reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.7.2017, Milan Šurkala, aktualita
S autonomními vozy se roztrhl pytel, stále více společností představuje své vize do budoucna. Jednou z nich je i švédský startup Einride se svým elektrickým nákladním autem T-pod. Bude ovládaný na dálku nebo autonomně.
KwazzyGT (91) | 8.7.201720:09
Ze střední třídy bude chudoba a z chudoby mrtvoly. Každopádně budou boháči obklopení scestními hovadinami ala tenhle dementní TIR. Tento vývoj nás dovede po pořádné zadele. Už nevědí za co utratit peníze. Tohle je úplná kravina!
Odpovědět2  3
siddhi (262) | 9.7.20172:29
Kravina je jedině ten tvůj komentář. Kdyby všichni mysleli jako ty, tak dodnes žijeme v jeskyních a bereme se po hlavě kamenem.
Odpovědět2  1
wrah666 (6205) | 8.7.201719:07
Další ukázka, kam vede falešná ekologie. Výroba akumulátorů není eko ani omylem, jen se drancují jiné země. Jejich recyklaci nikdo neřeší, přitom s jistotou bude nutná za pouhých několik let. Jejjich výdrž je mizerná, při ­"normě­" 200 km auto v zimě klidně udělá jen 100 a to nestačí ani na dodávku rozvážející po městě. A i ta plánovaná úspora na platech je diskutabilní. potřebné operační středisko, kde bude několik operátorů§ držet nonstop služby rozhodně nebude laciné ani na zařízení, ani na provoz. A to nemluvím o tom, že kromě automechanika se o podobné vozítko musí starat ještě ajťák, a to rozhodně ne kluk jen tak ze školy. A schopný inženýr ­(na rozdíl od ČR­) očekává přiměřenou výplatu.

PS: a ohledně toho poloautonomního řízení, přijde mi to dost rizikové. V případě že se ­"něco­" začne dít musí operátor zasáhnout dost rychle, tady jde nejen o peníze, ale i o životy. Rozjetých 20 tun je problém. A zdaleka nejde říct: v nouzi zastav a volej operátora, to by mohlo TAKY způsobit havárku. A také by mě zajímalo, jak chtějí řešit patřičné přenosy dat. Ono taková kamera v rozumném rozlišení zabere nemálo. A doba odezvy je dost klíčová. V případě, že vozidlo bude řídit na dálku operátor, musí data z kamery k operátorovi apak příkazy zpět od něj, zásek ­"dat­" někde po cestě může také znamenat smrťák.
Odpovědět3  1
Milan Šurkala (4558) | 8.7.201722:08
Recyklace se řeší, proč by se neřešila? Toyota např. používá baterie z hybridů k ukládání energie ze solárních panelů. jejich kapacita je už malá pro použití v autě, ale stále dostatečně dobrá na to, aby se používala např. pro tyto účely. Zde může sloužit ještě mnoho let, než se zlepší recyklační procesy.

S tím poloautomatickým řízením bych to neviděl zase až tak bledě. Ono autonomní auta už dnes dokážou jezdit i po městech, takže i bez operátora by měla zvládnout chvíli jezdit, přinejhorším někde bezpečně zastavit. Obávám se ale, že bez externí pomoci ­(např. Googlu­) to ale nemají šanci dát.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.