reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.9.2008, Michal Koláček, recenze
V první části našeho testu jste měli možnost porovnat 20 různých paměťových karet od 9 výrobců podle vzhledu balení, specifikací a v některých případech i vybavení. Důležitým hlediskem je výkon karty a právě na ten se zaměříme v dnešním článku. Jako zákazník tak získáte veškeré informace, jež vám ulehčí výběr paměťové karty.
maravac (8) | 30.9.200813:23
Dobrý den, mám dotaz: tuto čtečku mám doma ­(jako komplet, tzn. i s boxem okolo ­- zabudovanou do PC jako interní­), ale když jsem zkoušel přečíst SDHC kartu A­-DATA 16GB Turbo ­(Class 6­), tak ji čtečka nerozpoznala. Zkoušeno na zbrusu novém PC, Win Vista 32bit. Nevíte, kde by mohl být problém. Díky.
Odpovědět0  0
HLS | 25.9.200810:58
Pekny test ,ale tiez musim skritizovat pouzitie citacky na usb. Teoreticky by to problem byt nemal lebo vecsina kariet nedosahuje maximalne rychlosti ake sa daju preniest cez teoreticku rychlost usb ,ale citacka na usb nieje to prave orechove. Vcera som si z anglickeho obchodu objednal 32GB SDHC class 4 za 67 libier tak som zvedavy ako to bude frcat v EEEcku
Odpovědět0  0
weepy | 30.9.20088:11
Souhlasim, test vysokorychlostnich compactflash karet se cteckou, co neumi UDMA je ztrata casu. V silach USB 2.0 je teoreticky 60MB­/s, coz uz je nebezpecne blizko udavane rychlosti Adata 350x Turbo, takze tam by ten test byl s otaznikem i se skvelou UDMA USB cteckou. Mam v notebooku transcend 300x a rychlost cteni ­(velke bloky­) je 52MB­/s. Urcite bych doporucil do budoucna pouzivat k testum CF karet prevodnik IDE­-CF s podporou UDMA...
Odpovědět0  0
Dr4k3 (6) | 30.9.20088:26
pletete si dvě věci. USB2 má sice 60MB­/s, ale to je skutečně jenom taktovací frekvence. Reálná rychlost datových přenosů se vždycky plácala maximálně u 30MB­/s, a to si teď ještě ani nevzpomínám jestli těch 30MB­/s vůbec někdy někdo překročil.. Tzn., žádná USB čtečka na světě nedokáže fungovat tak rychle. Problém není mezi kartou a čtečkou, problém je mezi čtečkou a počítačem. Proto se svého času dělaly CF čtečky na Firewire, protože dokázaly fungovat nad 30MB­/s ­(i když jen těsně, i tak to bylo hodně protože USB se v té době plácalo kolem 15­).

Jediné řešení je CF­-IDE interface a připojení karty přímo jako HDD.
Odpovědět0  0
weepy | 30.9.20089:03
Nikdo si nic neplete, zduraznil jsem, ze se jedna o teoretickou propustnost. Frekvence se nemeri v MB­/s ;­). Jinak s tebou naprosto souhlasim, da se to videt treba na www.hjreggel.org­/cardspeed
Odpovědět0  0
MartinNnn | 19.9.200817:18
Kde se vzala ta absurdní cena u Kingston SDHC 8 GB ? Vždyť se prodává za něco málo přes 600 Kč.
Odpovědět0  0
Michal Koláček (53) | 22.9.20089:45
Dobrý den, děkuji za upozornění. Údaje týkající se její ceny včetně grafů jsem opravil.
Odpovědět0  0
Petr Souček | 19.9.200811:10
Takže jak jsem psal včera: https:­/­/www.svethardware.cz­/disc_doc­-NB4914CFE5F253BEFC125749500261B17.html#ansid6
za největší slabinu testu považuji použití jen jedné čtečky, a to ještě ne zrovna té nejlepší. Přitom lepší čtečky se dají koupit i za čtvrtinovou cenu. Výběr paměťových karet je velmi chaotický a prakticky neumožňuje výběr vhodného typu, protože různý typové řady různých výrobců mají různé vlastnosti, a to i pro různé kapacity.

Zajímavé by bylo srovnat udávané a naměřené parametry a udělat nějaký přehled, v kterém by figurovaly skutečné parametry a cena za GB.

Z mých testů jako jednoznačný vítěz kategorie SDHC karet vyšla karta Pretec 16 GB class 6 ­(PCSDHC16­) s rychlostí v ATTO 20­/18,5 MB­/s ­(R­/W­) a cenou 1 185,­- s DPH ­(u CzC, včetně 228 Kč autorských poplatků­)
Odpovědět0  0
Dr4k3 (6) | 19.9.200810:20
1. Opravdu mi tam chybí SanDisk , takový Extreme IV by všechny ostatní v testu potřel rozdílem třídy, krom A­-Data 350x.

2. Použití USB čtečky pro testování CF karet je vyloženě blbost, protože všechny rychlosti máte oříznuté na cca 20MB­/s ty nižší co se vejdou pod jsou stejně o 1­-2MB­/s snížené kvůli čtečce. výsledná čísla mají vypovídací hodnotu pouze pokud má uživatel stejnou nebo stejně výkonnou USB čtečku, ale vůbec nereprezentují rychlost ve foťáku nebo při použití jako SSD.
3. Čekal bych, že změříte přístupovou dobu náhodného zápisu, protože přístupová doba čtení u flash pamětí nikoho moc nezajímá, rozdíl 0.5­-1 ms není důležitý. Naopak vás bude pořád blokovat těch pár desítek až stovek ms při zápisu.
Odpovědět0  0
petrprv (16) | 19.9.200810:13
Vzhledem k tomu, ze ty pametove karty se pouzivaji ve fotacich a podobnych vecech, kde jsou velke soubory bych moc neuvazoval ty 512B testy rychlosti za dulezite a radej bych se venoval 1MB, v teto kategorii ­"propadak­" A­-DATA sdhc 16GB vyhrala a to me celkem tesi. Rekl bych velmi dobra cena za ten vykon a kapacitu.
Odpovědět0  0
Stanislav Brabec | 30.10.200812:12
U mně ovšem tato karta skončila jako propadák. Přes zaručenou rychlost 6MB­/s jsem dosáhl při sekvenčním zápisu pouze 3MB­/s ­(přestože při předchozím testu ­- zapisování nul byla překvapivě rychlá­).

A co je nejhorší, v MMC čtečkách v Linuxu karta pravidelně chybuje při zápisu.

Požádal jsem kolegy, aby mi přinesli vše, co má značku A­-Data, a výsledky byly tristní. Z 9 médií, které se mi sešly, jich 5 za určitých okolností ztrácelo data ­(a z nich 4 je zahazovaly tiše, bez jakékoliv chybové hlášky zpět do OS­). K čemu je mi skvělý výkon, když nemohu věřit, že data zapsala korektně?!
Odpovědět0  0
krl (71) | 19.9.20088:18
No je videt, ze 4GB 266x A­-Data, kterou uz nejakou dobu pouzivam ve fotaku jsem vybral docela dobre, chtel jsem to nejrychlejsi. Snad taky hodne dlouho vydrzi.
Odpovědět0  0
snajprik (1558) | 19.9.20086:30
Super testik, pozeram že Olympus vyhral cenu Best of šrot :)
Odpovědět0  0
Tomáš Marný | 21.9.200819:14
Politika fy. Olympus mne vedla k odchodu od této značky. Formát Olympusu sloužil pouze k vydojení spotřebitelů. Před několika lety byly ceny karet cca 2x dražší než konkurence a ta nemohla formát vyrábět. Na druhém místě popud k odchodu od značky byla péče o zákazníky a kvalita fotoaparátu.
Odpovědět0  0
Michal Aichinger | 30.9.200814:46
Vas prispevek je stejne informacni hodnoty jako kdybych rekl: ­"Tomas Marny si nevidi na spicku nosu­". Je videt ze Olympus nemate rad, ale tim, ze neumite formulovat nazor jste pro smich.

"k vydojení spotřebitelů. Před několika lety byly ceny karet cca 2x dražší než konkurence a ta nemohla formát vyrábět­" ­- povezte jak mohl byt Olympus 2x drazsi, nez konkurence, kdyz ta je nemohla vyrabet ­- zajimave.

"Na druhém místě popud k odchodu od značky byla péče o zákazníky a kvalita fotoaparátu.­" ­- Kdyz nenapisete co se vam stalo, tak je tezke hodnotit kvalitu pece o zakaznika. A o fotoaparatu taky nepisete co bylo za problem ani model. Proste snuska kecu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.