reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Test 6 externích HDD boxů
5.6.2006, Jan Vítek, recenze
Na našem trhu je bezpočet různých externích boxů pro pevné disky, v nichž není snadné se vyznat. Proto dnes uvádíme bližší pohled na šest boxů pro 3,5“ PATA pevné disky, jež se připojují přes rozhraní USB 2.0 a IEEE1394 Firewire. Sledována bude především kvalita zpracování a použité materiály, což má také přímý dopad na chlazení disků.
J.O. | 18.7.200812:59
Windows nepodporuje instalaci a bootovani z externiho disku ­(USB­). Bohuzel politika microsoftu.
Odpovědět0  0
Roman Kalina | 10.2.200816:33
Chtěl bych externí HDD používat k bootování. Pořídil jsem si box Raidsonic ­- ICY BOX IB­-360UE­-B­-BL. Při instalaci windowsu, když se dokopírují soubory a restartuje se PC, již mi instalace dále nepokračuje, ale vyskočí chyba. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Tímto bych Vás prosil o radu, či mám daný box reklamovat, či se mam spokojit s tím že bootování nebude fungovat.
Daný problém nastal na PC i notebooku. Jinak box normálně po připojení funguje a je možné s ním normálně pracovat.

Moc krát děkuji za radu.
Odpovědět0  0
Gagoo | 24.10.200714:28
Koupila jsem si disk ­"ICY BOX IB­-NAS900­-B­" a nepracuje jak by měl ­- v lan režimu vše ok, ale zaboha se mi nepodařilo připojit ho přes USB jako mass­-storage zařízení, v XP prof to nahlásí nový ­/­/HW IDE to USB rozhraní ­/­/ pak ­/­/velkokapacitní paměťové zařízení­/­/ a pak vždy ­/­/chybu instalace ovladačů ­- ovladač se nepodařilo naistalovat zařízení nemusí pracovat správně­/­/ ­- a taky že nepracuje v USBIDcheck programu to zařízení jen na okamžíček prokmitne tak rychle, že to nejde ani přečíst, ani screennshotnout a pak to chcípne ­- upgrade na nový firmware nepomohl ­- jak už jsem řekla v lan režimu ok ­- vidím celý disk, ten má správnou kapacitu, můžu ukládat i číst, sdílet data v lokální síti, ale to usb prostě nejede a nejde ­- zkoušeno na třech Pc s Win XP jednom s W2000prof a jednom s Linuxem ­/tam se to nechytalo vůbec­/ celkově bez výsledku. ­- v servisu prodejce ten disk ­/Seagate 320GB ATA 16MB Buffer­/ vyndali a zformátovali ještě jednou pořádně ­- předtím jsem to zformátovala v lan režimu v dialogovém okně disku ­- a to šlo strašně rychle byl to asi jen nějaký „halabala formátovací režim“ a stejně jim to nezačalo komunikovat přes USB ­- objednali tedy nový lanbox stejný model a stejně jim to nechodí, kde může být chyba ??? ten disk uvnitř v normálním ata modu narvaný do obyč pc jim asi šlapal jinak už by věděli kde je chyba ­- poradíte mi někdo? – není potřeba ten disk rozparcelovat na oddíly pod 120Gb aby se řadič začal chytat??? Nebo není potřeba nějaký WIN XP driver pro připojení v USB režimu??? Nepravděpodobné ale přece??? Nemůže mi autor článku říci jak to zprovoznil sám – v tabulkách vidím že testoval rychlost přenosu přes USB.
Odpovědět0  0
Gagoo | 24.10.200714:11
Koupila jsem si disk HDR ICY BOX IB­-NAS900­-B DR ICY BOX IB­-NAS900­-B­" nepracuje jak by měl ­- v lan režimu vše ok, ale zaboha se mi nepodařilo připojit ho přes USB jako mass­-storage zařízení, v XP prof to nahlásí nový HW IDE to USB rozhraní pak velkokapacitní paměťové zařízení a pak vždy chybu instalace ovladačů ­- ovladač se nepodařilo naistalovat zařízení nemusí pracovat správně ­- a taky že nepracuje v USBIDcheck programu to zařízení jen na okamžíček prokmitne tak rychle, že to nejde ani přečíst, ani screennshotnout a pak to chcípne ­- upgrade na nový firmware nepomohl ­- jak už jsem řekla v lan režimu ok ­- vidím celý disk, ten má správnou kapacitu, můžu ukládat i číst, sdílet data v lokální síti, ale to usb prostě nejede a nejde ­- zkoušeno na třech Pc s Win XP jednom s W2000prof a jednom s Linuxem ­/tam se to nechytalo vůbec­/ celkově bez výsledku. ­- v servisu ten disk ­/Seagate 320GB ATA 16MB Buffer­/ vyndali a zformátovali ještě jednou pořádně ­- předtím jsem to zformátovala v lan režimu a to šlo strašně rychle byl to asi jen nějaký halabala formátovací režim­/ a stejně jim to nezačalo komunikovat přes USB ­- objednali tedz nový lanbox stajný model a stejně jim to nechodí kde může být chyba ??? ten disk uvnitř v normálním ata modo narvaný do obyč pc jim asi šlapal jinak už by věděli kde je chyba ­- poradíte mi někdo?
Odpovědět0  0
Whippet | 18.12.200618:01
? divny ja v nom mam 400GB mensi disk nemam ­(takze nemuzu vyzkouset­) a v pohode
Odpovědět0  0
VencaDC | 19.12.200611:07
jj, uz mi to davno facha v pohode. Problem byl v Win XP Home Edition a formatovani toho velkyho disku.
Takze ST Lab muzu jen doporucit, slouzi vyborne!!
Odpovědět0  0
King | 21.10.200623:52
Existuje suflik, ktory pripojim naraz na dva pocitace ­(trebars na jeden cez USB a na druhy cez firewire­) a bude fungovat na oboch sucasne ? Mate s tym niekto prakticku skusenost ?
Dik za odpovede.
Odpovědět0  0
J.O. | 18.7.200813:00
Bohuzial to nie je mozne. Disk moze byt pouzivane len jednym operacnym systemom at a time. Nezavisle na pripojeni. Sdielanie nie je mozne.
Odpovědět0  0
truss@centrum.cz | 10.7.200615:05
distributoři dávají na GEMBIRD záruku 6 měsíců, takže tuto značku jsem vyřadil ze svého portfolia...
Odpovědět0  0
VencaDC | 9.7.200623:30
Chci se jen pozeptat, zda testy probihaly opravdu s 250GB diskem? Poridil jsem si ST Lab, verzi s USB a FireWire, 30GB WD jsem na tom krasne rozbehal,ale 250GB uz ne... Máte s Labem zkušenosti na vetsich discich...?
Odpovědět0  0
PH | 7.6.200610:29
Mam Gembird na 2,5 palcove disky ­(z notebooku­) ­- taky zeleny plastovy priesvitny :­-­) a momentalne mam problem, ze ked ho pripojim na nforce4 chipset, tak sa po chvili zasekne, dioda citania proste ostane svietit a odpoji sa. Nema niekto podobnu skusenost? Neda sa nejako nastavit USB2.0 na rychlost USB1? Mozno by to pomohlo.
Odpovědět0  0
Petr H. | 6.6.200610:11
Podobnost ciste nahodna? Uz vite, proc neni na krabici nikde jmeno vyrobce? [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 6.6.200612:50
Nebo taky jeste Bytecc ­- viz http:­/­/www.byteccusa.com­/product­/enclosure­/index3.htm

Uz me popravde receno tito vyrobci pomalu nebavi, kdyz cloveku prijde kus HW o nemz se ani nedozvim, kde je jeho pravy puvod, kolik ostatnich vyrobcu ho kopiruje, nebo vyrabi v licenci pod svym jmenem. Na trhu akorat vznika zmatek v mnozstvi stejnych vyrobku pod jinymi jmeny.

Tady ale vychazim z udaju od poskytovatele boxu, takze tentokrat je to Welland :)
Odpovědět0  0
Petr H. | 6.6.200613:20
S tim, ze Welland je vlastne Kouwell, pokud se nemylim. Taky mne stve, ze v tom delaji takovy zmatek :­-/
Odpovědět0  0
Abacus (4) | 7.6.200614:02
Jenze si panove uvedomte, ze nebyt nekolika OEM fabrik v Cine, ktere sekaji stejny produkt v obrovskych seriich jen pro ruzne firmy, ktere na to nalepi sve logo a zabali to do sve krabice, tak neplatite za externi box okolo litru ale nekolik tisic. Prave tato politika kterou tu kritizujete zpusobila, ze sice na trhu je tuna ­"znacek­" s prakticky stejnymi vyrobky, ale zase ty vyrobky stoji zlomek ceny kolik by stat musely kdyby je kazdy vyrobce vyvijel a vyrabel sam ve vlastnich labolatorich a vlastni fabrice. Holt kazda mince ma dve strany. A myslim ze se kazdy rad a ochotne tomuto stavu prizpusobi, kdyz dostane vyrobek za podstatne nizsi cenu a je mu sumafuk jake logo je na tom nalepeno.
Odpovědět0  0
Fialka1 | 23.6.20069:15
Odpovědět0  0
fotr | 6.6.20068:38
Vlastním box Welland ­- ME­-720U2. Plastový šmejd. Mohu potvrdit, že všechno, čeho se autor recenze obává, je pravda. Neúčinné chlazení ­(cokoli, nežli velmi chladné disky se přehřívá­), hlučný ­"škručící­" větrák, navíc neúčinný. K tomu velmi nespolehlivý, často vůbec nenaběhne, jak tu někdo zmiňoval.

A k SATA diskům: mám v ruce jakýsi POWER ­"MOBILE HARD DISK­", Model: EH­-35GS, je to SATA­/IDE a trochu jiná káva. Kovová kostra, slušný vzhled, v každém rohu šroub celou výšku boxu sloužící zároveň jako nožičky, s vrobkováním na boku ­- pro výhradně ruční odšroubování. Bylo to příjemné překvapení když mi přišel. Jak solidním provedením, tak decentním vkusným vzhledem.
Odpovědět0  0
Lojza | 5.6.200621:20
Schanim pouze kabel, ktery ma na jednom konci USB2 a na druhem konci PATA ­- zadnou krabicku, chlazeni, vypinace apod. nepotrebuji. Jeste jen aby to umelo jak DVD+­-RW i disky bez omezeni kapacity. Mohl by mi poradit, kde tohle v Praze koupit. A v lepsi kvalite nez za titapade :­-­).
Odpovědět0  0
Petr H. | 6.6.200610:00
Nejvice se vasim predstavam blizi toto zarizeni: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Pouzivame ho doma a skutecne to funguje, jen je problem s velmi starimi disky, ktere to z nejakeho duvodu nema rado ­(priblizne do 1GB, vetsi uz jedou...­).

Jinak pokud byste chtel nakupovat na cybexu, muzete mou radu odmenit registraci pres tento odkaz: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
droopy | 5.6.200619:05
Nazdar, precital som si pred par hodinami tento test a uz mi na stole blika novy ICY BOX s novym 250GB diskom :­) Akurat ze mam verziu silver. Zatial je vsetko OK. Ziadne drajvre, plug&play cez FireWire. Prave formatujem disk cez ­"Sprava pocitace­"->"Sprava disku­".
Odpovědět0  0
JAja | 11.7.200621:40
Ahoj, chtěl jsem zeptat, jestli když k Icy Boxu není připojen ani USB ani FireWire a zapneš ho, jestli se ten disk rozběhne. Mě totiž ne, tak jestli je to známka toho, že je kaput? Teda ten Icy Box, disk normálně běhá?
Odpovědět0  0
droopy | 12.7.200621:44
Ano, prave som to vyskusal a ak zapnes Icy BOX a nie je pripojeny do FireWire ani USB tak disk nabehne a roztoci sa.
Odpovědět0  0
Petr007 | 13.8.20069:35
Ahoj, jak vypadá ten stříbrnej? Pěkně?
Odpovědět0  0
droopy | 22.8.200610:36
Vyzera pekne, ale cierny by bol este lepsi. Akurat ze mali iba silver.
Odpovědět0  0
Petr82 | 22.8.200613:05
Už jsem si ho koupil, vypadá opravdu hezky a musím říct, že dost, na obrázku je to pravej opak :­))
Odpovědět0  0
petulicek (9) | 5.6.200616:24
zaujimave ze drviva vacsina usb boxov ma polohu tak ze disk je kolmo, pritom vieme ze to nie je jedna z tych naj pre disk dlhodobo. alebo to co nas dakedy ucili uz neplati?
Odpovědět0  0
koroze | 5.6.200617:04
muzes ho mit klidne vzhuru nahoma, disk muzes mit v jakekoliv poloze pokud bude krajni stena svirat se ­"zemi­" uhel 90st ­(proste by nemel byt sikmo­), akorat ho tam musis zformatovat a pak uz provozni polohu nemenit.
Odpovědět0  0
petulicek (9) | 5.6.200617:13
ako je myslene to formatovanie? to ako ked ho sformatujem v takej polohe v akej potom bude tak je to ok?
Odpovědět0  0
de_brahe (2) | 5.6.200618:03
To platilo jeste za dobu starych disku bez rekalibrace ­- museli se formatovat na provozni teplote ­(tj ne hned po zapnuti­) a v poloze kde si to planoval pouzit.

Protoze pri formatovani byly zapsany i ­"navigacni­" udaje pro aktuator. U novejsich disku jsou ty udaje naprepisovatelne ­(ani pri low­-level formatu­), nastavene pri vyrobe.

Jinak omezeni polohy na vertikalni nebo horizontalni ­(proste zadny naklon o 67°­) plati ­- bud je to na ­"lezato­" nebo nastoje ale s delsi hranou pri ­"zemi­".
Odpovědět0  0
Tonda007 | 5.6.200612:51
Jsem asi divnej, ale vsechny boxy z testu povazuji vylozene za zbytecny a neprakticky. Jediny rozumny je od ViPoweru, do ktery se strka stejny suplik jako do interniho ramecku v pocitaci. A ten ­"zvlastni­" kabel, co ho autor recenze kritizuje, tam je proto, aby si clovek mohl na druhem konci toho kabelu vybrat LIBOVOLNY konektor a nebyl tak odkazan na to, co si jednou koupil.. Vedle USB a Firewire se da ke kazdemu takovemu boxu prikoupit kabel napr. pro S­-ATA, ale i SCSI ci paralelni port apod.
Odpovědět0  0
AD | 5.6.200614:49
jo, si divnej :P
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.6.200615:08
Moznosti pripojeni pres Smart Cabely samozrejme vitam, jenze to by nesmely stat tolik, co stoji ­(chapu, nejsou to jen kabely, ale i prislusna elektronika­). Kdyby byl ale v boxu aspon normalni USB 2.0 konektor, na ktery tam misto rozhodne je, potom by byla situace jina, ale takhle...
Odpovědět1  0
M&K | 5.6.200611:46
Ja si asi pred 2 mesici koupil ten st­-lab ­(ale jen s rozhranim USB,pac byl levnejsi a v diskuzich si plno lidi stezovalo,ze kdyz to pripojili pres firewire,tak meli po datech:­( ­).Vse funguje,takze jsem spokojen,jen ta kvalita zpracovani neni nic moc.Sice je to asi hlinik,ale treba ty utahovaci srouby jsou moc humpolacke a mohli by mit gumove okraje­-kdyz to clovek postavi na stul,tak nema co utlumit vibrace disku,takze je treba dat pod to alespon nejaky tlusty casopis.Potom to volne vedeni dratu pro indikacni diodu a jeji uchyceni je opravdu lacine.No snad to alespon bude par let fungovat:)
Odpovědět0  0
Petr H. | 5.6.200611:09
Diky za test, clovek, ktery hleda box na SATA si udela obrazek alespon o kvalitach vyrobcu. Ted se jeste take primlouvam, aby nasledoval test zamereny na SATA disky. Dekuji
Odpovědět0  0
Štěpán Horák | 5.6.200610:28
Díky za pěkný a čtivý test. Jen jsem na konci čekal nějakou přehlednou srovnávací tabulku parametrů ­(rozměry, rozhraní, cena, ...­), která se nekonala. PATA je stále více nahrazováno SATA disky, box s tímto rozhraním by tedy byl investicí do budoucna. Hodil by se test i těchto boxů.
Odpovědět0  0
dd@dd.cz | 5.6.200611:26
Test SATA boxu je zbytecny, protoze na nasem trhu se daji sehnat 2 boxy a realne jenom jeden ­(po 3 tydnech cekani na neco, co bylo oznaceno skladem jsem se na to vybodnul­).
Takze testovat 1 dostupny box nema moc velky vyznam ­- rychlost je omezena USB rozhranim, kontrukcni provedeni a prislusenstvi je shodne jako u PATA disku.

Ja mam doma Externí box IcyBox ­- IB­-351US­-B a proste funguje. Nic vic se k tomu dodat neda :­-)
Odpovědět0  0
Krevety (106) | 5.6.200612:30
Clovece ja ti nevim, treba ziju na jine planete, ale mam LCPower USB SATAorPATA z Alfacompu, a neprislo mi ze bych cekal dele nez 10 minut ve fronte .­-)
Odpovědět0  0
631275 (287) | 5.6.200613:31
alzasoft, 10 minut čekání ­(mají ho v nabídce už asi tak půl roku­) a hezký černý ICYBOX byl doma... a běhá opravdu rychle, jen si ho musíš zapojit přes tu satu pomocí dodané kabeláže a ne přes USB. Nepoznáš pak rozdíl mezi interním a externím SATA diskem.
Odpovědět0  0
Tifosi (66) | 5.6.200614:53
No, hele ja to zas beru tak, ze do externiho boxu sdilenyho na domaci siti hodim nejvetsi starej disk, protoze chci poridit novej comp, samozrejme s modernimi rozhranimi. A myslim, ze na funkcnost to zas takovej vliv mit nebude, protoze na skladovani rodinnych fotek a videii nepotrebuju SATA. Preci jenom na to bude nekdo sahat jednou za cas...
Odpovědět0  0
skalis (2) | 5.6.200610:02
No já jsem koupil VipOwer VP­-9054 i s kabelem za 1.300,­-Kč, testovaný výrobek za 2.400,­- což je dost velký rozdíl.
Odpovědět0  0
At! | 5.6.20069:59
zdarvim...a co takhle neakej externi box pro s­-ata disky ? .... na CC maji jeden ...ale divim se ze je to tak tezko k sehnani kdyz je to tak fajn věc...kdybyste o něakym vědely .....
Odpovědět0  0
luyza (11) | 5.6.200611:15
jj, taky by me to zajimalo. Uz sem se po necem ohlizel a nabidka na trhu je fakt des a hruza... ­(nikde nic­) nebo je to kuevsky drahe....
Odpovědět0  0
631275 (287) | 5.6.200613:26
Takove boxy mam, a nebyl vubec drahy, ICY BOX za 1200,­- , podobny jak v recenzi, jen misto firewire ma satu. bylo to ze softcomu. ted je maji běžně i v alzáči. Maximální spokojenost.
Jinak mi v recenzi chyběly boxy od Zynetu... Jeden používám už druhý rok a jsem nanajevýš spokojen. Odvod tepla, hřání kabelů, spolehlivost... Škoda že je dělají stále jen pro IDE
Odpovědět0  0
luyza (11) | 6.6.20062:46
NO myslel sem pro Sata disk, nee Sata spojeni s komplem >:­( !!!
Odpovědět0  0
Nepi (5) | 6.6.20069:01
Mám RaidSonic Icy Box IB­-351StUS­-B černý USB, 3.5­" SATA ­( [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ­). Ještě jsem ho neměl moc příležitostí odzkoušet, ale zatím mi funguje parádně ­( uvnitř mám Western Digital Caviar RE WD2500YD ­- 250GB 16MB SATA ­).
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 5.6.20069:47
Na fotkách je starý WD800, v popisu je Seagate Barracuda 7200.8 250GB.., Trochu zmatek ;­-)
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.6.200610:10
WD800 poslouzil jen jako ­'model­' pri foceni, zkousky uz probihaly s Barracudou
Odpovědět0  0
Peter B. | 5.6.20068:50
Odkial autor berie, ze Gembird a STLab berie +5V z USB portov? Ja ten gembird mam doma a je tam stabilizator z 12 na 5 V, preto aj spomínané ferity. Ved ten disk by sa po pripojeni len 12 V ani neroztocil, ak by sme suflik nemali v USB, nakolko by elektronika disku nemala napajanie. Disk totiz na roztocenie potrebuje aj 5V. Mozno to autor mohol predtym konzultovat s odbornikom ­- elektronikom.Ku Gembirdu este jednu malu pripomienku, je to slusny suflik, ale po 3 mesiacoch pouzivania mi jeho napajaci zdroj povedal dovidenia. Potom mi v reklamacii dali k nemu ten co je k STLabu a ten sa vobec nehreje a ja ho pouzivam uz asi rok.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.6.200610:08
Dik za upozorneni, elektrotechnika jako takova neni zrovna muj obor.
Odpovědět0  0
ruprecht | 5.6.200616:58
Ono totiz neplati jednoduche ze co je mensi je lepsi, v elektronice kde se jedna o proudovy vykon ­(ne vypocetni­) je to totiz presne naopak. Osizene ­(nepredimenzovane­) trafo je male a hreje se, spinane zdrojiky se nevyrabeji proto ze by vyrobcum lezela na srdci nejaka kapesni prenosnost ale proto protoze jsou daleko levnejsi nez neosizena spulka medi na ocelovem jadru, jsou levne i proto ze se do nich davaji levne soucastky ktere maji za pricinu malou ucinnost, nakonec se tak spinany zdrojik hreje vic nez osizeny transformator=zaplatime zbytecne vic za elektriku ale to je vyrobci jedno on preferuje svuj zisk a svoji usporu, ne nasi.
Odpovědět0  0
J.P.S. | 5.6.20067:05
Ještě bych uvítal rozšíření recenze o nějaké boxy s ethernet rozhraním.
Odpovědět0  0
Krevety (106) | 5.6.20067:54
To by bylo moc pekne, a moc drahe :(
Odpovědět0  0
Lord_Lojza | 5.6.20068:29
mam doma box ­"Welland – ME­-720U2­" a v něm 250GB disk. Box je naprosto v pohode, ale stava se, že někdy při zapnutí ten disk nenaskočí :­(. mam ho proto zaply neustale.

Ale rozhrani USB ma i sve nevyhody, taky by se mi zamlouval box přes ethernet ...
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.6.200610:11
Ono jich moc prazdnych v nabidce neni, ale uz tu jeden mame, takze brzy bude.
Odpovědět0  0
Tifosi (66) | 5.6.200614:41
Jeste jsem nikde zadny nenasel ­(no ani nijak extra nehledal­), ale premyslim o nem... muzu dostat info o tom prazdnem boxu pro hdd pripojitelnej pres Ethernet? Dik
Odpovědět0  0
Abacus (4) | 7.6.200613:52
Treba Abacus ma v nabidce ethernet HDD box Netgear SC­-101 a taky podobne zarizeni od D­-Linku ;­-­) Neni jich malo, staci hledat. Je ale pravda ze se takove boxy zatim ve velkem neprodavaji, zatim to jeste neni moc vyuzivano, i kdyz treba pro sit v ramci panelaku to je skvely ­"FTP server­" na ­"audiovizualni data­" ;­-)
Odpovědět0  0
=anm= | 5.6.200610:22
I já bych byl pro ­- zrovna takový box vybírám...
Odpovědět0  0
mufti | 5.6.200616:06
Odpovědět0  0
CharlieX | 7.6.20068:36
Já používám Netdisk od Ximety, má USB a RJ­-45. Soft umožňuje připojení i přes switch jako plnohodnotný síťový disk. Ale není nejlevnější. Na zive.cz byly i nějaké recenze.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.