Pokud Proton dokáže zajistit kompatibilitu mezi SteamOS(Linux) a hrou nativně napsanou pro Win, tak se nedivím že to běží lépe.
Linux není tak univerzální, nemá stovky procesů na pozadí, tedy není tak komplexni a to ho dělá jednoduší a proto nežere tolik výkonu z dostupných prostředků,
cokoliv co vyžaduje výkon jede lépe na Linuxu.
To stejné by se dalo říct o OS od Applu, jenže ten je uzavřený
A opět to stejné platí pro Android což je vlastně taky Linux,
pokud mám hru stavěnou pro Android, tak jistě zde poběží lépe než na počítači kde budu mít nějakou virtualizaci nebo emulátor protože Win sežere xx % výkonu a jen nějaký zbytek pak jde do toho emulátoru.
Já Linhnus na svou práci taky zkoušel už několikrát, zvlášť když vám jedou procesory i grafiky 24/7/365 tak hledáte každé % výkonu,
bohužel Linhnus není uživatelsky tak přívětivý, tak jsem na tento kriplo systém rezignoval a to jsem ho poprvé zkoušel snad před 10 lety, do teď jsem nenašel distribuci která by byla "funkční" :))
Odpovědět0 0
Spíš než že není tak univerzální, bych řekl že linux má univerzálnost zajištěnou modularitou a reálně je díky tomu univerzálnější než windows. Linux ty stovky procesů klidně zvládne taky. Ale když Valve dělalo SteamOS, tak k linux kernelu nenahrnuly všechno možné, ale jen subset toho co potřebují.
No já zas pro změnu dodnes nenašel winhnus který by byl použitelný a tak jsem na něj dávno rezignoval. No každý má očividně svoje konkrétní potřeby...
Odpovědět0 0
A co nebeží pod linuxem rychleji?
Odpovědět4 0
Ve Windows ovladačích je údajně TDP zatím limitováno na max. 15W, místo až 25W pod SteamOS. Takže nižší výkon/FPS může jít na vrub limitované spotřeby.
Odpovědět0 0
OK, to by mohlo vcelku odpovídat.
Odpovědět0 0