reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Spotify má 20 milionů předplatitelů, zvyšuje hodnotu nad 8 miliard

16.6.2015, Milan Šurkala, aktualita
Spotify má 20 milionů předplatitelů, zvyšuje hodnotu nad 8 miliard
Streamovací služba Spotify zaznamenala výrazný nárůst platících předplatitelů na nynějších 20 milionů. Pro další vývoj pak získala přes půl miliardy dolarů a celková hodnota společnosti nyní přesahuje 8 miliard dolarů.
Spotify to nemá moc jednoduché. Delší dobu je ve ztrátě, mnoha se nelíbí ani jejich bezplatný plán s reklamami. Nicméně v poslední době bude mít Spotify možná argument k dobru, neboť počet platících uživatelů (od kterých jde většina příjmů společnosti) se pomalu zvyšuje. Zatímco v květnu 2014 využívalo Spotify 40 milionů lidí, z čehož platilo 10 milionů (25 %), v lednu 2015 pak z 60 milionů uživatelů platilo 15 milionů (rovněž 25 %), nyní je to 75 milionů, z čehož je platících okolo 20 milionů. Podíl platících tedy lehce vzrostl na necelých 27 %. Počtem uživatelů se těsně dotahuje na vedoucí Pandoru, která má 79,2 milionu posluchačů.


Spotify logo


Do Spotify v poslední době investovalo několik firem jako jsou Goldman Sachs Group Inc., Baillie Gifford & Co., Discovery Capital Management, Lansdowne Partners, Rinkelberg Capital, Senvest Capital. Např. TeliaSonera investovala 115 milionů dolarů (1,4 % akcií) a celkově se investice výše zmíněných společností vyšplhaly na 526 milionů dolarů. Hodnota společnosti nyní dosahuje 8,53 miliardy dolarů. Spotify zároveň oznámilo, že autorům a vydavatelstvím od svého vzniku vyplatilo již více než 3 miliardy dolarů. Otázkou nicméně zůstává, jak s dalšími čísly zamíchá nová služba Apple Music.

Zdroj: bloomberg.com, buzzfeed.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama