Spotify to nemá moc jednoduché. Delší dobu je
ve ztrátě, mnoha se
nelíbí ani jejich bezplatný plán s reklamami. Nicméně v poslední době bude mít Spotify možná argument k dobru, neboť počet platících uživatelů (od kterých jde většina příjmů společnosti) se pomalu zvyšuje. Zatímco v květnu 2014 využívalo Spotify 40 milionů lidí, z čehož platilo 10 milionů (25 %), v lednu 2015 pak z 60 milionů uživatelů platilo 15 milionů (rovněž 25 %), nyní je to 75 milionů, z čehož je platících okolo 20 milionů. Podíl platících tedy lehce vzrostl na necelých 27 %. Počtem uživatelů se těsně dotahuje na vedoucí Pandoru, která má 79,2 milionu posluchačů.
Do Spotify v poslední době investovalo několik firem jako jsou Goldman Sachs Group Inc., Baillie Gifford & Co., Discovery Capital Management, Lansdowne Partners, Rinkelberg Capital, Senvest Capital. Např. TeliaSonera investovala 115 milionů dolarů (1,4 % akcií) a celkově se investice výše zmíněných společností vyšplhaly na 526 milionů dolarů. Hodnota společnosti nyní dosahuje 8,53 miliardy dolarů. Spotify zároveň oznámilo, že autorům a vydavatelstvím od svého vzniku vyplatilo již více než 3 miliardy dolarů. Otázkou nicméně zůstává, jak s dalšími čísly zamíchá nová služba
Apple Music.
Zdroj:
bloomberg.com,
buzzfeed.com