějších parametrů. Pokud někomu není jasné, že rychlost přes USB je cca stejná, stačilo to uvést jednou větou. Jediný rozdíl proti popisu v e­-shopu je snad obrázek rozebraného boxu. To by opravdu nenazýval testem.
Shodou okolností vybírám právě externí box, bohužel tento přehled mi neřekl téměř nic co potřebuju vědět.
Odpovědět0  0
zivan (124) | 10.9.20089:31
Souhlas, chci 3.5­" a zajima me chlazeni. Nechci si jich nakoupit 10 a pak 9 do 14 dnu vracet :­-(
Odpovědět0  0
vickikicki | 8.9.200818:43
Tak mam ten box LC Power a ani zapis ani cteni mi nejdou pres 15MBps. Uvnitr je 120GB Toshiba na 5400rpm, takze by tech cca 35MBps dat mela. Nevite v cem muze byt problem? Pocitac ke kteremu pripojuju Athlon X2 3800+, 2GB ram, 250GB HDD Samsung, MB MSI K9Neo­-F
Odpovědět0  0
Marcel Neupauer | 8.9.200814:58
Zaujímalo by ma, či má niekto skúsenosti s trvalým pripojením týchto testovaných boxov k PC. Či má niektorý z boxov automatické zastavenie otáčania média disku po uplynutí určitého času. Resp. myslíte si, že tieto zariadenia sú vhodné na trvalé pripojenie k PC alebo routeru ?
Odpovědět0  0
Rnx (12) | 8.9.200812:09
Velmi stylova a prakticka vec ­- kablik je obcas na nezaplatenie ­- nie je totiz potrebne so sebou vlacit dalsie klbko drotu.
Nevyhody ­- tie 2cm kabla su ale predstalen malo, na velmi caste pouzivanie sa nehodia, navyse po par tyzndoch pouzivania vidim, ze ten kabel sa zacina lamat, gumena izolacia vyliezla z popod konektora a presvitaju droty. Myslim ale, ze to nie je nic tragicke a pri normalnom ­(s trochou opatrnosti­) pouzivani box vydrzi urcite niekolko rokov.
Odpovědět0  0
dd@dd.dd | 8.9.200812:30
Taky mam 281 a jsem s nim spokojen ­- skutecne je velmi uzitecne, pokud clovek nemusi s sebou tahat kabely.

Ale 283 se mi libi jeste vice ­- kablik je tam delsi.

Jinak dobry test, libi se mi, ze je tam uveden i nejdulezitejsi udaj pro USB boxy ­- jestli mu staci napajini jednim USB nebo ne ­- to je rozhodne nejdulezitejsi udaj u 2,5­" boxu!
Odpovědět0  0
Lucys (15) | 9.9.200821:45
Jestli staci jen jeden kabel nebo je potreba pouzit i druhy napajeci kablik zalezi zaprve na tom jestli to pripojujete do USB1 nebo USB2 a na pouzitem disku. Ve stejnem ramecku jsem pouzival disk Toshiba ktery stacilo napajet i USB1 jen jednim kabelem a pote co mi odesel a z reklamace jsem dostal Seagate, tak uz musim na starem kompu pouzivat i pridavny kablik..
Odpovědět0  0
venca1968 | 8.9.200811:48
Souhlasím s NE321. Pokud chybí informace o výkonu boxů podporujících eSATA či FireWire, pak takový test ztrácí smysl. Oznámení, že při zapojení přes eSATA by nebyl testován výkon boxu ale HDD je zavádějící ­- ve všech boxech je vždy stejný HDD a proto mohou vyniknout rozdíly.
Mám doma box pro 3,5­" disk s USB2.0­/eSATA a mohu říci, že eSATA je v průměru 2­-3× rychlejší proti zapojení přes USB2.0, ovšem vždy pomalejší, než při přímém zapojení v PC. I toto by mohlo být zajímavé změřit ­- o klik % brzdí eSATA ­(tedy obvodové zapojení v jednotlivých boxech­) proti SATA.
Dále mi v tabulkách u jednotlivých HDD chybí info, jakou kapacitu HDD box podporuje. Test je prováděn s 80GB HDD, ovšem v dnešní době je možné zakoupit 2,5­" HDD s kapacitou 500GB. Toto uvádím proto, že když jsem kupoval svůj 3,5­" box, tak někteří výrobci uváděli podporu pro 3,5­" HDD max. 400GB. Možná to už však neplatí a omezení už padla.
Jinak slušný přehled o tom, co se dnes dá pořídit. Začínám uvažovat o RaidSonic Icy Box IB­-266StUSD­-B. Ta dokovací stanice se mi líbí.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 8.9.200812:02
Ne, rozdíly mezi jednotlivými boxy při zapojení přes eSATA opravdu nevznikly, proto nebyl žádný smysl testovat výkon onoho jednoho disku. Dále nešlo o srovnání SATA vs. eSATA ­- jaký by to mělo smysl?

Jinak co se týče podporované kapacity, ta se pokud vím vždy uváděla v souladu s tím, jaké největší disky byly momentálně na trhu. Pak samozřejmě fungovaly i novější pevné disky, když měly stejné rozhraní a nevidím důvod, proč by tomu někde bylo jinak. Někteří výrobci své boxy už označují stylem ­- podporuje 1TB disky, protože jsou momentálně největší a je připraven i pro větší kapacity.
Odpovědět0  0
Fangorn (50) | 8.9.200813:04
+1
Jen s tim, ze by mohl vznikat rozdil u firewire, byt si nejsem jistej, jestli je nejakej u 2,5­", kazdopadne z testovanejch se mi zda, ze minimalne v testu nikoli. U sata to je jedno, a pokud je esata na pocitaci pomalejsi, nez primy pripojeni, hledal bych potiz v desce. A co se kapacit tyka, tak me napada jedine moznej problem radice, ze by nemusel zvladat, ale uprimne pochybuju. Na druhou stranu v minulosti bylo v IT podcenenejch uz dost veci ­(:
Odpovědět0  0
venca1968 | 8.9.200815:16
Sám zmiňujete v závěru článku, že nehledáte výkonostního vítěze. Ani já jsem svým příspěvkem o nic podobného nežádal. Věřím Vám i to, že žádné rozdíly při zapojení přes eSATA nevznikly. Proč však čtenářům neřeknete, jaké ty výsledky byly? Proč nenapíšete, že když použijí eSATA, tak stoupne rychlost zápisu na ??MB­/sec a rychlost čtení na ??MB­/sec ­(za předpokladu, že použijí HDD se SATA­) a když použijí FireWire, tak budou rychlosti takové a takové? Nejde přeci o to který box bude o pár MB­/sec rychlejší ale o to, že je vybaven výstupem, který dokáže využít novější a rychlejší technologie, a předat tuto informaci čtenářům. Oni si pak sami vyberou, co jim vyhovuje.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 8.9.200815:33
Protože tak nějak předpokládám, že každému musí být jasné, že eSATA bude rychlejší, když je to nativní rozhraní použitého disku. A proto, že by se pak testoval výkon disku a ne boxu ­(na to bude jiný článek­), jsou nějaká čísla naprosto nesouvisející s tématem výkonu boxů ­- ty to nijak neovlivní. Jinak nevím, proč do toho stále pletete FW, když tím žádný testovaný model vybaven není.
Odpovědět0  0
abbe2003cz | 17.12.200810:13
Takže Vy tak nějak předpokládáte...
Uživatel především neví na co je e­-sata vůbec dobré. Je to zatím ­(12­/2008­) dost velká neznámá a vy jste promarnil příležitost ukázat jeho výhody a nevýhody.
Proč potom vůbec prezentujete boxy s e­-sata? Aby uživatel výhodně vyhodil víc peněz za něco, co nevyužije? To mu stačí nejlevnější box. Proč jste to potom všechno netestoval přes USB1? To přece zná i majitel obstarožního HW...
Gratuluji. Perfektní test.
Odpovědět0  0
Petr Souček | 9.9.20089:27
V případě měření rychlosti se přece neměří rychlost ­"boxu­", ale rychlost SATA­-USB, případně SATA­-eSATA či SATA­-Frewire můstku použitého v boxu. Bohužel tento asi nejdůležitější údaj, jaký můstek ­(JMicron, Cypress, Oxford Semi...­) je použit, v testu zcela chybí. Tato informace je důležitá i proto, že některé z těchto můstků jsou podporovány programy jako Everest či HD Sentinel, které pak umožňují číst ATA a SMART údaje z HDD.
Odpovědět0  0
314ranha | 8.9.200811:17
má někdo zkušenosti s transcend 2,5 mobile anti­-shock?
Odpovědět0  0
bigtomcz (3) | 8.9.20089:34
Je škoda že jste do testování nezařadili i tento Microstar StarBox. Má hliníkové tělo, k napájení stačí jedno USB, kabel má ale pro jistotu i druhé USB. Dokonce je v balení i český manuál a malé kožené pouzdro do kterého jde box schovat. Používám ho s diskem Seagate Momentus 320GB s jedním oddílem v NTFS a bez problému. Lepší poměr cena výkon neseženete. Stojí totiž kolem 200Kč.
Odpovědět0  0
kamil2268 (24) | 9.9.200815:01
přesně tak, mám ho a můžu vřele doporučit
Odpovědět0  0
naskok | 8.9.20089:19
tedy vzhledem k stejným výsledkum u testům. Koupil jsem před třemi dny 2,5box ­- hliníkový tloušťka 13mm ­- Transcend StoreJet za 234 Kč vč DPH
Odpovědět0  0
zivan (124) | 8.9.20088:43
Zavery testu jsou dobre, koukat na rychlost je zbytecne. Skoda, ze tedy nebylo otestovano chlazeni disku. Napr. teplota po 1h zateze.
Nebude podobny test boxu pro 3,5­" HDD? Z informaci v shopu se neda vycist, jestli je hlinikova schranka pouzita pro chlazeni nebo ne.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 8.9.200812:04
Teplota bohužel nebyla testována, protože na to nejsou podmínky dostatečné pro to, aby se mohly zjistit opravdu reálné rozdíly v chlazení. Tzn. opravdu přesný a rychlý teploměr a zajistěné stejné podmínky při testování vzhledem k tomu, že to není práce na pár hodin.
Odpovědět0  0
Petr Souček | 9.9.20089:20
Přesný a rychlý teploměr je zbytečný. Vzhledem k tomu, že jde především o srovnávací test a disk byl pořád stejný, stačilo číst teplotu z tohoto disku.
Odpovědět0  0
zivan (124) | 10.9.20089:26
Stacilo by i zjisteni, jestli se disk bez pruvanu v mistnosti uchladi a udrzuje si po nejake dobe stejnou teplotu nebo se jeho teplota stale zvysuje.
Disk pripojeny pres redukci do USB a volne polozeny na stole se po 1h provozu dost zahreje. Tak by me zajimalo, jestli na tom bude v boxu lip.
Odpovědět0  0
Ne321 | 8.9.20088:32
Cely test by se dal nahradit jednim odstavcem, kde by bylo napsane, kupte si ten nejlevnejsi ci nejlepe vypadajici, protoze vykonnostni rozdily jsou mizive respektive par procent.
Skoda, ze autor nedoplnil prave srovnani s pouzitim ruznych rozhrani, protoze by bylo pro mnoho ctenaru urcite mnohem prinosnejsi vedet jestli je lepsi koupit eSATA ci FW variantu a nebo je to jedno a obycejne USB2 je dostatecne. :­-­( Lze ocekavat, ze pouzite rozhrani by prineslo vyrazne vetsi rozdily nez ty bezvyznamne, ktere se ukazaly v testu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.