Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte
11.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze

Tak se nám do redakce dostala jedna z nejlákavějších nabídek současného grafického trhu, GeForce 6800GT, a na potvoru hned od dvou výrobců - MSI a Gigabyte. Zatímco MSI se drží klasického designu a obsahuje obrovský bundle, Gigabyte sáhl k netradičnímu chlazení a přibalil DOOM 3. A jejich výkon?
Kapitoly článku:
- Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte
- MSI NX6800GT-TD256
- Gigabyte GV-N68T256DH
- Syntetické testy - 3DMarky
- Testy - 3DMark fillrate, pixel a vertex shader
- Testy - Quake 3, Wolfenstein, Call of Duty, UT
- Testy - Halo, Far Cry, Doom 3
- Přetaktování, hluk a závěr
Testy fillrate

Graf 5 - 3DMark03 - fillrate

Graf 6 - 3DMark05 - fillrate
Testy fillrate, tedy rychlosti, s jakou dokáží grafické karty vyplňovat pixely (textury) na povrch 3D modelu, závisí hlavně na počtu pixel pipeline a frekvenci jádra. Je vidět, že zdaleka nejlépe si vede Radeon X800XT s 16 pipeline na 500MHz, který dosáhl téměř maximálních 8 Gtexel/s! Stejně tak obě GeForce 6800GT mají v multitexturingu hodnoty těsně pod teoretickým stropem.
Pixel shader

Graf 7 - 3DMark03 - Pixel shader 2.0

Graf 8 - 3DMark05 - Pixel shader
Zde se starší a novější verze 3DMarku příliš neshodly, což může být způsobené podporou různé úrovně shaderů a celkově jiné stavby testů. Zatímco v 3DMarku03 vede GeForce 6800GT nad Radeonem X800XT až o 30%, v letošní verzi benchmarku na něj ztrácí. Závislost na počtu pipeline nejlépe vystihuje poslední místo Radeonu 9800XT.
Vertex shader

Graf 9 - 3DMark03 - Vertex shader

Graf 10 - 3DMark03 - Vertex shader
Vertex shader je podle všeho doménou grafických čipů ATi. V 3DMarku05 jsou dokonce obě karty s čipy nVidia předstiženy Radeonem 9800XT, který má menší počet vertex pipeline. V testu komplexního vertex shaderu jsou ale GeForce o něco lepší.

Graf 5 - 3DMark03 - fillrate

Graf 6 - 3DMark05 - fillrate
Testy fillrate, tedy rychlosti, s jakou dokáží grafické karty vyplňovat pixely (textury) na povrch 3D modelu, závisí hlavně na počtu pixel pipeline a frekvenci jádra. Je vidět, že zdaleka nejlépe si vede Radeon X800XT s 16 pipeline na 500MHz, který dosáhl téměř maximálních 8 Gtexel/s! Stejně tak obě GeForce 6800GT mají v multitexturingu hodnoty těsně pod teoretickým stropem.
Pixel shader

Graf 7 - 3DMark03 - Pixel shader 2.0

Graf 8 - 3DMark05 - Pixel shader
Zde se starší a novější verze 3DMarku příliš neshodly, což může být způsobené podporou různé úrovně shaderů a celkově jiné stavby testů. Zatímco v 3DMarku03 vede GeForce 6800GT nad Radeonem X800XT až o 30%, v letošní verzi benchmarku na něj ztrácí. Závislost na počtu pipeline nejlépe vystihuje poslední místo Radeonu 9800XT.
Vertex shader

Graf 9 - 3DMark03 - Vertex shader

Graf 10 - 3DMark03 - Vertex shader
Vertex shader je podle všeho doménou grafických čipů ATi. V 3DMarku05 jsou dokonce obě karty s čipy nVidia předstiženy Radeonem 9800XT, který má menší počet vertex pipeline. V testu komplexního vertex shaderu jsou ale GeForce o něco lepší.