Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)
18.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento týden přichází na Svět Hardware další z megatestů a tentokrát se budeme zabývat grafickými kartami pro PCI Express. Celkem se nám sešlo 31 modelů od ATi a nVidie a postupně se na ně podíváme v závislosti na ceně. Karet z low-endu máme celkem 9 a k nim jsme přidali ještě Radeon X1300Pro, který dorazil z ATi minulý týden.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)
- Novinka - ATi Radeon X1300Pro
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, vertex a pixel shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Painkiller: BOOH, UT2004
- Splinter Cell, Serious Sam SE
- Doom 3, Wolfenstein ET
- Shrnutí výsledků a průměrný výkon
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Nyní se již můžeme podívat na herní testy. Jejich počet byl oproti dalším dvěma dílům omezen, protože nepředpokládám, že by někdo stál o komplexní benchmarky karet do 3000Kč. Nicméně ještě jednu kartu z toho srovnání najdete otestovanou důkladně zítra - je to Radeon X1300Pro.
Zajímavé je, že když jsme omezil frekvenci procesoru a výkon paměťového subsystému, je Half-Life 2 limitovaný v 800x600 procesorem na hodnotách kolem 70 fps. S rostoucím rozlišením ale rostou i rozdíly a ATi získává jasnou převahu. Dokonce 64-bitové Radeony překonávají některé nVidie, což není zrovna typické.
Další hrou pro Direct3D je Far Cry, kde ATi také často získává převahu. V tomto grafu vidíte problémy Radeonu X1300Pro, který dopadá hůře než X600XT a projevuje se opět nedoladěnost ovladačů. Trojice Radeonů ale opět překonává i nejvýkonnější GeForce 6600LE, naopak na chvostu jsou Radeony X300SE, které nemají pro hry uplatnění. Rozumné rozlišení pro hraní Far Cry je 1024x768, samozřejmě bez zapnutého anti-aliasingu apod.
Zajímavé je, že když jsme omezil frekvenci procesoru a výkon paměťového subsystému, je Half-Life 2 limitovaný v 800x600 procesorem na hodnotách kolem 70 fps. S rostoucím rozlišením ale rostou i rozdíly a ATi získává jasnou převahu. Dokonce 64-bitové Radeony překonávají některé nVidie, což není zrovna typické.
Další hrou pro Direct3D je Far Cry, kde ATi také často získává převahu. V tomto grafu vidíte problémy Radeonu X1300Pro, který dopadá hůře než X600XT a projevuje se opět nedoladěnost ovladačů. Trojice Radeonů ale opět překonává i nejvýkonnější GeForce 6600LE, naopak na chvostu jsou Radeony X300SE, které nemají pro hry uplatnění. Rozumné rozlišení pro hraní Far Cry je 1024x768, samozřejmě bez zapnutého anti-aliasingu apod.