Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.9.2023, Milan Šurkala, aktualita
Po dlouhém čekání na novou biografii Elona Muska od Walter Isaacsona jsme se konečně dočkali a zajímavá je i tím, že jde zde prezentován koncept dlouho slibovaného robotaxi. Autonomní vozy budoucnosti se blíží.
congi (328) | 14.9.20239:54
...Rodinu v tom neodvezete, ale na cestu do práce nebo jízdy po přeplněných městech by to mělo bohatě stačit...takze do preplnenych mest vypusti dalsi vozidla, ktera ani neuvezou vic jak 2 pasazery, wow :D
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4664) | 14.9.202310:12
To je bohužel pravda, nicméně...
1­) Stejně drtivá většina z nich jezdí obsazena 1­-2 lidmi
2­) Budou v těch městech sice jezdit, ale nebudou v nich parkovat ­(resp. na počet osob jich bude parkovat mnohem méně než dnes­)
3­) Jezdí to na elektřinu na rozdíl od dnešních aut, která jsou stále v drtivé většině spalovací.
4­) ­"do preplnenych mest vypusti dalsi vozidla­" Tady mi přijde, že jste opomněl to, že když pojedete v robotaxi, tak nepojedete v normálním autě. Takže nejde o auta navíc, ale o náhradu.
Odpovědět2  0
congi (328) | 14.9.202313:50
jasny nebral jsem to uplne vazne, jen me to pobavilo, doufam ze nasazeni neceho takovyho bude predem promyslene, ikdyz dneska bych se fakt uz nicemu nedivil... :)
Odpovědět0  0
Budman (259) | 14.9.202316:38
Pro mladé nezadané hipstry a různé kreativní frikulíny to ve městě smysl může dávat, ostatně takoví lidé už často auto nemají ani dnes a drandí si na koloběžkách. Ovšem pro ­"normálního­" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude, protože i při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly ­(odvážení­/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky­) a vlastní auto mu dává mnohem větší flexibilitu než nějaký taxík ­- a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených

Navíc teda spousta lidí včetně mne bere automobil jako dost osobní prostor, v taxíku nebo někdy sdíleném služebáku samozřejmě taky jezdím, ale nejlíp se cítím ve svém, kde vím, kde kdo na co makal a jak je to čisté
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4664) | 14.9.202323:30
"Ovšem pro ​­"normálního​­" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude­"

Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi ­"normálními­" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst.

"při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly ​­(odvážení​­/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky​­)­"

Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel.

"a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených­"

A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě ­(ať už svém nebo tomto­) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?
Odpovědět1  0
Budman (259) | 15.9.202314:22
"Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi ­­"normálními­­" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst.­"

Ano, říká se tomu dospět a vyzrát a většinou je to spojeno i s touhou po pohodlí ­- a to vám dopřeje opět nejlépe vlastní auto, znám těchto případů mnoho ze svého okolí, včetně zarytých ekologů.

"Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel.­"
A to je zase zpátky ta otázka flexibility ­- s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde

"A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě ­­(ať už svém nebo tomto­­) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?­"

Nevím zda máte děti a jestli ano, tak je začínám trochu litovat, protože očividně výlety jsou pro vás neznámá zaležitost... já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4664) | 16.9.202315:07
Jenže Vy to berete jako jediné řešení. To ale přece netvrdím. To, že bude rodina úplně bez vlastního auta, to asi ne. Ale už tím můžete vykrýt třeba jedno auto v rodině. Podobně tak operativní leasing. Pokud jste mladý bezdětný pár s tím, že za pár let plánujete rodinu, je jednodušší si pro začátek pronajímat malé auto a až nastane ona situace, vyměnit ho za větší, aniž byste pak řešil prodej a nákup nového vozu, nemluvě o tom, že za Vás společnost přebírá většinu dalších starostí o auto. Ten trend prostě nastává. Nevím, možná jste na to už příliš starý, těžko říci, ale takový trend prostě nastává.

"s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde­"

Což platí i naopak. S vlastním autem se třeba z večírku neodvezete, s robotaxi ano.

"já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám­"

Viz výše. Nikdo přece neříká, že musíte jezdit jen a pouze robotaxi. Ale můžete mít jedno rodinné auto místo dvou ­(opět, záleží na konkrétní situaci, kam jezdíte, kolik vás je, kde bydlíte,...­). Pokud jezdíte často na výlet s rodinou a máte pravidelně a často určité vytížení pro svůj velký vůz, tak proč byste to řešil pomocí malého sdíleného robotaxi? Proč z toho děláte 100% řešení pro všechny situace? Čtěte pořádně. Psal jsem ­"Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou?­" Jak těchto 350 dní v roce souvisí s Vaší situací, když jezdíte každý týden na výlet??? Vždyť Vy popisujete úplně jinou situaci než já.

Jde o to, že pokud jednou za rok jedu na velký výlet v hodně lidech, tak si kvůli tomu nebudu kupovat minivan, který mě bude 350 dní v roce obtěžovat svou velikostí a spotřebou, ale půjčím si ho ­(a to ať už z půjčovny nebo jako sdílené auto ­- což je také na vzestupu­)....
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1125) | 14.9.20237:43
V českých pohraničních městech to odhaduju na rok 2068.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.