Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.3.2022, Milan Šurkala, aktualita
Nejen celý svět uvaluje sankce na Rusko, ale také Rusko omezuje svůj export ven. Ředitel Roskosmosu, Dmitrij Rogozin, oznámil, že ukončují dodávky raketových motorů RD-180 do USA a Spojené státy, ať si létají třeba na košťatech.
1  2  
honza1616 (3712) | 8.3.202220:47
Speciálně pro vás vytvořený DISCORD, běžte si diskutovat o politice tam, není potřeba stahovat aplikaci, stačí otevřít v prohlížeči
https:­/­/discord.gg­/pWrDeSBN8S
.
Na stránce s tématem o HW na to není nikdo zvědav, jak se zde bavíte o politice,

...pro zdejšího správce serveru nebo prostě admina,
toto je pouze reakce na to co se děje u jiného článku, kde narostl počet komentářů už na­/přes 80, a tady to bude zachvilku to stejné,
Tedy pouze snaha ten flame přesměrovat jinam
Odpovědět2  1
scratchy27 (265) | 8.3.202221:16
Mrzi me Honzo ze se vam to nelibi nebo ze se citite omezeny v diskuzi. Ale strkat hlavu do pisku pred nekym kdo tu otevrene vyhrozuje smrti, schvaluje a raduje se z prave ted probihajici genocidy nevinnych lidi nebudu jen proto, ze se odkopal zrovna na HW serveru. Verte mi, ze i me velmi mrzi, ze s nim nemohu diskutovat nekde osobne.
Odpovědět2  2
scratchy27 (265) | 7.3.20229:52
Jeste doplneni k te ­"Ukrajinsko nacisticke­" propagande co tu jede ten trotl wrahhh a nejspis tomu propadli i dalsi...

Neprijde ti divne, ze vcera na Ukrajinu prijeli veterani z Izraelskych specialnich jednotek...a hadej za koho budou kopat? Dej si zase chvilku, premyslej o tom..... ano, spatne, jsou na strane Ukrajincu :D

Podle tve logiky prijelo to nejlepsi ze sil zidovskeho statu aby bojovalo po boku nacistu :D

Jen podotykam, info potvrzene nejen z ukr zdroju, ale i z Izraelskeho tisku.
Odpovědět11  0
wrah666 (6205) | 7.3.202210:17
Kopat tam jedou za dodávky potravin. Kdo jim je vypěstuje je jim fuk, ale jestli nebude úroda, tak nemá Izrael co žrát..

https:­/­/www.idnes.cz­/ekonomika­/zahranicni­/izrael­-zdrazovani­-inflace­-ceny­-nakupy.A220304_161436_eko­-zahranicni_ven
Odpovědět0  16
scratchy27 (265) | 7.3.202210:27
Za to tam maximalne kopal jejich premier o vikendu. Tyhle chlapy ­(pokud tenhle vyraz neznas, tak je to osoba muzskeho pohlavi, ktera ma koule, nic co bys mel sanci videt v zrcadle­), tam jeli sami o sve vuli nakopat rusakum zadky ;)
Odpovědět6  0
wrah666 (6205) | 7.3.202210:50
Ono tam jelo i dost něšich chlapů. Nakopat zadky náckům. A to bez ohledu na vyhrožování naší zločineckou vládou. někteří tam dokonce i padli.
Odpovědět1  13
scratchy27 (265) | 7.3.202211:03
Ty to mas v ty hlave fakt mega popleteny. Tak doufam ze tam vsichni ty tvy hrdinove zustanou a nevrati se zpatky zebrat o davky.
Odpovědět6  1
scratchy27 (265) | 7.3.202211:06
Pojdme se ted na chvili domluvit, ze dame pauzu. Musim pracovat a ty mas urcite taky naordinovany klid na luzku, tak to pojdme dodrzet ;)
Odpovědět6  1
DavidM1 (160) | 7.3.202221:13
Myslíš těch kteří vyfasují 20 let na tvrdo?
Nebyl jsi na václaváku že? Proruských pomatenců se sešlo deset:­)­)­) Proti těm 60 tisícům pro Ukrajinu.
Ovšem,pokud jenom nakopat zadky ruským náckum,tak to OK. Rusko a nacistické Německo je velmi podobné.I ten homosexuální VAJGL je dost podobný jistému Adolfu...
Odpovědět5  1
DavidM1 (160) | 7.3.202221:10
I ty jeden kecalisto.:­)
Jaký že je dnes kurz Rublu? :­) Má cenu ještě toho potištěného papíru? Za chvilku nebude spíše Rus co zrát...
Odpovědět3  0
scratchy27 (265) | 7.3.202223:21
O rublu už nemá cenu ani mluvit, natož si z něj dělat laciné vtipy.
Odpovědět3  0
Andir (749) | 7.3.202210:46
mě by jen zajímalo jestli něco z toho co píše myslí vážně nebo jen trolí aby vypadal zajímavě, jestli fakt někdo může být tak blbej, i těch málo lidí co znám a mělo rusko relativně rádo tak naprosto otočili po té invazi
Odpovědět7  1
scratchy27 (265) | 7.3.202210:57
Tohle bohuzel bez pomoci psychologa nerozlouskneme, ja si necham svuj nazor, ze je to proste odpad, nula, nada, nic...

BTW, vidite, ja ve svem okoli to mel spis naopak. Vsichni meli velmi negativni zkusenost a negativni pristup. Ja byl spis ten, kdo se snazil najit neco ­"dobreho­", kdysi...Ted uz vim, ze nic takoveho proste neni. Je to jen prolhany, ublizenecky narod , ktery neni schopny sebemensi reflexe.
Odpovědět5  1
scratchy27 (265) | 7.3.202212:19
Takze znovu, NIKDO nerozporuje, ze tam neonacisti nejsou. Uz jsem to tu jednou psal. Urcite procento populace proste tuhle vadu ma. Na Ukrajine, u nas ­(Vandas, Volny atd, atd.­), na Slovensku, v Nemecku, dokonce i v USej urcite budou.

Na Ukrajine to bylo bohuzel umocneno tim odtrzenim DLR a LLR pod taktovkou rusa ve 2014 a akorat si prihravali polivku. Stejne jako u nas zacali opet vylejzat pri mig. krizi tady ty sami neonacisti­/fasisti.

Opet se ptam, co to svedci o CELEM narodu? Jsme teda mi vsichni fasisti? Dava to rusovy pravo nas napadnout?
Odpovědět9  1
asip80 (1176) | 7.3.202216:18
tak to čumím za 25 minut shlédnout několik hodin materiálu a ještě vypotit takový příspěvek :D koukám další, co je hned se vším hotový a jede si svou :D :D

mimo jiné tam jde i o to, že to vláda toleruje­/legalizuje­/financuje a pelička na závěr Batalion Azov .. to nejsou nějaké pokoutné ­"kluby­" nácků, kteří se musejí někde skrývat v ilegalitě...

K tomu si přičteme intervence ­"západu­" + výzkum biologických zbraní a hned se dostáváme do jiného rozměru .. než jen motání okolo ­"pokoutných­" nácků ..

invazi RF neschvaluji, ale nějak jsem tu neviděl děstké tábory, které by financovala vláda a děti se tam učili nenávidět a zabíjet např. Slováky­(mimo jiné­) a došlo k poklidnému rozdělení. Taky nevidím, že by se něco podobného dělo na Slovensku, kde je taky hodně menšin..
Odpovědět1  5
scratchy27 (265) | 7.3.202216:45
Nekdo holt umi, nekdo holt cumi ;­)

Ale ne, priznavam, nekoukal jsem na vsechno a vite proc? Protoze to v soucasne valce nehraje vubec zadnou roli. Vsechno to byla zaminka, co rikate vy na tohle ­(jeden dotaz na google­) :

https:­/­/english.radio.cz­/helle­-faber­-russias­-nashi­-hitler­-youth­-says­-producer­-putins­-kiss­-8546948
https:­/­/www.dailymail.co.uk­/news­/article­-6832073­/Thousands­-Russian­-children­-recruited­-Putins­-youth­-army­-likened­-Hitler­-Youth.html
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=7H19bfHr5UE

A to se mi ted na TW nedari najit to video s tim Young Z Batalionem, to je HitlerJunge jak vysita!

Znovu opakuji, prectete si to prosim jeste jednou, ono to jednou dojde : NIKDE netvrdim, ze na strane Ukr bojuji jen ­"cestni­" Mirkove Dusinove, svine jsou vsude ale ted, bohuzel pro Vas, prevazuji na strane Ruska! ­(a dovolim si tvrdit, ze ta far­-right klika na Ukrajine, vc. bat.Azov vznikla nebo vyrazne posilila prave kvuli Putinovy a 2014­)

Ty pohadky o biologickych vyzkumech si prosim nechte od cesty, prijde mi, ze se za chvili dozvime, ze COVID vypustili Ukrajinci a ze uz maji i tajnou domluvu s Borgama :D
Odpovědět5  0
honza1616 (3712) | 6.3.202219:00
...už pár dnů zpátky, že s motory bude problem, když se diskutovalo o ISS
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět4  0
Jojioo (105) | 6.3.202222:43
Tam môže byť ešte problém pretože biden a ďalší socialisti ­(ktorí tam sú práve pri moci­) muska veľmi nemusia.
Odpovědět1  0
honza1616 (3712) | 7.3.202212:30
v tom případě je čekačka u konkurence i 3 roky
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Nevím jak je na tom Biden se vztahem k Muskovi, ale vzhledem k tomu že SpaceX vynáší i vojenské satelity, tak si myslím že ty vztahy budou při nejhorším neutrální a tomu kdo bude chtít vynést náklad do vesmíru ani nic moc jiného nezbyde, když starty ULA jsou zamluveny asi 2 roky dopředu a Vulcan Centaur bude teprve letos startovat pokusně.
Vidím to tak že kdo bude chtít vynést nějaký těžký náklad, bude muset využít SpaceX a ještě letos si přeplatit start aby mohl příští rok startovat
Odpovědět3  0
scratchy27 (265) | 6.3.202215:56
Ted uz nam vsem jenom zbyva doufat, ze neuvali dalsi sankce, treba na ty jejich smartphony, ktere podle nejakych RU dementu v pohode nahradi zakazane iphone nebo Samsung nebo na...oh wait, na co vlastne :D
Odpovědět9  8
laren (240) | 6.3.202219:32
:­))
Odpovědět0  0
snajprik (1652) | 6.3.202220:30
Stači že hodia Ban na hlinik 90% svetoveho trhu s hlinikom zabezpečuju Rusi. Inak Rusi dodavaju uran do atomoviek s 90%
Odpovědět1  14
scratchy27 (265) | 6.3.202220:42
Taky spatne, nejvetsi producent hliniku je Australie, lehce nad 30%, druha je Guinea s 22%, jak to procentualne pokracuje dal nevim, ale asi nebude moc problem dohledat, tohle jsem nasel po prvnim hledani na googlu. Co se tyka spolecnosti, tak nejvetsi producenti jsou : Rio Tinto Alcan, Rusal ­(ano, ta je Ruska­), Aluminium Company of America.

Co se tyka paliva do jadernych elektraren, zrovna vcera jsem slysel diskuzi s D.Drabova a ta potvrdila, ze americani nam umi dodat ­"kompatibilni­" palivo take.

Cili ano, jasne, valka nas bude urcite bolet, ale diky bohu maximalne po ekonomicke strance.
Odpovědět10  0
scratchy27 (265) | 6.3.202220:54
Tak ani ten uran vam nehraje a to tak, ze vubec. Rusko je az 7­-me v celosvetove produkci. Kdyz uz sakra chcete neco nekde prezentovat, tak si dejte aspon tech par minut na overeni : https:­/­/investingnews.com­/daily­/resource­-investing­/energy­-investing­/uranium­-investing­/uranium­-producing­-countries/
Odpovědět6  0
GogoX (515) | 7.3.20226:22
tohle je ale jen ­"A­", nenapsal jsi ­"B­" ­(bez svolení Ruska USA v Kazachstánu nevytěží ani gram­) ... a co se Alumínia týče, bylo to asi myšleno pro EU
Odpovědět0  9
scratchy27 (265) | 7.3.20228:35
ja ale reagoval na tu 90% produkci vseho v rusku, ktera neni pravdiva! Takze si porsim prestante vybirat jen to co se vasi propagande hodi do kramu, dekuji ;)
Odpovědět7  0
DarkRichelieu (1240) | 7.3.20228:14
S tím palivem do JE, to už se zkoušelo ho nahradit Americkým, ale tyče se kroutili jak paragraf, tak to museli zabalit a jít zase za Ruskem.
Odpovědět1  9
scratchy27 (265) | 7.3.20228:33
Takze opet, kdyz uz neco napisete, tak si to prosim nejdriv overte. Tyto problemy byly s US palivem do roku 2006, doslo ke zmene designu a problemy ustaly. Nicmene CEZ v te dobe i tak US palivo nakupovat prestal a zacal kupovat ruske, u ktereho se vyskytly uplne STEJNE problemy : https:­/­/www.peak.cz­/z­-jaderneho­-experimentovani­-s­-palivem­-v­-temeline­-cisi­-hruza­-za­-miliardy­/16397/
Odpovědět9  0
cechuldo (35) | 7.3.202211:10
a česke smartphony su ake? Robit si ako srandu a nepozrieť, čo je doma, je tiež bieda. Bez mobilu sa da žiť, ale neviem ako bez plynu ktorí tiež stopnu už maju na to zakon.
Odpovědět1  7
scratchy27 (265) | 7.3.202211:20
Ufff, OK, mno, co na to rict? To byla reakce na to, ze se nejakej rusak kasal nad tim, jak jim jsou sankce u prdele, jak zadnej iPhone­/Samsung nepotrebujou, ze si vyrobi vlastni ­(dalsi rusak demonstrativne rozbijel stary iPad kladivem­). Byla to narazka na to jak si bezny ­(tupy­) rus predstavuje to co rusko vsechno zmuze.
Proc do toho motate Ceske smartphony? Neda se tu iPhone­/Samsung koupit? Chcete to nakreslit? Pochopite to lepe nez psany text?

Bezva, at si ten zakon uplatni a prestanou vyhrozovat. Skonci tim i jedna z poslednich cest kterou k nim proudi nase penize, za ktere nam pak vyhrozujou.
Odpovědět6  0
Bison (885) | 6.3.202215:53
každá vojna aj studená urýchli technologický vývoj, je len jedna otázka kde na to rusáci vezmú $ ? Za ruble je to nemysliteľné ten zahájil nekompromisný voľný pád...amíci majú dosť súkromných spoločností ktoré vedia vývoj urýchliť, okrem Boeingu to je Bermudský trojuholník na $. Dmitrij zbytočne ukazuje ramená ,ten jeho podnik je technologicky zaostalí a mizerne organizovaný.
Odpovědět14  4
scratchy27 (265) | 6.3.202216:00
Nevezmou, teda pokud zapad nevymekne a to se doufam nestane. Ruska ekonomika je cerna dira, ktera se bez penez, z toho tak hatovaneho zapadu, rozsype jak domecek z karet. Cina je zachranovat nebude, ta si s nima bude max vytirat zadek a donuti je k prodeji vseho vyrazne pod cenou.
Odpovědět13  6
x3m (159) | 6.3.202216:07
Vypocuj si prosim na toto tema profesora Staneka. Ak ti to pomoze otvorit trochu oci, tak fajn, ak nie, tak pokracuj v tom co robis, ide ti to.
Odpovědět2  16
scratchy27 (265) | 6.3.202216:20
Myslis tohoto pane ­"profesora­" : Peter Staněk ­(* 1948­) je slovenský ekonom a prognostik, pracující ve Slovenské akademii věd.

V letech 1994–1998 byl poradcem předsedy vlády Slovenské republiky Vladimíra Mečiara a v letech 1997–1998 byl státním tajemníkem ministerstva financí. Působil jako předseda vědecké rady Ekonomického ústavu SAV a též jako poradce premiéra Roberta Fica v jeho první a druhé vládě.

Myslim, ze jeho zivotopis mi staci na to abych jeho existenci dal milerad ignoroval.

Moje ­"zkusenosti­" s ruskem a ruskym chovanim mi bohate postaci.
Odpovědět17  7
scratchy27 (265) | 6.3.202219:43
OK, vidim jak mi na tuto reakci skacou minusi a protoze jsem clovek soudny a dokazu uznat kdyz se spletu, tak mi to nedalo a nasel jsem si i stranky o nem...

OK, to nejde :D

Citace ze stranek ­"Má dar parapsychologických schopností: telepatie ­(mimosmyslový přenos informací­) a prekognice ­(předvídaní budoucnosti­) a v Evropě jsou pouze dva lidé kteří mají schopnost tvořit architekturu souvislostí, předvídat na základě nich a dynamické rovnováhy budoucnost!­"

To fakt nejde, snesu dost, ale tohle je dalsi Astar, tvl :D Mohou mi vice zasveceni rict, jestli ten druhej telepat ­(z citace­) je Fico nebo Putin? Omlouvam se trochu se v teto oblasti ztracim.
Odpovědět14  0
wrah666 (6205) | 6.3.202216:08
Neříkalo se náhodou něco podobného i v okamžiku, kdy puičistům překazili předání Krymu do užívání USA? Jak ­"Rusáci umřou hlady?­" Víš, jaká byla realita? Obrovské ztráty měly naše podniky, co tam zboží nevyvezly a už nevyvezou. Rusové měli jen asi 5­-6 týdnů mírný výpadek v zásobování. ­(tedy, že nebylo 10 druhů jogurtu, ale jen jeden..­) A dneska díky tomu mají potravinovou soběstačnost. Víš o tom, že MY jí nemáme? A tohle skončí úplně stejně. Tedy, pokud vydrží. Ale věřím, že Putin vydrží. Počítám, že by spíš dal demozaprodance postřílet, než aby je nechal zničit vlast.
Odpovědět10  28
scratchy27 (265) | 6.3.202216:32
Cekal jsem kdy se ozvete vy s tou vasi adoraci toho dementa :D netrvalo to dlouho, diky :D

Ja nic o umirani hlady v te dobe ­(ani ted­) nerikal a ani si popravde nepamatuju ze bych to nekde cetl, muzete to ozdrojovat?

Po invazi v roce 2014 doslo k propadu toho jejich shitcoinu o cca 50% a uz se NIKDY nevratila zpatky, tolik k tomu vasemu ­"mirnemu vypadku­", ktery urcite zadny rus ani nezaznamenal... ­(predpokladam, ze jste schopny si tohle dohledat nebo vam muzu poslat screenshot ;­)­) Jen doplnim, ze od zahajeni soucasne agresivni valky vuci svrchovanemu statu odepsali dalsich 40%, ktere se jim opet NIKDY nevrati.

S tou vasi posledni vetou mate pravdu, vsak i Hitler svou zemi radsi znicil nez aby uznal ze je c.rak.


Odpovědět20  7
DarkRichelieu (1240) | 7.3.20228:26
Problém je ten, že Rusové si toho hodně vyrobí doma a spousta ekonomů potvrdila, že pád Rublu jim tehdy pomohl vykompenzovat ztráty. Protože většinu ropy prodávají za dolary, na tom se nic neměnilo a paradoxně za to bylo více rublů. Jo bohatá ruská třída ve městech měla dražší iphone, ale jinak se toho pro ně nic nezměnilo. Většina Rusů co nežijí v těch velkých městech dřela bídu před 2014 i po ni. Tam se nic nezměnilo.
Odpovědět1  7
scratchy27 (265) | 7.3.20229:21
Co si jsou prosim schopni vyrobit doma? Zbrane? Ano. Dokazou z diry dostat ropu a plyn? Ano. Nic moc jineho me nenapada, teda jasne, dokazou upect chleba, nejspis... Jinak je ta ekonomika totalni troska, resp brzy bude.

Vite ono tohle vase hrani s cisly, jasne, kdyz ruble pada, tak ho maji ve finale vic, to ano. Znamena to ze kupni sila zustava stejna? Ani nahodou.

V roce 2010 byla prumerna mzda 28000 rublu, v te dobe tedy 921 USD
V roce 2015 byla prumerna mzda 33980 rublu, v te dobe tedy 502 USD
(Muj odhad roku 2022 : prumerna mzda 36000 rublu, tedy cca 200 USD ­(opet upozornuji, MUJ odhad­)­).

Rozdil vice nez 400 USD behem peti let ­(2010­-2015­). Verim tomu, ze vrchnimu 1% populace to muze byt jedno, ty jedou v USD. Neverim ale, ze to nezaznamenal ten zbytek, ze to nezaznamenala ekonomika, resp ze to ted nezaznamena o to vic.
Odpovědět7  1
cechuldo (35) | 7.3.202211:17
a čo u vas v čechach viete vyrobit bez cudzej pomoci? iba ak zbrane ako cez druhu svetovu pre Hitlera.
Odpovědět0  10
Kisch (13) | 7.3.202213:11
A tohle napíše někdo, jehož stát byl spojenec Německa......
Odpovědět5  0
DarkRichelieu (1240) | 7.3.202218:29
Asi nechápete v jak nuzných podmínkách žije většina Rusů, vodku a základní potraviny mají pořád stejnou cenu. Zdražil import Čínské výroby který je i na Ruské poměry levný. A kupodivu i kaviár stojí stejně :)
Odpovědět0  1
ludek_jelinek (135) | 6.3.202219:06
No ty kráso, co to hulíte za matroš nebo berete za léky? :­-o Jak já bych si přál, aby všichni smýšlející jako vy, tj. exoti, kteří jsou schopni obdivovat válečného zločince, vypadli k jejich báťuškovi a tam už zůstali. :­-/
Odpovědět13  0
scratchy27 (265) | 6.3.202219:19
Trochu se obavam, ze v tomhle huleni ani leky nebudou. Tohle je proste jen lidskej odpad, bohuzel se v kazde krizi nejaky najde :(
Odpovědět10  1
wrah666 (6205) | 6.3.202219:44
Tomu matroši se říká pravda. Zrůdy, xo vyhlazovaly na Donbase je nutné pohnat před spravedlnost. Pokud se vzpírají lidské, tak holt boží. A kdokoliv, kdo to udělá by měl dostat Nobelovu cenu míru a ne sankce a nenávist. Ať už to udělá kdokoliv a ať už to udělá jakýmikoliv prostředky. Cokoliv je lepší, než aby se v Evropě znovu opochodovalo s píšťalkami, bubínky, pochodněmi a hákovými křiži!. A tady u nás. inu, na lumpy též jednoho dne dojde. Ty, co vymýšleli sankce. Ty, co posílali zbraně regulérním nacistům.. Jako se to udělalo po druhé světové. Žádný přisluhovač nesmí utéct bez trestu!
Odpovědět0  19
scratchy27 (265) | 6.3.202220:04
:D Ano, mate pravdu Ruska pravda, to tady zname hodne dlouho :D

Jestli opravdu nekdo muze byt tak blbej aby veril tem lzim o genocide na Donbase, tak to klobouk dolu. Trochu bych doufal ze tahle putinovska propaganda zasahne max ne zrovna ostre tuzky v penale. Necekal bych ze i takove borce...

Ano, neonacisti nebo jejich priznivci na ukrajine urcite jsou, to mate pravdu. Ale oni jsou vsude. I v tom vasem milovanem Rusku a svete div se, jsou i u nas nebo v Nemecku. Dava to nekomu pravo napadnout kvuli hrstce slabomyslnych jedincu celou svrchovanou zemi?

Ne, jde pouze o dobre interne­(evidentne i externe­) prodanou propagandu.

Kdyz uz mate takovou obavu aby nikdo z ­"prisluhovacu­" neuniknul, pripiste si me prosim na seznam, poslal jsem na Ukr penize, i materialni pomoc a nabizim ubytovani...a mrzi me ze nemuzu vic!
Odpovědět12  0
administratorek (48) | 7.3.202215:55
Předáno PČR
Odpovědět4  0
scratchy27 (265) | 7.3.202215:58
Bude nam tu chybet ;)
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 7.3.202217:00
Posluž si udavači. Než by mě stačili najíi, bude po válce a kvůli náckům co prohráli se už snažit nebudou.
Odpovědět0  5
Budman (266) | 6.3.202219:46
Hele Luďku, na prášky vypadáš spíš ty, protože já v tom příspěvku žádnou adoraci Putina nevidím, wrath jen normálně podotknul fakt, že se opravdu v roce 2014 všude mluvilo o tom jak bude po sankcích Rusko v háji a jak se zhroutí... no a ono se nezhroutilo a skutečně si dokázalo třeba právě v té otázce potravinové soběstačnosti hodně zlepšit bilanci.
A ono to pravděpodobně teď dopadne velice podobným způsobem, Rusko bude ještě více izolováno, ale protože tu ohromnou plochu nelze okupovat a svět jejich nerostné bohatství potřebuje ­(a minimálně v několika následujících letech i potřebovat bude­), tak ta komedie pojede dál ­- a bude jedno jestli tam zůstane Putin nebo tam místo nějak nastoupí novej magor, Ruská mentalita zůstane stejná.

Co je spíš problém dnešní doby, jsou takový malý slizouni tvého typu, kteří jdou všude s davem, mozek používat neumí a v okamžiku, kde někdo nebečí naprosto stejně, tak hned vykřikují keci o ruských trolech, rosofilech a podobně. Holt se neumíte smířit s tím, že je tu nemalá skupina lidí, která sice také nemá ráda Putina jako vy, ale zároveň si uvědomuje, že všechno zlo není z východu a situace není vždy jen černobílá. Tobě stačí si vyvěsit ukrajinskou vlaječku a víc přemýšlet neumíš a nepotřebuješ.
Odpovědět5  15
Irving (247) | 6.3.202221:41
Tak jistě, Rusové možná nebudou umírat hlady, takže na tom budou trochu líp než Severni Korea. Ale jinak? Ruský kosmický průmysl? Mrtvý. Ruská zbrojní výroba? Mrtvá. A mají vlastně ještě něco dalšího? Rusko je sice obrovská země, ale průmyslově i hospodářsky velmi slabá. A žádný stát na světě dnes není soběstačný úplně ve všem, to už v globální ekomomice není možné. Putin úspěšně zničil budoucnost Ruska na dalších 20­-30let, proti němu bude Jelcin vypadat jako úplný břídil. Pokud chce mít Rusko nějakou budoucnost, tak musí už zahnat svou utkvělou představu o tom, že je velmoc a začít se chovat podle toho, jaké je jeho skutečné postavení ve světě.
Odpovědět13  1
scratchy27 (265) | 6.3.202221:59
Pokud vydrzi sankce, tak bohuzel budou. Ta mantra o potravinove sobestacnosti je totiz jen dalsi propagandisticky blud.

Tady jsou tvrda data co stoji za tou ­"sobestacnosti­" ­(pochazi z 2019­/2020­) :

Méně se hovoří o tom, že rozkvět ruského zemědělství je silně závislý na importu semen, sazenic, genetického materiálu a technologií a dalšího zboží ze zahraničí. Téměř v každém oboru a stadiu zemědělské výroby je možné najít alespoň dílčí závislost na něčem z dovozu. Když začneme na samém začátku, tak až 98% semen cukrové řepy se importuje a bez nich by rekordní úroda řepy nebyla. Produkce brambor naplnila 95% soběstačnost, ale z toho se zhruba 80% sadby brambor dováží. Produkce drůbežího masa láme rekordy, ale většinu násadových vajec musí Rusko importovat. Inseminace skotu stojí na genetickém materiálu ze zahraničí. A takto je možné pokračovat i v dalších oborech.

Tzn. v ZADNEM pripade nejsou sobestacny v nicem a to uz vubec nezminuji vyrobu zemedelskych stroju a technologii :D

Doufam, ze na jare uz nezasejou :D
Odpovědět8  1
Budman (266) | 7.3.20220:15
Jasně, ruský kosmický průmysl je mrtvý a proto si amíci pořád kupujou místa na ruských raketách a používají ruské motory ve svých raketách :­-­) Ruský vojenský průmysl je mrtvý a proto je Rusko mezi největšími vývozci zbraní na světě ­(asi jim tam tedy padají zbraně z nebe­)... a ty jenom ukazuješ jaký jsi zaslepenec. Jo, jasně, Rusko určitě není na špici vývoje ani v kosmickém a zbrojním průmyslu, ale do mrtva to má sakra daleko.
A můžeš si říkat co chceš, ale Rusko je pořád velmoc, bohužel dokonce taková velmoc, že při přímém souboji Rusko vs EU bych si teda zrovna na EU s jistotou nesázel... Právě tupouni jako jsi ty, kteří Rusko neustále podceňují nás přivedli do téhle situace
Odpovědět2  15
scratchy27 (265) | 7.3.20221:39
Rusko by opravdu moc chtelo byt velmoci, opravdu moc... ale neni. Je to chudy stat, kde 75% lidi zije na hranici chudoby a dost velka cast lidi nema v 21. stoleti ani splachovaci hajzli v byte.

Do teto situace nas naopak privedlo PRECENOVANI Ruska, jeho moznosti a liberalnost­/slabost­/treba i ziskuchtivost zapadu. My jsme jim dali moznost ­"vypiplat­" si znovu noveho Stalina.

Nepochybuji, ze jsou schopni treba i nadesignovat­/ukradnout­/zkopirovat moderni zbranove systemy, ale rozhodne nejsou schopni je vyrobit v dostatecnem mnozstvi, ale co je vetsi problem, u vyrobenych nasledne absolutne nezvladaji udrzbu, na tu evidentne kaslou uz roky.
Ohromna korupce ­(a korupce kdekoliv na zapade tomu nesaha ani po kotniky­) tu armadu rozklada zevnitr. Viz jejich komunikacni technika. Jedna z nejvetsich a nejglorifikovanejsich armad sveta pouziva pro komunikaci v predem planovane invazi analogove vysilacky... really 21 stoleti, walkie talkie rulez :D

Tahle zeme nema nic nez jaderne zbrane...bohuzel, ale vzhledem ke stavu jejich Potemkinovske armady bych si o jejich funkcnosti taky iluze nedelal.

Co ale nefunguje uz VUBEC je jejich veleni. To co prave ted predvadeji na Ukrajine, se tou zmatenosti a neschopnosti podoba snad jen slavnemu tazeni ruske Baltske flotily a bitve u Cusimy. Dikybohu! Tolik k te jejich PRECENOVANE armade a zbr.prumyslu :D
Odpovědět11  1
cechuldo (35) | 7.3.202211:31
že v USSEJ su všetci bohati vzdelani no hotový raj na zemi.
Odpovědět0  6
Irving (247) | 7.3.20222:15
Nevím jestli sis všiml, ale američani už místa v Sojuzech nekupují, protože mají SpaceX a Dragony. A ty motory taky dolítají v Atlasech V a pak už nemělli v plánu je používat, protože mají ­- ano, SpaceX. Proto taky v minulosti ty hysterické vyjádření Rogozina směrem k SpaceX. Rusko žije ze Sojuzů, Angara se potácí v problémech a současné sankce situaci asi nezlepší. Navíc Rusové rezignovali na jakýkoliv vesmírný výzkum, komerční lety teď taky mít nebudou, takže to potáhne jenom armáda, pokud budou peníze.
Ruský zbrojní vývoz skončil, za nákup ruských zbraní budou takové sankce, že si to lajzne jenom Severní Korea a možná Irán. Ale Čína Rusko na světovém trhu určitě ráda nahradí.
Ale na jednu věc kde jsou rusové opravdu na špici, jsem zapomněl, a to je jaderná energetika, té mi bude líto.
O boji EU vs. Rusko se asi nemá cenu bavit, otevři oči a podívej se, co se děje se slovutnou ruskou armádou na Ukrajině. V zemi, která měla všeho všudy 70 ­"moderních stíhaček­", prakticky žádné moderní těžké zbraně, žádný letecký průzkum, jednotky REB apod. Rusko by mělo, bez použití jaderných zbraní, velké problémy porazit i Polsko.
Odpovědět9  0
wrah666 (6205) | 7.3.20223:09
Válka na Ukrajině smrdí spíš divadlem, než skutečnou akcí Ruské armády. Něco jako by jí ve skutečnosti dobýt nechtěli. ­(a oni patrně nechtějí, co by s takovou dírou, kde obyvatelstvo tíhne k banderovcům dělali. Pošítám, že to je spíš tlak, aby se dojednalo něco jako demilitarizace a nevstupovat do NATO.­) Uvědom si, že jen v Sýrii, kam dislokovali pár jednotek ukázali víc moderní techniky, než zde v průběhu ­"války.­" Do útoku poslali výcvikové jednotky. Přesněji: Jednotky s nedokončeným výcvikem na technice, kterou i oni mají jinak v muzeu. Přitom rozhodně mají v boji zocelené veterány. Kdosi ­(nepamatuju, jestli tady, nebo na novinkách­) podotkl, že tisícovka dovolenkářůl držela Doněck proti destíkám tisíc ukroušů celé roky. No a ohledně atomovek. Mají je. Čili nelze vložit kradláckou ruku na matičku Rus, protože v takovém okamžiku jde sranda stranou a nastává jaderná zima.

Jo, a ještě k tomu nasazení či nenasazení. Vzpomeňte si, jak to vypadá tam, kde Rus opravdu čistí. Drobná nápověda: půlka Čečenců buď zdrhla, nebo leží někde kolem Grozného. A Grozný samotný je dneska krásná a moderní metropole. Čistá novostavba. Nebo ta Sýrie. Roky ­"úderů­" od Američanů a terroristé nic. Klídek, pohodička, každé ráno byli zpátky v poli. Přijel Rus a druhý den ječeli zástupci terroristů v OSN ­(Tem bych spíš viděl zásadní problém, že terroristé měli oficiální zástupce v OSN­), jak je jim nelidsky ubližováno. Odopvězte si sám, jestli se něco takového děje na Ukrajině. Maximum je, nějaká ta rozstřílená školka a paneláky. Akorát drobný detail: Sami ukrajinci hrdě ukazovali na FB, jak tam šikovně rozmístili děla.. Takže to BYL zcela legitimní cíl. Vlastní ­(což je otázkou, jak moc vlastní vzhledem k tomu, že snad jediný člen ­"vlády­" nemá Ukrajinské občanství­) armáda z těhc lidí nadělala lidská štíty. Ale fujky fuj zlej Rus se provinil.

PPS: A další velmi veselá story. Ona ­"kolona mířící na Kyjev­" o délce přes 60 km.. Pokud vám to nedochází, Kyjev je od hranic 70 km. A ta ­"kolona­" tam už ­"jede­" týden..

A třešnička na drotu: Satelitní záběry, údajně soukromé firmy. Jasně, pohodička. Soukromé firmy přece běžně mají jeden či více špionážních satelitů..

Celé to smrdí podvodem. A né jen z jedné strany. Jediné co je pravé jsou chudáci mrtví. na těch bohužel nikdy nikomu nezáleží.
Odpovědět3  14
GogoX (515) | 7.3.20226:35
v klidu, akorát tě nahlásí úřadům, od toho tady ti trollové jsou ... vyrýpat, napráskat, mít dobrý pocit ... v Česku to tak bylo od nepaměti ...
Odpovědět0  11
scratchy27 (265) | 7.3.20228:03
o trolech tu mluvi nekdo kdo to tu vytroly se dvema kratkejma prispevkama? :D Hele vasnosto, problem vas rudejch, vzdycky byl, je a bude, ze umite akorat zastrasovat a kdyz se vam nekdo postavi tak jen ublizenecky becite a svalujete vinu na vsechny okolo.

Musim uznat, ze z vas dvou tady je mi uprimne smutno...ne, je mi z vas vlastne zle, normalne lidsky zle...
Odpovědět9  1
scratchy27 (265) | 7.3.20228:20
uz jsem vas nechtel krmit, ale preci jen mi to jeste neda.

Divadlo to urcite je, takova smutna ruska tragikomedie, to urcite. A vy nedelate nic jineho nez si svymi fabulacemi, zranim zprav ze Sputniku, do teto tragikomedie pripisujete jednu z dalsich kapitol.

Cely ten vas chory vyplod komentovat nema cenu, kazdy kdo si umi informace overit to udela, neda to zase tak moc prace. Ale neda mi a reagovat budu aspon na ty vase PPSka.

PPS: ta kolona tam tyden rozhodne nejede. Doslo jim palivo a zradlo. A vite co se stane, kdyz na cele kolony dojde palivo? Dejte si chvilku na rozmyslenou, pockame....ano, zastavi se.
A ted doplnujici otazka, jak na celo kolony dostanete palivo, kdyz je cela silnice ucpana a vedle silnice ject nemuzete protoze rozmrzla zeme? No, mam zase chvili pockat? proste nedostanete.
A i kdyby jste dostal, tak behem te doby dojde palivo uplne vsem v te kolone, protoze ty rusaci tam takhle stoji v zime uz nekolik dni a spotrebovavaji i ty zbytky paliva co meli.
Pro Ukrajince v soucasne dobe ta kolona z vojenskeho hlediska nepredstavuje vubec zadne nebezpeci a verte mi ze jeji celo dukladne monitoruji. O tom svedci zastreleni toho ruskeho general majora, co na celo kolony prijel ­"povzbudit­" moralku...no, nepovzbudil, jen si sniper zapsal uspech :D

K tem satelitum, vazne vas prekvapuje, ze v tehle dobe maji soukrome firmy svoje satelity??? Really? Nejsou to spionazni satelity, tak prosim nemelte bludy. Maxar je jen jedna ze spolecnosti zabývající se vesmírnými technologiemi. Kde myslite ze bere podklady pro orto mapy treba Google? Probudte se.
Odpovědět9  0
scratchy27 (265) | 7.3.20228:23
Jeste pro vas doplnim jedno lehce overitelne info. Shitcoin Rubble dnes rano, okamzite po startu obchodovani odepisuje dalsich 10%. A to to jeste jakztakz brzdi posranost rusu s tim, ze uz maji cely tyden zavrenou burzu. Otazka k zamysleni, co se asi stane az ji zkusi spustit?
Odpovědět7  1
DarkRichelieu (1240) | 7.3.20228:47
Hmm, že bych si vsadil na pokles Rublu, proč ne, dá se na tom brutálně dobře vydělat :D

Jo a Rus dostane dnes za barel ropy cca 12.000 Rublů, což je o brutálně víc jak před válkou.
To je taková smutná věc na tom, když stoupá cena ropy a klesá rubl.
Odpovědět1  3
scratchy27 (265) | 7.3.20229:33
Bezcenne nic x 12000 je porad jen bezcenne nic ;­) A tu nejlepsi dobu pro short jste promeskal. resp myslim, ze by ji spis nikdo nezobchodoval.

Ale rozumim jak to myslite a ano, tohle je­/muze byt problem. Ale jak jsem psal nekde nahore, je to bohuzel jen o vuli zapadu vytrvat, potazmo pritvrdit a prestat si vychovavat noveho Stalina.
Odpovědět5  1
cechuldo (35) | 7.3.202211:26
doteraz si spal? Osem rokov tam ukrajinci terorozovali donecko a luhansko, len preto že tam rozpravali rusky a nesuhlasili z prevratom.
Použivaš dva metre jeden na Rusko a jeden na USA, kde si bol ked bolo bombardovane Srbsko?
Odpovědět0  7
wrah666 (6205) | 7.3.202211:40
A masakry potvrdila například Merkelová. Pochybuji, že četla Ruskou propagandu, ale po prvním roce říkala, že dle jejích zdrojů je tam 50­-100 tisíc mrtvých. Pravda, pak se situace mírně zklidnila, ale i tak. Vychází mi to, že do dneška zemřelo 200­-400 tisíc lidí, což je dost solidní hnus. A že Azovci, Ajdraci a další tak trochu hajlují si všimli i amíci a přestali je přímo podporovat. Ovšem ­"vládě­" jjeich přítomnost v oblasti nevadila. A na stížnosti, žer zabíjí lidi nebylo reagováno.
Odpovědět0  7
scratchy27 (265) | 7.3.202211:53
Vim ze je to marne, ale prosim odkaz, kde je potvrdila. Ja nasel jen ze ji Putin o masakrech rekl a ona vyjadrila obavu. Nic potvrzeneho.

BTW jak prosim presne ony masakry meli probihat, Donecka i Luhanska oblast byla celych 8 let pod kontrolou separatistu­/ruska. Cela oblast. Ukrajinska armada stala na hranicich. Jak se ji prosim podarilo zmasakrovat 400 tisic lidi. Prosim o vysvetleni!
Odpovědět7  0
wrah666 (6205) | 7.3.202212:04
řekla to po prvním roce, čili před 7 lety. Dneska to možná bude na archive org, nebo tak někde, ale jinak už k nenalezení. Výhoda ­(pro lumpy­) obnline médií. Zprávy mizí, pak se dá pravda přepsat.
Odpovědět0  8
scratchy27 (265) | 7.3.202212:09
nebo spis vyhoda pro dezinformatory. Pijde jim pak OK vyblejt jakykoliv nesmysl a svest to na to ze uz to nemuzou najit.

Odpovezte mi prosim na to jak k tem masakrum dochazelo a jak si mame vysvetlit data o populaci z techto oblasti, viz odpoved nize.
Odpovědět5  0
Irving (247) | 7.3.202218:06
Tak jistě, věci publikované on­-line mizí beze stopy neustále, zvláště noviny svůj archiv pravidelně promazávají...
Odpovědět2  0
scratchy27 (265) | 7.3.202212:01
Opet dodam trochu dat :

Luhanska populace : https:­/­/worldpopulationreview.com­/world­-cities­/luhansk­-population
Donetska populace : https:­/­/worldpopulationreview.com­/world­-cities­/donetsk­-population

v roce 2014 bylo v Luhansku 421000 obyvatel, v roce 2022 395339 obyvatel
v roce 2014 bylo v Donetsku 941784 obyvatel, v roce 2022 893392 obyvatel

Ano, pokles populace tam je patrny, nicmene pokles populace v techto oblastech trva uz od 90­-tyvh let.

Kde se v tech cislech ztratilo 400000 zmasakrovanych fakt netusim.
Odpovědět5  0
DarkRichelieu (1240) | 7.3.202218:52
Jako 400.000 mrtvol, to by si určitě všimly i na seznamu. Takže bych zůstal u těch 14.000 na obou stranách.
Odpovědět1  1
scratchy27 (265) | 7.3.202211:42
Jezis, napis vsechny ty nesmysly aspon do jedne reakce...

Dalsi dement co tu pojede propagandu, OK, myslis tu genocidu o ktere se po osmi letech zacalo mluvit cca mesic pred touhle agresivni reakci? Nebo o tech udajnych hromadnych hrobech, ktere po 8 letech okupace jakoby nahodou nasli tyden pred invazi?

Uplne stejna blamaz jako byla Katyn!

Aaaa uz je tu i bombardovani Srbska, to to trvalo :DDD Muzes si prosim stoupnout pred tridu a rict nam prosim vsem CO PREDCHAZELO TOMU BOMBARDOVANI? Co provadela srbska armada civilnimu obyvatelstvu pod Milosevicem?

Az tohle pochopis, tak si nafackuj, chvilku si odpocin, pak si nafackuj jeste jednou a nakonec se chytni s wrahhhem za ruku a odtahnete do toho vaseho raje ;­) cajk?
Odpovědět6  0
laren (240) | 7.3.202223:06
Problem je, ze Milosevic a spol. se v podstate choval jak Putin, nebyl ochoten ustoupit. Nebyla jiz jina sila, jak ho zastavit, nez vojenska ­(byt Nato se zrovna v pozdejsi fazi moc nevyznamenalo­). Jak dopadl, vi asi kazdy.
Jugoska byla sakra zapeklity problem, tam maji maslo na hlave vsechny strany a nepochybuji o tom, ze je to tak i na Ukrajine.
Nicmene ten separatismus tamejsi ruske mensiny podporovany a podnecovany Ruskem ­(v tom uz ma ostatne Rusko slusnou praxi­) vidim spise jako analogii u nasich sudetaku. Tem jsme take nechteli ustoupit a nechat si oklestit sve uzemi, dely se krvave incidenty na obou stranach. Velmi trefne rceni je to, ze Rusko je tak obri zeme, ze jediny zpusob, jak ji ubranit proti skutecnym ci pomyslnym hrozbam, je expanze.
Odpovědět3  0
scratchy27 (265) | 7.3.202223:17
Nenapovídej mu, já se ptal jeho ;)
Odpovědět1  0
laren (240) | 8.3.20229:24
ja reagoval na Cechuldo :­), ale to neni podstatne ­(diskuse je tu graficky celkem neprehledna­).
Odpovědět1  0
scratchy27 (265) | 8.3.202210:42
Ja vim, ale ja se ho prave na to same ptal : ­"Muzes si prosim stoupnout pred tridu a rict nam prosim vsem CO PREDCHAZELO TOMU BOMBARDOVANI? Co provadela srbska armada civilnimu obyvatelstvu pod Milosevicem?­"
A cekal jsem kdy mi ten hrdina odpovi ;­)

Uz me prave s.re, jak ty co maji plnou hubu bombardovani Srbska ani netusi proc se to delo a nejspis si mysli, ze to byl jen rozmar par generalu v NATO, nebo nedejboze Havla na ktereho to vsichni svadi.
Odpovědět0  0
laren (240) | 8.3.202214:05
Jasny, uz to vidim :­) Jsem se v te `dzungli` malinko ztratil neb jsem pospichal. Chapu a souhlasim, mam to cca stejne. Havel mel radu chyb jako kazdy clovek, ale byl to asi jediny prezident, u ktereho jsem mel pocit, ze je lidsky ­- ze je tu pro lidi.
Odpovědět1  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.