pokud se bojíte požáru, tak jistě chodíte jen pěšky. Jinak hoří úplně vše a spalováky násobně více jak elektromobily. Srovnávat jednoho z největších výrobců elektromobilů s malosériovou škodovkou je docela zvláštní. Však až vyrobí škodovka 1 milion elektromobilů ročně, tak uvidíme jestli pořád se jim budou vyhýbat požáry.
Odpovědět1 1
Říkáte násobně více? A jestli pak jste do toho zahrnul i poměr provozovaných aut spalovák/ elektro. Nehledě na to že hašení spalováku je pro požárníky rutina ale hašení elektroauta je noční můra. Mimochodem stále ještě je tato oblast jaksi mimo regule vyvstává zde totiž poměrně dost otázek na které ještě stále není náš právní systém připraven. Příklad firmy přecházejí na lithiové akumulátory i u firemní logistiky logicky po nich pojišťovny chtějí příslušné zabezpečení a samozřejmě hasicí přístroje pro případ požáru jenže ono nic takového v podstatě neexistuje. Ano firma vám na požádání dodá hasičák na lithiový aku (jsou dokonce dva druhy) ale nikdo vám nezaručí účinnost na velikost Aku běžnou ve vysokozdvihu dle jejich slov jsou dostatečné tak a aku z kola nebo skútru. A cenou jsou tak na pětinásobku a víc než klasika. Osobně jsem zastáncem tohoto směru jen tomu chybí ta příprava a komplexnost.
Odpovědět2 0
Ano. Je do toho zahrnut i ten poměr provozovaných aut. Pojišťovny a statistické úřady to ale počítají měřítkem jednoho požáru na množství ujetých kilometrů všech vozidel s daným pohonem. Pokud by jste chtěl, tak si to najdete. Učinnost hašení elektromobilu je taková, že když už ho hasíte, tak hasíte vozidlo, ale né samotný zdroj požáru. Ta baterie je ve vodotěsné schránce a voda se tak ke zdroji vůbec nedostane. Proto je nyní jediné řešení hodit takové auto do nádrže s vodou a počkat až ustane chemický proces který stále vozidlo zapaluje. Oběvují se už ale technologie které prorazí schránku s bateriemi a tlačí hasící médium přímo dovnitř baterie. S největší pravděpodobností tedy bude stačit do budoucna vybavit hasiče správným vybavením aby bylo hašení efektivní. Každopádně tohle jsou věci které mne jako zákazníka moc nezajímají. Neplánuji že si budu zapalovat vozidlo. Mě stačí ta informace že požáry elektromobilů od baterie jsou ojedinělé případy. Častěji se spíše objevuje jejich úmyslné zapálení. Někdy jako pojišťovací podvod, jindy jen lidská závist.
Odpovědět0 1
Tak ony se především pořád vyvíjí technologie, jak těm požárům akumulátorů zabránit (jiné směsi, pevné elektrolyty, lepší chlazení a řešení na bázi obalů článků…). Vzhledem k tomu, jak obrovským tempem se počet elektromobilů zvyšuje, je poněkud “zvláštní”, že se stejně tak nezvyšuje počet případů požárů. Pokud by moderní EV hořela stejně jako ty první generace (kde to opravdu nebylo nic až tak zřídkavého), tak bychom tu dnes museli mít snad tisíce požárů EV denně. Vzpomeňme, jak hořící Tesly plnily stránky médií před pár lety, kdy jich po silnicích jezdilo v řádu několik set tisíc, a jak to není řádově více nyní, když je jich několik milionů. Každopádně i tak ten požár od baterie je rizikem, to si nemůžeme nalhávat, že není. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, zatím jsem zcela logicky vzhledem k odlišným počtům zažil jen totální požáry ICE, a to na stejném parkovišti, kde jsem stál se svým autem, už dvakrát. Nicméně je dost dobře možné, že až se ta elektromobilita dostane do nějakých větších čísel, tak to stejně všecko budou solid-state akumulátory, s mnohem větším zastoupením LFP….
Odpovědět0 1
A kde je nějaké malé auto? Velikost maximálně Fabie III. Aha, EU za takové auto trestá protože uveze méně než SUV. Jo to je opravdu logické. Hlavně že ekologie všude kam se podíváš.
Odpovědět2 0
A Vy byste si ho koupil za cenu oktávie?
Odpovědět0 0
No být ten rozdíl v článku zmíněných 20% tak by se jednalo o celkem rozumnou variantu pro většinu lidí, kteří mají přístup k rozumné formě nabíjení(doma, v práci případně v okolí za rozumnou cenu) dnes za takový příplatek získáte leda HEV,který se vám vyplatí po 100k ježdění po městě, případně čtvrt melounu v kombinovaném provozu.
Zatím to ale spíš vypadá, že do uvedení těchto modelů i ta fabie zdraží na těch 25k€ a pak si to EV každý ještě rád koupí, jako třeba v tom Norsku.
Odpovědět0 0
Škoda se musí v hrobě obracet za ta pojmenování modelů...
Odpovědět1 0
Combi, SUV , SUV , SUV , SUV , SUV..... Ehm..
Odpovědět1 0
Vsetci ti akoze zelene zmyslajuci ludia by si mali uvedomit, ze by dost pomohlo zrovna tie SUV nekupovat :)
Odpovědět1 1
Tak najdou se pokrokoví lidé co člověku u takovéhoto auta vypustí "duši". Já osobně to také pokládám za mor ale nahrávají tomu i (jestli jsem nebyl dezinformován :D ) ty emisní pokuty, které zvyšují nároky na menší auta.(kde třeba u takové fabie požadují 3,6l/100)
Na druhou stranu tam i pár výhod, starším lidem se do vyššího auta lépe nastupuje, mnohdy to bude i trochu bezpečnější, nebo jeho v případě mého bratra, je třeba v opravdové zimě bez 4kolky problém vůbec dojet domů, ale pokud to někdo bere jen jako módu, tak by se na to měl vys... A já doufám že mě k tomu nikdy nedonutí a stále na trhu bude nějaká neopuchlá varianta...
Co se týče BEV tak být v situaci jako před pěti lety ( když jsem jezdil kolem komína a ta dovolená jednou za rok by šla přežít nebo zařídit jinak) být rozdíl v ceně přiměřený tak bych zase tak moc neváhal. Dnes bohužel je pro mě 500km a více celkem běžná cesta, klidně několikrát do měsíce. Když to vezmu ekonomicky i ekologicky, pokud si koupím hybrid, tak na té dálnici bude žrát hodně podobně, ne-li více a úsporně se to bude chovat přibližně na 10-20% trasy co ujedu.
Takže zatím inspirován různými ekoaktivisty a politiky začínám uvažovat o nákupu letadla jako o nejekologičtějším dopravním prostředku :P
Odpovědět1 0