Sapphire chystá další specialitu – vodní chlazení
5.12.2003, Štěpán Mrázek, aktualita
Jedna z prvních společností, které přinesli vodní chlazení dodávané společně s grafickou kartou je Gainward (pokud vím, minimálně jeden kousek se prodal v České republice). Nyní se objevuje další výrobce, který chce rozšířit svoje portfolio...
Jedna z prvních společností, které přinesli vodní chlazení dodávané společně s grafickou kartou je Gainward (pokud vím, minimálně jeden kousek se prodal v České republice). Nyní se objevuje další výrobce, který chce rozšířit svoje portfolio o tuto netradiční lahůdku. Na výstavě Comdex představila společnost Sapphire prototype grafické karty s vodních chlazením.
Společnost Sapphire je pověstná představováním různých prototypů či nefunkčních vzorků. Vzkleňme si na grafickou kartu se dvěma čipy Radeon 9800 Pro (více se dočtete zde). Nyní již ale obrázky zmíněného prototypu:
Pozn.: Vodní chlazení nemá pro firmu prakticky žádný výrazný obchodní význam. Potenciálních zákazníků je minimum (navíc si mnoho z nich raději postaví „svého vodníka“) a prodeje se dají spočítat na prstech jedné ruky. Hlavní význam je však marketingový: o takovéto specialitce se hodně píše, čtenáře rozhodně zaujme článek o něčem netradičním (zpráv nových grafických kartách je tucet do týdne, ne-li více a kdo je má pořád číst), redaktoři se hádají o vzorky pro recenze a firma se tak „lacino“ propaguje.
Společnost Sapphire je pověstná představováním různých prototypů či nefunkčních vzorků. Vzkleňme si na grafickou kartu se dvěma čipy Radeon 9800 Pro (více se dočtete zde). Nyní již ale obrázky zmíněného prototypu:
Pozn.: Vodní chlazení nemá pro firmu prakticky žádný výrazný obchodní význam. Potenciálních zákazníků je minimum (navíc si mnoho z nich raději postaví „svého vodníka“) a prodeje se dají spočítat na prstech jedné ruky. Hlavní význam je však marketingový: o takovéto specialitce se hodně píše, čtenáře rozhodně zaujme článek o něčem netradičním (zpráv nových grafických kartách je tucet do týdne, ne-li více a kdo je má pořád číst), redaktoři se hádají o vzorky pro recenze a firma se tak „lacino“ propaguje.