>
>
>
>
>
>
"Toxický" Radeon X700 Pro vs. "extrémní" GeForce 6600GT
14.2.2005, Zdeněk Kabát, recenze
V následující recenzi se podíváme na dva zástupce grafického mainstreamu, kteří se ovšem standardním grafickým kartám trochu vymykají. Testovali jsme totiž Sapphire Toxic X700 Pro s masivním, ale tichým chlazením a ASUS eXtreme N6600GT, což je pro změnu GeForce 6600GT od nVidie. Jak dopadly ve vzájemném střetu?
Kapitoly článku:
- "Toxický" Radeon X700 Pro vs. "extrémní" GeForce 6600GT
- Sapphire Toxic Radeon X700 Pro
- ASUS eXtreme N6600GT
- Hluk, přetaktování a Sapphire APE
- Syntetické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004, Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Srovnání výkonu a závěr
Far Cry
Graf 7 - Far Cry (default) - 1024x768 - bez FSAA, AF
Graf 8 - Far Cry (default) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 9 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
V defaultním testu Far Cry má GeForce 6600GT obrovskou převahu nad Radeonem X700Pro, a to i plně přetaktovaným. Při zapnutém FSAA a AF dosahuje ASUS dokonce dvakrát vyšší rychlosti, čemuž jsem se nestačil divit. Závislost na rozlišení a optimalizacích uvidíte názorně v následujícím grafu:
Graf 10 - Far Cry (default)
Zde je vidět, že bez FSAA jsou výsledky GeForce 6600GT poměrně vyrovnané a drží se stále na hratelných 43-46 fps, zatímco Radeon není příliš svižný ani na nejnižší nastavení.
Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 - bez FSAA, AF
Graf 12 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 13 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
Trochu odlišné jsou výsledky na druhé mapě, která je k dispozici na serveru 3dcenter.de. Zde dokonce v nejnižším nastavení Radeon překonává kartu od ASUSu, ovšem jakmile vzrostou nároky, opět se propadá pod hranici hratelnosti.
Graf 14 - Far Cry (cooler01)
Zde již výsledky nejsou tak zamotané a křivky se vyvíjejí podle očekávání. Tedy kromě záhadného zvýšení framerate v rozlišení 1600x1200 při 4xFSAA, 8xAF, což bude ale podle mě nějaká chyba ve hře nebo v ovladačích. Kromě tohoto výkyvu je GeForce 6600GT celou dobu rychlejší, nehledě na APE.
Graf 7 - Far Cry (default) - 1024x768 - bez FSAA, AF
Graf 8 - Far Cry (default) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 9 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
V defaultním testu Far Cry má GeForce 6600GT obrovskou převahu nad Radeonem X700Pro, a to i plně přetaktovaným. Při zapnutém FSAA a AF dosahuje ASUS dokonce dvakrát vyšší rychlosti, čemuž jsem se nestačil divit. Závislost na rozlišení a optimalizacích uvidíte názorně v následujícím grafu:
Graf 10 - Far Cry (default)
Zde je vidět, že bez FSAA jsou výsledky GeForce 6600GT poměrně vyrovnané a drží se stále na hratelných 43-46 fps, zatímco Radeon není příliš svižný ani na nejnižší nastavení.
Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 - bez FSAA, AF
Graf 12 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 13 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
Trochu odlišné jsou výsledky na druhé mapě, která je k dispozici na serveru 3dcenter.de. Zde dokonce v nejnižším nastavení Radeon překonává kartu od ASUSu, ovšem jakmile vzrostou nároky, opět se propadá pod hranici hratelnosti.
Graf 14 - Far Cry (cooler01)
Zde již výsledky nejsou tak zamotané a křivky se vyvíjejí podle očekávání. Tedy kromě záhadného zvýšení framerate v rozlišení 1600x1200 při 4xFSAA, 8xAF, což bude ale podle mě nějaká chyba ve hře nebo v ovladačích. Kromě tohoto výkyvu je GeForce 6600GT celou dobu rychlejší, nehledě na APE.