Elon udělá elektrický auto a už o něm píší životopis. Přitom taková blbost.
Odpovědět0 2
Elon spustí revoluci v auto moto průmyslu, kdy už dnes dělá solidní vrásky na čele těm největším automobilkám na světě, a už o něm píší životopis. Přitom taková blbost :-D
Odpovědět3 0
cinania rozbehnu ani nie za polovicny cas zvysku sveta vyvoj a vyrobu ev a do par mesiacov dobiju europu, zivotopis o tom nik nenapise. ale minimalne vw uz krvaca
Odpovědět0 0
"Příspěvek pod článek o iPhone dát bez nové registrace nejde, tak to hodím sem."
Tím máte na mysli tuto aktualitu na Digimanii?
https://www.digimanie.cz/apple-iphone-15-pro-5-zoom-pro-max-o-vice-nez-10-nizsi-ceny/9870
Naše magazíny využívají jednotný systém registrací, takže pro napsání komentáře na Digimanii není potřeba mít novou registraci. Stačí být na Digimanii přihlášený pomocí stejných přihlašovacích údajů jako zde na SHW. Není potřeba se nově registrovat jen na DM, jelikož nic takového není k dispozici. Je pouze jeden registrační formulář, jeden účet, stejné přihlašovací údaje.
Odpovědět2 0
Proč Digimanie nepozná, že jsem přihlášený na SHW a automaticky mne nenaloguje?
Pomocí jednoho Google účtu se můžu přihlásit na FB nebo Twitter a hromadu jiných služeb, přičemž tady na SHW to je jak za krále klacka. Hergot spravte si to.
Odpovědět2 1
Hergot, taky že to tak obecně funguje, takže není co spravovat. Pokud zrovna ve Vašem individuálním případě nikoli, tak to je mi sice líto, ale zabezpečit 100% funkčnost ve všech případech z naší straně prostě není možné. Můžete si zkusit vymazat cache prohlížeče. Ani jste nenapsal, jaký prohlížeč a v jaké verzi vlastně používáte. To, že Vám něco nějak funguje u služby od Googlu, je sice hezké, ale přihlašování od Googlu nepoužíváme, takže to má nulovou relevanci.
Odpovědět0 0
Používám Operu, což je lehce netradiční browser.
Odpovědět0 0
Bohužel musím s komentářem...
Son_of_the_bit (291) | 14.9.202311:06
....souhlasit.
Já sice naopak od něj vím že přihlašování jde jedním účtem na všech vašich webech.
Ale praxe je taková že když teď kliknu třeba svetmobilne, nebo jiný.... tak tam přihlášený nebudu.
ǩliknu tedy na formulář přihlášení, vyplním, zobrazí se mi hezké potvrzení že mě to přihlásilo na všechny vaše weby
https://i.ibb.co/NY2BhZ6/20230914-121444.jpg
Ale když teď kliknu na relaxuje.cz nebo TVfreak tak tam přihlášený nebudu 🤷🏻♂️
A takto je to na mobilu, tabletu i PC (prohlížeče Edge)
na PC navíc ještě otestováno i v Chromu i Firefoxu
Odpovědět1 0
Viz níže. Fungovat to funguje (sám toto přihlašování na všechny weby najednou používám roky), jde patrně i u Vás o nastavení Vašeho prohlížeče, které z naší strany ve Vašem PC/mobilu nemůžeme ovlivnit.
Odpovědět0 0
taky jsem prihlasenej jen na shw, pouzivam vivaldi
Odpovědět0 0
Ale co chcete spravovat, když to Digimanie pozná a automaticky Vás naloguje? Automatické logování na všechny weby tady funguje už léta letoucí. Naše weby mají jednotný systém přihlašování, takže přihlášení do SHW Vás automaticky přihlásí i na Digimanii. Pokud se tak nestalo, může za to patrně nastavení Vašeho prohlížeče (přísná ochrana cookies - služby Googlu totiž běží na jedné doméně google.com, takže tam to funguje automaticky, ale SHW, DM, TVF a další jsou různé domény, takže v případě, že to nefunguje, bude potřeba omezit přísnou izolaci cookies v prohlížeči, abyste serveru svethardware.cz dovolil vytvořit a uložit přihlašovací cookie i pro digimanie.cz).
Odpovědět0 0
Také stál za Zip2, X.com/PayPalem, SpaceX, The Boring Company, Starlinkem, SolarCity... Málo toho není.
Odpovědět2 0
Jasan, to byl pokus o repliku z Pelíšků. Jinak Elona mám načtenýho a jeho First principle myšlení, které je základem jeho úspěchu, se taky snažím uplatňovat. Ostatně z toho vychází i moje kritika x86 protože objektivně je CISC zastaralá architektura co nemá v 21.století co dělat. Dle First principle je naprostý nesmysl mít moderní RISC jádro a nad tím běžet překladač CISC-to-RISC čili HW emulaci se vším tím overheadem. Tesla DoJo je geniální v tom, že je to RISC 2.0, v podstatě první architektura která vnějšímu světu přiznává OoO vykonávání a neumožňuje in-order debugování (což je stejně jen iluze/zpětná rekonstrukce dle vstupního kódu, která žere hromadu tranzistorů).
Odpovědět0 0
...Rodinu v tom neodvezete, ale na cestu do práce nebo jízdy po přeplněných městech by to mělo bohatě stačit...takze do preplnenych mest vypusti dalsi vozidla, ktera ani neuvezou vic jak 2 pasazery, wow :D
Odpovědět0 1
To je bohužel pravda, nicméně...
1) Stejně drtivá většina z nich jezdí obsazena 1-2 lidmi
2) Budou v těch městech sice jezdit, ale nebudou v nich parkovat (resp. na počet osob jich bude parkovat mnohem méně než dnes)
3) Jezdí to na elektřinu na rozdíl od dnešních aut, která jsou stále v drtivé většině spalovací.
4) "do preplnenych mest vypusti dalsi vozidla" Tady mi přijde, že jste opomněl to, že když pojedete v robotaxi, tak nepojedete v normálním autě. Takže nejde o auta navíc, ale o náhradu.
Odpovědět2 0
jasny nebral jsem to uplne vazne, jen me to pobavilo, doufam ze nasazeni neceho takovyho bude predem promyslene, ikdyz dneska bych se fakt uz nicemu nedivil... :)
Odpovědět0 0
Pro mladé nezadané hipstry a různé kreativní frikulíny to ve městě smysl může dávat, ostatně takoví lidé už často auto nemají ani dnes a drandí si na koloběžkách. Ovšem pro "normálního" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude, protože i při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly (odvážení/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky) a vlastní auto mu dává mnohem větší flexibilitu než nějaký taxík - a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených
Navíc teda spousta lidí včetně mne bere automobil jako dost osobní prostor, v taxíku nebo někdy sdíleném služebáku samozřejmě taky jezdím, ale nejlíp se cítím ve svém, kde vím, kde kdo na co makal a jak je to čisté
Odpovědět0 0
"Ovšem pro "normálního" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude"
Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi "normálními" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst.
"při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly (odvážení/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky)"
Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel.
"a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených"
A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě (ať už svém nebo tomto) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?
Odpovědět1 0
Jenže i ti hipstři a frikulíni jednou budou mít děti a jako programátoři i slušný plat, a najednou dospějí do stádia kdy prostě nebudou chtít svoje děti vozit do školky poblitým robotaxi, které tam zeblila parta mladých frikulínů večer předtím.
Dokonce bych řekl, že touha člověka po vlastním autě, byla naprosto esenciálním motorem růstu západní ekonomiky. V USA je klasika dům + dvě auta, samozřejmě vše na hypo a splátky, takže amík musí makat jak šroub a vymýšlet iPhony, Tesly, Intely a AMD jinak by o vše přišel.
Odpovědět0 0
Ale co s tím má co společného slušný plat? Tady jde o tu flexibilitu. Já chápu, že mnoho lidí (zejména těch starších) stále žije v tom, že člověk celý život bydlí na jednom místě a má jednu práci, ale takto dnešní svět už nefunguje. Dnes se cení flexibilita. Flexibilita je tím, za co se platí a připlácí. Něco vlastnit dnes už není takovým cílem jako kdysi, právě spíše naopak. Dnes je primární věc používat, ale ne nutně vlastnit.
1) Takže to vidíme v tom, že dnes si lidé už tolik nekupují byty, ale chodí častěji do podnájmu, i když na ten byt mají peníze. Mohou se pak libovolně stěhovat za prací a nebýt zatíženi nákupy a prodeji vlastněných bytů. Případně ten byt koupí, ale pronajímají ho, což mají jako investici.
2) Vidíme to i v rostoucím zájmu o operativní leasing na auta i v soukromé sféře. Lidé si cení flexibilitu a možnost pravidelněji měnit svá auta dle potřeb (např. tím, že se rozroste rodina, nebo tím, že se přestěhujete jinam a auto třeba vůbec potřebovat nebudete,...). Ta Vaše "touha člověka po vlastním autě" už dnes nefunguje. Dokonce i v ČR mají domácnosti na operativní leasing (tedy pronájem) přes 20 % nově pořizovaných aut! Lidé chtějí auta používat, ne se o ně starat.
Bod 1 a 2 jde proti tomu, co tvrdíte, dnes už není cíle vlastnit dům a dvě auta, ale především je používat (a ideálně se o ně nestarat, tu outsourcují)
3) Vidíme to také v tom, že si lidé častěji pronajímají telefony. Nekupují každý rok dva nový iPhone, aby se starali o jeho prodej, ale prostě ho měsíčně platí a pak vymění. Flexibilita je klíč.
4) Vidíme to i na těch sdílených kolech a koloběžkách. Proč si kupovat kolo pro cestu do práce, do školy,... a pak se starat o to, aby ho někdo někde neukradl, když si ho prostě půjčíte, dojedete tam, kam potřebujete, a už se o to dále nestaráte? Flexibilita je to, co se dnes cení.
Je rok 2023, ne 1977.
Odpovědět0 0
1) Lidi chodí do podnájmu protože nemají prachy si koupit ani ten pitomej byt v králikárně (bytovce). Ono totiž 4+kk 90m2 v Praze stojí 10 milionů a za to se dají na vesnici postavit 2 baráky. O to smutnější je srovnání cen na Floridě, kde třeba takovej barák v Masaryktown stojí 6 milionů Kč a máš to 10 km na pláž. Takhle máš za dvojnásobek malou kukaň v hnusným zaplivaným Práglu.
https://www.realtor.com/realestateandhomes-search/Florida
https://www.zillow.com/home-values/22338/masaryktown-fl/
2) "20% domácností mají operativní lízačku na auto"....... jo a kolik těch domácnosti v ČR má na to si koupit nové auto? Tak cca 10%? A tedy operativní lízačku na auto má ve skutečnosti 2% všech domácností. Tedy poměr 2% vs. 98%, jo to je opravdu masivní trend.
3) Telefony si pronajímají, ale nesdílí, což je dost rozdíl. Navíc tento pronájem/operativní leasing je výhodný pro lidi a firmy co potřebují mít nové vybavení. Ono to zjednodušuje účetnictví, firma nemusí řešit odpisy atd. Nicméně počet lidí a firem co nutně potřebují mít to nejnovější a po roce se toho zbavit, je ve společnosti opět minoritní. Majorita společnosti pak tyto ojetiny z operáku dojíždí v osobním vlastnictví. A je to tak dobře, protože důchodce co jede 1x tydně autem nakoupit si vystačí s ojetým pekáčem co má nenulovou pravděpodobnost poruchy na 50 km jízdy, což by pro firmu kde auto najede 1000 km za den bylo neprůchodné. Jinak operák je pořád leasing a ten ve světě funguje víc jak 50 let, takže nic nového pod sluncem.
4) Sdílené koloběžky a kola, jo to vidím u nás ve městě jak to lidi demolují. Docela dost firem ohledně sdílených koloběžek už zkrachovala a naprostá většina sdílených kol a koloběžek jede z dotací, takže komunismus kde všechno patří všem jak vyšitej. Spíš než sdílené kola bych konečně uvítal systém proti zlodějům aby mi neukrali moje nesdílené kolo,
Shrnul bych to asi tak, že sdílení funguje jen mezi důveryhodnými osobami, třeba rodina. Ve východní Evropě s její komunistickou mentalitou je sdílení čehokoliv cestou do pekel horoucích.
Odpovědět0 0
Chápu, co se snažíte říci, problém ale je, že se bavíte o něčem jiném, bavíte se o skupinách, které nejsou cílovkou. Bavíme se přece o tom, zda danou věc budou nebo nebudou užívat lidé, kteří mají na výběr, zda to mohou používat. V podstatě, jako byste řešil kvalitu hovězího masa pro vegany... jiná cílovka.
1, Vy se bavíte o lidech, kteří si nemohou koupit byt. Když si ho koupit nemůžou, tak si ho logicky nekoupí, tady přece není co řešit. Já se bavím o lidech, kteří si ten byt koupit mohou. A tady je rostoucí trend v tom, že navzdory tomu, že si ho mohou koupit, tak si byty pronajímají kvůli flexibilitě. Pokud chcete změnit práci, protože Vás ta předchozí po letech začala nudit, nebo máte nabídku na lepší pozici (a mnohem lepší peníze), tak nechcete být brzděn vlastnictvím bytu a náklady na něj. Uvědomte si, že je rok 2023. Lidé umí jazyky, cestují, už dávno tu není doba, kdy člověk celý život žil na jednom místě v jedné práci. Vlastnictví bytu/domu Vás brzdí v možnostech. Není to cíl, ale okovy. Případně to koupíte jako investici a pronajímáte to jiným. Uvědomte si, že nájem je v podstatě Váš max. výdaj na bydlení, víte kolik budete platit a máte možnost během krátké doby upravit své náklady volbou jiného bydlení. Dnes si lidé čím dál tím více cení flexibilitu.
2, Opět totéž. Proč tu taháte lidi, kteří nemají na výběr? Bavíme se přece o těch lidech, kteří ten výběr mají. A ti, kteří si mohou vybírat mezi nákupem a pronajímáním, v čím dál tím větší míře volí pronájem. Flexibilita je ceněna čím dál více.
3, To máte pravdu, že nesdílí, ale o to přece nejde. Na tomto Vám chci ukázat, že lidé opět volí čím dál častěji pronájem. Zda je to pronájem dlouhodobý bez sdílení (telefon) nebo pronájem krátkodobý se sdílením (robotaxi) je už docela jedno. Jde o to, že touha člověka věci vlastnit poslední dobou klesá. Člověk chce věci užívat, ne nutně vlastnit. Přichází doba, kdy lidé čím dál častěji více preferují platit pravidelné měsíční poplatky se službami navíc, které z nich odeberou břímě vlastnění věci.
4, Nastupující generace má jiné smýšlení a pokud se bavíme o produktech budoucnosti, tak se na ně nemůžete dívat optikou vymírajících generací, ale těch nastupujících. Musk jistě neřekne: "Hoši, robotaxi po těch letech musíme odpískat, protože lidi v ČR demolují sdílené koloběžky." Budou v USA rušit projekt robotaxi, protože to tady "nefunguje"? Navíc mi nepřijde, že by to tady až tak nefungovalo.
Odpovědět0 0
Nějakej ten rok jsem pracoval v USA, takže většina nových trendů v ČR jako třeba bydlení v podnájmu, pronajímání storage space, garáží, U-Haul atd. to všechno dávno v USA funguje desítky let a jenom se tyto trendy přelévají i do zaostalé východní evropy. Ovšem důležité je, že trendy jsou v USA hnány výhradně efektivností ekonomiky a pouze tam, kde to dává smysl. V USA je to ekonomika, zatímco tady v evropě se z toho dělá ideologie.
V USA totiž narazíš i na lidi typu Clint Eastwood z filmu Grand Torino, tedy týpek co žije ve svém domě celý život, nikdy nebyl dál než v sousedním městě a okamžitě bere do ruky flintu kdykoliv mu nějakej frikulín vleze na trávník. Takže v USA to je velmi individuální, lidi se vzájemně respektují a každej si žije jak uzná za vhodné aniž by mu do toho někdo kafral.
Konec konců Elon vyvíjí robotaxi ne protože by byl fanda do sdílení, ale protože to je funkce, která znásobí hodnotu auta, tedy čistě ekonomický benefit. A navíc to je něco se stane nevyhnutelně během příštích pár let a ten kdo s tím přijde jako první tak shrábne tento obrovský jackpot. A všichni víme že Elon potřebuje prachy aby si postavil kosmickou loď a mohl se konečně vráti domů na Mars.
Odpovědět0 0
"Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi "normálními" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst."
Ano, říká se tomu dospět a vyzrát a většinou je to spojeno i s touhou po pohodlí - a to vám dopřeje opět nejlépe vlastní auto, znám těchto případů mnoho ze svého okolí, včetně zarytých ekologů.
"Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel."
A to je zase zpátky ta otázka flexibility - s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde
"A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě (ať už svém nebo tomto) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?"
Nevím zda máte děti a jestli ano, tak je začínám trochu litovat, protože očividně výlety jsou pro vás neznámá zaležitost... já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám.
Odpovědět0 0
Jenže Vy to berete jako jediné řešení. To ale přece netvrdím. To, že bude rodina úplně bez vlastního auta, to asi ne. Ale už tím můžete vykrýt třeba jedno auto v rodině. Podobně tak operativní leasing. Pokud jste mladý bezdětný pár s tím, že za pár let plánujete rodinu, je jednodušší si pro začátek pronajímat malé auto a až nastane ona situace, vyměnit ho za větší, aniž byste pak řešil prodej a nákup nového vozu, nemluvě o tom, že za Vás společnost přebírá většinu dalších starostí o auto. Ten trend prostě nastává. Nevím, možná jste na to už příliš starý, těžko říci, ale takový trend prostě nastává.
"s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde"
Což platí i naopak. S vlastním autem se třeba z večírku neodvezete, s robotaxi ano.
"já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám"
Viz výše. Nikdo přece neříká, že musíte jezdit jen a pouze robotaxi. Ale můžete mít jedno rodinné auto místo dvou (opět, záleží na konkrétní situaci, kam jezdíte, kolik vás je, kde bydlíte,...). Pokud jezdíte často na výlet s rodinou a máte pravidelně a často určité vytížení pro svůj velký vůz, tak proč byste to řešil pomocí malého sdíleného robotaxi? Proč z toho děláte 100% řešení pro všechny situace? Čtěte pořádně. Psal jsem "Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou?" Jak těchto 350 dní v roce souvisí s Vaší situací, když jezdíte každý týden na výlet??? Vždyť Vy popisujete úplně jinou situaci než já.
Jde o to, že pokud jednou za rok jedu na velký výlet v hodně lidech, tak si kvůli tomu nebudu kupovat minivan, který mě bude 350 dní v roce obtěžovat svou velikostí a spotřebou, ale půjčím si ho (a to ať už z půjčovny nebo jako sdílené auto - což je také na vzestupu)....
Odpovědět0 0
V českých pohraničních městech to odhaduju na rok 2068.
Odpovědět2 0