Test nových Radeonů: R9 390X a R9 380
19.6.2015, Pavel Šantrůček, recenze

Dlouhé čekání na nové grafické karty od společnosti AMD skončilo, a tak se pojďme podívat, co nového pro nás AMD přichystalo. V dnešním testu se podíváme na nabídku dvou Radeonů R9 390X a R9 380 od společnosti Sapphire.
Kapitoly článku:
- Úvod
- Sapphire Radeon R9 390X TRI-X 8G
- Sapphire Radeon R9 380 Nitro 4G
- Jak budeme testovat
- Tomb Raider
- BioShock: Infinite
- Metro Last Light
- Crysis 3
- Battlefield 4
- Thief
- Middle Earth: Shadow of Mordor
- Alien: Isolation
- Far Cry 4
- Dying Light
- Grand Theft Auto V
- Teplota, hlučnost a spotřeba
- Přetaktování
- Závěr
Far Cry 4
Nvidia GameWorks je hlavním důvodem zařazení této hry do naší metodiky testování. Far Cry 4 je dalším pokračováním úspěšné serie od vývojového studia Ubisoft Montreal. Hra využívá engine Duna Engine 2 s implementací GameWorks a je vyvíjena pod křídly TWIMTBP. Far Cry 4 nemá vlastní benchmark, a proto je použito testování přímo ve hře na mapě Banapur. Testovací scéna je měřena pomocí FRAPS s nastavenou délkou 78 sekund.
Rozlišeni 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
Ve Far Cry 4 je opět lídrem v rozlišení 1920x1080 GeForce GTX 980, v rozlišení vyšším ale Radeon R9 390X srovnává a o chlup vítězí. Výkonnostní zisk nového Radeonu R9 390X oproti svému předchůdci je velmi slušných 17 % a 16 %. Radeon R9 380 opět vítězí nad GTX 960 v obou rozlišeních, tentokrát však není rozdíl nijak zásadní.