reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sun zatím odmítl nabídku společnosti IBM

6.4.2009, Jan Vítek, aktualita
Sun zatím odmítl nabídku společnosti IBM
V pátek se objevila v The New York Times informace, že společnost Sun se dohodla s IBM na své akvizici. Avšak dohoda, dle níž mělo IBM za Sun zaplatit téměř 7 miliard USD, byla v sobotu dle Wall Street Journal odřeknuta. IBM v reakci na...
V pátek se objevila v The New York Times informace, že společnost Sun se dohodla s IBM na své akvizici. Avšak dohoda, dle níž mělo IBM za Sun zaplatit téměř 7 miliard USD, byla v sobotu dle Wall Street Journal odřeknuta. IBM v reakci na to svou nabídku stáhlo již následující den.


Sun CEO Jonathan Schwartz

Společnosti Sun se prý nelíbilo, že částka byla příliš nízká, ale především to, že podmínky nabídky poskytovaly firmě IBM příliš volnosti v tom ohledu, že by mohla velmi jednoduše vycouvat. Není také jasné, jestli Sun je ochoten rozhovory obnovit v případě, že by IBM svou nabídku trošku přikrášlilo. Každopádně dva lidé měli potvrdit, že představenstvo Sunu se rozdělilo na dvě skupiny. Jedna vedená spoluzakladatelem a předsedou Scottem McNealym nabídku odmítala a CEO Jonathan Schwartz s ostatními ji chtěl naopak přijmout.


IBM CEO Samuel J. Palmisano

Námitky by také mohlo mít americké Ministerstvo spravedlnosti i Evropská unie, protože spojením obou firem by IBM dostalo téměř 100 procent trhu s páskovými úložnými zařízeními a necelé dvě třetiny trhu se servery založenými na OS Unix. Kvůli tomu se může celá akvizice citelně protáhnout.

IBM by si však jistě přálo si ke svým tržbám přidat dalších 13 miliard, čímž by se v tomto ohledu dostalo na úroveň firmy Hewlett-Packard. Nyní však bude dle analytika ze Sanford C. Bernstein celá věc na Sun vrhat nepříznivé světlo, což se odrazí ve snížené důvěře zákazníků a větších obavách o osud této firmy.

Zdroj: The Wall Street Journal
reklama