reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.10.2020, Milan Šurkala, aktualita
Automobilce Tesla se daří a Elon Musk si může mnout ruce. Firma má za sebou už 5. ziskové čtvrtletí v řadě za sebou. Tentokrát by ke kladným číslům téměř nepotřebovala ani prodej emisních kreditů.
JFO (85) | 25.10.20201:47
Jenže Musk odvolal veškerou kontrolu kvality a asi ji nahnal k výrobním pásům.
https:­/­/www.autoforum.cz­/zajimavosti­/majitele­-tesel­-hromadne­-zaluji­-automobilku­-uz­-pres­-rok­-neresi­-jeden­-problem­/
http:­/­/www.hybrid.cz­/novemu­-elektromobilu­-tesla­-model­-y­-uletla­-za­-jizdy­-na­-dalnici­-strecha
https:­/­/autozine.cz­/american­-si­-koupil­-teslu­-a­-za­-dve­-hodiny­-jel­-reklamovat­-utrzenou­-strechu­/

Dokonce Musk odvolal lidi z PR oddělení. To si žádná jiná automobilka nemůže dovolit.

Teslám za jízdy odpadávají střechy, praskají nápravy a odpadávají nárazníky. Až Musk naprosto znechutí zákazníky, tak se opět Tesla propadne. Tesla byla dříve unikát, ale dnes už je větší nabídka elektromobilů.
Odpovědět2  4
blue.sun (268) | 25.10.202010:52
NO vidíš, a teď pro změnu odpadávají zadní okna Ferrari...
Problémy s kvalitou měly a mají i prémiové automobilky s mnohaletou tradicí, a tupci tady neustále vyplakávají u stále ještě mladé značky. Úplně nejlepší na tom je, jak dokáží z jednoho incidentu na dané téma tvořit pravidlo.
Odpovědět4  0
Milan Šurkala (4502) | 25.10.202011:00
Přesně tak. Nelze nesouhlasit s tím, že Tesla je s kvalitou vozů stále docela vzadu. I když se to údajně zlepšuje ­(co jsem četl třeba testy různých webů­), stále to není ono. Ale kvalitativní problémy má kdekdo.

Pokud jde třeba o ty nárazníky Tesly, tak tam nejde o nekvalitu montáže jako takové, ale především o blbý návrh nárazníku ­(je krytý zespoda patrně kvůli aerodynamice, ale zároveň tak vytváří jakousi radlici nabírající vodu v dešti­).

A pokud hovoříme o kvalitě, tak třeba Mercedes teď svolává GLS a GLE kvůli podsvícenému znaku Mercedesu. Ten má špatné uzemnění a tato designová vychytávka tak dokáže odstavit z funkce posilovač řízení ­(u 2 tunového SUV opravdu nezáviděníhodná situace­), stěrače nebo světlo. Takže ukazovat jen na Teslu mi nepřijde úplně správné. Problémy s kvalitou mají všichni a v posledních letech to vypadá, že s ní mají problém paradoxně zejména prémiové automobilky.
Odpovědět4  0
JFO (85) | 25.10.202011:09
Tesla jde na prodej jinak, vytvořila cosi jako náboženství svého produktu. A zákazníci jí odpouštějí věci, jaké by jiné automobilce neprošly.

Něco podobného dělá i Apple.

Uvidíme, jak dlouho jim to vydrží.

-­-­-­-­-­-
Tady nejde jen o to, že při výrobě vznikly chyby, u Tesly je pověstná arogance v servisech.
Odpovědět3  5
Milan Šurkala (4502) | 25.10.202011:19
Ano, arogancí je Tesla proslulá, ostatně na Svět mobilně jsem o těch kauzách psal několik článků. Ale odpovězte si na otázku, zda jsou na tom jiné automobilky výrazně lépe. Vždyť na Internetu najdete kvanta velmi podobných ignorací v servisech ze strany snad všech ostatních automobilek. Pokud se aspoň trochu pohybujete na fórech ohledně aut, tak to musíte vidět, že to skoro nikde není o moc lepší.
Odpovědět4  0
JFO (85) | 25.10.202012:06
Takovou aroganci jako Tesla si jiné automobilky nemohou dovolit. Tedy ne, že by chtěli, to by chtěli, ale potom by je zlikvidovali. Vzpomeňte si třeba na dieselgate.

Tesla má za sebou tlačenku od vlivných kruhů z USA. Tím je to dané.
Odpovědět1  3
Milan Šurkala (4502) | 25.10.202012:18
"Takovou aroganci jako Tesla si jiné automobilky nemohou dovolit.­"

Ale vždyť si dovolují, vždycky to dělaly, dělají a nejspíš i budou dělat. Jestli to nevidíte, tak jste asi slepý. Jsou podobně tak arogantní jako Tesla. U Tesly se o tom jen píše více, protože to čtenáře více zajímá, ale to neznamená, že se podobné věci nedějí jinde. Nespokojených majitelů s přístupem servisů najdete u každé automobilky tisíce. A mnohdy s opravdu kuriózními případy.

Arogantní chování najdete všude a nemusí jít jen o servis. Ferrari třeba zažalovalo člověka jen proto, že na Intagramu zveřejnil fotky, kdy bylo Ferrari v póze, která se nelíbila automobilce ­(na auto položil boty své značky­).
Odpovědět3  0
JFO (85) | 25.10.202011:04
Lamborginy zase mělo problém s tím, že začalo samo za jízdy hořet. Občas se něco nepovede jakékoliv automobilce.

Ale Tesla je nekvalitní výrobou proslulá, tam je nekvalita standard:
https:­/­/autobible.euro.cz­/tesla­-se­-poprve­-objevila­-v­-zebricku­-kvality­-aut­-skoncila­-beznadejne­-posledni­/
to, že Tesla vychází v hodnocení kvality na skvělém posledním místě není náhoda.

A ještě pro info:
https:­/­/www.autoforum.cz­/predstaveni­/majitel­-nejnovejsi­-tesly­-do­-detailu­-ukazal­-jeji­-tragickou­-kvalitu­-reakce­-firmy­-je­-fascinujici­/

Pokud nejsi ­"tupec­" tak si klidně Teslu pořiď. Já ukazuji na fakta.
Odpovědět2  3
ZipX (190) | 25.10.202013:17
cítim tu závisť :D
ale nie, svoje problémy si rieš niekde inde, ale článok je o kvartálnych výsledkoch tesly a tvoje komentáre sa toho netýkajú. Trocha si naštuduj netiketu a keď tvoja tesla má nejaký problém tak píš rovno tesle. Keď tam budeš spamovať svoj feedback tak to možno tesle pomôže a vylepši výrobu.
Odpovědět1  1
JFO (85) | 25.10.202013:56
Já žádnou Teslu nemám.
https:­/­/www.autojournal.cz­/vyzkouseli­-jsme­-ojetou­-teslu­-model­-x­-a­-jeji­-opotrebeni­-nas­-vyvedlo­-z­-miry­/
a ani o to nestojím.

A protože Tesla zrušila oddělení pro styk s veřejností, tak jakoukoliv stížností se zabývat prostě nebudou.
https:­/­/www.autoforum.cz­/predstaveni­/tesla­-zrusila­-oddeleni­-pro­-styk­-s­-verejnosti­-protoze­-se­-stejne­-s­-nikym­-nebavila­/
jakýkoliv podmět či stížnost spláchnou do WC.

Myslím, že jsi můj příspěvek vůbec nepochopil.

Tady jde o to, že Tesla buď krátkodobě nebo nějakými machinacemi dosáhla účetního zisku. Ale takto nejde dělat dlouhodobá strategie. Ta bublina dříve či později praskne sama.

Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.