
Komentářů: 43, score 0.7 | Digimanie: 1/0.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 11.5.2022 s hodnocením -11:
Jenomže elektromobily nestojí násobně více, byť tam nějaká přirážka je, ale nelze mluvit v žádném případě o násobcích. Výrazně horší službu taky nenabízejí (pro většinového zákazníka) a je to jenom o změně návyků z provozu spalovacího vozu. A o podobnosti nákladů na km už vůbec nelze mluvit. Provozní náklady jsou násobně nižší při domácím nabíjení - ostatně kdo by si kupoval elektromobil, kdyby neměl kde nabíjet (doma či v práci).
Jenom dodám, že nemluvím o autech typu Dacie, kde se cena baterií výrazně projeví v koncové ceně, ale o nejprodávanějších elektromobilech alespoň střední třídy.
Jenom dodám, že nemluvím o autech typu Dacie, kde se cena baterií výrazně projeví v koncové ceně, ale o nejprodávanějších elektromobilech alespoň střední třídy.
Komentář z 11.5.2022 s hodnocením -7:
Hyundai Kona:
1,0l - 120 koní, řada Smart, automat - standartní cena 580k
electric 40kWh - 136 koní, řada Smart - standartní cena 840k - +44%
1,6l - 198 koní, řada Style, automat - standartní cena 700k
electric 64kWh - 204 koní, řada Style - standartní cena 1150k - +64%
WV
Golf Styl 2.0 TSI - 190 koní - cena 841k
Id3 - 201 koní 1184k - +40%
U vozů vyšších tříd je ten rozdíl ještě menší.
Absolutní většina lidí jezdí na delší cesty párkrát za rok. V tom případě opravdu není problém z dojezdem ani délkou nabíjení někde na rychlonabíječce ani s dojížděním na sjezdovku nebo s jízdou do Chorvatska. A při běžném použití nabíjíte doma s nízkým tarifem za 5 kč na kWh (dnešní vysoké ceny). To je cca 1,25 kč na kilometr. Ve srovnání s cca 4kč u benzínu.
Kilometrová životnost se se zimou nesnižuje. Ta se snižuje naopak s teplem. A proto většina dnešních elektromobilů má tepelný management.
1,0l - 120 koní, řada Smart, automat - standartní cena 580k
electric 40kWh - 136 koní, řada Smart - standartní cena 840k - +44%
1,6l - 198 koní, řada Style, automat - standartní cena 700k
electric 64kWh - 204 koní, řada Style - standartní cena 1150k - +64%
WV
Golf Styl 2.0 TSI - 190 koní - cena 841k
Id3 - 201 koní 1184k - +40%
U vozů vyšších tříd je ten rozdíl ještě menší.
Absolutní většina lidí jezdí na delší cesty párkrát za rok. V tom případě opravdu není problém z dojezdem ani délkou nabíjení někde na rychlonabíječce ani s dojížděním na sjezdovku nebo s jízdou do Chorvatska. A při běžném použití nabíjíte doma s nízkým tarifem za 5 kč na kWh (dnešní vysoké ceny). To je cca 1,25 kč na kilometr. Ve srovnání s cca 4kč u benzínu.
Kilometrová životnost se se zimou nesnižuje. Ta se snižuje naopak s teplem. A proto většina dnešních elektromobilů má tepelný management.
Komentář z 5.4.2025 s hodnocením -3:
Vždyť ten článek je totálně nesmyslný.
Zaprvé srovnáváte tradičně nejsilnější a nejslabší čtvrtletí. Meziroční propad je 13% a ne váše nesmyslné mezikvartální srovnání. Q1 je téměř vždy podstatně slabší než předcházející Q4. A pokaždé se našel nějaký novinář, co tvrdil, že ten propad je kvůli Muskovi. Rok co rok. Lidé prostě kupují auta koncem roku a ne počátkem.
Zadruhé hlavní důvod propadu je uvedení nové verze jejich nejprodávanějšího modelu. Spousta lidí prostě čekala na vydání nového modelu. I přesto všechno se jednalo o velice nizký meziroční propad. Mnoho analytiků očekávalo propad kolem 30%. Spousta automobilek měly větší meziroční propady a Muska k tomu nepotřebovaly.
Taky jste ignoroval že nový Model Y se stal v Číně nejprodávanějším autem za měsíc Březen.
Zaprvé srovnáváte tradičně nejsilnější a nejslabší čtvrtletí. Meziroční propad je 13% a ne váše nesmyslné mezikvartální srovnání. Q1 je téměř vždy podstatně slabší než předcházející Q4. A pokaždé se našel nějaký novinář, co tvrdil, že ten propad je kvůli Muskovi. Rok co rok. Lidé prostě kupují auta koncem roku a ne počátkem.
Zadruhé hlavní důvod propadu je uvedení nové verze jejich nejprodávanějšího modelu. Spousta lidí prostě čekala na vydání nového modelu. I přesto všechno se jednalo o velice nizký meziroční propad. Mnoho analytiků očekávalo propad kolem 30%. Spousta automobilek měly větší meziroční propady a Muska k tomu nepotřebovaly.
Taky jste ignoroval že nový Model Y se stal v Číně nejprodávanějším autem za měsíc Březen.
Nejvíce přínosné komentáře
je až neuvěřitelné, že většina amerických médií ho vyloženě omlouvá a dělá z něho chudáčka místo zloděje. Tenhle chlap má sedět ve vězení a místo toho jezdí na placené konference pod hlavičkou New York Times. Jestli to nebude mít něco společného s tím, že byl druhý největší dárce Demokratické strany USA.