reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sony PlayStation 6 má zůstat u AMD a zvládat 8K při 60 fps

13.2.2024, Milan Šurkala, aktualita
Sony PlayStation 6 má zůstat u AMD a zvládat 8K při 60 fps
Herní konzole Sony PlayStation mají v posledních generacích hardware od AMD. Vypadá to, že to tak zůstane i u další generace PlayStation 6, která má přinést opravdu velmi vysoký výkon a možnost hraní v 8K.
Spolupráce společností Sony a AMD má pokračovat i nadále. Zákulisní informace napovídají, že Sony nakonec nezavítá k Nvidii, ale nadále zůstane u svých herních konzolí PlayStation věrná AMD. To se postaralo o hardware jak pro PlayStation 4 (procesor na architektuře AMD Jaguar), tak i pro PlayStation 5 (AMD Zen 2). Letos by měla být představena konzole PlayStation 5 Pro, resp. Project Trinity (mluví se o oznámení v září a uvedení v listopadu). I když některé úniky hovoří o nejmodernější architektuře Zen 4, většina se shoduje na tom, že půjde nadále o starší Zen 2, která ale dosáhne na 4nm výrobní proces, což umožní dosahovat vyšší frekvencí a zmiňuje se takt 4,4 GHz. Má jít o 8jádrový/16vláknový procesor.
 
Hlavní změnou tak bude přechod na grafiku s architekturou RDNA 3 s 56 CU a 3584 shadery (samotné GPU bude mít 60 CU, ale 4 CU budou deaktivovány), frekvence se má pohybovat okolo 2,0 GHz (28,7 TFLOPS). Celkový výkon by měl stoupnout asi o 50-60 % (nicméně v hrubém výkonu dojde k cca 40% nárůstu). Grafika bude doplněna o 16 GB GDDR6 paměti s 18Gbps čipy na 256bitové sběrnici pro dosažení propustnosti 576 GB/s. Dnes jsou používány 14Gbps čipy. Dojde na využití AI pro upscaling a podporován má být i ray-tracing. Zatím není jasné, zda dojde k nasazení NPU XDNA 2, zde kolují protichůdné informace.
 
Prosakuje ale také info o Sony PlayStation 6. V tomto případě se na novince pracuje zhruba rok a nepředpokládá se, že by se nová konzole měla objevit před rokem 2028, což je ještě hodně vzdálená budoucnost. Očekává se výkon, že by měl stačit na bezproblémové hraní ve 4K 120 fps a dokonce i v 8K při 60 fps.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama